Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 17748 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2023, 09:13:06 »
En in de 2e aflevering zelfde scenario : "we zijn hier precies bij het leger" zie Ruben, waarna een militaire proef volgde.
Een mol gaat geen opdrachten voorspellen en zeker geen 2.

Dat zagen we in Nederland ook maar hij was wél de mol.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2023, 19:52:29 »
Dat zagen we in Nederland ook maar hij was wél de mol.
In welk seizoen was dat?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #22 Gepost op: 1-04-2023, 14:15:58 »
In welk seizoen was dat?
Laatste seizoen.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #23 Gepost op: 2-04-2023, 10:31:02 »
Dat heb ik dan wellicht onbewust genegeerd omdat ik zo zeker was van Jurre...  ::tandpastasmiley::
We wijken wat af van het topic maar heb je daar eventueel ook nog een vb bij ?

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2023, 11:36:32 »
Mijn mol sinds aflevering 1. Heeft nog maar weinig goeds gedaan, maar wel veel mogelijke subtiele molacties:

Afl. 1:
-Veel te snel of vaak de zandloper omdraaien
-Eens zijn met Commy om als laatste op het koord te gaan en het geld te pakken
-Hij had blijkbaar het varkentje moeten testen al weet ik niet wat dat betekent ... in elk geval konden ze hem horen vloeken op de 'fucking country dancers' maar konden hij hen niet horen schreeuwen dat hij het varkentje moest 'testen'
-Lieselot lang aan de telefoon houden en lang met de klok in zijn handen zitten zonder de sleutel te zien

Afl. 2:
-Stellage bouwen en testen die vervolgens omvalt
-Op het eind niet nogmaals Handige Harry in willen schakelen omdat ze zo goed bezig zijn
-Bij de vindingrijke kandidaten gaan, waardoor hij vervolgens een van de weinige niet beschonken kandidaten is en ook zich meteen aanbieden om de auto te rijden; vervolgens verliest hij die strijd wel van Leïla
-Als enige falen bij de push-ups (ok, lag ook aan Conny en de aardappelgooiers natuurlijk) en vind hem ook wel wat slapjes rennen in het begin (als hij weer bijna bij de groep is, sprint hij daarentegen heel hard).
-Suggereren dikke aardappelen te nemen (wegen meer) bij het schieten

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #25 Gepost op: 2-04-2023, 22:14:01 »
Aflevering 3

3.1 Rodeo
Ruben oppert om het kaartje weg te halen, zodat ze de eitjes intikken. De eitjes spelen een rol... Je kan er later veel geld mee verdienen! Een mol wil dus veel schade aanbrengen aan de rode eitjes.
Ruben manoeuvreert zich naar stalknecht. Daar kun je het meeste geld mee winnen én dus ook verliezen.
Ruben lacht niet echt mee met de grap over elegant zijn.
De hoefijzers liggen als de U in Rubens naam.
Ruben gooit de lasso niet best... Lieselot zegt dat ook.
Ruben praat door de microfoon als iemand er voor het eerst doorpraat.
Ruben gaat het woord Witje doorgeven en zegt: Wietjze. En nog even erbij zeggen: "Was duidelijke info hè?"
Verder speelt hij net goed mee om niet op te vallen als mol.
Weer kijkt hij verwijtend als Jolly Jumping gezegd wordt.
Als de groep hem aanspreekt, zegt hij 'Witje' toch wel ietsje beter hoor.

3.2 Rode eieren
Lancelot is zijn ei kwijt. Die is door iemand kapot gemaakt. De mannelijke deelnemers slapen bij elkaar, waardoor Ruben zeker de daders kan zijn. Een kapot ei kost 250 euro, waardoor een mol wil dat deze kapot gaat.
Ruben wordt ingenieur. Met eitjes gooien met rietjes verwijt hij weer Lancelot van een verkeerde gooi. Steeds weer geeft hij anderen de schuld. Precies wat een mol doet om anderen verdacht te maken.
Dan gaat hij dichtbij Lancelot staan, waardoor zijn rode eitje kapot gaat. Het lijkt Lancelots schuld, maar dat is niet zo.
Ruben kan zijn lachen nauwelijks onderdrukken...

3.3 De rode knop
Ruben deed er alles aan om in kamer 110 te komen. Daar kun je veel geld uit de pot spelen: 5000 euro! Hij dacht met 10 keer drukken bij de minste te zitten, maar Toos en Lieselot troeven hem af. Helaas als Ruben de mol is, dan heeft hij daar geen invloed op gehad.

Executie
Je zag al dat Ruben zijn scherm zou gaan zien. Hij heeft zijn handen geknepen. Als hij de mol is, dan zat hij de eerste twee executies er relaxter bij. Nu duidelijk niet.

