Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 5322 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 19-03-2023, 23:06:47 »
Ik had Michmol er ook al op aangesproken. Laten we nu weer on-topic gaan. Michmol kan me een pb sturen met het verzoek de berichten te verwijderen, dan zal ik dat doen.

Genoeg om inhoudelijk over aflevering 1 te bespreken! :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 19-03-2023, 23:08:09 »
Wat een geweldige aflevering! Goed begin van het seizoen.
Jammer dat die Matteo eruit ligt. Ken m niet maar die is super cute 😍

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 19-03-2023, 23:14:34 »
Toffe aflevering hoor! Ik vond de edit heel tof, en ze maken het altijd zo filmografisch. Dat spaarvarkentje, het caravannetje, die (Stranger Things) klok... het is weer begonnen hoor  :D

Leuke twist met de BV, jammer hoe het voor hem eindigde.

Ik vind vooralsnog niemand er verdacht uit springen. Mijn gevoel zegt dat Samya en Toos het in ieder geval niet zijn. Lieselot zou wel echt een stunt zijn, maar zouden toch ze wéér voor de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
gaan?

Wat Comfort moest doen op het touw is echt heel moeilijk, in de sportschool struggle ik ook vaak genoeg met het losmaken. Lijkt makkelijk maar is niet zo, en ik sta niet eens op een touw. 

Als ik zou moeten kiezen zou ik Ruben zeggen omdat hij de fouten van de dansers zo benadrukte. Maar ik vind hem misschien iets te voor de hand liggend type.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 19-03-2023, 23:22:14 »
Het hele bv gebeuren komt op mij een beetje fake over . Geprobeerd , maar niet doorgezet en ik was totaal niet verbaasd dat hij als eerste naar huis moest .

Iemand zei het hier al die eerste opdracht die hadden we precies al paar keer gezien , zelf kreeg ik heel erg salinas grande gevoelens ( seizoen 4).

Verder zijn het wel stuk voor stuk opdrachten waar je prima over kan discussiëren waar je als mol zou willen staan .   


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 19-03-2023, 23:39:25 »
Ik vond het weer een mooie aflevering. Bizar dat het gewoon sneeuwde, had wel met de deelnemers te doen in die dunne kleding. Ik vond de vrijstellingstwist mooi, omdat kiezen voor jezelf wordt bestraft.

Matteo, tja voor mij was hij gewoon een onbekende. Heel leuk om hem geld te laten verdienen door zich voor te doen als dubbelganger. Jammer alleen dat Matteo er zo snel de brui aangaf. Dit is de eerste keer dat ik bij De Mol een opzetje verwacht, het kwam wel heel goed uit dat Matteo er meteen uitlag. Tegelijkertijd zie ik geen reden om de makers te wantrouwen.

De combinatie linedancing en slacklining was weer mooi bedacht, al baalde ik wel dat dr 3000 euro niet in de pot kwam. Dat had wat minder alles of niets mogen zijn wat mij betreft.

De groep is weer leuk als vanouds! Ik heb heel veel zin in de rest van het seizoen.

Offline molia

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 19-03-2023, 23:42:04 »
Ik krijg de aflevering niet aangezet. Zijn er andere mensen die dit hebben? Ik heb ook mijn VPN aan, maar het blijft maar laden.

Dat had ik ook in firefox maar in chrome ging het probleemloos.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 19-03-2023, 23:43:59 »
Waar slaat dit op? Het zal vast humor zijn die ik niet begrijp maar op mij komt het naar over. Nergens voor nodig lijkt me.
Volledig mee eens. Wat mij betreft houdt Michmol de eer aan zichzelf en past dat even aan.
(Om het niet te zwaar te maken nog maar een grapje van mijn kant: ik ga hier ook geen grapjes over Hollanders maken toch? ;-) )

Terug naar de aflevering: fijne groep! Niet zoals in het verleden vaak dat het in het begin een kakelende kleuterklas lijkt (vorig jaar was dat gelukkig ook al minder het geval). Dat er bepaalde patronen in de opdrachten zichtbaar beginnen te worden vond ik niet erg, het blijven leuke en heel gevarieerde opdrachten in een mooie omgeving. Kortom, ik heb genoten.

edit 2: De deelname van Matteo Simoni als bekende Vlaming was voor mij geen toevoeging, al snap ik wel dat een commercieel programma zijn deelname zo probeert te hypen (jammer voor de zender in dat opzicht dat hij er alweer uit ligt, of zou het toch gewoon een stunt zijn geweest?)
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 00:00:50 door eilandgek »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 19-03-2023, 23:55:24 »
Haha, ik erger me er altijd aan als de oudste vrouw van de groep de moeder genoemd wordt. Meestal is dat pas als ze het spel moet verlaten maar nu kwam de opmerking als een verrassing. ::rofl::

En dan ook nog van hunk Matteo, ai..... ::rofl:: Hopelijk vatte Conny het sportief op.

