Auteur Topic: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten  (gelezen 9521 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #100 Gepost op: 13-03-2023, 16:56:16 »
Bij nader inzien verwacht ik niet dat de tiende kandidaat een bekende (voor ons) is. Wel denk ik dat deze persoon uitgebreid geïntroduceerd gaat worden in aflevering 1, en we ontdekken vanzelf wel waarom. Het niet bekend maken nu voegt gewoon een beetje spanning toe en markeert zijn bijzondere rol.

Misschien is de 10e kandidaat met een speciale reden als 10e gekozen. In Bestemming X bijvoorbeeld
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #101 Gepost op: 13-03-2023, 17:30:49 »
Wat ze ook nog nooit gedaan hebben, is 9 kandidaten vooraf vertellen dat zij de Mol zijn en dan de 10e, enige echte kandidaat, op hen loslaten die hen moet gaan vertellen dat ze weliswaar bij de eerste opdracht allemaal de Mol waren, maar dat de feitelijke keuze pas na die eerste opdracht plaatsvindt.

 ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #102 Gepost op: 13-03-2023, 17:31:00 »
Een aantal dingen zou ik al uitsluiten (zoals meerderen hier ook doen)

- een kandidaat met fysieke of mentale beperking (want die zouden ze prima meenemen, maar daar geen groot spektakel van maken lijkt me)

- een oudkandidaat (want dat is wel al eerder gedaan)

- een oudmol (niet eerder gedaan denk ik, maar ik zie geen toegevoegde waarde daar?)

- een opdracht waarbij het nog niet zeker is of het echt kandidaat 10 is (want er wordt duidelijk tegen één persoon gezegd "jij bent onze 10e kandidaat" en niet "jij zou het kunnen worden als..."


Waar ik wel aan zou denken:

- de 10e kandidaat heeft een speciale positie in het spel, een soort regisseursrol? Dat zou dan iets te maken kunnen hebben met die pijlen op de pakken ook, waarvan we ook geen idee nog hebben of en zo ja wat het te betekenen heeft) - hier zou voorkennis voor nodig zijn dus dan is het de vraag wat hier mee moet verder (zie ook tweede optie)

- de 10e kandidaat krijgt net als de mol voorkennis? Een soort "mollenmoller"? Dan zou je wel de vraag moeten stellen of dat het waard is. Want dat is voor ons als kijker in elk geval al één persoon minder om op te letten. Voor het verloop van de opdrachten kan het eventueel interessante twists opleveren

- de 10e kandidaat kiest wie de mol is (maar hier zie ik geen voordelen van nog  ::rofl::)

- de 10e kandidaat is tóch een BV en heeft in de eerste opdracht daar een rol in (dat de anderen hem moeten vinden ofzo

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #103 Gepost op: 13-03-2023, 17:34:01 »
Maar iemand een tweede kans geven is niet bepaald iets was ze 'nooit eerder hebben gedaan': Jens werd vorig seizoen teruggehaald. Ik gun het Anke van harte, maar ik denk toch niet dat het dit is.

Helemaal met je eens, maar daarom zeg ik ook: als dit seizoen na élke aflevering de afvaller de kans krijgt zich opnieuw in het spel te werken in de volgende aflevering, dan spreek je wel degelijk van 'dit hebben we nog nooit gedaan'.

En omdat er in dat geval voor de eerste aflevering geen afvaller is, zal er iemand gezocht moeten worden die die rol op zich kan nemen. En wie beter dan een oud kandidaat die buiten haar wil/kunde om het spel moest verlaten?

Nogmaals: ik twijfel ook aan de theorie maar om 'm niet mee te nemen in de overweging omdat er in het verleden al vaker afvallers zijn teruggekeerd in het spel en dat gegeven dus niet uniek is, vind ik wat kort door de bocht.

Het lijkt me alleszins plausibeler dan de theorie dat de tiende kandidaat een reguliere kandidaat is, die zich enkel onderscheidt op basis van uiterlijke kenmerken of status. Dat is toch niet iets wat het format in de kijker zou zetten of het spel ten goede zou komen?


Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #104 Gepost op: 13-03-2023, 17:45:53 »
Maar iemand een tweede kans geven is niet bepaald iets was ze 'nooit eerder hebben gedaan': Jens werd vorig seizoen teruggehaald. Ik gun het Anke van harte, maar ik denk toch niet dat het dit is.

Anke zit toch ook gewoon in het ex deelnemers panel. Die heeft al een rol in Café de Mol.

Maar is er een ex deelnemer met een eeneiige tweelingbroer (is ws een man om t 5-5 te maken)? Dat zou wat zijn :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #105 Gepost op: 13-03-2023, 18:15:47 »
Heel praktisch tegen punt voor de terugkeer optie van afvallers in deze serie . Hoe ga je de serie dan eindigen binnen de afgegeven tijd als er bv 5/7 hun terugkeerkans effectief grijpen .

