Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 20488 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #120 Gepost op: 12-04-2023, 10:34:39 »
Dit!
En......

Het geld is pas gewonnen als er Bingo is, dus een horizontale of vertikale rij , een kruis of een volle kaart. Kan de mol prima eerst goede antwoorden geven en als het er op aankomt (stokstaartjes) een fout antwoord. Geen Bingo, geen geld. De mol wordt daarbij ook nog geholpen doordat de kandidaten in de bingozaal per telefoon kunnen doorgeven welke getallen er nog nodig zijn en Ruben weet dus precies hoe de vlag erbij hangt. Zijn er nog 3 getallen nodig dan mag er best wat goed beantwoord worden.  ;D Als Comfort en Leïla in de Zoo lopen probeert hij nog twijfel te zaaien maar hier wordt het geld gewonnen.  Was het ook slim om de eerste en derde ronde ( meeste geld) te lopen.

Het spel zit slimmer in elkaar dan het in eerste instantie lijkt. ::vergroot::

Dit volg ik niet helemaal. Elk goed antwoord helpt de groep, elk fout antwoord helpt de benidorm bastards. Ook de goede/foute antwoorden in het begin kunnen veel consequenties hebben. Natuurlijk lijkt het zo dat alleen de laatste antwoorden er echt toe doen, maar over een heel spelletje gezien is alles evenveel waard. Ruben lijkt best te pushen op (wat later bleek) juiste antwoorden, terwijl Thomas niks goed doet. Het kan altijd een verdachte edit zijn, maar wat we in beeld krijgen wijst veel meer naar Thomas als mol dan Ruben.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #121 Gepost op: 12-04-2023, 10:57:12 »
Dit volg ik niet helemaal. Elk goed antwoord helpt de groep, elk fout antwoord helpt de benidorm bastards. Ook de goede/foute antwoorden in het begin kunnen veel consequenties hebben. Natuurlijk lijkt het zo dat alleen de laatste antwoorden er echt toe doen, maar over een heel spelletje gezien is alles evenveel waard. Ruben lijkt best te pushen op (wat later bleek) juiste antwoorden, terwijl Thomas niks goed doet. Het kan altijd een verdachte edit zijn, maar wat we in beeld krijgen wijst veel meer naar Thomas als mol dan Ruben.

Behalve als Ruben weet dat ze hem verdenken. Dan kan hij de goede antwoorden geven en zullen ze die niet accepteren
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #122 Gepost op: 12-04-2023, 11:26:45 »
Bij sommige vragen kon hij makkelijk aansturen op het foute antwoord, wat hij dan ook deed: eenhoorn heeft één hoorn (nee dus), latijnse naam met kameel erin was niet de kameel. Iedereen kent die valstrikken wel maar Ruben denkt dat het voor de handliggende, het juiste antwoord is en doet verontwaardigd als de anderen daarin niet meegaan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #123 Gepost op: 12-04-2023, 12:13:31 »
Op zoek naar een Eenhoorn zijn we inderdaad in het rijk de fabelen beland  ::rofl::

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #124 Gepost op: 14-04-2023, 12:12:40 »
Zou hier nog iets mee zijn? Een verborgen code of zoiets?

Lieselot: BR Brodium (fout)
Commy: SR Strontium (goed)
Ruben: TH Thorium (goed)
Toos: PO Polonium (goed)
Leila: RA Radium (goed)
Lancelot: CE Cevium (fout)
Thomas: U Uranium (goed)

Hebbes! In de foute elementen zit een verborgen hint...

BR - Brodium bestaat niet, wel B - Bromium (of Broom)
CE - Cevium bestaat niet, wel CM - Cerium

Dat betekent dat de R en M zijn toegevoegd/aangepast: Ruben Mol
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 12:14:42 door ThaStayFan »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #125 Gepost op: 14-04-2023, 12:24:42 »
D en V zijn ingevoegd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #126 Gepost op: 14-04-2023, 13:06:07 »
Cesium bestaat ook, en daarvan is het symbool Cs.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #127 Gepost op: 14-04-2023, 21:33:50 »
Ik zei dat ik het langste rijtje molacties voor Thomas kon maken maar Ruben is ook een dankbare kandidaat om uit te putten. Ik kies nu deze drie:..

-  Samen met Lancelot het duo Conny en Samya achterlaten en veel te vroeg op de knop drukken waardoor de eerste opdracht meteen grandioos mislukt
- Constructies testen, heropbouwen, toch weer losmaken/verplaatsen, oftewel druk bezig zijn maar zonder resultaat
- Gedurfd weigeren om zijn code door te geven aan Thomas en Toos

...Maar hier hadden ook drie andere molacties kunnen staan. Hm, misschien heb ik toch al die tijd een blinde vlek voor Ruben gehad.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #128 Gepost op: 14-04-2023, 21:39:48 »
Inderdaad, deze kunnen ook toegevoegd worden:

- Lang erover doen om raak te schieten in de bootcamp en daarvoor dikke geschilde aardappelen gebruiken.
- De kleinere Comfort in plaats van zichzelf in de cruciale positie op de slackline terecht laten komen door zelf niet als laatste te willen gaan.
- Bij de stalknechten veel tijd verspillen met de lasso.

