Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 17833 keer)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #60 Gepost op: 7-04-2023, 17:23:35 »
erstevigen. Bouwt zelf mee aan stevige constructies van de M(3 poot vangnet) en de O (vijfpoot vangnet), die beide prima functioneerden.
...speelde geen rol van betekenis bij het herkennen van het gereedschap.

Meer nog, hij hielp Toos zijn pijpsleutel te verdedigen, die wel degelijk goed lag, wanneer Thomas dit betwistte.
Als je de mol bent val je hier eerder Thomas bij, of hou je je uit de discussie, maar je gaat niet een goed antwoord zo lopen verdedigen.
I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #61 Gepost op: 7-04-2023, 17:45:37 »
Ook een mooie! ::bravo:: Maar dat was hem niet.

Hier een opsomming waarom Ruben het wel zijn:
- Opdracht 1.1: Beslist mee Samya en Conny? achter te laten
- Opdracht 1.1: Komt veel te vroeg aan
- Opdracht 2.1: Duwt Comfort mee in laatste positie, meer dan Toos
- Opdracht 2.1: Vertraagt duidelijk alles, maakt instabiele constructies, zit in groep niet drinkers
- Opdracht 2.2: Is toevallig op de goede chauffeurspositie
- Opdracht 2.3: De push-ups lukken niet
- Opdracht 3.1: Positioneert zichzelf wederom in aparte positie, geeft Witse door
- Opdracht 3.2: Je houdt het niet voor mogelijk, maar hij is weer eerst bij de tafel met de eitjes en stelt voor de info achter te houden
- Opdracht 3.3: Het had niet veel gescheeld of hij was de kamer binnengegaan 

En als heldere tunnelaar ook waarom hij het misschien niet is:
- Opdracht 2.3: De situps lukken, wat een half mirakel is, was echt niet nodig geweest
- Opdracht 3.1: De stalknechten leek achteraf niet zo een goede positie, al zal uberkandidaat Lieselot wel niet geholpen hebben

Een beetje op dezelfde lijn dus als 22mol, maar ben ook nog verre van zeker.

Opdracht 1.2: daar heeft hij eigenlijk op voorhand geen invloed op. Wat als ze daar aankomen en Toos zegt: "ik heb ervaring in slackline, ik ga als laatste!"? Dan kan hij enkel zijn eigen 1000€ saboteren en heeft geen invloed op de rest.

Opdracht 2.1: Verstevigt een instabiele constructie, verdedigt een goed antwoord van Toos tov Thomas (de discussie rond de pijpsleutel), bouwt zelf mee aan 2 van de 4 constructies en die staan allebei stevig.

opdracht 2.2: een mol wil hier helemaal niet zitten. Wat heeft de mol hier te winnen? Dat zijn/haar filmpje niet wordt gezien? Als je als mol je eigen filmpje niet laat zien ben je even verdacht dan wanneer ze het filmpje wel te zien krijgen.

opdracht 2.3: in tegenstelling tot Thomas (? over hoeveel keer hij moest pompen, maar minder dan Toos) en Toos (15 x pompen, Leïla had al 35 push-ups gedaan) moest Ruben een pak meer pompen. En hij leek (op de beelden die we te zien krijgen, maar die kunnen gemanipuleerd zijn) er toch een vaart achter te zetten. Ik weet niet hoe hij nog sneller had kunnen pompen.
Hij loopt bovendien toch heel goed. Zo goed dat een Conny, die veruit de traagste was de eerste ronde, toch als eerste binnenkomt. Als jij Commy afstreept omdat ze te goed gelopen heeft, streep dan ineens Ruben ook maar af.

3.1: Hij geeft helemaal geen Witse door. Heb het meermaals beluisterd, hij geeft duidelijk Witje door. Op zijn Vlaams-Brabants/Antwerps, maar Toos is ook van Vlaams-Brabant. Kan fout gehoord zijn over portofoon, maar Ruben zegt wel degelijk witje (spreekt het gewoon uit zoals iedereen die in zijn regio woont)

3.2: waarom zou de mol aan een kandidaat voorstellen die info achter te houden, om daags nadien dan 1500€ uit de pot te spelen (goed als mol) om dan direct als mol aanzien te worden door al zeker Thomas en mogelijks de hele groep als Thomas die info deelt?
Dan geeft hij dus eigenlijk Thomas een ticket naar de finale. Beetje raar.
Wat niet raar is, is dat een patissier als vroegste wakker is. Die mens is ws wel gewend om heel vroeg op te staan.