Kan me ook wel een klein beetje vinden in de kritiek van sommigen over de herkenbaarheid van het type opdrachten in deze openingsaflevering. Had heel graag een epische eerste opdracht gezien zoals in het Zuid-Afrika seizoen met de plekken in het vliegtuig. Maar alles bij elkaar is De Mol toch altijd onderhoudend en creatief en een beetje als een warm bad. Ze kunnen weinig fout doen wmb.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 00:00:10 door Nat007 »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 19-03-2023, 23:57:11 »
Was weer volop genieten ::love:: ::love::

Ben het wel eens met het feit dat we veel van hetzelfde zien, maar de opdracht voor Matteo was wel echt leuk

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2023, 00:08:02 »
Heel fijn dat hebberigheid meteen zo hard afgestraft wordt.

De twist met Matteo vond ik lichtelijk tegenvallen. (maar ik als Nederlander ken hem ook niet echt) Maar verder wel genoten van de aflevering.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 20-03-2023, 00:41:14 »
De twist met de BV snapte ik niet zo goed, wat voegt het toe? En heeft hij zich gewoon als elke andere kandidaat aangemeld? Vond dit de minste twist van alle seizoenen tot nu toe.

Leuke gast wel hoor dus ik snap dat ze hem meenemen, maar kwam wel vaak in beeld en werd door de anderen toch behandeld als een ander. Geen ramp dus dat hij als eerst eruit moet, ondanks dat het voor hem wel sneu is natuurlijk.

Inderdaad opdrachten met elementen die wel al kennen, maar voor een eerste aflevering helemaal niet erg. Wat meer van hetzelfde is bij De Mol alsnog gewoon top. Niveau van de opdrachten blijft gewoon hoog en je kan de kandidaten wel wat leren kennen. Ook al veel goeie posities om te mollen.

Leuk begin dus, prachtige locatie en de promo voor afl 2. ziet er geweldig uit. Verwacht nog genoeg nieuwe opdrachten en twist, en de basis zit gewoon goed.  ::vergroot::

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 20-03-2023, 01:17:54 »
Heerlijke eerste aflevering!! Mijn gevoels radar ging gelijk af bij Ruben, en zodra de opdracht van het bevrijden van Lieselot begon kwam Samya daar ook bij.

Dus voor nu heb ik Ruben en Samya bovenaan mijn verdachtenlijstje staan.

Ook leuk dat de eerste vrijstelling gelijk gevolgen met zich mee brengt, ben benieuwd wat voor effect dit heeft op de kandidaten mbt eventuele toekomstige vrijstellingen

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 20-03-2023, 01:36:25 »
Volgens mij is het tijd om het recensietopic te openen :-X Ik heb genoten van de aflevering, ondanks dat het voor een openingsaflevering inderdaad minder spectaculair (of in elk geval vernieuwend) was. Maar als ze dit niveau vasthouden wordt het gewoon weer een prachtseizoen hoor ::feest::

Ik heb hier midden in de nacht mijn molboekje uitgewerkt voor ik het forum opging, dus laat ik het dan ook maar gewoon delen.

De Mol-boekje 2023

BV in De Mol: Conny verdacht omdat zij het meest doorzette dat het Matteo Simoni moest zijn, de rest legde zich er vrij snel bij neer. Daar was 2000 euro te verdienen.

Het duel: Hier wil de mol niet bij zitten, ervan uitgaande dat de mol al wist dat die de mol was toen het telefoontje kwam. Ook als je de vrijstelling wint heb je nog altijd geen directe invloed op het te verdienen geld in de eerste opdracht. Zou er een scenario klaarliggen wanneer de mol voor het duel zou gaan, met schiettraining en al? Dan zou het bijna neerkomen op doorgestoken kaart.

Zandlopers: De keuze voor de rookmelder was veruit de beste, zo bleek in elk geval. Dat waren Comfort, Leïla en Thomas, we zien niet precies wie de keuze maakt of doordrukt, deels Matteo in elk geval. Leïla telt alvast niet verkeerd (als zij de enige is die kan horen/zien hoeveel seconden het is, daar lijkt het niet op), en Thomas lijkt het goed uit te rekenen. Conny weer verdacht omdat ze wil afronden als wiskunde lerares. Ruben stuurt daar ook op aan. Conny en Samya staan blijkbaar heel lang bij het bord, we weten niet of ze goed bezig zijn (de portofoon zien ze zoals wel vaker niet). Lancelot en Ruben zijn ongeduldig, wat de inzet van de opdracht met een kwart verlaagd. Ruben drukt het op het laatste moment door. Ze slagen wel in de spin/slangopdracht, maar daardoor hebben ze ook de kans om te snel te drukken en de rest buitenspel te zetten. Het andere team was volgens de voice-over van Gilles juist superstraf bezig.

