Auteur Topic: Wie verdenkt Wie? / Quotes  (gelezen 6074 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #20 Gepost op: 10-04-2023, 17:42:37 »
Afl. 4 staat er bij, zie boven.
De meesten lijken toch nog wel te spreiden. Ik had gedacht dat er in deze fase wel een paar zouden zijn die al volle bak gingen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #21 Gepost op: 10-04-2023, 19:10:03 »
Afl. 4 staat er bij, zie boven.
De meesten lijken toch nog wel te spreiden. Ik had gedacht dat er in deze fase wel een paar zouden zijn die al volle bak gingen.
Ik denk dat de meesten juist wel volle bak zijn gegaan. Op 2 na.

Ik vind dat geen slimme tactiek, want je wordt zomaar de op een na slechtste, en dat is Leila ook overkomen. Domme zet dus. Maar ja, er waren er al flink wat aan het tunnelen (zie Conny, Samya). Haast beestje-eigen.

Ik denk dat de juiste strategie was om gewoon te blijven spreiden. Nu weet Commy dan wel meer, maar wat eigenlijk? Ze heeft 5 vragen (naast Wie de mol is) kunnen herstellen, zoals zit de mol in de bingogroep of niet, ja dat verander je dan. En dat is al genoeg om te blijven omdat anderen ook zaten te tunnelen. Ze schiet er niks mee op. Ja ze kan 1 kandidaat schrappen. Dat is al.

Veel ermee opgeschoten heeft ze denk ik niet. Toos en Lieselot zitten goed met Thomas als mol. De rest is nog twijfelachtig te blijven, ook Commy.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #22 Gepost op: 12-04-2023, 19:33:37 »
Ik ben benieuwd op basis waarvan Thomas is genoemd als de kandidaat waar Comfort de Mol in zou zien in het overzicht "Wie verdenk wie" van aflevering 4?

Ik zie tijdens de twee scenes van het invullen van de testvragen van Comfort daar eigenlijk helemaal niets over terug..

 ???
Carpe Diem

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #23 Gepost op: 14-04-2023, 18:24:18 »
Comfort
Afl 4-i – Thomas is in de groep normaal de rustige die het spel een beetje wil analyseren. Vandaag wou hij absoluut in die allerlaatste kamer terechtkomen, en heeft hij het helemaal niet goed gedaan.
...

Ik heb verder het idee dat het gros al wel op Thomas zit. Dat zal dan wel moeten blijken in de komende uitzending.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #24 Gepost op: 14-04-2023, 19:09:26 »
Ik weet het niet hoor. Dacht jij niet toevallig ook dat iedereen al op Jurre zat? ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #25 Gepost op: 15-04-2023, 14:46:30 »
Ja ik heb een beetje een Anne Marie complex ::rofl::

Maar in dit geval zijn er wel aanwijzingen.... hij werd al eens 3x genoemd in 1 testbiechtenronde.  Conny noemde hem, gaat eruit, Comfort noemde hem, rood scherm..... er wordt leuk geedit ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2023, 22:21:24 »
Afl. 5 staat er nu ook bij. ::vergroot::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #27 Gepost op: 23-04-2023, 17:30:51 »
Toos en Lieselot zitten goed met Thomas als mol.
Als Toos nu ook nog afvalt dan kunnen we Thomas dus helemaal afstrepen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2023, 15:41:13 »
En afl. 6! Voor weer wat interpreteer plezier. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2023, 15:46:55 »
Bedankt! Heb je zelf een vermoeden wie wie verdenkt?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2023, 16:19:45 »
Toos op Comfort is de meest zekere, denk ik. Omdat hij al sinds afl. 4 op een iemand zit, en nu een harde verdenking naar haar uit bij het kaartspel, over de 2.000 euro.
Zijn beschuldigingen naar Ruben vind ik niet overtuigend, met de woorden spijtig, opzichtelijk en straf. Een eerdere naar Lancelot ook niet, want 'dat komt natuurlijk goed uit' kan heel goed op Comfort slaan, die ook in de winkel rondliep.

