Auteur Topic: [kandidaat] Matteo  (gelezen 5031 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #60 Gepost op: 21-03-2023, 13:06:57 »
Je bedoelt hij blijkt de vriend te zijn van de presentatrice van Love Island. En zij is denk ik in Nederland even bekend als Soy, misschien wel bekender  :)

Maar bijzonder dat Soy niet bekend is voor de meeste Vlamingen, want als 15 jarige was hij 3 jaar lang op tv te zien op Ketnet  :)
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 13:17:56 door Mol1991 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #61 Gepost op: 21-03-2023, 13:33:22 »


Precies! De vraag stellen as such, is suggestief voor het antwoord.
Geen idee hoe ze dat wilden aanvliegen… Iets als “schrijf de naam en het beroep op van alle medekandidaten” verpakt als een andere opdracht?

Misschien eens vragen aan Gilles achteraf!
Ik zie het probleem niet. Jij hebt toch vast wel eens meegemaakt dat je iemand ziet die heel erg lijkt op een bekend iemand. Meestal zul je wel denken dat hij het niet is want waarom zou die daar los rondlopen. Kandidaten die Matteo (vaag) kennen zullen dit ook wel denken. Kandidaten die Matteo niet kennen zullen niet opeens gaan denken dat hij het wel is. Wel kunnen ze denken, hè die man heb ik eerder gezien.
Om het ontmaskeren niet al te makkelijk te maken zouden ze dus moeten vragen de naam op te schrijven van die 10e kandidaat.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #62 Gepost op: 21-03-2023, 14:08:46 »

Om het ontmaskeren niet al te makkelijk te maken zouden ze dus moeten vragen de naam op te schrijven van die 10e kandidaat.
Maar Matteo moest het maar 1 dag volhouden, dan kon Gilles bij het avondmaal hebben gezegd "Er was met de opdracht 4000euro te verdienen, daarvan is 0euro verdiend. Maar Steve heeft nog iets te melden, Steve?"
Matteo doet dan zijn vermomming af met de mededeling dat hij toch wel Matteo Simone is en dat er 2000euro in de pot komt omdat hij niet ontmaskerd is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #63 Gepost op: 21-03-2023, 14:10:26 »
Klopt. En ik vind het maar vreemd dat zo'n goede acteur het niet volhield om één dagje zijn rol te spelen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #64 Gepost op: 21-03-2023, 14:20:07 »
Het was voor tv ook niet t beste verloop zo. Misschien was t rode scherm straf voor zijn slappe optreden  ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #65 Gepost op: 21-03-2023, 15:05:17 »
Ik zie het probleem niet. Jij hebt toch vast wel eens meegemaakt dat je iemand ziet die heel erg lijkt op een bekend iemand. Meestal zul je wel denken dat hij het niet is want waarom zou die daar los rondlopen. Kandidaten die Matteo (vaag) kennen zullen dit ook wel denken. Kandidaten die Matteo niet kennen zullen niet opeens gaan denken dat hij het wel is. Wel kunnen ze denken, hè die man heb ik eerder gezien.
Je vergeet alleen wel dat ze niet toevallig over straat lopen, maar midden in een van de grootste televisieproducties van Vlaanderen zitten die ook nog een draait om list en bedrog. Dat maakte wel dat Matteo het extra lastig had (al was het natuurlijk niet onmogelijk).

Klopt. En ik vind het maar vreemd dat zo'n goede acteur het niet volhield om één dagje zijn rol te spelen.
Het is heel onnatuurlijk, ook als acteur, om een nieuwe groep mensen te leren kennen terwijl je jezelf een ander karakter aan moet meten. Als je dan het gevoel hebt dat ze je toch wel doorhebben, is het denk ik vooral een opluchting als je je masker af kan zetten en gewoon jezelf kan zijn.
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #66 Gepost op: 21-03-2023, 17:17:30 »
Het is heel onnatuurlijk, ook als acteur, om een nieuwe groep mensen te leren kennen terwijl je jezelf een ander karakter aan moet meten. Als je dan het gevoel hebt dat ze je toch wel doorhebben, is het denk ik vooral een opluchting als je je masker af kan zetten en gewoon jezelf kan zijn.

Is dat niet precies wat wel van de Mol wordt verwacht? En dan niet één dagje, maar een paar weken? Waarom vinden we het normaal dat de Mol dat wel kan en zou dat voor een acteur ineens lastig zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #67 Gepost op: 21-03-2023, 17:30:43 »
Is dat niet precies wat wel van de Mol wordt verwacht? En dan niet één dagje, maar een paar weken? Waarom vinden we het normaal dat de Mol dat wel kan en zou dat voor een acteur ineens lastig zijn?
Een geheime rol in het spel spelen is nog wat anders dan jezelf een nieuwe naam en een ander karakter aanmeten. De mol kan het beste saboteren juist door zichzelf te zijn. Als die zich bijvoorbeeld veel introverter of extraverter op zou stellen dan hij eigenlijk is, zou hij ook veel sneller door de mand vallen.
...óf niet!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #68 Gepost op: 21-03-2023, 20:00:58 »
Misschien was -in theorie- het beste scenario voor Matteo, om snel te drukken bij de telefoon, het duel te verliezen en apart van de groep gezet te worden. Dus op de plek van Liselot. Dan had hij een groot deel van die 24h zijn rol niet hoeven spelen!