Hints:
Het valt op dat een veel dingen met de R van ROOD zijn: rode eieren, rode pepers en rode kruiken op een schilderij aan de muur, rode appels, rode knop, rode telefoon, rode bloody mary, rood vangnet, rode bord Motel/vacancy, rodeo, Randalls restaurant (met een grote rode letter R op de bar), er wordt rode wijn "geklonken met de mol", de meeste tekst staat op een rode achtergrond... Best opvallend! Wiens naam begint met de R? Juist, Ruben! Die draagt ook een rode trui in aflevering 1 en een rood geval op zijn witte trui in aflevering 2 en in aflevering 3 een rood doekje om zijn nek en rode sokken aan bij de eliminatie.

Ik ga steeds meer erop vertrouwen dat Ruben de mol België 2023 is!
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 15:31:51 door ThaStayFan »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #26 Gepost op: 3-04-2023, 09:38:19 »
Als je het zo opsomt is Ruben toch wel nog altijd een grote molkandidaat. Al zou ik als mol geen stalknecht willen zijn. Hij was wel weer als eerste wakker bij het ontbijt (en je beschrijft eigenlijk ook een ferme een antimolactie van Thomas daar, goed dat je het terug aanbrengt). Ruben komt toch wel vaker dan zou moeten in specialere posities. Het enige wat mij wat tegenhoudt is dat hij, net als Toos, misschien iets te fel een Lennert type zou zijn. Weer een jonge, nog wat speelse, man?

Offline lunares

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #27 Gepost op: 3-04-2023, 09:44:30 »
Ruben kwam in afl 3 voor mij over als een onzekere kandidaat die zich nogal ergerde aan Toos en Lancelot. Als mol opperen om dat kaartje van Gilles rond de eieren weg te moffelen ... dat zou je toch niet doen.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #28 Gepost op: 3-04-2023, 19:51:55 »
Ruben kwam in afl 3 voor mij over als een onzekere kandidaat die zich nogal ergerde aan Toos en Lancelot. Als mol opperen om dat kaartje van Gilles rond de eieren weg te moffelen ... dat zou je toch niet doen.

Ruben (als mol) heeft dat kaartje wegmoffelen misschien wel gebracht als voordeel voor de kandidaat. Zijn bedoeling was dat Thomas dat het kaartje wegdeed, zodat Thomas ook de schuld kreeg. Hij gaat wel snel mee met Thomas om er niks mee te doen.

Als Ruben niet de mol is, dan testte hij misschien wel Thomas. Hoe dan ook, die eitjes moesten een rol spelen. Dus vind ik het ook wel gek wat Ruben daar deed...


Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2023, 10:59:01 »
Ruben (als mol) heeft dat kaartje wegmoffelen misschien wel gebracht als voordeel voor de kandidaat. Zijn bedoeling was dat Thomas dat het kaartje wegdeed, zodat Thomas ook de schuld kreeg. Hij gaat wel snel mee met Thomas om er niks mee te doen.

Als Ruben niet de mol is, dan testte hij misschien wel Thomas. Hoe dan ook, die eitjes moesten een rol spelen. Dus vind ik het ook wel gek wat Ruben daar deed...

Ik denk dan toch dat Ruben een kandidaat is die wil testen wat Thomas zou doen. Als Ruben dat kaartje weg had gegooid, hadden hij en Thomas zich heel verdacht gemaakt. Dat wil je als mol niet denk ik. Lichte streep door Ruben, maar Thomas blijft wel verdacht voor mij.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #30 Gepost op: 4-04-2023, 23:49:21 »
Mijn theorie dat Ruben steeds de eerste is, wordt trouwens ook in aflevering 3 bevestigd. Hij komt als eerste in beeld (na Gilles, maar die tel ik niet mee). In elke aflevering is hij de eerste actieve kandidaat.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #31 Gepost op: 5-04-2023, 14:38:02 »
De meest obvious mol heeft maar 2 pagina's. Interessant. Enkel de posities bij de stalknechten vond ik niet de meest ideale keuze als mol, maar ook weer geen heel slechte.

Offline Bakkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #32 Gepost op: 5-04-2023, 15:14:34 »
Waar haal jij dat Ruben eerst / laatst zou betekenen? Ik kan alleen ‘zie, een zoon’ vinden! Nu het past wel
Los bij mijn Mol: Ruben dus  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Ruben heeft een prima profiel om de mol te zijn: Hij kan gestructureerd denken, is een groepsmens en een spelletjesfanaat.

