Poll

Wie is NIET de Mol?

Comfort
32 (26.9%)
Lancelot
28 (23.5%)
Toos
59 (49.6%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 12189 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 21-03-2023, 20:37:33 »
Lieselot, Leila en Toos

Offline R. Kipling

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2023, 02:12:06 »
- Lancelot: Vervolledigt trage durvers + drukt op knop op het einde waarbij hij Ruben's chrono vertrouwt,  2/3 linedances correct, stuurt de groep meermaals richting geld als de discussie zich dreigt tijd te ontspinnen.
- Leila: Gebruikt klok om tijd tussen de biepjes van de rookmelder te achterhalen waardoor ze de juiste tijd hebben, vindt portofoon en neemt contact op waardoor de proef meer kans op slagen heeft, geen fouten bij de linedance.
- Lieselot: Heeft totaal geen invloed op het spel in de eerste twee proeven waar veel geld verloren wordt (slechtste molpositie), brengt dan ook nog eens geld binnen bij de laatste proef.
- Samya: 'Dat is Matteo Simoni niet', stopt € 1000 in het varkentje, kandidatengedrag (niets zeggen tegen een andere kandidaat!) bij laatste opdracht.
- Toos: Heeft meegedaan aan het duel (als mol wil je in één van de twee groepen zitten om de boel te besodemieteren en al zeker niet het risico lopen dat je uitgeschakeld bent), stopt € 1000 in het spaarvarkentje, gaat Lieselot bevrijden
- Thomas: Vindt samen met Leila de methode om de tijd tussen de biepjes van de rookmelder te achterhalen, neemt contact op met de portofoon met de andere groep waardoor de opdracht meer kans op slagen heeft, 2 van de 3 linedances foutloos, bevrijdt samen met Toos Lieselot.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 03:07:40 door R. Kipling »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2023, 18:58:10 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2023, 22:34:35 »
Wie is de Mol NIET? - Aflevering 1


Tijd voor de allereerste aflevering!

Opdracht 1 - Vrijstellingduel + tijd inschatten

- Molpositie: als Mol wil ik zeker niet riskeren een hele aflevering aan de kant staan (en dus niet te kunnen mollen), dus geef ik de eerste kandidatenpunten van dit seizoen aan Toos en Lieselot.
- Factor 1 - Het bepalen van hoe de tijd wordt gemeten
--> Groep 1 bestaande uit Leïla, Thomas, Comfort en Matteo kiest één van de beste manieren om de tijd mee te meten. De rookmelder wordt vooral onder leiding van Comfort gekozen, maar ook dankzij het overleg onder elkaar (hoewel Thomas eerst zegt dat de batterij bijna leeg zou zijn). Ze krijgen dus alle vier een kandidatenpunt.
---> Groep 2 bestaande uit Ruben, Conny, Lancelot en Samya pakt het bijzonder slecht aan, dus daar positieve punten uitdelen zal moeilijk worden.
- Factor 2 - Tussenopdracht 1: Mensenkennis
--> Hoewel er een walkietalkie is, wordt die lang niet opgemerkt. Het is Leïla die de walkietalkie uiteindelijk ziet, dus een kandidatenpunt voor haar. 
--> Groep 1: Thomas en Leïla slagen erin alles juist te hangen, maar vertrekken zonder iets te zeggen. Daarom slechts een halve kandidatenpunt in plaats van een hele voor hun.
--> Groep 2: Conny en Samya slagen niet in hun opdracht.
- Factor 3 - Tussenopdracht 2: Trage durvers
--> Groep 1: Matteo en Comfort werken goed samen en slagen zo in hun opdracht.
--> Groep 2: Lancelot zorgt voor het slagen van de opdracht. Ruben heeft hier een zeer beperkte invloed op. Meteen na het slagen van de opdracht geeft Lancelot echter aan dat hij een beter gevoel heeft bij 90 dan bij 88 keer de zandloper omgedraaid hebben. Probeert hij op deze manier zijn verdienste weg te spelen? Enkel voor Lancelot dus een halve kandidatenpunt, omdat hij toch in de opdracht slaagde.
- Factor 4 - Het stopzetten van de tijd
--> Hier verloopt niet veel goed, dus kan ik geen punten uitdelen.
- Matteo geeft op en geeft toe dat hij niet Steve is, dus ook hier niemand om punten aan uit te delen.

