Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 43253 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #660 Gepost op: 5-05-2023, 12:16:22 »
Maar waarom zou de mol niet bij de laatste twee willen zitten? Als de ander een vrijstelling schiet, kun je gemakkelijk trager schieten en maakt het niet uit wat je raakt. Als die wel een geldvak raakt, kun je altijd nog je best doen om dat teniet te doen en kandidaats met een vrijstelling terug te komen.
De eerste schutter bepaalde of het een vrijstelling werd of geld. De kandidaat zal op deze plek als snelste schieten. Als mol kan je dan alleen nog bepalen of er 3 of 4 naar de finale gaan. Daarvoor ga je het risico niet nemen om toch als snelste te schieten en nog even 2000 euro te verdienen, omdat schieten met een revolver niet zo makkelijk is zonder oefening.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #661 Gepost op: 5-05-2023, 12:25:13 »
Nee, een makkelijke opgave zou het niet zijn, net zo min als voor de kandidaten. Maar volgens mij kan de mol prima het spel meespelen zoals ook de andere kandidaten.

De eerste schutter bepaalde of het een vrijstelling werd of geld. De kandidaat zal op deze plek als snelste schieten. Als mol kan je dan alleen nog bepalen of er 3 of 4 naar de finale gaan. Daarvoor ga je het risico niet nemen om toch als snelste te schieten en nog even 2000 euro te verdienen, omdat schieten met een revolver niet zo makkelijk is zonder oefening.
Mits de mol als tweede gaat, kan die kijken wat de eerste kandidaat heeft gedaan. Heeft die geen geld verdiend? Dan hoef je als mol alleen nog maar trager te zijn en kan je schieten waar je wilt. Heeft die wel geld verdiend? Dan kun je (eventueel met oefening in België), alsnog proberen de strijd aan te gaan en als een ware kandidaat op de vrijstelling mikken. Hetzelfde geld voor als de mol als eerste moet schieten.

Niet geschoten is altijd mis ;)
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 12:27:36 door Pac »
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #662 Gepost op: 5-05-2023, 12:34:57 »
Klopt, dan had ze het maximale eruit kunnen halen. 0 euro of maar 1.000 euro in de pot. Maar zoals ik boven al aangaf: het was een heel moeilijke weg, zonder garantie op succes. De molactie die ze nu deed, was er wel al een, en een stuk simpeler.

Kijkend naar haar gedrag tijdens het spel, vermoed ik zelf dat ze geen voorkennis had. Als dat zo is, levert dat geen enkel vraagteken op.
Iemand trok al een parallel met een opdracht in Duitsland, waar de kandidaten ook een voice-over volgden. En waar de mol niet wist wie er op een bomstoel zat, en wie niet.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #663 Gepost op: 5-05-2023, 13:32:51 »
Of een mol die het haar grootste verdenker niet gunt om haar af te schieten en 1000 euro te verdienen?
Dan liever zelf 3000 euro uit de pot halen.
Want Toos was sowieso een kwaaie tegenstander cfr. aflevering 1.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #664 Gepost op: 5-05-2023, 14:12:55 »
Laten we ook niet vergeten dat in de eerste ronde Comfort, Lancelot en Toos alle drie Ruben aanwezen. Dus wie de mol ook is: als deze voorkennis had, plaatste hij willens en wetens Ruben met 3.000 euro op zijn hoofd in het duel.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #665 Gepost op: 5-05-2023, 15:15:40 »
Hulpmol Ruben liet de mol in deze proef in de steek door zo slecht te liegen lijkt me.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #666 Gepost op: 5-05-2023, 19:15:41 »
ik mis de "fluittonen-hint" van vorig jaar. Nou kwam die ook pas later in de week uit, toen pas was hij gespot. Dus het kan nog  ::)
Dit is toch frappant, ik zeg dit tegen je, en binnen een dag vind jij hoogstpersoonlijk de Fluithint van dit jaar  ::bravo:: ::rofl::

Goed gevonden die hoed, Heinz ::ok:: Voelt als een verjaarscadeautje aan mij :D

Het enige verschil met toen is dat we niet meer in de laatste week switchen van mol want we zitten al lange tijd op Commy ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #667 Gepost op: 5-05-2023, 22:22:32 »
Commy zegt hier Vier in de finale en geld. Is dit een verspreking want ze heeft nooit dat bord gezien of die afbeelding van vier in de finale met geld. Kan het de montage zijn? Of voorkennis? Bij mijn weten hebben alleen Toos en Ruben dat bord gezien…..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #668 Gepost op: 5-05-2023, 22:41:30 »
Goed opgemerkt. Ik denk dat montage is, dat er in geknipt is. Want Comfort en Lancelot weten ook te zeggen dat de vrijstelling naast de roos zat. (Tussen Lancelots "Je hebt al vaker de waarheid niet gezegd vanavond" en "Waarop heb je willen mikken" zit volgens mij een knip.)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #669 Gepost op: 6-05-2023, 11:41:05 »
Zondag is de ontknoping. In Kinepolis en gewoon op tv. ::boogie::

