Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 40717 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #40 Gepost op: 28-03-2023, 10:22:38 »
Bovendien, in de VS worden alle Commies als Mol beschouwd  ::vlaglinks:: ::vlagrechts::
 ::tandpastasmiley::

 ;D

Door Commy haar bedoeld/onbedoelde verspreking over Toos doe ik ook een soort van mee  ::trots::

En respect voor haar run met rugzak op. Of ze het nu als kandidaat slim speelt of we zien subtiele mollenstreken: Comfort is een van mijn favorieten en neem ik nog steeds mee als molverdachte door jouw lijstje.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #41 Gepost op: 28-03-2023, 12:44:43 »
Ik zat na aflevering 1 op comfort. Ik vind haar typisch iemand die de Vlaamse versie als mol cast.

Maar in opdracht 3 van de vorige aflevering moet ze 4 van de 5 kilometers lopen, en nog komt ze binnen de tijd binnen. Ik denk dat we haar daarom wel kunnen afschrijven. Je kunt als mol echt wel zorgen dat je het dan net niet redt.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #42 Gepost op: 28-03-2023, 12:58:41 »
Dat dacht ik eerst ook, maar ze is wel degene die samen met Toos de pan met geschilde aardappelen naar het kanon draagt, waardoor er 1400 euro verloren gaat. Dat is ook typisch voor een Vlaamse mol, een gedeelte van een opdracht goed doen en een deel saboteren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2023, 13:10:48 »
Ja, precies. De held is de Mol. Zeker als die held ook cruciale dingen doet mislukken. De geschilde aardappelen moesten eigenlijk wel geschoten worden om dit deel van de opdracht leuk te houden.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2023, 13:12:58 door Heinz, Reden: geschilde ipv ongeschilde »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2023, 14:34:36 »
Ja, zit wat in. Maar in dit geval vond ik het wel erg opvallend. Niemand had haar kwalijk genomen als ze net buiten de tijd was aangekomen. Ze had ook heroïsch kunnen falen.

Je kan dat van die aardappelen toch niet echt een molactie noemen. Die emmer was precies zo neergezet dat het heel logisch was om die te pakken. We kunnen toch niet claimen deze alleen maar gepakt werd omdat Comfort hier naar vroeg.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2023, 15:20:01 »
Nee, maar ze is er wel bij betrokken terwijl Toos degene is die ze daadwerkelijk pakt. Het zou zomaar kunnen dat haar als Mol is ingefluisterd: zorg dat de geschilde patatten sowieso gepakt worden.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #46 Gepost op: 28-03-2023, 18:37:10 »
Waar, maar als ze mij vragen om patatten te gaan halen, en er ligt links van mij een berg ongeschilde patatten en rechts van mij een pot met twee handvaten met geschilde patatten, dan kies ik sowieso voor de pot. Dan ga ik geen tijd verliezen om losse patatten heen en weer te zeulen.

De patatten die aan het kanon lagen waren ook geschilde patatten hé. Dus voor de kandidaten was het duidelijk: we moeten met de geschilde patatten schieten.

En als ze nog moet spurten om binnen de tijd aan te komen, dan zou ik het flauw vinden als mol om het toch te halen. De mol is meer diegene van het net niet halen. Of wel halen, als je weet dat het de groepspot toch niets opbrengt (ref Gilles in Argentinië die net wel de metro haalt, omdat hij weet dat alle andere kandidaten waren gefaald en er dus geen geld verdient kon worden)
I was blind but now I can see

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2023, 19:15:45 »
En als ze nog moet spurten om binnen de tijd aan te komen, dan zou ik het flauw vinden als mol om het toch te halen. De mol is meer diegene van het net niet halen.

Als de mol maar één strategie om te mollen inzet, ondermijnt hij zijn andere doel naast het mollen, namelijk het onontdekt als mol blijven. Bij bijv. Lennart en Alina kan je een hoop acties aanwijzen die je flauw als mol zou kunnen noemen, maar die er wel voor zorgden dat het moeilijker was om ze te ontmaskeren en die dubbelzinnigheid maakt het programma wat mij betreft veel spannender.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2023, 21:23:14 »
Als mol zou je deze kans toch met beide handen grijpen.
Temeer omdat het in het andere groepje (Toos-Leila) ook fout gaat.
Comfort gaat wel ver geraken denk ik.

Online marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #49 Gepost op: 28-03-2023, 22:24:01 »
Als de mol maar één strategie om te mollen inzet, ondermijnt hij zijn andere doel naast het mollen, namelijk het onontdekt als mol blijven. Bij bijv. Lennart en Alina kan je een hoop acties aanwijzen die je flauw als mol zou kunnen noemen, maar die er wel voor zorgden dat het moeilijker was om ze te ontmaskeren en die dubbelzinnigheid maakt het programma wat mij betreft veel spannender.

