Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 18597 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #180 Gepost op: 24-04-2023, 00:03:21 »
- Ruben schiet een juiste minister af met een propje
- Ruben laat het autotootje door de bus pletten
- Ruben kiest voor de foute draad geel en boem daar gaat de bom af

Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Eerste indruk: ligt er een beetje dik bovenop en dan in het dagboek van de mol laatst: " ... ik mag niet te veel opvallen". Dit kan ik niet met elkaar rijmen.  ???
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 00:55:32 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #181 Gepost op: 24-04-2023, 00:08:28 »
- Ruben schiet een juiste minster af met een propje
- Ruben laat het autotootje door de bus pletten
- Ruben kiest voor de foute draad geel en boem daar gaat de bom af

Ik weet nog niet wat ik er van moet denken. Eerste indruk: ligt er een beetje dik bovenop en dan in het dagboek van de mol laatst: " ... ik mag niet te veel opvallen". Dit kan ik niet met elkaar rijmen.  ???
Misschien hebben ze hem gezegd dat los te laten? Was hij toch bang ervoor of zo? En qua niet opvallen bij die proef was hij wel degene die zei: ik deel mn code niet. Dan val je op? Ruben is iemand die niet opvalt qua tactiek misschien? Dat hij daarom bang was? Want in de zoo heeft hij wel weer opvallende fouten gemaakt later die aflevering.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #182 Gepost op: 24-04-2023, 00:19:30 »
@MollenvangR:

Bij opvallen denk ik toch gauw wel aan dat soort dingen als pertinent code weigeren te geven of snel voor zo'n bordje met een radioactief element te gaan, wat hij dus deed.

Ik vind het een lastige met Ruben, omdat er inderdaad veel mislukt bij 'm, maar daarentegen tussen de regels door nooit denk van: dat is is de mol. Weet niet hoe ik dat precies moet duiden, maar noem het dat ik vooral in hem de jonge hond zie die overal enthousiast induikt en nog niet zo berekenend is. Ook dat kan natuurlijk best aan mij liggen en dat b.v. de montage dat juist veel benadrukt.

Gisteren keek ik de slackline weer even terug (m.n. om op mijn mol Commy te letten) en dan roept Ruben toch zinnige adviezen richting Commy om de lijn goed stevig vast te houden, wat ik dan weer heel onmols vond.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 00:28:13 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #183 Gepost op: 24-04-2023, 00:27:53 »
@MollenvangR:

Ik vind het een lastige met Ruben. Gisteren keek ik de slackline weer even terug (m.n. om op mijn mol Commy te letten) en dan roept Ruben toch zinnige adviezen richting Commy om de lijn goed stevig vast te houden, wat ik dan weer heel onmols vond.
Is het ook  ::jaja:: maar overall wel redelijk wat molse acties. Alleen hij wordt nu weer zo gepusht, dat ik denk dat hij er volgende week uit kan liggen.

- De hoed in aflevering 1 steeds af laten gaan en samen met Lancelot verantwoordelijk zijn voor niet slagen van de proef (tijd verkeerd inschatten)
- De bouwwerken willen testen (remember Lennart met de domino)
- Foute antwoorden in de zoo
- Geschilde patatten gebruiken
- Zn code niet willen geven
- De verkeerde premier omschieten
- Witje/Witse
- De kans om geld te verdienen met hotdogs om zeep helpen
- De verkeerde kleur doorgeven /autotooje slopen

De lijst is groot genoeg en er zit een bepaalde lijn in het soort sabotages. Ik kan hem hier ook niet door afschrijven (maar ja dat was met Thomas idem).

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #184 Gepost op: 24-04-2023, 00:31:01 »
Ik had 'm ook bijna als afvaller ingevuld vandaag. ::rofl::

Maar afschrijven kan ik 'm nu ook nog niet nee.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 00:32:44 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #185 Gepost op: 24-04-2023, 00:36:34 »
Hij is t echt niet .. echt niet

Maar durf nergens meer zeker van te zijn  ::) ::rofl::

Famous last words.  ::rofl::

We zullen het zien. Maar ik ben voor 90% overtuigd.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #186 Gepost op: 24-04-2023, 00:52:03 »
Hij is t echt niet .. echt niet

Maar durf nergens meer zeker van te zijn  ::) ::rofl::
Hoezo echt niet?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #187 Gepost op: 24-04-2023, 01:04:17 »
Heb ik al op pag 3 gezet.

In afl 1 voorspelt hij de opdracht. De mol gaat echt niet de aandacht op zich vestigen in afl 1 door dat te doen.
Verder heb ik n hele lijst van onmolse dingen die ik al meerdere keren genoemd heb en nu de laatste afl zie ik echt n kandidaat die zich verdacht wil maken en de montage doet graag mee.
Ik geloof t gewoon niet. Dat kan nog bij widm maar niet in deze versie.. ze zijn echt te goed om t zo te doen.

