Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46687 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 21-04-2023, 18:32:50 »
Sinds het briefje dat Ruben aan de ontbijttafel wilde wegmoffelen zijn er wel barstjes in de tunnel. Ik denk nu eigenlijk dat hij  niet de mol is.
Thomas is het ook niet.
Nieuwe runner up: Toos.

En weer terug bij mijn mol vanaf afl. 1:  Ruben  ::rofl::
Vandaag aflevering 4 met bingo opdracht teruggekeken en Ruben is behoorlijk mols in de zoo. Toos zat helemaal op de verkeerde plek en haalde de 1000 euro binnen. Als hij iets later Bingo had geroepen hadden de senioren gewonnen.

In Thomas zie ik nog steeds geen mol. Het is Ruben.

Toos had een goede mol kunnen zijn maar hij had buitenspel kunnen staan in afl. 1, zat bij de Bingo (waar hij ook Bingo riep), bracht op het nippertje de blauwe hoefijzer binnen en de laatste aflevering bracht hij €400 binnen en beschreef hij zijn stunt goed. Toch wel teveel anti-molacties.

Neen, Ruben of Thomas is de mol (beiden hebben niets of nauwelijks onmols gedaan).

Je hebt helemaal gelijk! Ik was even in de war door het briefje aan de ontbijttafel en de egoïstische en starre manier zoals Ruben het spel speelt  In het spel herken ik hem ook niet zoals zijn vriendin hem beschrijft:" te enthousiast in zijn doen en laten".
Goed om nog eens wat terug te kijken en te zien waarom ik hem verdacht, eigenlijk ben ik nu net zo zeker als na afl. 1.

« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 18:35:32 door Marimol »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #461 Gepost op: 21-04-2023, 18:43:56 »
Marimol
Kan jij het weg moffelen van het briefje bij de rode eieren wel rijmen?
Daar zit mijn enige twijfel
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #462 Gepost op: 21-04-2023, 21:43:46 »
Nee daar heb ik ook geen verklaring voor. Het is wel raar. Je kunt van alles bedenken maar dat wordt gissen dus voorlopig laat ik dat maar.

Online Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #463 Gepost op: 21-04-2023, 22:17:58 »
Misschien om Thomas te testen?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #464 Gepost op: 22-04-2023, 10:27:34 »
Ik ga switchen van Comfort naar Ruben. O.a. dankzij het moluel van Heinz🙏🏻 en alles nog eens te overdenken. In tegenstelling tot Thomas doet hij wel alle spannende opdrachten mee zoals je van de mol verwacht. En hij is iemand die veel molse dingen doet en geld uit de pot houdt, maar toch aardig onder de radar weet te blijven. Door ook kandidaats over te komen.Het briefje van de rode eitjes vind ik opmerkelijk en zijn reactie als zijn vriendin zegt dat hij de mol niet kan zijn, dat tongetje uit zijn mond. En ik denk toch ook dat hij Witje een klein beetje verbasterd heeft in ieder geval Toos heeft misleid ( in het fragment komt Toos juist verdacht over). Lees het molduel van Heinz goed voor meer verdachts.  En natuurlijk in aflevering 1 meteen fantastisch toegeslagen.Dus deze week ga ik op Ruben ::jaja::.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #465 Gepost op: 22-04-2023, 11:01:04 »
Thomas wordt de nieuwe Axel zo te zien!


Haha, dat zou wat zijn.  ;D
Ik heb ook Thomas gestemd, voor mij heeft hij echt de mooiste posities en de minste anti-molacties (vind ik dan  ;) ).

Maar het zit mij ook niet lekker dat Thomas nu al zo snel op 1 staat.
Maar ja, dat was bij Jurre ook zo, toen streepte ik hem weg om die reden: dat was niet mijn meest slimme keuze.  ::schaam::
Dus voor nu toch maar Thomas voor mij. Ondanks de kans op tunnelinstorting.  ::rofl::

Al streep ik Ruben ook niet weg, maar wat hem (voor mij) minder mols maakt, is dat hij niet altijd de logische molpositie heeft. En het rode ei- moment. Wel is Ruben voor mij de enige die het - naast Thomas - nog kan zijn.
Voor Toos geldt dat veel sterker dat hij in posities zit die onlogisch zijn voor een mol (zeker in afl. 1 en de bingo) , om die reden heb ik Toos afgestreept.

