Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46689 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 26-04-2023, 19:02:55 »
Ruben als in-your-face-Mol past niet bij hoe ingenieus het programma in elkaar zit. Al zou ik meteen toegeven dat ik er volledig ingetrapt ben want ook Ruben zou fantastisch acteren.

Dat fantastisch acteren is ook wat overdreven. Hij blijft vooral altijd enorm kalm en rustig.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #581 Gepost op: 26-04-2023, 20:25:33 »
Ruben is inderdaad kalm, soms wat afstandelijk en kan blijkbaar goed acteren al heb ik af en toe de indruk dat hij overacteert zoals tijdens de executies en ook in het filmpje afl. 2.
Zijn partner omschrijft hem als enthousiast maar dat heb ik nog niet ondervonden, het lijkt alsof hij zich niet teveel van zichzelf wil laten zien.

Ruben als in-your-face-Mol past niet bij hoe ingenieus het programma in elkaar zit. Al zou ik meteen toegeven dat ik er volledig ingetrapt ben want ook Ruben zou fantastisch acteren.
Ik vind het juist wel in het programma passen, ik denk toch dat de productie na vorig jaar een zelfzekerder en meer stoïcijnse mol zal kiezen, eentje met veel lef en Ruben past er goed in.

Overigens heb ik veel liever een in-your-face-Mol als bv. Lennart en in WIDM bv. Jurre, Kees of Milousjka dan eentje die afwacht en hoopt dat anderen het verpesten (zoals Comfort het kan zijn).

Wat mij ook opvalt bij Ruben en ook Lancelot is dat ze snel meegaan bij een fout antwoord of beslissing.
Kortom, Ruben verdenk ik het meeste maar Lancelot schrijf ik nog niet af al zit het niet nemen van de pasvragen in de bunker mij niet lekker.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 20:48:15 door Luc »

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #582 Gepost op: 26-04-2023, 23:30:33 »
Was overtuigd dat ik het dit jaar wel wist, nl Thomas. Maar helaas.
Realiseer me nu dan wel dat ik bij de Belgische mol er altijd helemaal naast zit en het altijd degene is waarvan ik het minst denk dat het de mol is

En dan kom ik dus uit bij Toos.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #583 Gepost op: 27-04-2023, 00:00:56 »
Tijdens elke aflevering switch ik minstens 3 keer, maar achteraf hou ik het toch gewoon nog steeds op Toos. Hij zit weliswaar niet altijd op de beste positie, maar ik heb het gevoel dat ik de rest toch vaker op onmolse acties kan betrappen.

That being said heb ik absoluut niet exact in mijn hoofd zitten wie wat heeft gedaan, en is het allemaal meer op gevoel dan uitgebreid speurwerk. Ze kunnen het op zich allemaal nog zijn voor mij.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #584 Gepost op: 27-04-2023, 00:24:45 »
Tsja...

Aflevering nu pas kunnen zien. Ik zat ervoor op Ruben, met aarzeling. Maar verdenkingen naar hem komen wel erg nadrukkelijk in beeld, dus dat zou wel een vormbreuk qua omgekeerde psychologie zijn. Dat past niet helemaal in hoe de Mol doorgaans in zijn werk steekt.

Daarvoor zat ik op Comfort. Zij past beter in de profielschets van de Mol, voorzichtiger niet nadrukkelijk aanwezig. Ik acht de makers van de Mol best in staat de mol een rood scherm te geven, maar ik schatte ze een beetje in dat ze dat niet op deze manier zouden doen. Dus ook een vormbreuk (maar een ander soort breuk).

Ik had Lancelot en Toos al een beetje afgeschreven, maar ik moet er nog eens over nadenken waarom eigenlijk (bij Lancelot was niet kiezen voor jokers een grote factor).

Ik houd mijn stem nog even open.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #585 Gepost op: 27-04-2023, 11:56:03 »
Ik ga dan toch weer voor mijn oude bekende mol: Lancelot. Hij heeft genoeg molacties gehad. Zijn enige "kandidaatse" actie is de 5.000 euro in de pot brengen. Ruben neem ik ook nog mee.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #586 Gepost op: 27-04-2023, 12:12:40 »
Ik ben molloos na het afvallen van Thomas, maar Ruben lijkt het me toch niet en Lancelot ook niet. Twijfel tussen Toos en Comfort. Bij Toos heeft mijn onderbuikgevoel al heel vaak "mol" geseind ook al zit hij niet altijd op logische plekken, maar mijn hoofd zegt Comfort. Maar ja rationeel bekeken was het eerder Thomas en die bleek het niet te zijn, dus waar zal ik eens naar gaan luisteren  ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #587 Gepost op: 27-04-2023, 13:00:37 »
Ik ga dan toch weer voor mijn oude bekende mol: Lancelot. Hij heeft genoeg molacties gehad. Zijn enige "kandidaatse" actie is de 5.000 euro in de pot brengen. Ruben neem ik ook nog mee.
Met die actie streepte ik Lancelot door en wellicht ook de kandidaten omdat het onlogisch is voor de mol om geen pasvragen te nemen.
Maar het is mogelijk dat Lancelot als mol dat bewust heeft gedaan om de verdenkingen definitief van zich af te schudden. Eén grote anti-molactie waardoor je vertrouwen wint en voor de rest rustig kan mollen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

