Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Tijd Inschatten/Duel  (gelezen 5274 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 1: Tijd Inschatten/Duel
« Gepost op: 19-03-2023, 15:26:57 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 13:45:33 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1:
« Reactie #1 Gepost op: 19-03-2023, 20:41:45 »
Ruben & Lancelot toch wel erg verdacht.


Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1:
« Reactie #2 Gepost op: 19-03-2023, 20:43:46 »
Ruben & Lancelot toch wel erg verdacht.

Iets te makkelijk en te verdacht in mijn ogen

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1:
« Reactie #3 Gepost op: 19-03-2023, 21:47:43 »
Laag op laag op laag, briljante opening! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1:
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2023, 21:49:09 »
Zeker, maar ik was op het gegeven moment wel een beetje in de war met alle spelregels.

Het zal nog even schakelen zijn van de wat makkelijker te volgen WIDM-opdrachten. ;)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #5 Gepost op: 19-03-2023, 22:06:46 »
Dit voelde wel als een beetje te veel lagen qua haalbaarheid. Met alleen tijd inschatten (+ juiste persoon kiezen) was t al kleine kans van slagen

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #6 Gepost op: 19-03-2023, 22:45:38 »
Toch zijn we best weer goed bediend met de uitleg voice-overs en de toegevoegde graphics. En geen biechtshots tijdens de opdrachten, hoe fijn.
Goede beslissing om de rookmelder te nemen lijkt me, gewoon de bliepjes goed tellen.
Of Ruben is de mol met veel te vroeg -Lancelot laten- drukken, of de mol moest zorgen te laat te komen, er is ng niet heel veel over te zeggen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2023, 07:13:23 »
Het andere team schatte de tijd perfect in dus waren volgens mij niet te laat

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2023, 09:33:27 »
Het andere team schatte de tijd perfect in dus waren volgens mij niet te laat

Dit klopt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2023, 11:08:23 »
De meest betrouwbare indicatie was de rookmelder. Die lag bij Ruben op de tafel, maar Samya neemt die mee. Opvallend.
Conny kiest voor mensenkennis en Samya wil dat ook wel doen. Hiermee is de meest betrouwbare tijdsindicatie weg. Wat overblijft zijn de zandloper, die slecht was ingeschat door Conny, en de paracetamol.
Maar dat ze werden achtergelaten, ze waren nog gewoon aan het communiceren via de walkie talkie met de andere groep, dat is geen vertragingstactiek, maar vooral de keuze van Ruben en Lancelot. Zij laten de rookmelder achter.
Als mol wil je hier toch bij het eindpunt komen om mee te beslissen over het stoppen van de tijd. En dan vind ik degenen die de spin en de slang goed doen zonder hulplijn verdacht (Matteo en Lancelot). Ook Ruben kan zo de twee deelnemers bij de slang lastig maken door niet bij het slangeninformatiebordje uit te komen.
Maar Lancelot is wel heel erg aan het pushen, we moeten duwen op de knop, en is niet bezig met welke knop. Daar was Ruben meer mee bezig.  Dus Lancelot overal heel verdacht deze opdracht.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2023, 12:03:06 »
Weet iemand wat er gebeurd zou zijn als beide schutters raak geschoten hadden?
Of beide mis geschoten?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2023, 12:08:23 »
Nee. Maar genoeg oplossingen te bedenken. Nogmaals schieten maar dan met de spiegels een stuk verder of kleiner bijvoorbeeld.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2023, 13:16:59 »
Het ging toch om wie als eerste was? Zal altijd met film wel terug te halen zijn toch?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2023, 13:28:08 »
Klopt, het ging om de eerste/snelste die raak schoot. Blijft nog wel de mogelijkheid van allebei missen bestaan.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: tijd inschatten/duel
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2023, 14:06:17 »
Klopt, het ging om de eerste/snelste die raak schoot. Blijft nog wel de mogelijkheid van allebei missen bestaan.
Ze hadden wellicht meerdere pogingen. Gewoon de eerste die raak schoot won. Toeval dat dat bij de 1ste poging was

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Tijd Inschatten/Duel
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2023, 14:14:34 »
Ja, dat zei ik ook. Ik maakte er geen probleem van. :P

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Tijd Inschatten/Duel
« Reactie #16 Gepost op: 20-03-2023, 14:29:53 »
Mooie variant op de opdracht 'Avondklok' in WIDM S22E1. De opdrachten tussendoor maakten het wel lastiger om de tijd goed bij te houden, maar met vier personen leek dit prima te kunnen. In de Nederlandse opdracht bleek enkel het tijd bijhouden te makkelijk. De twist op het einde met de knoppen vond ik weinig toevoegen.

De keuze voor de vrijstelling was toch wel echt fantastisch: een vrijstelling weggeven, maar wel ten koste van een enorm groot risico. Dat Lieselot hier ongeschonden doorheen komt, mag een godswonder heten. Het zet meteen de groep op scherp: wat doen we? Gunnen we iemand informatie, terwijl ze zelf het risico heeft genomen of houden we ons scherp? Je ziet meteen de discussie ontstaan. Geweldig! Het spel wordt direct op het scherpst van de snede gespeeld.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Tijd Inschatten/Duel
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2023, 15:33:48 »
Hebben we hier nog iets gezien waarmee Gilles (of iets anders) mogelijk aan de mol kon communiceren wie de vrijstelling had gewonnen van de 2?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Tijd Inschatten/Duel
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2023, 15:42:40 »
Is het schieten niet gewoon al op voorhand opgenomen? Zo kon de mol alsnog voor het begin ingelicht worden.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Tijd Inschatten/Duel
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2023, 15:49:18 »
Is het schieten niet gewoon al op voorhand opgenomen? Zo kon de mol alsnog voor het begin ingelicht worden.

Gezien de hoeveelheid sneeuw dacht ik eigenlijk eerder dat het later gefilmd was, maar dat maakt ook geen sense  ;D