Opdracht 2 - Linedance + slackline
- Molpositie: als Mol wil ik bij de dansers zitten, want dan heb ik invloed op zowel het te verdienen geld bij het dansen als op de verplaatsing van het spaarvarkentje. Kandidatenpunten voor Toos, Samya, Ruben. Ook nog een halve kandidatenpunt voor Comfort, omdat ze toch wel een beslissende rol heeft bij de minder aantrekkelijke groep. Overigens nog een kandidatenpunt voor Lieselot, want ze was als Mol niet aanwezig tijdens de opdracht en dat lijkt me niet meteen jouw voorkeur als Mol te zijn.
- Factor 1 - Slackline
--> Toos, Samya en Ruben voeren hun opdracht perfect uit waardoor het spaarvarkentje volledig gevuld is. Zij krijgen dus elk een kandidatenpunt.
--> Comfort faalt in haar opdracht om het spaarvarkentje terug mee te nemen.
- Factor 2 - Linedance
--> Dans 1: Leïla, Lancelot en Matteo dansen alle drie foutloos. Ze krijgen elk 1/3 kandidatenpunten.
--> Dans 2: Leïla en Matteo dansen foutloos terwijl Lancelot twee fouten maakt. Leïla en Matteo krijgen dus elk 1/3 kandidatenpunten.
--> Dans 3: Leïla en Lancelot dansen foutloos terwijl Matteo twee fouten maakt. Leïla en Lancelot krijgen dus elk 1/3 kandidatenpunten.
--> Dans 4: Thomas maakt de eerste fout waarna Conny er nog twee maakt. Geen kandidatenpunten.
--> Dus 1 volledig kandidatenpunt voor Leïla, halve kandidatenpunten (om het niet te ingewikkeld te maken) voor Lancelot en Matteo en geen kandidatenpunten voor Conny en Thomas.

Opdracht 3 - Lieselot bevrijden
- Dit vind ik een vrij moeilijke opdracht om te beoordelen. Een competitieve kandidaat kan net zoals een Mol graag hebben dat de sleutel zo laat mogelijk/niet wordt gevonden. Daarnaast zou je als Mol er ook voor kunnen kiezen om de sleutel zo vroeg mogelijk te vinden.
- Je zou Conny punten kunnen geven voor het vinden van de sleutel, maar ze stonden net op dat moment met 5 mensen naar de klok te kijken waardoor het écht niet uitmaakte en zelfs als Mol hiermee jezelf onverdacht had kunnen maken.

De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 1



We zijn aanbeland aan de eerste tussenstand van het seizoen! Leïla leidt de tussenstand met maar liefst 3,5 kandidatenpunten. De winnaar van de vrijstelling, Toos, volgt op 3 punten waarna Comfort de top 3 afsluit met 2,5 punten. Lieselot, Ruben en Samya hebben elk 2 kandidatenpunten. In de kelder van de tussenstand vinden we Thomas en Lancelot met respectievelijk 1,5 en 1 punt(en). Als laatste met geen enkel kandidatenpunt vinden we Conny.

Extra aanvullingen en bedenkingen zijn altijd van harte welkom!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2023, 00:46:46 »
Toos, Lieselot & Comfort

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2023, 00:55:00 »
Lancelot, Lieselot en Comfort

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2023, 01:40:38 »
Lieselot is niet de mol

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2023, 17:03:58 »
- Thomas: Vindt samen met Leila de methode om de tijd tussen de biepjes van de rookmelder te achterhalen, neemt contact op met de portofoon met de andere groep waardoor de opdracht meer kans op slagen heeft, 2 van de 3 linedances foutloos, bevrijdt samen met Toos Lieselot.

