Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 17806 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[kandidaat] Ruben
« Gepost op: 13-03-2023, 16:35:32 »

https://www.goplay.be/video/de-mol/ruben

Bespreek hier alles over Ruben.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 13:14:22 door Compuart »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2023, 18:21:11 »
Gedreven gast , want anders ben je op zo’n jonge leeftijd geen patissier in een goed aangeschreven restaurant als l oh . Gaat of vol voor de opdrachten denk ik of zal een strategische benadering hebben in zijn zoektocht. Molvibes geeft hij me niet

Mol 3/10
Winnaar 7/10
Eerste afvaller 1/10

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2023, 15:54:32 »
Ruben heeft een prima profiel om de mol te zijn: Hij kan gestructureerd denken, is een groepsmens en een spelletjesfanaat.

Opvallend aan Ruben vind ik dat hij zegt "na 4 jaar "éindelijk" deel te mogen nemen aan De Mol". Is hij al een tijdje bezig en klaargestoomd?
Ook zegt hij "eigenlijk geen strategie te hebben"... Bij dat woordje 'eigenlijk' sla ik altijd aan.
En kijk in zijn voostelvideo even naar het likken aan zijn lippen als hij het over de finale heeft. Voor mij is dit een signaal dat hij op zijn woorden let.
En zijn strategie is prima voor een mol: gevoel volgen. Daar kom je altijd mee weg.

Ruben betekent trouwens 'eerste'. Zou er iets met 'eerste en laatste' zijn dit seizoen?
Conny heeft het over helemaal terug (naar het begin) als ze haar leeftijd verkeerd zegt.
De laatste kandidaat is nog niet bekend.
Ik ga hier toch maar even op letten.

Dus: Ruben is voor nu mijn mol!
« Laatst bewerkt op: 18-03-2023, 15:56:46 door ThaStayFan »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2023, 13:12:29 »
Ja, viel op tussen de anderen wat mij betreft.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2023, 23:50:00 »
Lijkt me geen makkelijke jongen. Mijn eerste subjectieve indruk is nepmol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2023, 19:35:32 »
Goede analyse meneer Zwamworst.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2023, 21:30:19 »
Hier volgt mijn analyse over Ruben als mol.

Betekenis naam
Ruben (weliswaar de jongste van de groep) betekent 'oudste/eerste'. En wie komt als eerst in beeld? Ruben! Wiens vertelt als eerste zijn naam? Ruben! Wie wordt bij de verdenkingen als eerst genoemd door Lancelot? Ruben!
Hij is trouwens ook nog eens de laatste die wat zegt in de aflevering: 'Het spel is begonnen, jongens'.

Opdracht 1.1 Tijd inschatten
- Ruben zet zich - bij het telefoongesprek om z.s.m. op nummer 1 te drukken - neer als iemand die geen grote bedragen wil verliezen in de eerste aflevering. Hij typeert zich als 'groepsspeler'. Dat laatste klopt wel, maar er gaan wel heel wat grote bedragen uit de pot in de eerste aflevering. Duizenden euro's...
- Ruben kiest bij de zandloper voor 30 seconden i.p.v. 32 seconden. Daarmee is de foutmarge binnen het uur al gemaakt: 6 minuten. En dat blijkt ook te kloppen: ze zijn met 53 min. 52 sec. al binnen. Hij laat de groep trouwens beamen dat het zo'n 30 seconden is, zodat het niet zijn eigen keuze is. Als mol weet je allang dat je met deze marge fout gaat uitkomen.
- Ruben doet wel alsof hij voor de winst gaat en laat twee spelers staan om binnen het uur binnen te zijn. Daarmee speelt hij 1000 euro uit de pot! Geeft ook nog eens de ander de schuld van slechte communicatie.
- Rubens alarm gaat voortdurend af bij de opdracht met de spinnen.
- Als ze beslissen - zonder te wachten op de andere groep - wie de winnaar van het duel is, dan kiest hij met Lancelot de juiste persoon. Maar de tijd is veel te snel.

Opdracht 1.2 Walk the line
- Ruben zit in de groep die de munten in het varken moet doen. Hij zet gelijk Toos neer als 'niet goed in balans' en Comfort neer als laatste persoon. Wil zelf niet de laatste zijn. Met zijn lengte kan hij makkelijk het varken loskoppelen.
- Ruben moedigt voortdurend de anderen aan. Ook doet hij de munten zelf keurig in de pot. Geeft heel de tijd de anderen de schuld, als het varken verplaatst wordt. Als mol wil je wel dat de focus op de anderen ligt. Dat doet Ruben dan prima. Hij lijkt een kandidaat.
- Ruben test het varkentje niet. Geeft de anderen weer de schuld, dat ze het niet geroepen hebben.
- Comfort is de kleinste en minst geschikt om het varkentje los te koppelen. Ruben gaat mee in de keuze van de groep en zijn gezicht staat op tevreden dat het Comfort is. Weet hij dat de kleinste speler juist de meest ongeschikte is? Ruben geeft verder wel goede tips.