Linedancen: De beste plek, aangezien je twee opdrachten kunt beïnvloeden. Leïla en Lancelot doen het eerste dansje foutloos, al zegt dat weinig. Even later maakt Lancelot twee obvious fouten in de tweede dans. Maakte Leïla er nou ook nog eentje? Anders zeer onverdacht. Bij het duurste dansje maakt Thomas een fout en Conny twee fouten. De laatste groep is in principe het minste directe en indirecte invloed, maar wel eervol mollen. (Ik heb geloof ik voor dit overzicht nog een of twee fouten gemist.)

Slacklinen: Het slacklinen an sich gaat zo goed als foutloos, het meest interessante is wie bepaalt dat Comfort als laatste moet. Samya doet niet heel actief mee in de discussie maar geeft wel het bepalende zetje. Commy zelf lijkt een beetje tegen te stribbelen (al kan het ook een mol zijn die niet te obvious wil mollen in de eerste afleveringen). Toos weet zich met een slim smoesje naar de eerste positie te manouevreren, dat hij blijkbaar al voor de discussie inzet. Hij geeft ook de achteraf foute tip dat grote mensen (in reactie op Ruben) het minst goed balans hebben. En vergeet uiteindelijk Ruben het varkentje expres? Ik weet niet of dit de beste molactie zou zijn.

Lieselot bevrijden: Leïla vergeet een cruciaal tijdselement, waardoor Lieselot makkelijker kan liegen? Toos' belofte om haar te helpen zou hem als mol duur komen te staan. Hij zet het later wel in om anderen te beïnvloeden of ze Lieselot wel willen bevrijden. Comfort zegt als eerste (in beeld) om achter/in de klok te zoeken. Toos ziet hem daar (samen met Matteo) eerst over het hoofd, Thomas lijkt er juist wel op aan te sturen. Samya geeft aan aan Lieselot dat de sleuter gevonden is, waardoor het dilemma meer in haar voordeel (en van geld verdienen) komt. Wel is ze, samen met Ruben, het meest stellig van de groep om Lieselot niet te bevrijden (of in elk geval geen info te geven). Lancelot stuurt aan op sowieso geld verdienen. Lieselot zelf verdient 930 euro (een derde van het te verdienen bedrag), maar komt wel heel laat met de cruciale hint. Zou ze die echt niet gezien hebben?
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 01:45:47 door Pac »
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 20-03-2023, 01:43:59 »
Line dancing, Matteo maakte ook 1 fout en Conny in totaal 2 fouten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 20-03-2023, 01:46:36 »
Line dancing, Matteo maakte ook 1 fout en Conny in totaal 2 fouten.
Dank, heb het aangepast ::ok:: Matteo heb ik sowieso niet meegerekend omdat het me niet heel nuttig meer leek voor de zoektocht naar de mol :P
...óf niet!

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 20-03-2023, 02:06:03 »
Heeft iemand een idee wat het vallen van de lamp aan het einde van de aflevering te betekenen heeft? Is dat een referentie ergens naar? (naar Twin Peaks bijvoorbeeld?)
In de vooruitblik zie je dat ongeveer hetzelfde gebeurt met een kroonluchter.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 20-03-2023, 02:07:35 »
Heeft iemand een idee wat het vallen van de lamp aan het einde van de aflevering te betekenen heeft? Is dat een referentie ergens naar? (naar Twin Peaks bijvoorbeeld?)
In de vooruitblik zie je dat ongeveer hetzelfde gebeurt met een kroonluchter.
Ik denk een onhandige technicus op de set, meer niet. Je moet ook niet achter alles wat zoeken hè? :P
...óf niet!

Online Deluxenite

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 20-03-2023, 06:35:45 »
Test op Goplay wel erg makkelijk  ::tandpastasmiley:: 3/3 en voorlopig Conny ingevuld als hoofdverdachte.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 20-03-2023, 06:46:16 »
Hoi,

Even wat gedachten die ik hier wil delen:
Het verbaast mij dat iemand die bijna  niets heeft meegekregen de test toch beter maakt dan iemand die er de hele aflevering bij was.
Stel: "Matteo heeft alles geacteerd en wist vooraf dat hij er nu uit zou gaan?"
Een kandidaat laten winnen bij het schieten op de spiegels is niet moeilijk.

Ik heb door de aflevering heen eerder het gevoel dat Ruben het zou kunnen zijn. Deze gedachte kwam aan het eind van de aflevering. Lieselot wil ik dus nog niet uitsluiten.



Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 20-03-2023, 07:37:55 »
Volgens mij is het tijd om het recensietopic te openen :-X

Is er al: https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=73154.0