Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 40745 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #20 Gepost op: 26-03-2023, 03:50:14 »
Haar actie op het koord is wel zeer verdacht, maar nog niet voldoende voor hoofdverdachte. Wel genoeg om haar in de gaten te houden. Genoeg voor mijn top 3.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #21 Gepost op: 26-03-2023, 13:38:43 »
Haar actie op het koord is wel zeer verdacht, maar nog niet voldoende voor hoofdverdachte. Wel genoeg om haar in de gaten te houden. Genoeg voor mijn top 3.

Soms moet je uit je comfortzone treden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2023, 13:55:07 »
Ik zet haar nu ook op 1 na opnieuw kijken van de aflevering.

Nadat Ruben had gezegd aan de ontbijttafel dat 'walk the line' wel iets met koord over een klif zou zijn was het Samya die als eerste zei dat ook te willen: direct daarachteraan kwam Comfort met haar 'turn' argument.

Opvallend bij de klif vind ik ook dat (nadat het toch wel vrij zeker was dat ze die laatste positie wel zou krijgen) ze haar turnervaring iets afzwakt met: het was slechts tumbling, geen evenwichtsbalk. Misschien wel voorsorterend op een mislukking, en ze zei toen de anderen beurtelings op het koord stonden ook een paar keer dat het wel keimoeilijk was. En inderdaad, zoals Molest hierboven als zei over de makkelijke glimlach, met deze glimlach zegt ze diverse malen tegen de groep dat ze enorm baalt dat ze niet bij het varkentje kon. Waarop de anderen (Ruben, Samya, Toos) zeggen dat ze zich dat niet al te zeer moet aanrekenen. Ze lijkt er goed mee weg te komen.

...
Bij de aanwijzing 'sleutel binnen de tijd' inspecteert Matteo nogmaals de klok, Comfort wil dat hij aan de achterkant kijkt. Of andere klokken zoeken. Als ze de sleutel hebben, trapt ze als eerste op de rem ('Nee, hoeveel tijd hebben we?') waarop een enorme discussie volgt. Lancelot komt met: 'wel bevrijden, niks zeggen', en dan wil ze direct naar Lieselot. Zodat de teller niet verder oploopt?
...

Goed opgemerkt, ze lijkt in het begin niet heel erg actief om de sleutel te vinden (niet vinden is het beste voor de mol, want dat betekent geen geld van Lieselot's blok) maar draait later wel met de groep mee als die sleutel er eenmaal is. Bovendien vraagt Comfort aan de telefoon nog aan Lieselot of ze het blok vast heeft. Dat bevestigt Lieselot en dan is het inderdaad zaak om de teller niet verder te doen oplopen.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 13:57:30 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #23 Gepost op: 26-03-2023, 15:07:24 »
Ik lees haar als een zeer sympathieke en competitieve kandidate, geen mol volgens mij.
Hoewel ze er idd een heel mooi profiel voor zou hebben.
Zeker wel een potentiële finalist of zelfs winnaar.

Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #24 Gepost op: 26-03-2023, 15:22:15 »
...
Goed opgemerkt, ze lijkt in het begin niet heel erg actief om de sleutel te vinden (niet vinden is het beste voor de mol, want dat betekent geen geld van Lieselot's blok) maar draait later wel met de groep mee als die sleutel er eenmaal is. Bovendien vraagt Comfort aan de telefoon nog aan Lieselot of ze het blok vast heeft. Dat bevestigt Lieselot en dan is het inderdaad zaak om de teller niet verder te doen oplopen.

Vond het zeeeeer opvallend toen ze precies het stukje "sleutel binnen de tijd" herhaalde nadat het gesprek over was. Misschien zei ze meer en is het verdachtmaking, maar toch benoem waardig  ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #25 Gepost op: 26-03-2023, 15:47:54 »
Ook wel opvallend dat zij blijkbaar Steve niet herkent, terwijl de andere twee in de groep dat wel doen. Wel meteen de naam weten, maar hem niet herkennen??

Thomas: 'Je trekt veel op die acteur van...' '... die Limburgse acteur'.
Leïla: 'Ja, vind ik ook'
Comfort: 'Wie?'
Thomas: 'Hoe heet hij? Ik ben hem kwijt'
Leïla: 'Hij heeft een Italiaanse naam'
Comfort: 'Matteo Simoni?!'

Bovendien vraagt Comfort aan de telefoon nog aan Lieselot of ze het blok vast heeft.
::vergroot::
Vond het zeeeeer opvallend toen ze precies het stukje "sleutel binnen de tijd" herhaalde nadat het gesprek over was. Misschien zei ze meer en is het verdachtmaking, maar toch benoem waardig  ::vergroot::
Er is al geopperd dat de sleutel gevonden moest worden om een discussie te krijgen voor interessante TV. Ze heeft nadat Conny hem gevonden heeft, ook opeens de sleutel in handen. Hoe ze aan die sleutel komt zien we niet, maar zo bepaalt ze wel hoe lang de discussie duurt.

Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #26 Gepost op: 26-03-2023, 15:57:13 »
::vergroot::Er is al geopperd dat de sleutel gevonden moest worden om een discussie te krijgen voor interessante TV. Ze heeft nadat Conny hem gevonden heeft, ook opeens de sleutel in handen. Hoe ze aan die sleutel komt zien we niet, maar zo bepaalt ze wel hoe lang de discussie duurt.