Bevrijd Lieselot
- Ruben zoekt ijverig naar de sleutel. Hij vraagt zelf aan Lieselot of er aanwijzingen zijn in haar caravan. Heeft hij voorkennis ofzo? Roept ook lekker in het rond wat Lieselot allemaal ziet en de kandidaten raken daardoor in verwarring.
- Ruben pakt de klok, zodat hij het apparaat in beheer heeft. Conny ziet ineens de sleutel en Ruben gaat ermee aan de haal.
- Wrijft nog in dat Lieselot weet dat de sleutel gevonden is. Hij twijfelt of ze nu gelijk moet komen (dan is er minder geld door Lieselot opgehaald), maar zegt toch gelijk te gaan. Hoe langer ze wachten hoe meer geld er komt. Blijft verder uit de discussie of ze wel of niet moet gehaald worden.

Eliminatie
Vindt Mateo een acteur. Maar hij zou het zelf ook kunnen zijn, als mol...
Meestal wordt de Mol niet gekozen om zijn/haar scherm te zien. Ruben krijgt niet zijn scherm te zien.

Zijn lichaamstaal laat ook zien dat hij mols is. Hij zit vaak aan zijn hals, teken van spanning.

Volgende aflevering houd ik Ruben weer in de gaten. En niet tunnelen... :-)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 09:02:49 door ThaStayFan »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2023, 21:33:48 »
Voor mij een van mijn verdachten. Zat samen met Lancelot steeds in de posities waar rare beslissingen genomen werden.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2023, 23:12:52 »
Ruben zoekt ijverig naar de sleutel. Hij vraagt zelf aan Lieselot of er aanwijzingen zijn in haar caravan. Heeft hij voorkennis ofzo?
Als mol is het handig om Lieselot te laten zoeken in plaats van geld verdienen door een blok omhoog te houden. Als kandidaat kan je denken dat er een hint ligt in de caravan.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2023, 23:24:23 »
Vind hem ook verdacht maar vond het onmols toen ze gingen raden wat ze zouden gaan doen en Ruben zei of misschien over een koord tussen twee kliffen. Wat klopte en de meeste kandidaten die een juiste voorspelling doen ( die op voorkennis lijkt) zijn niet de mol. Want de mol zal meestal niet de opdracht goed raden.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 23:26:33 door Lonneke*L »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2023, 10:04:31 »
Precies.. dat viel mij ook op. Zakt hiermee naar onderaan mn mollijstje

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2023, 20:45:28 »
Ik vond zijn verdachtmakingen over de linedancegroep beetje veel, want hij weet niet hoe moeilijk die opdracht is. Onze mol Jurre deed dat ook vaak.
Matteo ligt eruit, die heeft twee dagen met Ruben in de badtub  gezeten en zal hem niet zo snel verdenken, ook zat hij in andere groep. De reactie van Ruben op het rode scherm van Matteo vond ik overdreven.
En misschien toont hij graag zijn voorkennis, net zoals Jurre.  ;D
« Laatst bewerkt op: 22-03-2023, 21:41:49 door Run »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #12 Gepost op: 23-03-2023, 11:09:48 »
.
Matteo ligt eruit, die heeft twee dagen met Ruben in de badtub  gezeten en zal hem niet zo snel verdenken, ook zat hij in andere groep. De reactie van Ruben op het rode scherm van Matteo vond ik overdreven.


Matteo gaf aan dat hij hoopt dat Ruben wint
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #13 Gepost op: 25-03-2023, 14:09:53 »
Ruben speelt mogelijk de felle kandidaat, die voor de groep gaat.
Hij gaat mee in voorstellen van anderen en geeft er indien nodig een twist aan.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #14 Gepost op: 26-03-2023, 22:04:21 »
Voor aflevering 2 zijn dit mijn bevindingen.

Ruben betekent oudste/eerste en... kwam weer als eerst in beeld!
Ook de kandidaten noemen zijn naam weer als eerst.
Ruben is de eerste die het woord neemt na de eliminatie. En we weten inmiddels wat Ruben betekent..

2.1 Spullen uit trein gooien
Ruben biedt zich aan als vindingrijk persoon.
Hij roept dat ze de voorwerpen moeten opvangen, maar dat klopt niet. Hij verwart het zo. Ze moeten voorwerpen in een opvangnet gooien.
Ruben noemt het voorwerp pijpsleutel verkeerd. Daarmee verliezen ze de nodige tijd. Ruben zorgt dat het gereedschap uiteindelijk goed ligt als het bijna kloppend ligt. En wint zo keurig aan vertrouwen. Dit deed hij met de sleutel uit de klok in aflevering 1 ook al.
Ruben test allerlei stellages met stenen. Als mol hoop je natuurlijk dat er iets kapot gaat. Zou Ruben de meest linkse gesaboteerd hebben, omdat de stellage in elkaar valt?
Als alles uiteindelijk misgegooid is, begint hij weer te klagen over de ander. Dat zou een mol doen en zo deed hij de vorige aflevering ook al.

