Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 5320 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 1
« Gepost op: 19-03-2023, 15:26:26 »
Bespreek hier alles over de aflevering wat je niet in de afzonderlijke opdrachtentopics kwijt kunt.
I will follow my inner gold

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2023, 20:10:29 »
Dus toch een BV. En niet zomaar eentje.  ::tandpastasmiley::

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2023, 20:40:18 »
Ik krijg de aflevering niet aangezet. Zijn er andere mensen die dit hebben? Ik heb ook mijn VPN aan, maar het blijft maar laden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2023, 21:45:59 »
Yes, we zijn weer vertrokken. Mooie aflevering bomvol verdachte acties. Zou de Mol zich op de vlakte hebben gehouden of flink hebben toegeslagen? We kunnen weer los. ::boogie::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2023, 21:46:25 »
Niet normaal, wat een fantastische eerste aflevering zeg! Er gebeurde zoveel, dit wordt later nog eens volledig terugkijken.

 ::bravo:: ::oink:: ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2023, 21:53:26 »
Leuke aflevering, dat zeker. Moet zeggen dat ik de BV toch enigszins een "saaie" twist vond. De aflevering kwam imo ook wat traag op gang, maar heb er zeker van genoten ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2023, 21:58:39 »
Tot grote vreugde ontdekt dat ik met een IP veranderaar gewoon direct live kon kijken. Prachtige openingsaflevering. Bijzonder hoe ze binnen 1,5 uur gelijk zo'n groep weten te smeden en zo'n sfeer weten neer te zetten. Prachtige locatie, superleuke, gevarieerde groep weer en vreesde al dat Matteo zou afvallen, maar daardoor niet minder pijnlijk. Och arme.

Thomas speelde geld weg met linedancen, Comfort speelde geld weg door het varkentje niet te kunnen losmaken, terwijl ze eerder had aangegeven gymnaste te zijn geweest en dus als laatste wilde. Terwijl ze eigenlijk te klein was om goed bij dat varkentje te komen. Maar Samya en Ruben en Toos dachten daar ook niet aan..
Conny verdacht door haar rekenmethode (wetende dat de Bolt video net minder is dan 10 seconden, maar dit als wiskundeleraar niet meerekent). Maar ze reageert zo puur, ik zie er nog geen mol in.
Lancelot en Ruben waren wat bruusk in de eerste opdracht door zo snel door te gaan en zonder overleg met de andere groep de verkeerde tijd te klokken.

Ik vond eigenlijk alleen Leïla en Lieselot voorlopig niet verdacht en Toos ook niet zo. Matteo was als enige BV'er en als bekend acteur sowieso geen mol voor mij.

Kijk al uit naar de 2e aflevering  :)

Online Deluxenite

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 19-03-2023, 21:59:29 »
Ik spreid op 5 verdachten na de 1ste aflevering:
Conny
Ruben
Lancelot
Comfort
Samya

In die volgorde. Morgen de aflevering eens herbekijken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2023, 21:59:56 »
Ik ken die hele Matteo Mussolini niet, dus voor mij persoonlijk voegde die twist weinig toe. Toch ben ik blij dat hij er als eerste uitvliegt, want ik vreesde met groten vreze dat dit de eerste stap zou zijn op weg naar VIP- of BV-versies van De Mol.  :-X
Woosie down?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 19-03-2023, 22:04:15 »
Ik was stiekem ergens ook wel blij dat de BV de eerste is die eruit ligt :-X

Matteo was voor mij sowieso al afgevallen als mogelijke Mol, verder denk ik dat de plek van Lieselot en Toos ook niet de voorkeur heeft voor de Mol.
In de tweede opdracht bij voorkeur het linedancen (Conny, Thomas, Leïla), maar vind Leïla eigenlijk niet verdacht op dit moment.
De reacties van Ruben zou ik heel puur inschatten nu.

Comfort, Samya, Conny, Thomas, Lancelot vind ik verdacht, in die volgorde.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2023, 22:05:52 »
Via de telefoon hoorden ze dat ze meededen aan de mol.

Zou de mol eerder ingelicht zijn?
Zo ja, wie acteert hier dan?
Zo nee, dat kan kiezen voor de vrijstelling ook gebeurd zijn voor dat de rol bekend was

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 19-03-2023, 22:06:39 »
Matteo Mussolini

Waar slaat dit op? Het zal vast humor zijn die ik niet begrijp maar op mij komt het naar over. Nergens voor nodig lijkt me.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 19-03-2023, 22:08:38 »
Het voelde voor mij een beetje als een herhaling van zetten, zeker in de opzet van de opdrachten waren het veelal dezelfde ideeën als de openingsafleveringen van vorige jaren. Ik vond de eerste opdracht zelfs een tikkeltje rommelig, wat we natuurlijk niet gewend zijn van De Mol. De tweede opdracht was leuk (ok het dansen is niet mijn ding, maar dat is puur persoonlijk), de derde opdracht goed maar wederom wat typisch voor De Mol. Zo zie je maar, ook voor De Mol is het moeilijk om constant te blijven innoveren :P. De preview voor volgende week zag er veelbelovend uit, ik kreeg gelijk een Full Metal Jacket gevoel. Ben benieuwd.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 19-03-2023, 22:27:24 »
Ik krijg de aflevering niet aangezet. Zijn er andere mensen die dit hebben? Ik heb ook mijn VPN aan, maar het blijft maar laden.