Lancelot heeft absoluut verdachte dingen gedaan, maar had ook een uitgelezen kans om 5000 uit de pot te houden. En tja, ook weer de bingo; de mol hoort in de zoo te zijn. Hij zou het fantastisch doen als mol, maar helaas: ik denk dat iemand anders het moet zijn.

En dan Comfort... Ja, er is een kans dat we de mol in de Comfortzone moeten zoeken. Ze heeft het dan meesterlijk gespeeld en geacteerd. Maar dan: een mol die toch een rood scherm heeft? 100% doorstrepen durf ik bij haar dan weer niet.  ::vergroot::


« Laatst bewerkt op: 22-04-2023, 11:02:51 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #466 Gepost op: 22-04-2023, 15:07:22 »
Ik blijf nog steeds bij Ruben. Dat briefje was een grapje, we weten niet of hij het doorgezet zou hebben. En bovendien “dat zou een mol nooit doen”. Dat weet de mol ook. Vergeet niet dat Dennis veel alcohol nuttigde en de anderen dachten “dat doet de mol niet, dan verklapt die straks iets”.

Niet dat ik Ruben op hetzelfde level zet, maar als voorbeeld. Een mol doet soms onlogische dingen, juist om af te leiden.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #467 Gepost op: 22-04-2023, 15:33:42 »
Ik begrijp niet helemaal waarom het hier zo doorslaat richting Thomas.
Dit is wel geinig ja, vorige week had Heinz woorden van dezelfde strekking, maar dan juist waarom iedereen opeens weg was van Thomas. Stond ie niet eens in de top-3. Maar daarvoor juist weer hoge ogen. Het gaat dus rap heen en weer, maar de score deze week is inderdaad wel erg heftig...... doet me denken aan Jurre in deze fase van het spel ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #468 Gepost op: 22-04-2023, 15:35:55 »
Ik dacht te switchen naar Thomas maar ben toch bij Ruben gebleven. Gewoon opdat hij meer stemmen zou krijgen.
Volgende aflevering brengt hopelijk meer duidelijkheid.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #469 Gepost op: 22-04-2023, 22:49:49 »
Dit is wel geinig ja, vorige week had Heinz woorden van dezelfde strekking, maar dan juist waarom iedereen opeens weg was van Thomas. Stond ie niet eens in de top-3. Maar daarvoor juist weer hoge ogen. Het gaat dus rap heen en weer, maar de score deze week is inderdaad wel erg heftig...... doet me denken aan Jurre in deze fase van het spel ::)

Lo, meestal denken jij en ik hetzelfde naar nu wijs jij naar Thomas en ik naar Ruben. Waarom heb jij Ruben zo snel weggestreept?

Ik ben het met je eens dat Thomas een goede molverdachte is, al leek hij de hoefijzers/rodeo wel goed te doen.
Graven, graven, graven...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #470 Gepost op: 23-04-2023, 11:59:43 »
Er zijn enorm veel dingen te noemen maar Heinz heeft al een mooi molduel..... ik zal even 1 ding opwerpen: wat mij opviel was zijn 2e schrikreactie op het vallen van de lamp bij de mollicitatie, de echo zeg maar, dat valt haast niet te spelen, zie poll https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73194.0

Daar staat Ruben nu eerste na het al afvallen van Conny en Leila. Thomas staat dik laatste, die acteert het schrikken wel erg slecht. Ik vond Commy, Ruben en Toos door de mand vallen en Lancelot zie ik wel snel afvallen dus dan blijft maar 1 molkandidaat over: Thomas.