3.3: Als hij wil dat er twee vrijstellingen genomen zouden worden, dan laat je wel op het einde de tijd doorlopen en laat je Lancelot en Comfort in die kamer. Dan blijf je zelf uit de spotlight en wees maar zeker dat er twee vrijstellingen genomen worden. Lancelot gaat zijn vrijstelling niet afgeven en of Comfort enkel Lancelot een voordeel gunt (en zij zelf dan een gigantisch nadeel tijden de eliminatie, want haar kansen verkleinen plots)...

I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #62 Gepost op: 7-04-2023, 18:31:14 »
Natuurlijk heeft Ruben ook enkele positieve acties maar die leverden niets op, de regie laat ons enkel zien wat ze ons willen laten zien en houdt de mol de eerste afleveringen nog uit de wind.
Alina en Lennart werden ook weinig verdacht in de eerste afleveringen.

Ik verdenk Ruben het meest vanwege de eerste opdracht toen ze ruim 6 min te vroeg aankwamen en hij hanteerde de zandloper, kan die dus gemakkelijk een aantal keren te vroeg omdraaien. Hij wilde duidelijk niet als laatste in de slackline waarna Samya Comfort als laatste kiest en 'vergeet' als voorlaatste het varkentje te testen. Bij de bootcamp schoot hij de aardappelen naast het doel en wilde dikke aardappelen schieten (meer gewicht). Bovendien is de eerste opdracht (push-ups) mislukt.
Ook geeft hij anderen vaak de schuld waar dat gewone kandidaten zichzelf juist verdacht willen maken.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2023, 18:42:21 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #63 Gepost op: 7-04-2023, 20:03:33 »
Het tafeltje met de rode knop staat aan uiteinde bed van Ruben. We zien hem aan de telefoon als Laila opstaat en naar het tafeltje loopt en op de rode knop drukt. Het leven van een mol gaat niet over rozen!

Ruben vertelt de anderen dat zij het minst vaak op de rode knop hebben gedrukt, Laila vraagt verontwaardigd waarom hij dat doet. Logisch, want niemand hoeft dat te weten toch? Waarom doet Ruben dat? Omdat hij weet dat zij niet het minst vaak hebben gedrukt, dat zijn namelijk Toos en Lieselot maar door het te verkondigen, hoopt hij misschien dat Toos en Lieselot nog een paar keer gaan drukken als ze toch niet bovenaan staan.

Ik vraag me alleen of hoe hij kon zien hoe vaak de anderen gedrukt hadden.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2023, 09:58:55 door Run »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #64 Gepost op: 8-04-2023, 11:47:54 »
Als Ruben de mol is, begrijp ik niet waarom hij aan Thomas zou voorstellen om de info over de eitjes 'tactisch' achter te houden?

Alle rode eieren laten liggen/opeten/verdwijnen en weten dat GDC er de volgende dag expliciet naar zal vragen én dat er nog opdrachten volgen waarbij die kunnen breken/verdwijnen?
Dan moest hij al 200% zeker zijn dat Thomas hem nadien niet zou verraden en hij gaf Thomas een rechtstreeks ticket naar de finale.
Dat lijkt me dan ook niet het sabotageconcept dat de makers in gedachten hadden, inclusief het hele voorfilmpje over het maken van het ontbijt door GDC. Eén ei nadien laten verdwijnen lijkt me een beter/leuker sabotageconcept.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2023, 12:35:19 »
Mee eens. Er kan wel een streep door Ruben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #66 Gepost op: 9-04-2023, 08:24:55 »
Wat mij ook nog opviel, is dat Ruben tegen Leila zei: ‘Het zijn waarschijnlijk vrijstellingen of pasvragen.’ Hij wilde niet Leila op het idee van geld brengen! Daarna spraken ze af om voor de vrijstellingen te gaan.

