Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 17830 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #40 Gepost op: 6-04-2023, 20:27:52 »
Dat weten de stalknechten toch helemaal niet dat Jolly Jumping al genomen is.
De mol krijgt wel eens iets doorgegeven.
Ook vond ik het opvallend dat Ruben zo onvoorzichtig was met zijn rode eitje en heel dicht bij Lancelot ging staan die bezig was met een ei verpakken.  Bij dat rode ei van Conny stond hij ook heel dichtbij toen dat brak, was niet goed te zien wat daar gebeurde.
Met het drukken op de rode knop zat hij maar net naast de hoofdprijs.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #41 Gepost op: 6-04-2023, 20:31:55 »
Hoe meer ik alles op een rijtje zet, hoe meer ik het niet anders kan zien dan Ruben. Het lijkt te makkelijk, maar als ik het forum hier volg valt het wel mee. Zijn er nog molloten met het gevoel dat het er te dik bovenop ligt? In Nederland was dat dit jaar nu ook wel het geval, maar daar ging het forum ook mee.

Enkel bij Lancelot kan ik het nog zien. En met al heel veel goede wil Toos of Thomas.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #42 Gepost op: 6-04-2023, 20:42:17 »
Afl 1.. hier “voorspelt” Ruben precies de opdracht. Gewoon n lucky guess dus. De mol kijkt wel uit dat te doen.

Tot nu toe.. in 100% van alle gevallen waar dit is gebeurd blijkt het een kandidaat.
Dit is waarom ik m afstreep
Klopt altijd

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #43 Gepost op: 6-04-2023, 20:46:36 »
Ruben heeft het op Lancelot voorzien, toen Lancelot met zijn eitjes de auto instapte zat Ruben hem in zijn achterste te prikken. Ik denk dat Lancelot als enige misschien, Ruben in het vizier heeft en dat kan Ruben niet hebben. Bijna hetzelfde scenario als in Nederland met Jurre en Daniel.
Opvallend dat niemand Ruben verdenkt, ook Lancelot noemt hem niet maar ik denk dat ze dat weglaten.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 20:53:48 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #44 Gepost op: 6-04-2023, 20:51:38 »
Afl 1.. hier “voorspelt” Ruben precies de opdracht. Gewoon n lucky guess dus. De mol kijkt wel uit dat te doen.

Tot nu toe.. in 100% van alle gevallen waar dit is gebeurd blijkt het een kandidaat.
Dit is waarom ik m afstreep
Klopt altijd

En zo krijgt hij de kleine Comfort mee.

Er is hier trouwens een tegenvoorbeeld van, maar kan er niet opkomen. Help me molveteranen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #45 Gepost op: 6-04-2023, 20:56:11 »

Een mol kan het er juist een beetje dik opleggen zodat kandidaten denken: dat is té opvallend.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #46 Gepost op: 6-04-2023, 20:57:19 »
Hoe meer ik alles op een rijtje zet, hoe meer ik het niet anders kan zien dan Ruben. Het lijkt te makkelijk, maar als ik het forum hier volg valt het wel mee. Zijn er nog molloten met het gevoel dat het er te dik bovenop ligt? In Nederland was dat dit jaar nu ook wel het geval, maar daar ging het forum ook mee.

Enkel bij Lancelot kan ik het nog zien. En met al heel veel goede wil Toos of Thomas.
Ruben wordt hier toch niet zo veel verdacht. Bij Lancelot zijn de molacties wel wat duidelijker en bij Toos ligt het dik bovenop met die vrijstelling, hij wordt in Vlaanderen ook het meest verdacht.
De productie probeert de mol de eerste afleveringen uit de wind te houden maar sommige eventuele molacties kun je niet eruit knippen zoals veel te vroeg aankomen in de eerste opdracht.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 21:00:13 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #47 Gepost op: 6-04-2023, 22:03:54 »
Ruben wordt hier toch niet zo veel verdacht. Bij Lancelot zijn de molacties wel wat duidelijker en bij Toos ligt het dik bovenop met die vrijstelling, hij wordt in Vlaanderen ook het meest verdacht.
De productie probeert de mol de eerste afleveringen uit de wind te houden maar sommige eventuele molacties kun je niet eruit knippen zoals veel te vroeg aankomen in de eerste opdracht.
Als Toos de mol was zou hij wel geprobeerd hebben Lieselot over te halen om voor de vrijstellingen te gaan met als resultaat nul euro in de pot.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #48 Gepost op: 6-04-2023, 22:49:28 »
Mee eens, maar de productie zet het niet kiezen van de vrijstelling door Toos wel in de verf.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #49 Gepost op: 6-04-2023, 22:52:55 »
Er is hier trouwens een tegenvoorbeeld van, maar kan er niet opkomen. Help me molveteranen.