2.2 Filmpjes laatste chauffeur
Ruben wil duidelijk chauffeur zijn en komt zo op de plek om een voorstel te krijgen. Als Ruben de mol is, dan heeft hij er alle baat bij als laatst aan te komen met de auto. Dan kan hij zijn eigen filmpje niet laten zien. Maar Leila wint. Die verdenkt Ruben niet, want anders liet ze de hele groep niet kijken naar Rubens filmpje... Ruben schrikt trouwens goed en grijpt naar zijn hart. Maar als je weet dat iets gaat vallen... tja dan schrik je evenzo.

2.3 Navy Seals 
Als iedereen zingt 'who among them is the mole?' is Ruben als enige niet in beeld! Zou de mol verstopt zijn? Misschien zingt hij wel zijn eigen naam...
Als mol moet je met de Navy Seal gewoon goed meedoen. Dat doet Ruben ook met sit-ups en push-ups. Hij zit mooi bij Conny, zodat hij kan shinen en het toch niet haalt. Misschien heeft hij zich wel in die positie gemanouvreerd.
Ruben duwt de ene na de andere aardappel in het kanon, zodat ze snel aan de pan aardappelen kunnen beginnen.
Hij vraagt zelfs om de dikste! Hoe meer er weggeschoten worden, hoe meer geld weg. Er gaat 4 kilo weg.

Nog steeds vind ik Ruben een prima mol.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #15 Gepost op: 26-03-2023, 23:32:42 »
Oef ik vond Ruben vandaag ook wel héél erg verdacht in beeld gebracht worden. ThaStayFan geeft al de opsomming van deze keer, en dat werd dus echt uitdrukkelijk in beeld gebracht. Naar zijn hart grijpen in het filmpje vind ik niet verdacht; dat deden de anderen ook bijna allemaal, maar hij hield dat gebaar wel net even wat langer, onnatuurlijk, aan.
Verder: Party in the USA favoriet liedje?  ::ohno::
Kan allemaal toeval zijn, en de edit zal er wel extra voor zorgen dat ik nu in de Rubentunnel zit... (en ik niet alleen, na Leila met 18% werd hij in Cafe de Mol het meeste door de kijkers verdacht met 17%... meestal zijn die mensen dan niét de mol, zo vroeg in de serie!)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #16 Gepost op: 27-03-2023, 14:12:42 »
Tijdens de drill proef zegt hij tegen Leila, dacht ik, "rust maar, rust maar".
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Toastball

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #17 Gepost op: 28-03-2023, 00:04:12 »
Ga helemaal akkoord met wat hierboven vermeld werd door ThaStayFan.

Het voortdurend testen van de netconstructies was redelijk onnodig in hindsight omdat de proef wel heel erg moeilijk was, maar wel een redelijke molpoging voor moest er toch een voorwerp in een net landen. Het "neem dikke patatten" vond ik goed gevonden als hij de mol blijkt te zijn, maar wel best opzichtig.
Verder wil ik nog toevoegen dat het tempo van pompen echt niet overeenkwam met wat iemand in zijn fysieke toestand aan kan, en dit leidde inderdaad tot het net niet halen van die proef.

Tunnel: gevonden, Visie: Ruben, Hotel: Trivago

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #18 Gepost op: 28-03-2023, 14:50:00 »
Ruben weer erg verwijtend naar andere groep, hij komt nogal ongevoelig over. Prima voor een mol. Laatste en eerste lijkt een thema te zijn, en dat is net een van de betekenissen van zijn naam.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #19 Gepost op: 28-03-2023, 19:21:05 »
Vind hem ook verdacht maar vond het onmols toen ze gingen raden wat ze zouden gaan doen en Ruben zei of misschien over een koord tussen twee kliffen. Wat klopte en de meeste kandidaten die een juiste voorspelling doen ( die op voorkennis lijkt) zijn niet de mol. Want de mol zal meestal niet de opdracht goed raden.
Klopt.
En in de 2e aflevering zelfde scenario : "we zijn hier precies bij het leger" zie Ruben, waarna een militaire proef volgde.
Een mol gaat geen opdrachten voorspellen en zeker geen 2.

En een naam van een kandidaat (Samya) verkeerd zeggen (bij slackline) heb ik ook nog nooit een mol zien doen... een mol weet perfect wie meedoet.