Als Ruben de mol is, begrijp ik niet waarom hij aan Thomas zou voorstellen om de info over de eitjes 'tactisch' achter te houden?
Misschien om een soort van bondje met Thomas te creëren? Hij kon gewoon een minuut later zeggen: ‘Nee, dat is toch niet slim want…’ en dan had hij toch vertrouwen gekweekt. Dat is gelukt want bij de rode knop opdracht hield hij lange telefoongesprekken met Thomas.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 08:39:33 door Run »

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #67 Gepost op: 9-04-2023, 10:05:20 »
Wat mij ook nog opviel, is dat Ruben tegen Leila zei: ‘Het zijn waarschijnlijk vrijstellingen of pasvragen.’ Hij wilde niet Leila op het idee van geld brengen! Daarna spraken ze af om voor de vrijstellingen te gaan.
Helaas hadden ze net daarvoor op het kaartje gelezen : in kamer 110 valt een smak geld te verdienen. Dus van dat geld wist iedereen.

Misschien om een soort van bondje met Thomas te creëren? Hij kon gewoon een minuut later zeggen: ‘Nee, dat is toch niet slim want…’ en dan had hij toch vertrouwen gekweekt. Dat is gelukt want bij de rode knop opdracht hield hij lange telefoongesprekken met Thomas.
Eerst wantrouwen creëren om dan vertrouwen te proberen winnen? -1 +1 = 0 zou Conny zeggen, of m.a.w. geen (positief) resultaat... ;)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #68 Gepost op: 9-04-2023, 10:15:51 »
Helaas hadden ze net daarvoor op het kaartje gelezen : in kamer 110 valt een smak geld te verdienen. Dus van dat geld wist iedereen.
Eerst wantrouwen creëren om dan vertrouwen te proberen winnen? -1 +1 = 0 zou Conny zeggen, of m.a.w. geen (positief) resultaat... ;)
Geweldige moltactiek: iemand zogenaamd meenemen in je gedachten, en je mening daarna wijzigen. Doet ie ook met Laila: 'Nee, niet Thomas! Hoewel... Thomas is wél een gevoelig persoon." Daarmee hoopt hij dat Laila hem gaat vertrouwen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #69 Gepost op: 9-04-2023, 10:48:16 »
Misschien om een soort van bondje met Thomas te creëren? Hij kon gewoon een minuut later zeggen: ‘Nee, dat is toch niet slim want…’ en dan had hij toch vertrouwen gekweekt. Dat is gelukt want bij de rode knop opdracht hield hij lange telefoongesprekken met Thomas.
Dat is dan blijkbaar toch niet gelukt, getuige de lakonieke reactie van Thomas op Ruben’s suggestie dat enkel hij en Leila niet voor vrijstellingen zouden gaan. “Als ik iemand niet zou laten gaan, zijn jullie het Ruben”.  :D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #70 Gepost op: 9-04-2023, 11:44:31 »
Helaas hadden ze net daarvoor op het kaartje gelezen : in kamer 110 valt een smak geld te verdienen. Dus van dat geld wist iedereen.

Waarom zegt hij dan pasvragen of vrijstellingen?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #71 Gepost op: 9-04-2023, 12:17:34 »
Er stond toch ook bij dat er ook andere dingen te vinden waren? Alle koppels waren er zich van bewust dat er voordelen zaten in kamer 110.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #72 Gepost op: 9-04-2023, 14:31:46 »
Waarom zegt hij dan pasvragen of vrijstellingen?
Zoals mocemole al aangaf, omdat er "nog meer" was (dan een smak geld)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #73 Gepost op: 9-04-2023, 21:31:30 »
En hier weer mijn bevindingen over Ruben in aflevering 4!

4.1 Ondergronds laboratorium
Ruben doet niet mee met de discussie over het artikel uit de krant. Is hij bang zich te verspreken?
Ruben pakt een kaart met element, waarmee hij naar binnen mag. Hij balt zijn vuist. Daar wil hij zitten.
Ruben komt niet bij de twee kaartjes door de mijnen te ontwijken. Zijn best doet hij er ook niet echt voor. Op deze positie kan hij later met Leila en Commy invloed uitoefenen op geld winnen of verliezen. Ruben weigert zijn code te geven. Ruben vindt dat Toos en Thomas niet voor de pasvragen moeten gaan. Hij zegt ze te wantrouwen. Hij oogt een echte kandidaat! Ook Lieselot en Lancelot pakken geen pasvragen en er wordt 5000 euro verdiend. De Mol baalt hier van! Hij maakte een hele verkeerde keuze! Hij had beter voor Thomas en Toos kunnen kiezen.
Dat de mol verkeerd zat, wordt ook in de biecht van de mol gezegd. Past precies bij Ruben...