"Ik wist het, ik wist het.." riep de mol toen er werd afgereisd naar Jordanië?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #50 Gepost op: 6-04-2023, 23:00:27 »
Mee eens, maar de productie zet het niet kiezen van de vrijstelling door Toos wel in de verf.
Het is dan ook een heel bijzondere actie. Men kan er een molactie in zien want hij voorkomt 5000 euro in de pot, maar 2000 is ook nog erg veel voor een mol.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 23:05:35 door Run »

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #51 Gepost op: 6-04-2023, 23:47:51 »
Is dit het Ruben topic?  ;D

Ik vond hem in 1.1 met Lancelot verdacht toen ze zo'n haast hadden, te vroeg aankwamen en te vroeg op de knop drukten.
1.2 verdacht door de schuld geven op de andere groep, comfort als laatste te gaan op de slackline.
2.1 slechte constructies bouwen?(geen hulp van handige harry) netten uittesten en schuld geven aan andere groep.
2.2 zichzelf als bestuurder manoeuvreert. Hopelijk de slakkenrace winnen en filmpjes selecteren.
2.3 dikke pattaten voor het kanon gebruiken? Mwah, meer intuïtie dan mols.
3.1 tja hij kan slecht lasso gooien, onduidelijke uitspraak over de porto? Wel goed bezig met kak graven, wat een molshoop.
3.2 eitjes eitjes en nog eens eitjes, daar kan een patisier wel wat mee.
3.3 aw net niet het minst gedrukt. Geluk bij een ongeluk?

Aan Thomas voorstellen het briefje weg te moffelen? Zal ik als mol nooit doen. Lekker ondergronds blijven.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd,  ik houd andere kandidaten en hun tunnels nog nauwlettend in de gaten. ::vergroot::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #52 Gepost op: 7-04-2023, 00:07:27 »
Even een citaat van Contraspion: ‘Verder viel me op toen er 100 keer was gedrukt, er een stand kwam van Lancelot en Commy 35, Conny en Thomas 47, Lieselot en Toos 9 en Ruben en Leïla 10. Dat is 101, en niet 100 samen. Later drukt Toos nog een keer, dus dat zou dan 10 zijn, maar er werd 9 gezegd. Dus de eerdere 9, moest 8 zijn denk ik.‘

Ik denk dat men niet wilde dat er twee gelijk zouden eindigen. Nu begrijp ik ook waarom Ruben zo graag met Thomas wilde kletsen, want daar werd veel te vaak op de rode knop gedrukt. Hoe dichter iedereen bij elkaar zit, hoe toevalliger het lijkt als je er iets onder zit. En hoe langer het duurt voordat de honderd is bereikt en je wat makkelijker afstand kunt nemen van de lage-druk-frequentie-groep. En door te kletsen, is dat een excuus om niet op de rode knop te hoeven drukken, want Laila zat hem te observeren. En als er minder werd gedrukt door Thomas, zou het Lieselot en Toos ertoe kunnen bewegen vaker te drukken.
Ik vind Ruben niet de persoon om zo weinig te drukken, hij wilde namelijk meteen voor de vrijstellingen gaan, dan wil je ook graag voorkomen dat anderen die krijgen.

Deze opdracht ging slecht voor de mol, er had zomaar 5000 euro in de pot kunnen komen en 2000 was al veel te veel. Leek het maar zo of keek Gilles boos naar Ruben bij de eliminatie?
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 11:46:02 door Run »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #53 Gepost op: 7-04-2023, 11:25:19 »
Gilles gaat nooit boos naar de mol kijken omdat er toevallig 2000 (of 5000) in de pot komt.
Gilles weet door de jaren heen wel dat niet alle mogelijke molacties lukken, zelfs de acties die op voorhand geoefend zijn (Eline bij het opduiken van de reistassen, Elisabeth in de tunnels in Vietnam). Niet alles gaat hoe je de dingen wenst en dat weet Gilles ook en hij gaat het dus heus de mol niet kwalijk nemen, laat staan er boos om zijn.
I was blind but now I can see