Opvallend aan Ruben vind ik dat hij zegt "na 4 jaar "éindelijk" deel te mogen nemen aan De Mol". Is hij al een tijdje bezig en klaargestoomd?
Ook zegt hij "eigenlijk geen strategie te hebben"... Bij dat woordje 'eigenlijk' sla ik altijd aan.
En kijk in zijn voostelvideo even naar het likken aan zijn lippen als hij het over de finale heeft. Voor mij is dit een signaal dat hij op zijn woorden let.
En zijn strategie is prima voor een mol: gevoel volgen. Daar kom je altijd mee weg.

Ruben betekent trouwens 'eerste'. Zou er iets met 'eerste en laatste' zijn dit seizoen?
Conny heeft het over helemaal terug (naar het begin) als ze haar leeftijd verkeerd zegt.
De laatste kandidaat is nog niet bekend.
Ik ga hier toch maar even op letten.

Dus: Ruben is voor nu mijn mol!

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #33 Gepost op: 5-04-2023, 23:47:01 »
Waar haal jij dat Ruben eerst / laatst zou betekenen? Ik kan alleen ‘zie, een zoon’ vinden! Nu het past wel
Los bij mijn Mol: Ruben dus  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

Je hebt gelijk. Hij is als Bijbels figuur de oudste zoon van de aartsvader Jakob. Dat is het meer.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2023, 13:40:25 »
Waar haal jij dat Ruben eerst / laatst zou betekenen? Ik kan alleen ‘zie, een zoon’ vinden! Nu het past wel
Los bij mijn Mol: Ruben dus  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Heb ik misschien verkeerd gelezen.
Wat me het meest bij hem opvalt zijn de snelle beschuldigingen naar het andere team, was ook dit keer te zien.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 13:44:04 door Run »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2023, 14:38:29 »
Ik verdenk Ruben ook het meest omdat hij vaak (subtiel) de schuld aan een andere geeft, dit is typisch mollengedrag. Hij zet zich niet op de voorgrond (itt. Lancelot) maar kan overal subtiel hebben gemold.

Voorbeelden zijn de schuld aan de linedancers geven voor het verschuiven van het varkentje en het mislukken van de slackline, de schuld geven aan de inboedelwerpers in de trein van het mislukken van de opdracht, Lancelot de schuld geven van het breken van zijn ei terwijl hij er heel dicht bij stond.

Een andere niet genoemde subtiele molactie kan Conny als laatste laten lopen in de Bootcamp, wellicht veronderstellende dat ze niet op tijd zou aankomen (zo wordt zij verdacht gemaakt) maar dat mislukte.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 14:49:22 door Luc »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2023, 15:31:01 »
Ik schrap Ruben nog niet. Hij stond bij mij helemaal bovenaan na aflevering 1.

Maar…ik haal toch al mijn potlood boven.
Ik geloof NOOIT dat een mol aan een andere kandidaat zou voorstellen om het briefje van Gilles weg te moffelen. Thomas zou op dat moment dan misschien nog niet weten waarvoor die eieren dienden, maar een dag later zou hij het wel te weten komen. Als de andere kandidaten dan 6 eieren breken en dat kost de pot 1500€…Zelfs als Ruben dan niet naar voor komt om te zeggen tegen de andere kandidaten dat hij dat briefje heeft weggehaald, dan nog weet Thomas dat wel. En die kan dan ook conclusies trekken. Dat is bijna zeggen ‘alsjeblieft Thomas, hier is je ticket naar de finale!’
Lijkt me niet iets dat je als mol kan maken, om 1 kandidaat zo te bevoordelen.

De enige manier waarbij het zou kunnen is wanneer het weghalen van het briefje een op voorhand geplande actie was, iets wat hij alleen zou doen, maar dat hij de pech heeft dat ook Thomas al wakker is. Maar ook dan breek je volgens mij de actie af en probeer je het op een andere manier.
I was blind but now I can see

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2023, 15:56:55 »
De meest obvious mol heeft maar 2 pagina's. Interessant. Enkel de posities bij de stalknechten vond ik niet de meest ideale keuze als mol, maar ook weer geen heel slechte.

Dan ben ik benieuwd naar je onderbouwing. Want het is makkelijk andere molloten in kandidatentopics blijven voorhouden dat ze verkeerd zitten. Sterker nog dat voegt niks toe. Wat maakt Ruben tot zo'n obvious keuze dat in café De Mol hij net zo goed komt bovendrijven?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2023, 16:42:37 »
Via de stalknechten viel het meeste geld te verdienen. En dat is mislukt. Ik vond het wel erg toevallig dat de stalknechten als eerste met Jolly Jumper aankwamen terwijl die al was gekoppeld met Jolly Jumping.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2023, 16:45:51 door Run »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2023, 18:35:21 »
Dat weten de stalknechten toch helemaal niet dat Jolly Jumping al genomen is.
I was blind but now I can see