Voor volgende week: geen vpn gebruiken, daar houden ze bij Play niet van en met alleen inloggen gaat het doorgaans beter. Als het op de site niet lukt, ga dan naar het programma-overzicht. Bij het programma staat een knop met 'nu kijken' of zoiets. Geen knop? Dan kun je (nog) niet kijken. In voorgaande jaren kwam de uitzending soms pas na een half uur op internet. Vandaag liep het wel synchroon, maar dat heb jij dus gemist.  :\'(

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 19-03-2023, 22:28:08 »
Vond het ook een beetje eentonig worden, wat niet slecht is maar ik denk dat deze trend met Griekenland een beetje is ingeslopen bij mij... Wat De Mol uitermate goed doet is de locatie ook echt een bepalende factor zijn. Dat miste ik wel echt een beetje. Ja lekker veel "Wild West" taferelen, maar het hele kandidaten worden naar een plek gestuurd en krijgen onderweg opdrachten principe kennen we al. DIT is vrijwel ieder jaar de openingsopdracht, en ik werd er persoonlijk niet echt vrolijk van. Sowieso de blauwdruk van de soort opdrachten bij De Mol wordt nu de laatste paar jaar steeds duidelijker.

De twist... Zeker als Nederlander is het meteen een enorme ::) (Voor de gemiddelde Vlaamse molloot die het heel lang enkel met de Nederlandse heeft moeten doen ook natuurlijk) Dat ze het proberen oké, maar dan gooi ik meteen dezelfde kritiek op als bij de Nederlandse mol Doe het dan volledig en niet half afgebakken. Ai pijnlijk om te moeten zeggen voor de Vlaamse serie.

De tweede opdracht was ook weer zo'n blauwdruk. Groep 1 heeft invloed op groep 2. Altijd fijn dat de mol op beide posities iets kan flikken, opnieuw inhoudelijk niks mis met de opdracht, alleen het voelt echt alsof ik het al duizend keer heb gezien...

De laatste opdracht... Iets met een rood scherm en een verfbom in de auto? ::vergroot::

Nee het voelde allemaal een beetje te voorspelbaar, iets wat je bij De Mol niet snel hebt en dan is het toch een flinke tegenvaller.
Dus tja, gemengde gevoelens, want qua opdrachten en spelers is er echt niks mis met de aflevering. Alleen het feit dat je toch alles al wel aan kunt zien komen is een beetje jammer. Een heel erge  :-\\
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 19-03-2023, 22:41:34 »
Ja  ::bravo:: we zijn los!  ::cheerleader:: En nu ingelogt op de GoPlay site bijna live, grote voordeel was ook te kunnen doorspoelen tijdens reclame! Hoop dat het dit hele seizoen zo blijft!

En het rode scherm vond ik hilarisch !  ::rofl::  Eerste Bv'er (ik ken de beste acteur -gelukkig- niet) die meedoet, en er meteen weer uitligt, het moets gewoon zo zijn De Mol wordt met onbekende vlamingen gespeeld  ::jaja:: !
Had het ook niet erg gevonden als Lieselot er toch uit moest, ze had ten slotte het risico genomen.

Leuke groep, benieuwd hoelang Conny er in blijft als moeke.

Heel veel zin in het seizoen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 19-03-2023, 22:44:47 »
Leuke groep, benieuwd hoelang Conny er in blijft als moeke.

Haha, ik erger me er altijd aan als de oudste vrouw van de groep de moeder genoemd wordt. Meestal is dat pas als ze het spel moet verlaten maar nu kwam de opmerking als een verrassing. ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 19-03-2023, 22:46:32 »
Maar de naamgever ligt er al weer uit, dus ze is er misschien nu al weer van verlost  :P

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 19-03-2023, 22:56:17 »
Ik hoop nu al op Commy en Conny als dynamisch duo, evt met Leila in de eerste vrouwenfinale van De Mol ;D
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 19-03-2023, 23:04:00 »
Ik ken die hele Matteo Mussolini niet, dus voor mij persoonlijk voegde die twist weinig toe. Toch ben ik blij dat hij er als eerste uitvliegt, want ik vreesde met groten vreze dat dit de eerste stap zou zijn op weg naar VIP- of BV-versies van De Mol.  :-X

En hoe had je hem genoemd als hij b.v. Wolfgang Müller had geheten? Had je hem dan Wolfgang Hitler genoemd?

Ik sla niet gauw aan op iets wat gepost wordt maar dit slaat nergens op. Je bent niet blij met een BV-er zo blijkt, maar hou het daarbij en haal er niet de eerste de beste fascist (Mussolini) bij, omdat dat zo lekker bekt: Matteo Mussolini.

OT: Fantastisch weer dat het begonnen is en meteen weer hoop leuke twists.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 23:11:11 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023