Zeker eens, daarom vond ik dat ze dat zei ook opvallen, tuurlijk had ze net de hint gehoord, maar om net precies dat stukje te herhalen (wat we net enkele seconden door Gilles gehoord hebben dat de clue was).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #27 Gepost op: 26-03-2023, 17:26:15 »
Ook wel opvallend dat zij blijkbaar Steve niet herkent, terwijl de andere twee in de groep dat wel doen. Wel meteen de naam weten, maar hem niet herkennen??

Thomas: 'Je trekt veel op die acteur van...' '... die Limburgse acteur'.
Leïla: 'Ja, vind ik ook'
Comfort: 'Wie?'
Thomas: 'Hoe heet hij? Ik ben hem kwijt'
Leïla: 'Hij heeft een Italiaanse naam'
Comfort: 'Matteo Simoni?!'
Misschien een vraagje voor Vlamingen op dit forum. Hoeveel Vlaamse acteurs met een Italiaanse naam kun je opnoemen?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #28 Gepost op: 26-03-2023, 17:46:06 »
Misschien een vraagje voor Vlamingen op dit forum. Hoeveel Vlaamse acteurs met een Italiaanse naam kun je opnoemen?

Ik kom niet verder dan één …

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #29 Gepost op: 26-03-2023, 19:02:43 »
Het ging me er ook niet om dat ze zijn naam weet (inkoppertje na de voorzet van Leïla), maar dat ze hem niet herkende. Kan mols zijn, eerst kijken hoe de anderen reageren.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2023, 00:45:08 »
Ik vond haar in aflevering 2 niet erg verdacht. In de trein helpt ze goed met de raadsels oplossen. Hooguit geeft ze de aanwijzingen van Thomas via de portofoon niet goed door. Magertjes denk ik. De treinmensen konden alle vier gewoon slecht gooien...

Nee, ik zet haar lager op mijn verdachtenlijst.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2023, 01:15:27 »
Ik vind haar zo'n leuke kandidate  ::bravo::. Hoe ze haar zo erg in zet in de proeven is tof om te zien. De andere kandidaten zaten te hijgen, maar Comfort liep gewoon even 4km met alleen heel af en toe fuck te zeggen. Straf.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2023, 01:23:12 »
Ja, echt indrukwekkend. Dat is een fitte gynaecologe!

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #33 Gepost op: 27-03-2023, 01:39:19 »
Begin haar steeds leuker te vinden. Fanatiek en lekker aanwezig. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #34 Gepost op: 27-03-2023, 08:55:35 »
Het eerste wat je van elkaar weet zijn de namen. Er is al een test geweest, je hebt je molboekje... En dan is Toos opeens Joos? ::rofl:: Oké na een paar borrels, maar ik vond het gek. Kwam op mij over als een bedachte verspreking om kandidaats te lijken.

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #35 Gepost op: 27-03-2023, 09:06:31 »
Het eerste wat je van elkaar weet zijn de namen. Er is al een test geweest, je hebt je molboekje... En dan is Toos opeens Joos? ::rofl:: Oké na een paar borrels, maar ik vond het gek. Kwam op mij over als een bedachte verspreking om kandidaats te lijken.

Dat is me ook opgevallen. Ik zit helemaal in Leïla-tunnel maar hier vond ik Comfort toch een beetje verdacht.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #36 Gepost op: 27-03-2023, 14:22:37 »
Comfort wees de geschilde patatten aan om mee te schieten.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #37 Gepost op: 27-03-2023, 15:04:17 »
Het eerste wat je van elkaar weet zijn de namen. Er is al een test geweest, je hebt je molboekje... En dan is Toos opeens Joos? ::rofl:: Oké na een paar borrels, maar ik vond het gek. Kwam op mij over als een bedachte verspreking om kandidaats te lijken.

Dat was ook wat ik dacht toen ik het hoorde: hé dat lijkt wel bedacht. Ik begin wel een beetje in een tunnel te raken merk ik en nader onderzoek is vereist ook naar andere kandidaten, maar opmerkelijk vond ik het wel.

Comfort wees de geschilde patatten aan om mee te schieten.

Ja, ze zei halen jullie die even. Als ik het goed heb stond de vermenigvuldigingsfactor op dat moment op x7 en een kilo aardappelen was 50 euro waard. Gilles zei dat er van de 18 kilo geschilde aardappelen er 14 kilo overbleef: 4 kilo verknalde patatten. Dat betekent dat er weer 4 x 50 x 7 = 1400 euro aan waarde uit ging. Past wel in het beeld van een mooi molscenario, je best doen in de deelopdrachten en aan het eind sneaky die patatten (laten) verknallen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #38 Gepost op: 27-03-2023, 15:37:14 »
Het eerste wat je van elkaar weet zijn de namen. Er is al een test geweest, je hebt je molboekje... En dan is Toos opeens Joos? ::rofl:: Oké na een paar borrels, maar ik vond het gek. Kwam op mij over als een bedachte verspreking om kandidaats te lijken.

Of een bewuste verspreking van een slimme kandidaat die hoopt dat anderen denken dat het een bedachte verspreking van de Mol is die kandidaats wil lijken?    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #39 Gepost op: 27-03-2023, 22:24:02 »
Verdacht op het touw tussen de kliffen, verdacht aan de porto, en verdacht met de aardappeltjes. Ze zou prima de mol kunnen zijn.

Bovendien, in de VS worden alle Commies als Mol beschouwd  ::vlaglinks:: ::vlagrechts::
 ::tandpastasmiley::