Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 18176 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #220 Gepost op: 24-04-2023, 21:52:27 »
Deze groep is wel erg naief dat ze Ruben volledig vertrouwen met zijn geel. En weer laat Commy zich overtroeven terwijl ze zeker wist dat ze groen had gezien. Weg 5000 euro. Van Lancelot had ik toch zeker enig wantrouwen verwacht, óf … hij wil niet laten blijken dat hij Ruben in het vizier heeft. Maar daar laat je geen 5000 euro voor schieten.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 21:59:20 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #221 Gepost op: 24-04-2023, 22:14:06 »
Tja, ik heb allang de indruk dat ze kandidaten selecteren die weinig assertief zijn. De mol moet kunnen mollen zonder dat de kandidaten teveel stokken in de wielen steken. Als je tegenover de mol een aantal kandidaten plaatst die sterk tegen de mol ageren kun je moeilijk meer mollen en dat is geen leuke televisie meer voor de kijkers.

Bovendien is het spel zo geregeld dat als iemand die met zekerheid weet wie de mol is, alle reden heeft om dat te verbergen voor de andere kandidaten. Er is maar één winnaar en ze willen allemaal met de pot naar huis.

« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 22:17:46 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #222 Gepost op: 24-04-2023, 22:22:10 »
Tja, ik heb allang de indruk dat ze kandidaten selecteren die weinig assertief zijn. De mol moet kunnen mollen zonder dat de kandidaten teveel stokken in de wielen steken. Als je tegenover de mol een aantal kandidaten plaatst die sterk tegen de mol ageren kun je moeilijk meer mollen en dat is geen leuke televisie meer voor de kijkers.

Ik denk dat het eerder is omdat de vorige mol het zo moeilijk had. Hiermee willen ze laten zien dat het echt wel haalbaar is om de mol te zijn.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #223 Gepost op: 24-04-2023, 22:24:57 »
Wat gaan jullie doen als blijkt dat Ruben toch niet de mol is?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #224 Gepost op: 24-04-2023, 22:27:14 »
Tja, ik ben niet 100% zeker (een kleine kans dat het Lancelot nog is) maar Toos en Comfort kunnen het toch niet zijn gezien hun vele onmolse acties.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #225 Gepost op: 24-04-2023, 22:29:16 »
Wat gaan jullie doen als blijkt dat Ruben toch niet de mol is?
Hij is het, 100% zeker. Wat wel frappant is, is dat hoe brutaler de mol is, hoe minder hij verdacht wordt. Want nu bleek dat in elk geval Thomas, Comfort en Toos hem niet verdachten, Lancelot is niet zeker. En daardoor ging er nu gigaveel geld verloren want de mol krijgt vrij spel. Én verkeerd gereedschap, én foto niet juist, én verkeerde kleur, én autootje kapot. Al het werk voor niets.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 22:34:31 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #226 Gepost op: 24-04-2023, 22:29:37 »
Ik denk dat het eerder is omdat de vorige mol het zo moeilijk had. Hiermee willen ze laten zien dat het echt wel haalbaar is om de mol te zijn.
En vooral hebben ze de mol strenger gescreend. Het is echt niet gemakkelijk 3 weken lang de groep te belazeren.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #227 Gepost op: 24-04-2023, 22:39:23 »
Dat Ruben bij Comfort werd gezet weer geen toeval want wie gaat dan het autootje besturen? Ruben natuurlijk, hij leek wel verrast dat hij die taak zo gemakkelijk kreeg.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #228 Gepost op: 24-04-2023, 23:04:16 »
Was het Ruben niet die bedankt werd voor zijn hulp door de mol in de taxi, of herinner ik me dit verkeerd?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #229 Gepost op: 25-04-2023, 07:27:55 »
Klopt. "Een Mol met humor" was Rubens reactie.

Dus of we hebben echt een subtiele Mol die gebruik maakt van hulpmol Ruben of Ruben speelde hier een heel bijzonder dubbelspel. ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #230 Gepost op: 25-04-2023, 09:24:23 »
Wat gaan jullie doen als blijkt dat Ruben toch niet de mol is?

Niks, of wil je een weddenschap afsluiten?
Maar wat ga jij doen als hij het wel is?😉

Hoe meer je dingen terugkijkt hoe duidelijker het is , volgens miij ( kom er zeker nog op terug) Ik sluit me dus aan bij Run en de andere Rubenverdenkers😀.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #231 Gepost op: 25-04-2023, 11:16:31 »
Niks, of wil je een weddenschap afsluiten?
Maar wat ga jij doen als hij het wel is?😉

Hoe meer je dingen terugkijkt hoe duidelijker het is , volgens miij ( kom er zeker nog op terug) Ik sluit me dus aan bij Run en de andere Rubenverdenkers😀.

Ik ga hier niet lopen verkondigen dat het 100% zeker is. Ik heb sterke vermoedens dat Ruben niet de mol is, zijn reacties, zijn acties, … niets in mij zegt dat hij de mol is. Maar op basis van FTM kan hij uiteraard niet uitgesloten worden.

