Auteur Topic: [kandidaat] Lieselot  (gelezen 8805 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #120 Gepost op: 5-04-2023, 12:53:47 »
Uw tekst gaat eigenlijk over hoe verdacht Toos in kamer 110 was.
Lieselot blijft 100% de mol niet.
Eerste klopt, tweede niet.
Waar het mij om gaat is dat Lieselot aan de ontbijttafel simpel had kunnen zeggen dat ze allebei geen vrijstelling durfden pakken en dus €2000 hebben verdiend. Ze had er ook voor kunnen kiezen om te beginnen met zeggen dat Toos geen vrijstelling durfde pakken omdat hij bang was dat de andere kandidaten informatie gingen achterhouden als hij weer voor de vrijstelling zou kiezen. En daarna dat zij zelf ook geen vrijstelling durfde pakken omdat hier risico's aan zouden kunnen zitten. Op deze manier verteld gaan de anderen denken dat zij de Mol is. Immers, zij had makkelijk (als laatste) de vrijstelling kunnen nemen en daarmee ook nog €5000 in de pot spelen.

Maar ze verteld het precies zo dat Toos er als molverdachte uit komt. En aangezien er maar één mol is, zegt ze hiermee dus ook dat zij zelf niet de Mol is. En wat wil een kandidaat? Precies, anderen laten denken dat je de Mol bent. En wat wil een Mol? Je snapt hem. Dus.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #121 Gepost op: 5-04-2023, 13:02:55 »
Maar twee kandidaten die precies vertellen wat er is gebeurd met de redenen die ze daarvoor hadden, is niets mis mee.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #122 Gepost op: 6-04-2023, 20:40:09 »
Ook niet vergeten hoe goed Lieselot opdracht 1 deed...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #123 Gepost op: 6-04-2023, 21:41:12 »
Maar ze verteld het precies zo dat Toos er als molverdachte uit komt. En aangezien er maar één mol is, zegt ze hiermee dus ook dat zij zelf niet de Mol is. En wat wil een kandidaat? Precies, anderen laten denken dat je de Mol bent. En wat wil een Mol? Je snapt hem. Dus.

Ja, dat klinkt wel logisch. Maar wat totaal niet logisch is, is het feit dat als zij de Mol is ze er heel makkelijk voor had kunnen zorgen dat er nul euro in de pot was gekomen. Toos wilde die vrijstelling wel, dus als ze daar gewoon in was meegegaan dan waren ze met twee vrijstellingen en nul euro naar buiten gekomen. Waarom heeft 'Mol Lieselot' dat niet gedaan volgens jou? Door zelf geen vrijstelling te nemen, zorgde ze voor minimaal 2000 euro in de pot en als Toos last minute toch een vrijstelling had gewild had dit geintje 'Mol Lieselot' zelfs 5000 euro gekost. Dat kan toch niet?

PS: ik vermoed dat Occam's razor jou wel bekend is. Op basis van dat principe is het onwaarschijnlijk dat Lieselot toch nog de Mol zou blijken te zijn, gezien wat ik hierboven schreef.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 22:50:47 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #124 Gepost op: 9-04-2023, 01:22:40 »
Ja, dat klinkt wel logisch. Maar wat totaal niet logisch is, is het feit dat als zij de Mol is ze er heel makkelijk voor had kunnen zorgen dat er nul euro in de pot was gekomen. Toos wilde die vrijstelling wel, dus als ze daar gewoon in was meegegaan dan waren ze met twee vrijstellingen en nul euro naar buiten gekomen. Waarom heeft 'Mol Lieselot' dat niet gedaan volgens jou? Door zelf geen vrijstelling te nemen, zorgde ze voor minimaal 2000 euro in de pot en als Toos last minute toch een vrijstelling had gewild had dit geintje 'Mol Lieselot' zelfs 5000 euro gekost. Dat kan toch niet?

PS: ik vermoed dat Occam's razor jou wel bekend is. Op basis van dat principe is het onwaarschijnlijk dat Lieselot toch nog de Mol zou blijken te zijn, gezien wat ik hierboven schreef.
Veel kandidaten te laten denken dat Toos de Mol is en dat jij zelf (Lieselot) niet de mol bent want anders had je wel voorgesteld om allebei een vrijstelling te pakken, moet een Mol toch wel €2000 waard zijn?
Zeker omdat mogelijk ook €5000 had kunnen worden verdiend als 2 slimme kandidaten op het idee waren gekomen om één vrijstelling te pakken en te loten (bijv. via steen, papier, schaar) wie die ene vrijstelling dan zou krijgen. €5000 in de pot en een halve vrijstelling is geen slecht resultaat voor een proef.

Een Mol die al sinds aflevering 1 door heel veel kandidaten / molloten wordt afgeschreven omdat ze "geen invloed had op het spel" dat is toch ideaal voor de rest van het seizoen? We gaan na veel horen van Lieselot, let op mijn woorden. (Hoewel ik andere kandidaten als Mol nog niet uitsluit, by the way, maar Lieselot hou ik wel heel erg in de smiezen; misschien wel de nieuwe Lennart)
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 01:28:41 door MartinJ »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #125 Gepost op: 9-04-2023, 22:21:28 »
Lijkt me een sterke kandidate. Na deze aflevering wel definitief afgestreept als Mol.

Lijkt me bij de 1ste proef Lancelot te testen met de pasvraag, wat ze vorige week ook bij Toos deed.