Staat helemaal onderaan mn lijstje

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #188 Gepost op: 24-04-2023, 09:01:04 »
Heb ik al op pag 3 gezet.

In afl 1 voorspelt hij de opdracht. De mol gaat echt niet de aandacht op zich vestigen in afl 1 door dat te doen.

Dus wel! En daarmee leidt hij in elk geval jou om de tuin.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #189 Gepost op: 24-04-2023, 09:02:07 »
Die lijst van onmolse dingen ben ik toch nog niet echt tegengekomen. Als er zo een lijst bestaat kan die al helemaal niet op tot de ondertussen boeken, bij Comfort zelfs een bibliotheek, aan onmolse dingen bij de andere.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #190 Gepost op: 24-04-2023, 09:04:49 »
Gisteren keek ik de slackline weer even terug (m.n. om op mijn mol Commy te letten) en dan roept Ruben toch zinnige adviezen richting Commy om de lijn goed stevig vast te houden, wat ik dan weer heel onmols vond.
Maar het was wel Ruben die op subtiele wijze Comfort als laatste plaatste wetende dat zij als kleinste moeilijk bij het varkentje kan. En dan 'vergat' hij het varkentje te testen.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 09:08:54 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #191 Gepost op: 24-04-2023, 09:07:57 »
In afl 1 voorspelt hij de opdracht. De mol gaat echt niet de aandacht op zich vestigen in afl 1 door dat te doen.
Omgekeerde psychologie. Wij denken te snel dat de mol dat niet zal doen omdat de mol dat nooit eerder heeft gedaan.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #192 Gepost op: 24-04-2023, 09:13:54 »
En het is echt niet de eerste keer dat de mol iets voorspelt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #193 Gepost op: 24-04-2023, 09:28:56 »


Ruben betekent trouwens 'eerste'.

Waar heb je dat gelezen?

Ik dacht dat Thomas hem doorhad, maar we konden al weten dat hij Ruben niet verdacht want hij sliep met hem op de kamer, was met hem in de Zoo oftewel de mol zoekt hem op en dat doet ie alleen als ie niet verdacht wordt door diegene. En dat is blijkbaar niet veranderd.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2023, 09:42:49 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #194 Gepost op: 24-04-2023, 10:41:08 »
Had tijdens de zoo ook eerder de indruk dat Thomas Ruben aan het testen was. Maar blijkbaar niet dus.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #195 Gepost op: 24-04-2023, 11:45:43 »
Ik moet wel zeggen dat waar ik de rest scherp/op hun hoede/heel duidelijk het spel spelend zie, hij als kandidaat een beetje een uitstraling heeft waarvan ik denk "zou hij er echt nog in ziten als deelnemer?". Een bepaalde nonchalance.. weet ook niet helemaal of ik het des mols vind maar goed, daar heb ik me ook wel eens eerder op verkeken..

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #196 Gepost op: 24-04-2023, 12:08:39 »
Ruben heeft de onbevangenheid van een 22-jarige, waardoor hij mijns inziens juist goed de mol zou kunnen zijn, tegenslagen makkelijker weg kan slikken gesteund door het Mol-team; beter te sturen/coachen/stimuleren.
Het is opzichtig geworden, maar en wordt ook niets meer verdiend. Van de overgebleven vier vind ik het de minst mysterieuze mol, maar feit is dat hij het meest op goede molposities heeft gezeten met veel invloed op het (indirect laten) mislukken van geld verdienen, of uit de buurt is gebleven van plekken waar geld voor het oprapen lag.
Ik zou elke andere kandidaat een origineler/sluwer spelende/onopvallender mol vinden maar dat wordt steeds meer wens-mol-denken. Ruben is in geen enkele aflevering 'compleet afgeschreven' vanwege een actie, de rest wel.

En dan zul je zien dat de serie zo is ge-edit dat Ruben er volgende week volkomen onverwacht toch uit gaat  ;D

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #197 Gepost op: 24-04-2023, 12:31:07 »
Ruben molt zo 'in your face' met het gele vlak en het autootje pletten. Dat is allesbehalve onder de radar blijven. Dat kan toch niet de mol zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #198 Gepost op: 24-04-2023, 12:40:46 »
Lijkt me een foute conclusie. Een mol moet natuurlijk niet altijd onder de radar blijven, dat zou heel saai worden. Hij moet wel proberen weg te komen met zulke acties…

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #199 Gepost op: 24-04-2023, 13:35:20 »
Lijkt me een foute conclusie. Een mol moet natuurlijk niet altijd onder de radar blijven, dat zou heel saai worden. Hij moet wel proberen weg te komen met zulke acties…

Maar Ruben zijn acties zijn NOOIT onder de radar. :-)
Zijn enige echt subtiele actie zou dan het ei van Lancelot zijn, waar hij dicht bij diens handen gaat staan.
Al de rest is zeer in your face. Ik krijg daar zware Philippe-vibes van. Philippe uit het seizoen van Duitsland bedoel ik dan.
I was blind but now I can see