De montage in de vorige aflevering doet me trouwens denken dat hij volgende week een rood scherm krijgt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #232 Gepost op: 25-04-2023, 11:21:31 »
Ruben heeft niets wezenlijk goed gedaan of een onmolse actie achter zijn naam en in FTM staat hij inderdaad ver onderaan. de overige 3 en vooral Comfort hebben teveel onmolse acties achter hun naam.
Objectief gezien kan alleen Ruben de mol zijn. Maar één die vaak brutaal molt (zoals de gele draad). Hij komt inderdaad naturel over maar dat vond ik ook van Lennart en Aline, de vorige mollen.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 11:25:21 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #233 Gepost op: 25-04-2023, 11:44:15 »
… niets in mij zegt dat hij de mol is.
Waarom verbaast mij dat niet?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #234 Gepost op: 25-04-2023, 12:27:45 »
Hij is het, 100% zeker.
Dat is een fijne score, een ware tunnelaar  8)

Maar waarom dan die appel opvangen? Lancelot verknalde het uiteindelijk, maar het was bijna geslaagd. Thomas concludeerde op minuut 23.30: als 1 van die funfacts juist was geweest, dan hadden we 3000 euro. Voor Ruben totaal onnodig dit goed te doen, het scheelt een haar of we konden 3000 euro bijschrijven op zijn FTM......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #235 Gepost op: 25-04-2023, 12:54:36 »
Maar waarom dan die appel opvangen? Lancelot verknalde het uiteindelijk, maar het was bijna geslaagd. Thomas concludeerde op minuut 23.30: als 1 van die funfacts juist was geweest, dan hadden we 3000 euro. Voor Ruben totaal onnodig dit goed te doen, het scheelt een haar of we konden 3000 euro bijschrijven op zijn FTM......

Tja, hier heb je natuurlijk gelijk in, maar dit kan je op andere momenten ook zeggen van de andere kandidaten. De mol kan nou eenmaal niet alles compleet verpesten. En we kunnen moeilijk alle kandidaten afschrijven als mol. Hij had net daarvoor ook al de sub-opdracht verpest, dus het was logisch dat hij even iets goed moest doen.

Verder leek dit toch wel te gaan lukken door Toos, dus kan de mol het beter zelf goed doen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #236 Gepost op: 25-04-2023, 13:07:31 »
Geen invloed slackline (deze opdracht van te voren ook juist voorspellen waardoor je meteen in afl 1 de aandacht op je vestigt)

Waarom zou de mol in de opdracht vertraagd aankomen willen zitten en dan verliezen van Leila

Stalknecht geen goede positie en alles wordt goed doorgegeven

Niet bij de bom terecht komen zodat je wel moet opvallen door je code niet door te geven (Toos dus nog steeds verdacht hierdoor.. dit is de plek om te mollen)

In de Zoo meerdere keren het goede antwoord geven (jaguar, krokodil) terwijl de anderen t foute antwoord al zeiden

In het vliegtuig zitten is geen goede molpositie (maar daar zaten Toos en Comfort ook dus reken ik iets minder mee nu)

Groene appel opvangen (niet nodig) PLUS laat Toos de stoel duwen en gaat goed. Ruben had dit toch als mol kunnen doen zodat je daar ook nog invloed op hebt?

Verder allemaal zo verdacht in de edit qua biechten van de rest.
Ik geloof t nog ff niet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #237 Gepost op: 25-04-2023, 13:08:24 »
Klopt, Ruben is het gewoon niet.
het was logisch dat hij even iets goed moest doen.

Verder leek dit toch wel te gaan lukken door Toos, dus kan de mol het beter zelf goed doen.
Dat klopt niet. Toos presteerde hier niets, dat kwam duidelijk in beeld. Het was dus heel gemakkelijk om ook niets te presteren, voor het oog van 1 andere kandidaat die zelf ook faalt. Ze concludeerden gezamenlijk achteraf ook dat 1 funfact erbij al 3000 euro had opgeleverd..... de edit gaat uit dit op Lancelot te schuiven, maar in werkelijkheid ligt de voedingsbodem bij Ruben.

Het was bepaald geen Held moment om dat goed te doen met alleen Toos daar, hij wint er geen credits mee, zoals Commy bijv. later wel aan de bar door de muziekvraag goed te hebben en de Held te spelen...... met als enige een minbedrag. Als mol ben je verzekerd van een minbedrag te gaan spelen, dus het is sowieso vreemd dat Ruben daar ook geen min had.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #238 Gepost op: 25-04-2023, 13:50:37 »
Sorry, Ik heb weinig vertrouwen meer in je argumentatie Lo. Thomas was zeker de mol ( mijn argumentatie waarom hij het niet was werd door jou en de meesten niet serieus genomen) en nu is Ruben zeker niet de mol. Terwijl je nu nog maar uit vier kandidaten hoeft te kiezen. Ik zou alles nog maar eens op een rijtje zetten voor je Ruben uitsluit …….

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #239 Gepost op: 25-04-2023, 13:53:20 »
Dat is een fijne score, een ware tunnelaar  8)

Maar waarom dan die appel opvangen? Lancelot verknalde het uiteindelijk, maar het was bijna geslaagd. Thomas concludeerde op minuut 23.30: als 1 van die funfacts juist was geweest, dan hadden we 3000 euro. Voor Ruben totaal onnodig dit goed te doen, het scheelt een haar of we konden 3000 euro bijschrijven op zijn FTM......
Dit is een van de weinige keren dat Ruben iets goed doet. Alles verkeerd doen is niet slim. Hier had hij duidelijk op geoefend, dat kan tóch een hint zijn naar de kandidaten toe.