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #54 Gepost op: 7-04-2023, 11:40:14 »
Gilles gaat nooit boos naar de mol kijken omdat er toevallig 2000 (of 5000) in de pot komt.
Gilles weet door de jaren heen wel dat niet alle mogelijke molacties lukken, zelfs de acties die op voorhand geoefend zijn (Eline bij het opduiken van de reistassen, Elisabeth in de tunnels in Vietnam). Niet alles gaat hoe je de dingen wenst en dat weet Gilles ook en hij gaat het dus heus de mol niet kwalijk nemen, laat staan er boos om zijn.
Dan is het misschien om zo weinig mogelijk in zijn mimiek te laten blijken, en een beetje boos kijken helpt daarbij. Hetzelfde zag je Rik doen naar Jurre.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 11:41:59 door Run »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #55 Gepost op: 7-04-2023, 11:42:56 »
Afl 1.. hier “voorspelt” Ruben precies de opdracht. Gewoon n lucky guess dus. De mol kijkt wel uit dat te doen.

Tot nu toe.. in 100% van alle gevallen waar dit is gebeurd blijkt het een kandidaat.
Dit is waarom ik m afstreep
Klopt altijd

Voor een kandidaat heeft Ruben wel een erg vooruitziende blik. Naast deze voorspelling in aflevering 1 zegt hij in aflevering 2 "Precies het leger" als ze de slaapzaal in lopen en in aflevering 3 als hij vóór de opdracht samen met Lieselot de stal inloopt: "Nu kak opkuisen of zo". Hij heeft er eigenlijk de schoenen niet voor aan.  ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #56 Gepost op: 7-04-2023, 12:26:50 »
"Ik wist het, ik wist het.." riep de mol toen er werd afgereisd naar Jordanië?

Ook een mooie! ::bravo:: Maar dat was hem niet.

Hier een opsomming waarom Ruben het wel zijn:
- Opdracht 1.1: Beslist mee Samya en Conny? achter te laten
- Opdracht 1.1: Komt veel te vroeg aan
- Opdracht 2.1: Duwt Comfort mee in laatste positie, meer dan Toos
- Opdracht 2.1: Vertraagt duidelijk alles, maakt instabiele constructies, zit in groep niet drinkers
- Opdracht 2.2: Is toevallig op de goede chauffeurspositie
- Opdracht 2.3: De push-ups lukken niet
- Opdracht 3.1: Positioneert zichzelf wederom in aparte positie, geeft Witse door
- Opdracht 3.2: Je houdt het niet voor mogelijk, maar hij is weer eerst bij de tafel met de eitjes en stelt voor de info achter te houden
- Opdracht 3.3: Het had niet veel gescheeld of hij was de kamer binnengegaan 

En als heldere tunnelaar ook waarom hij het misschien niet is:
- Opdracht 2.3: De situps lukken, wat een half mirakel is, was echt niet nodig geweest
- Opdracht 3.1: De stalknechten leek achteraf niet zo een goede positie, al zal uberkandidaat Lieselot wel niet geholpen hebben

Een beetje op dezelfde lijn dus als 22mol, maar ben ook nog verre van zeker.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 12:30:43 door Belgian Mol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #57 Gepost op: 7-04-2023, 14:14:48 »
- Opdracht 3.1: De stalknechten leek achteraf niet zo een goede positie, al zal uberkandidaat Lieselot wel niet geholpen hebben

Kun je uitleggen waarom bij de stalknechten geen goede positie was ???
Verder kun je nog toevoegen dat hij - waarschijnlijk - een rol heeft gespeeld bij het uitschakelen van 3 rode eieren.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 14:19:56 door Run »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #58 Gepost op: 7-04-2023, 14:32:14 »
@Belgianmol
- Opdracht 2.1: Vertraagt duidelijk alles, maakt instabiele constructies, zit in groep niet drinkers

...Trapt in zijn haast bijna de vingers van Toos doormidden en verbeterd de wankele constructies van Thomas en Conny door deze te testen en te verstevigen. Bouwt zelf mee aan stevige constructies van de M(3 poot vangnet) en de O (vijfpoot vangnet), die beide prima functioneerden.
...speelde geen rol van betekenis bij het herkennen van het gereedschap.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #59 Gepost op: 7-04-2023, 14:51:04 »
De stalknechten zijn cruciaal voor het brengen van de informatie over de gekleurde hoefijzers. Wij kregen opvallend weinig te zien van hen.
Ook de vindingrijke kandidaten (waar Ruben zat) kregen wij niet veel te zien. Er werd meer nadruk gelegd op de acties in de trein.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 14:54:01 door Luc »