4.2 Bingo en Zoo
Ruben komt in de groep in de zoo. Daar kan hij mollen! Bij de bingokaarten krassen niet. Weer een goede molpositie.
Ruben denkt de huid van een jaguar te weten. Hij roept C (goede antwoord), omdat de anderen D roepen. Lijkt hij nog meer kandidaat!
Zegt nog even 'camelius' i.p.v. 'camelus', waardoor eerder gekozen wordt voor de dromedaris. Superslim!
Vraagt nog of ze zeker zijn als Commy en Leila het goede antwoord willen gaan geven. Hij kiest wat foute antwoorden. En zo gaat er 2000 van de 3000 euro uit de pot.

4.3 Rood scherm
Ruben wil niet meedoen aan een rood scherm te krijgen. Hij is vaak de eerste en laatste die iets zegt. Ook hier. Hij is de laatste, die iets zegt na het invullen van de eliminatievragen: "Dat was het!" Zou dat wat betekenen?
Ruben houdt wijselijk zijn mond als Commy vraagt om hulp bij het kiezen van de pasfoto's. Hij laat lekker de anderen zeggen voor 'geen goede antwoorden' te kiezen. Dan gaat er meer geld uit. En dat gebeurt ook!
Ruben krijgt zijn scherm te zien. Dat is moeilijk als je mol bent. Maar Ruben doet dat prima.

Hints
Zoals ik vorige aflevering ontdekte, komt er weer heel veel met de R van ROOD langs. Houd je even vast:
- Er hangt een ROOD touw dat leidt naar een ondergrondse kamer met ROOD licht en ROOD dynamiet.
- Ruben heeft weer zijn RODE trui aan...
- De microfoon heeft een RODE dop.
- Het bord met bingo is ROOD
- De oude vrouw praat in de 2 minuten over Ruby Rose. Ze is in het ROOD gekleed.
- Ruben zegt over kroonkraanvogel dat hij zeker is dat deze ROOD heeft.
- Er worden RODE pelikanen getoond...
- Het draait om een ROOD scherm.
- Er wordt een bordje met Road Runner getoond.
- Er worden weer RODE bergen getoond.
- In de volgende aflevering zie je een vliegtuig met ROOD.

Tel daar even al de rode dingen van de vorige aflevering bij op... Kan je bijna niet meer ontkennen dat ROOD een Rol speelt... Wie heeft de R van Rood? Juist, Rrrrrrrrruben! Die gaat trouwens kamer 307 (MOL) in...
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 23:07:58 door ThaStayFan »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #74 Gepost op: 9-04-2023, 22:29:36 »
Te duidelijk bijna. Onbegrijpelijk dat zo weinig forumleden het niet zien hier.. Enkel de Thomastunnel snap ik ook.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #75 Gepost op: 9-04-2023, 22:35:47 »
Te duidelijk bijna. Onbegrijpelijk dat zo weinig forumleden het niet zien hier.. Enkel de Thomastunnel snap ik ook.

Thomas is mijn schot voor de boeg en heeft me nog niet overtuigd hem te strepen…

Ruben staat voor mij met stip op 2 inmiddels 😆

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #76 Gepost op: 9-04-2023, 22:44:51 »
Thomas is mijn schot voor de boeg en heeft me nog niet overtuigd hem te strepen…

Ruben staat voor mij met stip op 2 inmiddels 😆

Dan zitten we ongeveer op hetzelfde spoor. Thomas kan ook nog altijd. Hij zou het dan iets minder effectief doen dan Ruben, maar dan wel weer subtieler.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #77 Gepost op: 9-04-2023, 22:45:28 »
Ik vind Ruben qua karakter het lastigst te peilen (zoals volgens mij Toos ook opmerkte in een biecht) en dat is wel een molalarmbelletje. Een Mol speelt toch altijd een rolletje en laat vaak niet alles van zichzelf zien. (Ik denk aan Lennart, Alina die ook lang wat eendimensionaal bleven.)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #78 Gepost op: 9-04-2023, 22:51:35 »
Ik moet zeggen Heinz, nu ik aan Comfort twijfel zie ik ineens Ruben's (overdreven?) reacties voor me zoals "Dat kan toch niet!!" etc. Zou hij dan toch bij de slackline b.v. de kleinste (Comfort) het varkentje hebben laten ophalen. Nou ja, twijfel zat. Maar Ruben heroverwegen ga ik zeker doen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #79 Gepost op: 9-04-2023, 22:54:05 »
Je bent je aan het herpakken Heinz! Helemaal akkoord.