Maar ja, het is anders gelopen.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #69 Gepost op: 21-03-2023, 20:38:22 »
Ik vond de dynamiek in de groep een beetje vreemd lijken door de aanwezigheid van Matteo. Al die kandidaten die in totale adoratie tegen hem opkeken: 'DE Matteo Simoni doet mee!' Daar kan hij zelf weinig aan doen en hij leek me best een leuke, sympathieke kandidaat. Maar voor de groepsdynamiek vond ik het niet zo erg dat hij er direct uitging.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #70 Gepost op: 21-03-2023, 20:44:01 »
Ik ben enigszins wel blij dat Matteo er als eerste uit ligt. Op sommige momenten leek het net alsof de groep een beetje te starstuck was met hem.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #71 Gepost op: 21-03-2023, 21:00:04 »
Ik vermoed dat dat na een paar afleveringen wel over zou zijn. Zullen we alleen nooit weten.

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #72 Gepost op: 22-03-2023, 03:09:42 »
Toch heel blij dat ie als eerste eruit is. Ik vreesde al dat ze hem de mol hadden gemaakt voor de kijkcijfers.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #73 Gepost op: 22-03-2023, 12:22:54 »
Mooi om hem een rol te geven als acteur. Dan doe je er als crew nog iets speciaals mee met het fenomeen: eerste BV die meedoet. Nu zat ik als Nederlandse kijker naar 10 onbekende kandidaten te kijken, wel was duidelijk welke mate van bekendheid hij geniet als de andere kandidaten zo hem eruit wisten te pikken.

Ook het: zolang ik maar niet als eerste afval kreeg de nadruk dat het voor mij niet als verrassing kwam. Zelfs niet nadat Lieselot on the spot haar test moest gaan maken. Ik zie het ook als een tweetje om hiermee de andere onbekende kandidaten de kans te geven het spel te spelen zoals alle jaren hiervoor. Of het nu zo afgesproken is of niet: het gaf een interessante dynamiek zijn deelname. Ik had het niet erg gevonden om een BV te midden van onbekenden langer aan het spel te laten deelnemen. Kun je kijken of de rest van hun star struck (toch wel de beste omschrijving) gevoel af zou zijn en Mateo meer zou opgaan in de groep.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #74 Gepost op: 22-03-2023, 21:35:02 »
In het begin vond ik het een beetje een matige twist, maar gaandeweg de aflevering vond ik het eigenlijk steeds leuker. Ik was wel benieuwd hoe dat in de groep zich verder ontwikkeld zou hebben. Ik denk dat al in aflevering 2 het hele BV-gebeuren er vanaf zou zijn geweest. Maar ik had hem er dus toch graag wat langer in gehouden.

Voor de kandidaten is dit eigenlijk de beste uitkomst. Voor de makers de slechtste. Het is nu wel gewoon weer een normale kandidatengroep, maar de hele gimmick is mislukt en ik was wel benieuwd geweest naar hoe het sociale experimentje zich had voltrokken. Het hele "bekende mensen zijn ook maar mensen" vond ik eigenlijk juist wel iets moois hebben, en dat is nu totaal niet uit de verf gekomen.

Wel jammer. Ik vond Matteo ook wel gewoon een toffe kandidaat :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #75 Gepost op: 22-03-2023, 21:54:20 »
In het begin vond ik het een beetje een matige twist, maar gaandeweg de aflevering vond ik het eigenlijk steeds leuker. Ik was wel benieuwd hoe dat in de groep zich verder ontwikkeld zou hebben. Ik denk dat al in aflevering 2 het hele BV-gebeuren er vanaf zou zijn geweest. Maar ik had hem er dus toch graag wat langer in gehouden.

Eens, dit denk ik ook. Je moet ook niet vergeten dat de kandidaten niet vooraf lekker zijn gemaakt met allerlei teasers. De kandidaten ontmoeten Steve/Matteo ergens in Arizona tijdens een opdracht, dus zo groots is deze twists voor de kandidaten nou ook weer niet.

Ja, het is even bijzonder, maar ik denk dat de groep (los van wat kleine grapjes over zijn bekendheid) Matteo heel snel zag als normale kandidaat.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #76 Gepost op: 26-03-2023, 03:23:55 »
Behalve Ruben dan.  ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #77 Gepost op: 26-03-2023, 15:08:49 »
Matteo viel als eerste af en is niet de mol, maar blijft nog altijd meer reacties verzamelen dan de kandidaten die nog wel in het spel zitten  ::)

Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #78 Gepost op: 27-03-2023, 16:37:44 »
Uit een ander draadje, en vast grappig bedoeld:

Misschien is het maar goed dat Matteo in aflevering 1 is afgevallen, stel je voor dat ze een filmpje moeten tonen waarin ze hem zouden vragen: en... acteer je wel eens in het dagelijks leven? ;D

Maar ik vind dit eigenlijk een scherpe opmerking. Voor mij weer een aanwijzing dat Matteo's exit bij aflevering 1 gepland was en hij een rol speelde!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #79 Gepost op: 27-03-2023, 16:41:33 »
Ik denk juist precies het tegenovergestelde. Gelukkig zat Matteo's reactie op de lamp ook in de uitzending en ik vond het juist mooi voer voor discussie. Vorige week zei Gilles al dat hij het jammer vond dat we nu niet allemaal kunnen denken 'Zou het dan toch kunnen?', en dat was met deze filmpjes alleen maar sterker geworden.
...óf niet!