Er is ook een heel forumdeel over de micro-expressies van kandidaten op bepaalde momenten met gifjes enzo, we zijn het als molloten nooit met elkaar eens over de uitleg van zo'n reactie. Vandaar dat ik een poll opende , en dan is het toch opvallend dat degenen die door de mand vielen al naar huis zijn... Ruben next ??? ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #471 Gepost op: 23-04-2023, 14:32:33 »
Ik ben wel blij dat op dit punt in het spel er nog twee zeer goede opties zijn in een seizoen met toch heel wat duidelijke niet-mollen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #472 Gepost op: 23-04-2023, 14:40:49 »
Ik geloof dat ik om ben. Ik ga deze aflevering definitief voor Thomas.
...óf niet!

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #473 Gepost op: 23-04-2023, 16:22:05 »
Er zijn enorm veel dingen te noemen maar Heinz heeft al een mooi molduel..... ik zal even 1 ding opwerpen: wat mij opviel was zijn 2e schrikreactie op het vallen van de lamp bij de mollicitatie, de echo zeg maar, dat valt haast niet te spelen, zie poll https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73194.0

Daar staat Ruben nu eerste na het al afvallen van Conny en Leila. Thomas staat dik laatste, die acteert het schrikken wel erg slecht. Ik vond Commy, Ruben en Toos door de mand vallen en Lancelot zie ik wel snel afvallen dus dan blijft maar 1 molkandidaat over: Thomas.

Er is ook een heel forumdeel over de micro-expressies van kandidaten op bepaalde momenten met gifjes enzo, we zijn het als molloten nooit met elkaar eens over de uitleg van zo'n reactie. Vandaar dat ik een poll opende , en dan is het toch opvallend dat degenen die door de mand vielen al naar huis zijn... Ruben next ??? ::)

Ik volg jouw redenering wel naar in bijvoorbeeld aflevering 5 vind ik Thomas zenuwachtig kijken en Ruben veel minder. Is een tijdopname en eigen interpretatie inderdaad.
Graven, graven, graven...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #474 Gepost op: 23-04-2023, 16:25:43 »
Dit is wel geinig ja, vorige week had Heinz woorden van dezelfde strekking, maar dan juist waarom iedereen opeens weg was van Thomas.

Heinz zat vorige week nog (deels) op Comfort. De tunnel met Heinz haalt typisch wel veel stemmen.

En dat is positief bedoeld.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #475 Gepost op: 23-04-2023, 16:44:21 »
Vorige week heb ik ook Thomas gestemd. (Ik zag het rode scherm voor Comfort als nooduitgang en ben geswitcht naar Thomas die al direct hoog op mijn lijstje stond.) Verder maak ik mezelf niks wijs in invloed die ik zou hebben op wat anderen stemmen. De meesten zullen ook wel weten dat ik vaker fout dan goed zit. ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #476 Gepost op: 23-04-2023, 16:46:19 »
Net op tijd ontsnapt dus ;). Het kan natuurlijk ook gewoon dat je vaak toevallig de grote groep volgt, of ze jou net een goede speurder vinden. Ik dacht dat je meestal goed zat? Buiten het Basfiasco natuurlijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #477 Gepost op: 23-04-2023, 16:47:36 »
Zit vanaf afl 1 op Thomas

Dus Heinz zit in mijn tunnel  :P

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #478 Gepost op: 23-04-2023, 16:52:00 »
Bas? Axel was mijn Mol. ;D En zo heb ik er in de finale nog twee keer naast gezeten. (Annelies! ::rofl::) Al weet ik even niet meer of ik Alina toch goed had of dat ik nou op Jolien bleef. In ieder geval maak ik me geen illusies en zie ik het zo gebeuren dat ik weer zo: ::oink:: in Kinepolis ga zitten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #479 Gepost op: 23-04-2023, 16:57:01 »
Bas? Axel was mijn Mol. ;D En zo heb ik er in de finale nog twee keer naast gezeten. (Annelies! ::rofl::) Al weet ik even niet meer of ik Alina toch goed had of dat ik nou op Jolien bleef. In ieder geval maak ik me geen illusies en zie ik het zo gebeuren dat ik weer zo: ::oink:: in Kinepolis ga zitten.

Dan ben je ook maar menselijk ::rofl:: Axel was een begrijpelijke fout, die had ik ook gemaakt. Maar Annelies Heinz, ik had beter verwacht ;D ;D ;D Iedereen maakt wel eens een grotere fout ;)