Wie spreekt er over één strategie? Je kan zelf fouten maken, zorgen dat anderen fouten maken, manipuleren, saboteren,…

Maar geef toe, als mol net binnen de tijd binnenkomen bij een proef waar je je wel wat kan inhouden als het op een paar seconden aankomt…het is niet zoals bij Pieter in Mexico die een homerun slaat en wel moet lopen omdat alle andere kandidaten naar hem kijken. Zij kon gerust achter de bocht een klein beetje vaart minderen. Haar push-ups deed ze ook enorm goed.

 Dus neen. Kandidaat volgens mij. Ik schrijf ze zeker nog niet af. Staat zelfs in mijn top 3, maar na aflevering 2 zie ik in haar geen mol.

Ik hoop wel dat ze ver geraakt, maar dat hoop ik van wel meer kandidaten 🙂
I was blind but now I can see

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #50 Gepost op: 30-03-2023, 21:27:52 »
...
Bij bijv. Lennart en Alina kan je een hoop acties aanwijzen die je flauw als mol zou kunnen noemen, maar die er wel voor zorgden dat het moeilijker was om ze te ontmaskeren en die dubbelzinnigheid maakt het programma wat mij betreft veel spannender.

Lennart had ik volledig onterecht afgeschreven na zo'n actie.

...
Maar geef toe, als mol net binnen de tijd binnenkomen bij een proef waar je je wel wat kan inhouden als het op een paar seconden aankomt…het is niet zoals bij Pieter in Mexico die een homerun slaat en wel moet lopen omdat alle andere kandidaten naar hem kijken. Zij kon gerust achter de bocht een klein beetje vaart minderen. Haar push-ups deed ze ook enorm goed.
...

Maar Comfort kon niet ongezien even inhouden want er liepen nog andere kandidaten op het parcours, zoals Leïla en Conny. Conny die het net wel haalde en toch beduidend ouder is dan Comfort en dan falen? Indien Comfort de mol is zou ze het wellicht niet aangedurfd hebben om net buiten de tijd binnen te komen, omdat dat te veel in de gaten zou lopen.

Mij lijkt Comfort ook mols in de trein wanneer ze als groep het verkeerde voorwerp kiezen i.p.v. de tafel (het juiste en duurste voorwerp) van 2000 euro. Comfort zegt meteen 'dansen' als eerste associatie met de tips, vervolgens is het Samya die dan roept 'turning!' en dan wordt het voorwerp met de dobbelstenen gepakt door Leïla en zeggen Comfort en Samya bij in koor "Jajaja, die zou ik pakken". Comfort vraagt ook meteen aan Leïla wat het waard is en Leïla antwoordt: 600, en de groep is akkoord.

Dit zou een mooi voorbeeld van een subtiele misleiding kunnen zijn richting keuze voor een verkeerd voorwerp. Tezamen met de betrokkenheid van Comfort bij de keuze voor de geschilde aardappelen maakt haar voor mij ook na aflevering 2 zeer verdacht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #51 Gepost op: 30-03-2023, 22:20:37 »
En direct "een voor een" zien in het raadsel deed me dan weer erg aan Philippe denken die met "eng" kwam. De subtiele mollen combineren graag goede en molse acties. Comfort kan er zeker zo een zijn.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2023, 07:59:20 »

Maar Comfort kon niet ongezien even inhouden want er liepen nog andere kandidaten op het parcours, zoals Leïla en Conny. Conny die het net wel haalde en toch beduidend ouder is dan Comfort en dan falen? Indien Comfort de mol is zou ze het wellicht niet aangedurfd hebben om net buiten de tijd binnen te komen, omdat dat te veel in de gaten zou lopen.

Comfort had vier ronden om even in te houden hé.
Ik denk overigens dat het in de laatste ronde meer uit elkaar lag dan dat de beelden op het einde doen geloven.
Als de tijden zouden kloppen zou Comfort ingelopen hebben op Conny (want mid parcours van de laatste ronde lag ze zeker nog op een halve minuut blijkt uit de beelden) en dat na 4 ronden zonder rusten .. dat hoeft niet als je de mol bent.
Van Leila weten we dat ze niveau Conny loopt uit de eerste ronde. Dus die zal ook niet snel in haar nek geblazen hebben of aan het inhalen geweest zijn. Getuige ook het wandelen.

Beelden van de uitgeputte Comfort doen denken aan Gilles Van Bouwel die uitgeput neervalt in de metro maar in zijn geval wel na het fameuze “gaan of niet gaan?” moment. Toen kon er geen geld meer verdiend worden.

Neen, Comfort zou hier een enorme kans laten liggen als mol. Ongeloofwaardig voor mij als mol
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 09:08:38 door Molekule »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2023, 08:21:11 »
En direct "een voor een" zien in het raadsel deed me dan weer erg aan Philippe denken die met "eng" kwam. De subtiele mollen combineren graag goede en molse acties. Comfort kan er zeker zo een zijn.