Ik heb nog eens gekeken naar Comforts acteerwerk (als ze de Mol is) bij haar speciale eliminatie. Ik zie het nu nog steeds als heel goed acteerwerk maar misschien toch minder fantastisch dan ik eerst dacht. Zo heeft ze al tranen in haar ogen nog voor ze haar groene scherm krijgt. Je kan het op allerlei manieren uitleggen natuurlijk, maar het is nog niet het schuldgevoel dat ze later zegt te hebben wanneer Leïla heeft moeten vertrekken. Ze lijkt al helemaal voor te sorteren op die emotie.



Wat ik ook opmerkelijk vind is dat ze in het begin van aflevering 5 ook zegt dat het wel even binnenkwam dat de vier andere kandidaten (dus naast Leïla en Lieselot) niet direct bereid waren om haar te helpen. Gevolgd door een sip gezicht. Dat vind ik opmerkelijk want had Comfort dan echt verwacht dat alle kandidaten zouden staan te springen om haar te helpen?



Ook horen we Comfort bij de test zeggen dat ze dit (rode scherm kan interessant zijn) als een kans ziet om te gaan vernauwen, dus minder te spreiden. Dat is ook opmerkelijk want van het moment dat ze het rode scherm krijgt straalt Comfort eigenlijk alleen maar verslagenheid uit.

Ik heb dit stuk net even opnieuw gekeken, en ik blijf wel bij mijn eerste gevoel: als ze de mol is dan is dit wel echt ongeëvenaard acteerwerk. Ze overdrijft geen moment, maar de stress spat er aan alle kanten vanaf. Ze zit heel hoog in haar ademhaling, haar stem breekt soms lichtjes, maar ze probeert toch koel te blijven en dit niet te laten merken. Daarna tranen in haar ogen van de spanning vlak voor het goede scherm. Veel realistischer krijg je het toch niet. Eerlijk gezegd ben ik door het terugkijken weer gaan twijfelen aan haar als mol, maar ik kan nu niet meer veranderen.

Wat me nu wel opviel: de kandidaten die haar wilden helpen vlogen er gelijk uit (Leila en Lieselot). Stel je vult de test in op Comfort, en je ziet haar het rode scherm krijgen. Dan schieten er 2 dingen direct door je heen:

1) Ik zit volledig verkeerd
2) Grote kans dat ik eruit ga als ze zichzelf weet te redden

Oftewel, je gaat haar nooit helpen. Als je haar wel gaat helpen, maak je je over jezelf geen (extra) zorgen. Dit betekent dat Leila en Lieselot niet op Commy zaten. Toch wel zeer opvallend dat die twee kandidaten er dan gelijk uitvliegen.

Aan de andere kant: we weten uit ervaring dat de schok van mensen die hun een mol een rood scherm zien krijgen altijd wel te zien is. Dat zie ik hier eigenlijk niet gebeuren. Er lijkt niemand volledig in shock dat het juist Commy is die rood krijgt. Dat lijkt er dan weer op te wijzen dat ze niet op haar zaten.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #670 Gepost op: 6-05-2023, 16:24:47 »
Ik had dit vorige week ook al in het gifjes-topic gepost, maar ik post het hier ook nog even in de wetenschap dat inmiddels Ruben naar huis is en dus niet de mol is.

Mol Comfort met zeer veel spanning op haar gezicht in afwachting van het doorknippen van de bomdraad. Want het zal maar gebeuren dat dan toch nog de voor haar verkeerde draad (groen) wordt doorgeknipt.

Theoretisch zou de mol (Toos of Lancelot) aan boord van de bus hebben kunnen zitten, maar ik denk dat zij allebei niet de mol zijn.



