Auteur Topic: [Aflevering 6]  (gelezen 3960 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #40 Gepost op: 7-05-2023, 11:35:42 »
Fantastische aflevering, echt vet. Die busopdracht is echt één van mijn favoriete opdrachten ooit. Ik vraag me nog wel af, als Toos in de eerste minuut al onder de 20 kwam (wat best kan, als er eens verkeerd wordt geschakeld of een bocht niet goed genomen wordt), was het dan echt al klaar en tijd voor de test   :P ?


Dat hebben ze dus ondervangen doordat Mol Toos een paar weken voor vertrek naar Arizona ergens in Europa uitvoerig les heeft gehad om met zo'n bus te kunnen rijden.
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #41 Gepost op: 7-05-2023, 12:38:47 »
Nergens voor nodig. Ze gaan kandidaten niet in gevaar brengen door de chauffeur roekeloos te laten rijden. Er zit echt geen elektronische schakeling achter die een rode lamp laat branden o.i.d. om de opdracht af te blazen op het moment dat de snelheid onder 20 mph komt. Het is de beoordeling van de regie om te bepalen wanneer de proef stopt vanwege een te lage snelheid.
Het doel van die minimum snelheid is volgens mij alleen bedoeld om ervoor te zorgen dat:
a) ze niet stil mogen staan om bestemming af te lezen
b) niet te makkelijk te maken om gereedschap in de bus te gooien
c) niet te makkelijk te maken om de kleur van de plaat onder te bus te bekijken

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #42 Gepost op: 7-05-2023, 12:49:47 »
Kennelijk heb je de film Speed nooit gezien...

Hier de uitleg: https://nl.wikipedia.org/wiki/Speed_(film)

In de film was het dus 50 mijl per uur. Dat was op dit afgesloten, kleine terrein natuurlijk niet haalbaar, dus hebben ze 20 mijl per uur aangehouden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!