Zou wel eens heel ver kunnen komen, maar lijkt me geen mol.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #126 Gepost op: 9-04-2023, 22:25:41 »
Ik had ze al na de eerste aflevering afgestreept. Ik hoop dat zij gaat winnen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #127 Gepost op: 9-04-2023, 22:30:26 »
Weer twee grote kruizen door.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #128 Gepost op: 9-04-2023, 23:16:38 »
Winnares. Om Gilles te quoten: ''ik hou van een comeback''.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #129 Gepost op: 10-04-2023, 00:58:50 »
Nooit de Mol maar wel een Koningin ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #130 Gepost op: 10-04-2023, 02:12:51 »
Sterke kandidaat, lijkt iedereen te testen en daardoor haar wil op te leggen. Zou de mol ook de bibberitis van haar krijgen? Zeer wel mogelijk, aangezien anderen dat ook doen, en de mol dus niet wil opvallen..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #131 Gepost op: 10-04-2023, 08:05:22 »
Ze heeft volgens mij veel invloed op keuzes van anderen (in kandidaatse zin). Lieselot kiest nooit voor zichzelf, zelfs niet als er een vrijstelling te pakken valt (na haar trauma van aflevering 1 en die twist heeft sowieso alle kandidaten een beetje bang gemaakt voor het pakken van extra'tjes)....andere kandidaten volgen dan toch sneller.

Lieselot in de kamer met vrijstellingen én de kamer met pasvragen...twee keer neemt niemand iets.

En ook weer bij Commy - het lukt haar niet om níet te helpen. Enorm onmols, want wie weet inspireer je nog meer kandidaten om ook te gaan helpen en dat kan geld opleveren.

Iedereen moet dankzij haar zijn/haar positie in het spel overwegen (ga je voor jezelf, of niet?) en dat is enorm knap van haar. Ik hoop dat ze er nog heel lang in blijft!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #132 Gepost op: 10-04-2023, 08:22:51 »
Ja afentoe denk ik wel echt 'hoe dan?' (ook bij het feit dat ze gewoon áltijd in het kleine/buiten spel groepje eindigt!?!) maar vind t voor t programma stiekem wel tof dat een kandidate zó niet doet wat je zou verwachten en er gewoon mee in het spel blijft én anderen mee beinvloedt.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #133 Gepost op: 10-04-2023, 09:42:43 »
Hoe langer zij in het spel blijft hoe makkelijker het voor ons wordt om de mol te ontmaskeren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #134 Gepost op: 10-04-2023, 10:35:40 »
De reactie van Comfort in de DeLorean op Lieselot die in tranen besloot om Comfort te helpen.

Comfort: ‘soms twijfel ik aan jullie intenties’.  ::vergroot::
Het gezicht van Comfort stond op ‘himmelhoch jauchsend, zum Tode betrübt’ .

Het zou briljant zijn van Lieselot als ze zelfs hier op dit moment er nog in slaagt om geld te verdienen, door haar foto te verklappen. En tranen te faken.  ::rofl::

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #135 Gepost op: 10-04-2023, 10:40:48 »

Het zou briljant zijn van Lieselot als ze zelfs hier op dit moment er nog in slaagt om geld te verdienen, door haar foto te verklappen. En tranen te faken.  ::rofl::

Wat zou daar dan briljant aan zijn? Ik snap denk ik helemaal niet wat je bedoelt:
- als ze niet de mol is: geld verdienen is goed maar waarom dan tranen faken
- als ze niet de mol is: dan heeft ze geld verdiend.
Ik wil het graag snappen.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #136 Gepost op: 10-04-2023, 13:32:51 »
Veel kandidaten te laten denken dat Toos de Mol is en dat jij zelf (Lieselot) niet de mol bent want anders had je wel voorgesteld om allebei een vrijstelling te pakken, moet een Mol toch wel €2000 waard zijn?
Zeker omdat mogelijk ook €5000 had kunnen worden verdiend als 2 slimme kandidaten op het idee waren gekomen om één vrijstelling te pakken en te loten (bijv. via steen, papier, schaar) wie die ene vrijstelling dan zou krijgen. €5000 in de pot en een halve vrijstelling is geen slecht resultaat voor een proef.

Een Mol die al sinds aflevering 1 door heel veel kandidaten / molloten wordt afgeschreven omdat ze "geen invloed had op het spel" dat is toch ideaal voor de rest van het seizoen? We gaan na veel horen van Lieselot, let op mijn woorden. (Hoewel ik andere kandidaten als Mol nog niet uitsluit, by the way, maar Lieselot hou ik wel heel erg in de smiezen; misschien wel de nieuwe Lennart)
Bij Lennart vloog het geld uit de pot, bij Lieselot vliegt het in de pot... (bvb minimum 2000 in kamer 110, 5000 in de bunker)
Niet echt wat bij een mol past...

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #137 Gepost op: 10-04-2023, 17:06:32 »
Ze verdient het om te winnen, ze heeft in haar eentje de pot gevuld.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #138 Gepost op: 10-04-2023, 18:22:27 »
Lieselot is de Daniël van WIDM dit jaar: vaak in een kleine groep zodat je je medekandidaat in de gaten kan houden, de test invullen op de grotere groep en regelmatig de pot spekken. Deze methode leverde hem de winst op, ik denk dat Lieselot ook gaat winnen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lieselot
« Reactie #139 Gepost op: 11-04-2023, 10:50:22 »
Ze gaf aan nog te spreiden, wat slim is. Ze is misschien toch slimmer dan ze soms doet uitschijnen.