Ruben en Thomas zijn duidelijk het verdachtst. Misschien een molduel Ruben-Thomas?
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 23:00:35 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #129 Gepost op: 14-04-2023, 21:46:03 »
Na aflevering 5 wil ik wel een molduel maken afhankelijk van wie de afvaller is en hoe de verdenkingen dan liggen.

Het willen weghalen van de uitleg over de eitjes zou trouwens ook een zeer bijzondere poging tot molactie zijn. Ruben zou een aparte Mol zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #130 Gepost op: 14-04-2023, 23:58:01 »
De kaartjes willen weghalen, in de bunker als enige zijn nummer niet willen geven.

Terwijl de mol in het dagboekt zegt: ''En ik mag niet teveel opvallen”. Ik zie in Ruben daardoor gewoon echt geen mol.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #131 Gepost op: 15-04-2023, 02:47:01 »
Ik vind vooral de eerste opdracht in de eerste aflevering opvallend/van doorslaggevend belang: Alleen Ruben en Lancelot komen te vroeg aan, en drukken te vroeg op de knop. Door die actie is er veel geld verloren gegaan. Juist omdat te vroeg komen de perfecte molstrategie is (je zet vier kandidaten buiten spel, naast twee kandidaten die vanzelf al buitenspel stonden). En onderweg twee kandidaten achterlaten, die zich niet op het eind met de keuze kunnen bemoeien. Dan moet de mol wel tussen die twee zitten. En Lancelot zorgt voor 5.000 euro in de pot. Dat zou een mol niet doen, die pakt lekker één of twee pasvragen. Ergo, Ruben is de mol.

Zou de mol (Thomas, die nu het meest verdacht wordt hier op het forum) dan in de andere groep zitten? En is het toeval dat juist de andere groep de perfecte molstrategie heeft? Alleen maar om de eerste opdracht nog in de luwte te blijven zitten? Nee, dat geloof ik niet.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #132 Gepost op: 15-04-2023, 09:39:16 »
De eerste opdracht doet mij ook voor Ruben als mol te kiezen. Maar met die opdracht wordt geen rekening meer gehouden en velen gaan (onterecht) ervan uit dat de mol zich nog koest houdt. Waar dat in het verleden vele mollen reeds in de eerste opdracht flink hebben geklooid. En ook in WIDM dit jaar heeft de mol bij de eerste opdracht met de kisten flink gemold.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2023, 09:43:04 door Luc »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #133 Gepost op: 15-04-2023, 09:44:24 »
Snap ik.
Maar hier viel het wel erg op, terwijl dat in het verleden (Lennart, Philippe) toch veel subtieler was.
Ruben zou op dat gebied een aparte mol zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #134 Gepost op: 15-04-2023, 09:49:50 »
Inderdaad, niet iedere mol gaat op dezelfde wijze te werk. En Ruben kon zich verschuilen achter Lancelot en Conny (die verkeerde voorzetten gaven).

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #135 Gepost op: 15-04-2023, 11:05:40 »


Denk ook dat de mol niet wil zitten op de positie van Toos en Lieselot.
Dus in 1 van de 2 groepen.
Zou het ook niet interessant zijn voor de mol om in het groepje te zitten bij de BV, er is hier nog een gelaagde opdracht.
De BV herkennen of niet levert geld op voor de groepspot.
Dus zou de mol wat druk op BV willen zetten en hier en daar al wat opmerkingen laten vallen (zoals Thomas doet) ?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #136 Gepost op: 15-04-2023, 21:48:06 »
De andere groep kan de BV ook herkennen tijdens de deelopdracht mensenkennis. Conny herkende Matteo Simone onmiddellijk.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #137 Gepost op: 16-04-2023, 11:25:16 »
Om het gedrag van Ruben, hierboven beschreven, stond hij in de landelijke verdenkingen al snel torenhoog. Lijkt mij niet handig.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #138 Gepost op: 16-04-2023, 12:11:48 »
Dat lijkt me ook.
Om die reden verdenk ik Ruben vooralsnog niet, ook al sinds de eerste opdracht.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #139 Gepost op: 16-04-2023, 14:57:06 »

Ruben en Thomas zijn duidelijk het verdachtst. Misschien een molduel Ruben-Thomas?

Ik had een tijdje schrik voor een duel 'Comfort vs Lieselot', maar gelukkig is iedereen tijdig bij zinnen gekomen.

Ruben blijft mijn mol voor vanavond, maar Thomas blijven we in de gaten houden.