EDIT: @foxhunter: Ik zie nu pas dat jij dit moment gisteren ook hier postte

Aan het einde van de bus opdracht dit opmerkelijke moment.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2023, 16:29:26 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #671 Gepost op: 6-05-2023, 16:35:27 »
Cowboy’s and Indians, gold-yellow-orange & red

Monument Valley is het eerste beeld wat we van dit seizoen van de mol te zien krijgen, in de trailer, en een mol logo in een oranje achtergrond.
Misschien was dit reeds een eerste hint.
Arizona is naast the Wild West ook gekend als Native American Tribe gebied.
Zo is Monument Valley zelf een Navajo-reservaat, wat betekent dat het wordt beheerd door de Najavo-Indianen. Al generaties lang wonen en leven de Navajo’s in het gebied en eren de tradities van hun voorouders, met vaak nog eigen regels.
In tegenstelling tot de staat Arizona, doet Monument Valley zo nog mee aan zomer-winter tijd.
(Winter is coming, hint in het weerbericht van Comfort nu zondag?)
De meest heilige plaats voor al de indianenstammen ligt trouwens in Sedona.
Volgens Indiaanse traditie zijn de herfstkleuren goud, geel, oranje en rood.
De opnames van dit seizoen waren in de herfst.

Mijn mol is Comfort.
Rood denk ik niet dat ik nog moet uitleggen:
Red Rocks van Sedona, zij versierde haar rode ei met pluimen (Indianen), rood scherm (de hoofdstad van Arizona is trouwens Phoenix =wederopstanding van de mol ?)
Oranje= mol logo op oranje achtergrond
Geel :
Comfort heeft het GELE mollenboekje !
Tijdens de militaire opdracht draagt zij een geel lint in haar haar en zat ze in het gele team, bij de finale zondag draagt zij een lang geel kleed.
Zij geeft bij de cowboyhoeden zelf aan “die kleur staat je goed”.
De gele draad doorknippen in de bus, doet de bom afgaan. Geel is haar kleur dus Commy geeft geel door.
Bij de landkaart van Amerika met de rare “New Mexico” fout, krijgt men groene en gele pijltjes om naar de enveloppen te gooien.
Trouwens voor wie zich wil verdiepen in de Native American geschiedenis:
“The long walk” (Walk the line, slackline) van New Mexico naar Arizona van de Navajo stam is een berucht feit in de Native American geschiedenis.
Goud:
Verwijst naar de goud en uranium mijnen in Arizona:
Het juiste element nemen was volgens GDC “goud” waard, Comfort nam het juiste element en kwam in de bunker ondergronds.

Case closed: Comfort is de mol!

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #672 Gepost op: 6-05-2023, 20:05:48 »
Wanneer Gilles vertelt, dat de kandidaten terug kunnen reizen in de tijd, zien we de meeste kandidaten voor zich uit kijken of met het hoofd naar beneden gebogen.
Alleen Lancelot kijkt, met name, strak naar Comfort.
Wat dan opvalt: Zij zoekt oogcontact met hem en lacht hem even toe met een blik van verstandhouding, lijkt het. Zo van, ik weet dat jij me door hebt. Fragment
49.48 tot 49,53.
Ik kan er zelf geen gifje van maken. Vandaar alleen een foto. Alleen het fragmentje laat het beter zien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #673 Gepost op: 6-05-2023, 20:24:31 »
Ja, Lancelot staat te observeren. Ik zie de glimlach van Comfort meer als een afweermechanisme. 'Oeps, er staat iemand naar me te kijken'. Ik weet niet of Lancelot haar op dat moment al door had, en of zij dat wist. Vermoedens van Lancelot zou wel kunnen, ja.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #674 Gepost op: 7-05-2023, 09:55:21 »
Hulpmol Ruben liet de mol in deze proef in de steek door zo slecht te liegen lijkt me.

Ze heeft heel het seizoen zelf niks gedaan. Had ook wel gemogen dat ze zelf iets voor elkaar kreeg.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #675 Gepost op: 7-05-2023, 10:30:51 »
Fijn dat je vrolijk bent opgestaan vandaag Belgian Mol. Volhouden die positiviteit. Op naar een leuke ontknoping.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #676 Gepost op: 7-05-2023, 11:40:14 »
Fijn dat je vrolijk bent opgestaan vandaag
Ik zie jij ook, Heinz, met een glas bier in je hand...... maar oppassen, er staat er ook nog een op je hoofd  ::rofl::

Vanavond even je avatar aanpassen naar de vrolijke Heinz, Heinz, want Commy is de mol ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #677 Gepost op: 7-05-2023, 11:46:16 »
 ::rofl::

Ik zet deze alvast op.
 ::oordoppen::


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #678 Gepost op: 7-05-2023, 13:03:44 »
Wat de hoedenhint betreft: ik daag alle Comfort-tunnelaars uit vanavond na 10 uur foto's van zichzelf te plaatsen als ze beginnen met het verorberen van een hoed als Comfort niet de Mol blijkt.

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #679 Gepost op: 7-05-2023, 13:05:46 »
Zoals ze in West-Vlaanderen zeggen: da's hoed.

Welke tegenprestatie staat daartegenover van Toos-verdenkers?