De makers van de mol staan er bij om bekend dat ze wel nieuwe dingen wil toevoegen /experimenteren maar daarbij eigenlijk nooit het format aantasten.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #106 Gepost op: 13-03-2023, 18:17:19 »
Maar is er een ex deelnemer met een eeneiige tweelingbroer (is ws een man om t 5-5 te maken)? Dat zou wat zijn :-)


Ja, dat probeer ik uit te zoeken. Maar waarschijnlijk heeft de bewuste oud-kandidaat zijn socials tijdelijk afgeschermd.
Salim's Facebook is afgeschermd en hij was wel redelijk lang, wat ook zou kunnen verklaren waarom die benen van kandidaat X zo schuin staan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #107 Gepost op: 13-03-2023, 18:20:40 »
Hele mooie introductieaflevering! Ik heb er meteen heel veel zin in. We hebben dus een mysterieuze tiende kandidaat die een eerste opdracht moet doen zonder de groep en dus later bij de groep wordt gevoegd. De makers houden het concept altijd goed vast, dus ik zie wel een spectaculaire opening voor me maar niet iets dat het programma echt overhoop gooit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #108 Gepost op: 13-03-2023, 18:23:50 »
Erg lastig ,  zoeken we een tweeling (lijkt me eerder niet praktisch voor mol speurwerk)
Een persoon die we al kennen uit eerder molwerk , dat is al gedaan
Een buitenlander, is daar een toegevoegde waarde voor L
Een bv , kan die dan nog de mol zijn of ligt er dat te dicht op

Hoe dan ook!  Is de kans dat dit de mol is voor mij 1/10
Enkel een taak in eerste aflevering en dus afvaller 1  6/10
Winnaar 2/10

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #109 Gepost op: 13-03-2023, 19:06:07 »

Salim's Facebook is afgeschermd en hij was wel redelijk lang, wat ook zou kunnen verklaren waarom die benen van kandidaat X zo schuin staan.

Salim heeft volgens mij een nicht waar ik weleens een WIDM filmpje van heb gezien en die ervan overtuigd is dat ze nooit meer kans maakt op deelname nu Salim heeft meegedaan.
Maar dat is wel een vrouw en  ws zoeken we een man.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #110 Gepost op: 13-03-2023, 19:26:15 »
Hoe zijn we bij Salim gekomen, en is dat account nu onlangs pas afgeschermd?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #111 Gepost op: 13-03-2023, 19:31:51 »
Zou mij ergens ook niet verbazen dat 1 van de broers van Lancelot mee gaat doen (Lohengrin of Oberon). Die namen worden misschien niet voor niets bij hem genoemd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #112 Gepost op: 13-03-2023, 20:01:28 »
Hoe zijn we bij Salim gekomen, en is dat account nu onlangs pas afgeschermd?


Ik heb gekeken naar recente mannelijke kandidaten, ervan uitgaande dat de 50/50 verdeling blijft bestaan en we dus een man zoeken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #113 Gepost op: 13-03-2023, 20:10:47 »
Inderdaad lastig, en vooral giswerk.
Aan hoe de persoon zit, met de laarsjes over elkaar, lijkt het dat het een vrouw kan zijn. Ook hoe Gilles hem/haar aanspreekt.
Of zit daar wel iemand? Praat Gilles tegen een scherm, en zijn de laarsjes daar alleen maar gezet om te doen alsof?

Krijgt al meteen een opdracht, waarschijnlijk los van de groep, waar die dan toch meteen een beetje buiten staat. Weet dan zelf ook niet wie van de groep wat doet, en heeft dan minder informatie over de rest, risico op eerst afvallen vergroot daarmee.
Tenzij hij of zij de groep kan sturen en op de eerste rij zit wat informatie betreft, maar dat is een voordeel en oneerlijk naar de rest toe.

Het kan best zijn dat er een wedstrijd was binnen de selectie waardoor deze persoon het voordeel heeft gewonnen.

Heel veel tenzij, als, indien, misschien...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #114 Gepost op: 13-03-2023, 20:11:45 »
Ik zie nu dat Christian Jansen zijn vrienden op Facebook ook heeft afgeschermd.

Bart Lintermans heeft een broer, genaamd Gert, maar die ziet er wat jonger en ook anders uit dan Bart.

Bruno van Wouwe heeft ook al zijn vrienden op Facebook afgeschermd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #115 Gepost op: 13-03-2023, 20:42:37 »
We hebben al gehad:
- Starten met 11, 10 mogen mee, de 11de krijgt toch nog de kans om mee te gaan.
- De mol wordt ter plaatse gekozen.
- Een kandidaat krijgt de kans om veel geld uit de pot te spelen, nog voor vertrek.
- Niemand is zeker van zijn plek, ook de mol niet. In een maïsveld in België wordt gestreden om mee te gaan. Jens verliest zijn plek.
- Jens komt alsnog terug het volgend seizoen.
- Kandidaat X is de 10de kandidaat, die niet voorgesteld wordt met de rest.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #116 Gepost op: 13-03-2023, 20:58:23 »
Ik vrees dat we moeten wachten tot zondagavond. Het is wel spannend wat er gaat gebeuren en een heerlijke binnenkomer  :) :) :)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #117 Gepost op: 13-03-2023, 21:49:21 »
Toen ik deze kandidaat zag wist ik het gelijk dit is de mol 1!1!!!1! 

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #118 Gepost op: 13-03-2023, 22:02:18 »
Martijn van 2 seizoenen geleden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Voorbeschouwing] Voorstelling van de kandidaten
« Reactie #119 Gepost op: 13-03-2023, 22:08:51 »
Nee, in het andere draadje is al gemeld dat dit onmogelijk is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!