Auteur Topic: [kandidaat] Matteo  (gelezen 5028 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[kandidaat] Matteo
« Gepost op: 13-03-2023, 16:37:32 »


Bespreek hier alles over Matteo
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 21:40:14 door Heinz »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2023, 21:42:32 »
Oei, oei. We hadden nog zo gezegd: geen De Mol met BV's!

Serieus: jammer hoor. Ik kende hem niet maar het leek me een leuke toevoeging voor de groep. Wel fijn dat de kandidaten hem allemaal wel kenden en onder de indruk waren.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2023, 21:46:17 »
Zeker jammer. Had ook wel meer van ‘m willen zien. De X stond blijkbaar voor eXit.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2023, 21:52:54 »
Heel erg jammer. Ik kende hem als Nederlander niet, maar vond hem erg leuk in de groep.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2023, 21:58:35 »
Weten de makers ook meteen dat er geen BV-serie gemaakt moet worden. ;D

Maar jammer Matteo, wel een leuke BV'er!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2023, 22:05:10 »
Heb een klein beetje t gevoel van ‘stunt casting voor 1 aflevering en daarmee tevens garanderen dat niemand nav dat duel gelijk af valt met een achterstand’
Maar dat zullen we nooit weten als t zo was.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2023, 22:07:49 »
Heel erg jammer. Ik kende hem als Nederlander niet, maar vond hem erg leuk in de groep.
Kende hem ook niet, maar vind het heel ongemakkelijk dat de andere deelnemers zo fan van hem waren. Werden een soort giechelaars en opmerkingen als “daar heeft hij personeel voor” onprettig voor hem. In dat opzicht blij dat hij eruit ligt!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #7 Gepost op: 19-03-2023, 22:47:45 »
Ben wel blij dat hij er uitligt. Leuke gast, maar een BV-er verstoort het spel wat mij betreft teveel.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2023, 22:55:52 »
Matteo Simoni is al jarenlang dè acteur in Vlaanderen, zowel op het toneel als op de tv als in films. Zoiets als de Nederlandse Michiel Huisman of Barry Atsma.
Dat hij nu hier meedeed tekent de man voor mij, geen kapsones maar gewoon samen een spel spelen. Ik vond ook dat de groep dat heel goed oppakte en hem niet als uitzondering behandelde. Ok, af en toe een opmerking, maar daar reageerde hij heel ad rem op en dan was het weer over. Nog een paar dagen en dan had je het verschil al niet meer gemerkt. Maar ja, dat heeft hij dus zelf verknoeid.  ::zwaai::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #9 Gepost op: 19-03-2023, 23:38:40 »
Heb een klein beetje t gevoel van ‘stunt casting voor 1 aflevering en daarmee tevens garanderen dat niemand nav dat duel gelijk af valt met een achterstand’
Maar dat zullen we nooit weten als t zo was.

Dit is ook het gevoel wat ik er bij kreeg en vooral iets bij de eliminatie versterkte dat gevoel . We zullen het nooit weten en het is ook niet belangrijk .  Vond het enige waarin hij opviel , dat hij zo vroeg zijn masker liet vallen en zo gewoon was in de groep

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2023, 23:50:19 »
Zou je bij stunt casting niet in de marketing naar voren brengen dat hij mee doet?
Bovendien is er voorlopig geen aanleiding om te twijfelen over de authenticiteit van het programma.
Verder heb ik niet zo’n probleem met zijn deelname, wat mij betreft is het hem evenveel gegund als elke andere Vlaming die zich inschrijft, zeker als hij elke test prima heeft doorlopen.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 00:20:26 door Jordyep »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2023, 00:02:14 »
Aan de ene kant had ik graag gezien hoe hij gedurende het spel een 'gewone' kandidaat was en niet meer dé BV. Dat er in aflevering 1 wat focus op ligt lijkt me logisch, maar hoe het vervolg zou zijn geweest zullen we niet weten.
Aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn dat het nu weer voelt dat iedereen helemaal gelijk is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2023, 01:51:16 »
Ongetwijfeld een sympathiek mens, maar ik stoorde me gedurende aflevering wel aan het feit dat hij een aparte rol leek te hebben in de groep. De kandidaten waren duidelijk een beetje starstruck en ook vond ik hem puur omdat het een BV was minder naturel overkomen, maar dat kan aan mij liggen.
...óf niet!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2023, 08:12:18 »
Ik had enerzijds wel willen zien hoe hij doorheen de reeks 'normaliseert' ipv een bekend buitenbeentje te zijn, maar anderzijds kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat het een vriendendienst was.
Het is toch onbetekenend dat Gilles zegt "je hebt eerlijk alle selectieproeven doorlopen", terwijl ze duidelijk de overweging wel of geen BV moeten maken en hem dan uberhaupt de kans geven om selectieproeven te doen. Het leek alsof ze de indruk wouden geven dat hij gewoon willekeurig op de proppen kwam.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2023, 08:19:44 »
Ik las ergens dat meer BV's zich hadden aangemeld. Natuurlijk was het een keuze om een BV mee te nemen dit keer en er iets speciaals mee te doen, maar de selecties (motivatie, fysieke testen) zullen serieus doorlopen zijn.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2023, 08:22:34 »
Ik vond t in zijn interview in Cafe De Mol wel een beetje klinken alsof hij benaderd was (maar was toen na ruim 2 uur kijken niet meer heel scherp)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #16 Gepost op: 20-03-2023, 08:23:51 »
Dat moet ik nog bekijken. Goede tip!

Edit: Hij was inderdaad benaderd door de makers omdat hij jaren eerder al had laten weten graag mee te doen. Vervolgens heeft hij alle selectieproeven doorlopen en is hij gekozen (onduidelijk uit wie, ik vermoed andere BV's?) omdat hij het beste bij de groep van negen paste.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 08:49:57 door Heinz »

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2023, 08:55:50 »
Dat moet ik nog bekijken. Goede tip!

Edit: Hij was inderdaad benaderd door de makers omdat hij jaren eerder al had laten weten graag mee te doen. Vervolgens heeft hij alle selectieproeven doorlopen en is hij gekozen (onduidelijk uit wie, ik vermoed andere BV's?) omdat hij het beste bij de groep van negen paste.

Ja dat klinkt dus toch een beetje alsof ze de gimmick eerst bedachten en er toen iemand bij gezocht hebben. Meh.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2023, 09:00:18 »
Ik vind dat geen bezwaar. Ja, het is wel een voorkeursbehandeling geweest natuurlijk maar het rode scherm bewees wel dat die ook heel gauw weer ophield. ;)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2023, 09:26:30 »
Hij had misschien wat meer moeite moeten doen om zich onherkenbaar te maken. Misschien een iets vollere baard en andere kleur van lenzen?
Jammer dat hij zo snel ontdekt werd. (Door de mol?)
Had graag gezien dat hij dit een aantal afleveringen had volgehouden.
Maar volgende keer toch maar liefst met 10 onbekenden graag.