1) Het is vooral Leïla die hier de juiste methode bedenkt. Niet zozeer Thomas.
2) De portofoon wordt ontdekt door Leïla. Thomas neemt inderdaad contact op, maar ja...je kan natuurlijk niet anders als Leïla ernaast staat.
3) Hoezo 2/3 foutloos? Hij heeft maar 1 keer gedanst. Hij voerde samen met Conny de laatste dans uit, wat toch een sleutelpositie was, en gaat als eerste in de fout.
4) Hij bevrijdt samen met Toos Lieselot...maar Toos ging sowieso Lieselot al bevrijden. Is dat echt een 2 man job? Het kan ook zijn dat hij hier als sympathieke kandidaat mee Lieselot wil bevrijden zodat Lieselot en de anderen hem net niet verdenken.

Thomas kan ik toch nog niet afschrijven. Hij lijkt een kandidaat die er voor gaat en anderen aanmoedigt, maar echt het geld binnenbrengen gebeurt toch nog niet dankzij hem.
I was blind but now I can see

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2023, 17:25:09 »
Laïla: Na aflevering 1 doorstreept omdat ze werkelijk niets verdachts deed en zelfs antimolgedrag vertoonde (de klok gebruiken om de tijd tussen de biepjes van de rookmelder te bepalen, het vinden van de portofoon, foutloos dansen, telefoon vrijwillig uit handen geven (= controle verliezen) bij het bevrijden van Lieselot.

Bij aflevering 2 komt ze iets verdachter over, maar ik geloof nooit dat de mol per sé de proef met de auto wil winnen. Dan kom je te hard in de spotlight als potentiële mol. Als kandidaat zou ik het dan weer heel graag willen winnen, want dan komt er allicht meer verdenking op mij, wat je net wil als kandidaat.
Laïla valt voor mij dus af.

Lancelot valt ook af: In aflevering 1 doet hij wat rare dingen, maar er ligt zoveel focus op hem + Hij wil wel Lieselot bevrijden voor het geld.
In aflevering 2 kan ik hem niet echt op grove fouten betrappen

Lieselot: Bij het binnenhalen van de 930€ en het feit dat ze loog over de tijd (wat in je voordeel is als kandidaat, maar in je nadeel als mol die te laat bevrijdt wil worden.) had ik haar al doorstreept. Samen met Toos ook slechtste startpositie om aan de mol te beginnen, maar daar ga ik niet teveel op focussen.
I was blind but now I can see

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2023, 17:52:24 »
Controversieel maar Conny zie ik niet de mol zijn, denk wel dat ze een eind komt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2023, 22:13:14 »
Ik heb iedereen al eens kunnen afschrijven ondertussen, en daarom ga ik alleen voor Lieselot. De enige die het naar mijn idee echt niet kan zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 28-03-2023, 10:37:09 »
Conny, Lieselot en Toos.

Als mol zo lang blijven zagen bij Matteo zodat hij opgeeft dat is gewoon oprecht een Vlaming die een BV spot.

Lieselot en Toos zet ik een streep door. Lieselot begint van de groep af. En wat hedde gij gedaan in de Mol? Nu ja pattatten geschild en getost. Nee op twee manieren de mol buitenspel zetten zie ik niet als het ideale beginpunt. Toos enkel bij het duel maar zie ik verder in aflevering 2 weinig verdachts bij.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 28-03-2023, 10:41:17 »
Lieselot en Toos.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2023, 10:45:54 »
Ik heb iedereen al eens kunnen afschrijven ondertussen, en daarom ga ik alleen voor Lieselot. De enige die het naar mijn idee echt niet kan zijn.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2023, 12:12:40 »
Comfort, maar net een slechtere score op mijn molschaal dan Lieselot.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 30-03-2023, 22:49:12 »
Lieselot en Comfort.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 07:28:14 door Molekule »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 2-04-2023, 09:26:55 »
Ruben en Conny.
De manier waarop zij zwaaien naar de trein om te vertellen dat er iets gegooid moet gaan worden, daar klopt iets niet mee.
Ze staan namelijk echt naar de trein te zwaaien, naar mensen die ze niet zien, maar waarmee ze proberen contact te krijgen, terwijl de treinploeg gewoon buiten staat op de open panoramawagen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 2-04-2023, 18:28:42 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 2-04-2023, 22:45:35 »
Lieselot verdacht ik al niet maar door haar gedrag in de vrijstellingkamer kan er definitief een streep doorheen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2023, 23:12:20 »
Lancelot en Lieselot zijn voor mij niet de mol