In aflevering 5 en 6 zat Lancelot steeds op de beste molpositie: winkel, drone, les geven, als laatste een kaart nemen en in de bus. Hij kon die posities innemen omdat hij volledig door de groep werd vertrouwd maar molde erop los zoals de doos met cornflakes omstoten (€2000 uit de pot), als 'filmkenner' geen film herkennen en gemakkelijk meegaan met de foute beslissing van Thomas dat iedereen gevlogen heeft, voor de klas de cruciale fun fact niet vertellen, in de bus de verkeerde foto doorgeven en meegaan met Rubens foute kleur.

Het valt mij ook op dat Ruben en Lancelot al te vaak meegaan met foute beslissingen of antwoorden (gebeurde al in de eerste opdracht met de afrondingsfout van Conny), iets wat Toos en Comfort niet doen (Comfort ging steeds mee met de juiste beslissingen van Leïla in de bunker en dierentuin).
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 13:04:26 door Luc »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #588 Gepost op: 27-04-2023, 15:02:17 »
Comfort, met enige aarzeling.

Qua optelsom van factoren die in beeld gebracht worden komen Comfort en Ruben bij mij bovendrijven. Ruben staat weliswaar bovenaan, maar zijn molacties zouden weinig subtiel zijn (en soms ook te duidelijk benoemd in de montage). Bij Comfort is het subtiel, vaak volgzaam, soms meegaan in foute beslissingen van anderen en de keren dat ze dat niet doet (in de bunker, bij de bus), zorgt ze er op een andere manier voor dat er geen geld verdiend wordt. In de bunker is een goed voorbeeld: ze staat op de goede molpositie en kiest ervoor haar code te delen, maar pas nadat het duidelijk is dat Ruben dat pertinent niet wil doen (waarmee de opdracht onhaalbaar was, aangenomen dat een code gokken onbegonnen werk was). Bij de bus zegt ze terecht 'groen', maar de manier waarop lijkt Ruben alleen maar stelliger van 'geel' te maken (verdenkt Ruben Comfort?) en ook in de bus lijken kandidaten eerder met Ruben mee te willen gaan, wat suggereert dat Lancelot en Toos Comfort verdenken en - aangenomen dat Comfort dat weet - dit omgekeerde psychologie was. Zelfs de opdracht de DeLorean was op een vreemde manier juist een sterke molactie: ze zet zichzelf in de cruciale positie, haalt net genoeg binnen om haar terugkeer te kunnen verklaren, besluit alles wat ze niet weet te gokken en gokt ze ook nog allemaal fout. Haar acteerwerk bij het vliegwerk had weliswaar iets beter gekund, maar misschien had ze niet echt ingeschat hoe erg Ruben en Toos (de referentiepunten voor de andere groep) in de ervaring opgingen. Ik zie in haar topic dat ze erg onderschat wordt, maar ze is gyneacoloog en dat wordt je ook niet zomaar (en ik denk dat dokters doorgaans goede mollen kunnen zijn, omdat ze gewend zijn empatisch te zijn, om te gaan met moeilijke momenten en zware emoties uiteindelijk toch gemakkelijk van hen af te laten glijden).

Ik kan Lancelot en Toos ook niet helemaal wegstrepen, maar ik zie daar toch minder molacties in.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 15:04:50 door Leendert »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #589 Gepost op: 27-04-2023, 15:07:30 »
Ruben/Lancelot.
50/50.

Maar deze keer stem ik op Ruben want dat doe ik al een tijdje.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #590 Gepost op: 27-04-2023, 21:10:31 »
Ruben ::jaja::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #591 Gepost op: 27-04-2023, 23:25:00 »
De feiten (het geld) beginnen ondanks de bunkeropdracht langzaamaan naar Lancelot te wijzen. Haal die opdracht uit het overzicht en Lancelot is zelfs de slechtste verdiener van de groep. Dat naast zijn dubieuze koppositie in het niet-verdiend-geldklassement.