Ik snap wat je bedoelt, maar er was ook het “blinded by lights … lamp!” moment van Comfort, ter waarde van 1500 euro. Dat is toch al een minder subtiele combinatie.
Overigens vind ik haar inbreng in het niet vinden van de tafel niet kleiner of groter dan de rest van de groep. Niet onlogisch ook dat de groep hier op basis van turning en swinging tot een rammelaar komt.

De mol die zelf geen voorwerp werpt, dat lijkt me ook niet echt logisch. Wat viel er te mollen met de portofoon?

« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 09:03:49 door Molekule »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2023, 10:14:28 »
De actie op het koorddansen (- €3000) zou een vette molactie van Comfort kunnen zijn hoewel opvallend. Maar er zijn 3 redenen waarom zij niet hoog op mijn verdachtenlijst staat.

1. Bij de inschatting van de tijd koos ze mede voor de rookmelder waarmee de tijd nauwkeurig gemeten kan worden en nauwelijks gemold.
2. In de trein hanteerde zij de portofoon en gooide ze geen voorwerp van de trein. De mol zal zeker een voorwerp uit de trein willen gooien en liefst één van de duurste.
3. Comfort bracht (samen met Thomas) als enige duo of groep alle militaire opdrachten tot een goed einde. Bovendien schoten ze vrij snel raak. De mol zal zeker een aantal geschilde aardappelen willen wegschieten.

Ik vind het wel de leukste kandidate en hoop dat ze ver zal komen (maar ik vrees van niet).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2023, 10:36:28 »
Ik snap jullie punten wel. Eigenlijk vind ik bijvoorbeeld Thomas verdachter dan Comfort als je kijkt naar de hoeveelheid mogelijke molacties. Maar ik heb wel vaker mollen na de eerste paar afleveringen laag op mijn lijstje gezet omdat ik ze veel goede bijdragen vond leveren of weinig zag mollen*. En bij Comfort zijn er twee molse dingen die er voor mij uitspringen: als laatste van de slackline vallen (terwijl ze subtiel, zelfs licht tegenstribbelend op die positie kwam) en betrokken zijn bij het pakken van de geschilde aardappelen.

*Bijvoorbeeld Alina. In de eerste twee afleveringen zagen we haar eigenlijk alleen voor de verkeerde taart kiezen. Verder werd gesuggereerd dat het vooral Bruno was die in Vradeto verkeerde beslissingen nam waar Alina in meeging, wat pas in de slotaflevering andersom bleek. (Nu speelde in dit geval wel mee dat de Mol ervoor koos in aflevering 1 juist goede acties te doen omdat Bart al 10.000 euro uit de pot had gehaald.)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #56 Gepost op: 31-03-2023, 10:49:01 »
Alina werd de eerste 2 of 3 afleveringen inderdaad uit de wind gehouden door de productie maar afl. 1 molde ze reeds door een hoog bedrag te bieden voor de vrijstelling en Bruno en Bart te pushen om nog hoger te gaan.

Ik ben ervan afgestapt om de reeksen met elkaar te vergelijken, wij hebben het te maken met andere opdrachten, andere kandidaten en een andere mol. Als de productie steeds dezelfde patronen zou aanhouden zou het voor ons te gemakkelijk zijn. Al zijn er ook mollen (met name in Wie is de Mol) die molacties kopiëren zoals het weggooien van geld.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 14:28:59 door Luc »

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #57 Gepost op: 31-03-2023, 11:19:19 »
Ik had Alina afgeschreven omdat ze in aflevering 1 in de allerlaatste seconden de klok luidde waardoor er 5000 euro in de pot kwam terwijl ze ook moeite had met balanceren en het touw van de klok nauwelijks te pakken kreeg.

Het laten vallen van het varkentje door Comfort is dan geheel tegengesteld.  ::rofl:: Zo zie je maar weer: Niets is wat het lijkt  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #58 Gepost op: 31-03-2023, 11:46:24 »
Precies, elke Mol is anders. Ik wilde alleen aangeven dat na twee afleveringen eigenlijk alles nog mogelijk is, zeker als je als Mol een vette molactie doet in aflevering 1. ;D

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #59 Gepost op: 31-03-2023, 12:26:09 »
Ik had Alina afgeschreven omdat ze in aflevering 1 in de allerlaatste seconden de klok luidde waardoor er 5000 euro in de pot kwam terwijl ze ook moeite had met balanceren en het touw van de klok nauwelijks te pakken kreeg.
Er was juist nog een minuut over om de klok te luiden en er kwam €4000 in de pot, lang talmen zou teveel opvallen. En Alina had eerder geprobeerd te mollen door vroeg van de aquaspeed te tuimelen en de klok proberen te luiden toen nog niet iedereen op het eiland was maar dat mislukte. Kun je je beter kandidaats gedragen en de klok op tijd luiden (na afl. 1 verdacht ik haar overigens nog niet, pas na afl. 3).