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. Meer dan één nachtje waarschijnlijk ::slaap::
...óf niet!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #592 Gepost op: 28-04-2023, 01:21:45 »
Mijn puntjes geven
1 Lancelot 135
2 Ruben 126
3 Comfort 113
4 Toos 106

Dus Lancelot gestemd ik heb.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #593 Gepost op: 28-04-2023, 08:36:57 »
(verdenkt Ruben Comfort?) en ook in de bus lijken kandidaten eerder met Ruben mee te willen gaan, wat suggereert dat Lancelot en Toos Comfort verdenken
En dit, op zich, is al een enorme reden om Comfort als mol te verdenken. Eindelijk zien we eens echt hoe de verdenkingen liggen. Buiten dat ligt de enige die Comfort niet verdenkt nu uit het spel.

Goed geland op Comfort dus ::ok::.

Ik zat ervoor op Ruben, met aarzeling. Maar verdenkingen naar hem komen wel erg nadrukkelijk in beeld, dus dat zou wel een vormbreuk qua omgekeerde psychologie zijn. Dat past niet helemaal in hoe de Mol doorgaans in zijn werk steekt.
Grappig dat je hier ook omgekeerde psychologie als argument gebruikt. Je hebt helemaal gelijk. Die testbiechten zijn 1 grote edit, en het is altijd hetzelfde bij De Mol, ik had daar ook eerder naar moeten luisteren, want Thomas werd ook in de testbiechten enorm verdacht gemaakt. Ruben volgende afvaller.

Van Commy ontbreekt nog elke verdenking.... maar die zien we nu wel vol in beeld tijdens echte opdrachten ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #594 Gepost op: 28-04-2023, 09:05:13 »
Goed geland op Comfort dus ::ok::.

Nog niet helemaal geland. Ik zweef nog een beetje. Maar voor deze week: Comfort.

Grappig dat je hier ook omgekeerde psychologie als argument gebruikt.

Om duidelijk te zijn: ik bedoelde hier omgekeerde psychologie van de makers naar ons als kijker. De makers duwen Ruben erg naar voren deze week door zijn verdenkingen te tonen. Wij denken allemaal ‘hij zal het wel niet zijn’. En dan is hij het dus toch. Volgens mij zetten de makers van de Mol omgekeerde psychologie niet zo in (tot nu toe niet althans).

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #595 Gepost op: 28-04-2023, 09:08:25 »
Na wat omzwervingen langs Leïla en thomas, met Comfort steeds achter de hand, dan nu definitief:

Comfort.

Ik heb me op het verkeerde been laten zetten door de gewaagde molactie op de slackline en het rode scherm.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #596 Gepost op: 28-04-2023, 12:58:35 »
Blijft lastig vind ik; alle vier hebben molse acties én dingen die een mol nooit zou doen.  ::rofl::

Toch maar een soort van top 4 (nadat ik een tijdje in de Thomas-tunnel heb gebivakkeerd):

1. Comfort (met grote twijfels; ze komt kandidaats over; té kandidaats, terwijl het vaak fout gaat met haar in de buurt)
2. Lancelot (doet veel molse dingen, maar ja: die pasvraag had hij moeten pakken als mol)
3. Ruben (kan zeker de mol zijn, is megaverdacht, maar lijkt voor mij een bliksemafleider voor de echte mol)
4. Toos (ik krijg molvibes bij hem  ;D, maar hij staat best vaak op posities die onhandig zijn voor een mol, dus ik streep hem toch maar af)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #597 Gepost op: 28-04-2023, 13:21:42 »
Comfort.
Toos heeft haar het snelst door en gaat al afleveringen lang (sinds de slackline?) all in, misschien heeft hij vroeg gegokt met tunnelvisie en enorm geluk gehad. Ook Lancelot heeft haar in de gaten (Jolly jumping?) en zet op haar in. Ze heeft hem overspoeld met nutteloze informatie over de porto tijdens de les over Belgie.
Thomas op Ruben eruit, zijn onderbuik bleek dwaalspoor, Ruben heeft saus in zijn hoofd en haalt de finale niet.
Het zou zomaar kunnen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #598 Gepost op: 28-04-2023, 14:14:15 »
Thomas zegt letterlijk dat hij Ruben heeft afgeschreven. Dus hij kan er niet op Ruben uit zijn gegaan. Dat zou wel een hele rare edit zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #599 Gepost op: 28-04-2023, 16:09:36 »
Het Comfortisme is iets gevaarlijk, jullie zijn hier een mol met rood scherm aan het verdedigen. Het Toosisme is meer iets wenselijk en het Lancelotisme leunt qua realisme het meest aan tegen het Rubenisme, weliswaar nog op grote afstand.