Lancelot: Ik vond het een heel leerrijke en interessante proef. Ik heb wel ergens bevestiging gekregen van wat ik al eerder dacht en vermoedde. Met daarbij een beeld waarop Lancelot naar Toos kijkt. Dus dan ben ik geneigd om te denken dat hij Toos juist niet verdenkt. Comfort verdacht hij denk ik wel rond afl. 4, omdat hij zo stellig zegt dat hij als mol in de auto zou willen zitten, maar of dat nog zo is weet ik niet. Hij zegt nu 2x iets over Ruben, ook tamelijk hard. Vooral over het auto-ongelukje.

En Comfort heeft tot nu toe Ruben niet veel in de gaten gehouden. En over Lancelot en Toos precies ook de dingen genoemd die bij hen opvielen. Maar hoe dat nu zit? Ze kan ook zo maar op Ruben zijn gegaan na de busopdracht. Ik kan er het minste vat op krijgen.

En op Ruben eigenlijk ook niet. Hij had saus in zijn hoofd. Het enige wat hij daarna nog gezegd heeft is dat hij Thomas en Commy verdacht vond in de bibliotheek.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2023, 16:43:40 »
Comfort verdacht hij denk ik wel rond afl. 4, omdat hij zo stellig zegt dat hij als mol in de auto zou willen zitten, maar of dat nog zo is weet ik niet. Hij zegt nu 2x iets over Ruben
Twee grote red flags voor Ruben: dat hij in de biechten zo verdacht wordt (edit) en dat hij de vertrouwensstemming groen/geel wint van Commy (werkelijk). Eindelijk zien we eens iets van ECHTE verdenkingen, en het kan niet anders als dat Commy erg verdacht wordt. In deze fase van het spel ga ik graag met de kandidaten mee, die weten het meestal wel het best, terwijl wij kijkers in de luren worden gelegd door de edit.

Met Commy als mol was de reversed psychology fantastisch. Inderdaad ging iedereen ineens aan Ruben twijfelen, en zelf bleef ze buiten schot. Het was wel een mooie aflevering om verdenkingen te weten te komen. Daar komen ze bij De Mol altijd erg laat mee, maar ik denk dat we volgende week wel een compleet plaatje te zien krijgen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2023, 16:56:22 »
Twee grote red flags voor Ruben: dat hij in de biechten zo verdacht wordt (edit) en dat hij de vertrouwensstemming groen/geel wint van Commy (werkelijk).
Volledig eens dat dit een red flag voor Ruben is. Het is onwaarschijnlijk dat hij de mol is met zo'n edit. Maar het zegt nog niet dat Lancelot hem nu niet verdenkt.

Het gedrag van de kandidaten in de opdracht moet absoluut meegenomen worden. Toos moest beslissen in de bus. Ik vermoed omdat de stand 1-1 was: Thomas wilde Commy volgen (hij had haar duidelijk afgeschreven na het rode scherm). Dan zal Lancelot Ruben hebben willen volgen. Dikke aanwijzing dat ook Lancelot Commy niet vertrouwde.

Stel Commy is de mol. De vraag is dan of haar tactiek, met Ruben die eruit komt als de boosdoener, betekent dat ze Toos en/of Lancelot van zich af kan schudden. Daar valt nog niets over te zeggen. Vooral Toos lijkt me een harde noot om te kraken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2023, 17:02:01 »
of haar tactiek, met Ruben die eruit komt als de boosdoener, betekent dat ze Toos en/of Lancelot van zich af kan schudden.
In het algemeen wilde ze gewoon kandidaatspunten scoren, ook naar Ruben toe natuurlijk. En inderdaad sprak Lancelot ineens wel erg veel verdenkingen uit naar Ruben. Dus ze zal in het algemeen de held hebben willen spelen, en concreet is dat wellicht gelukt bij Ruben en Lancelot, plus heeft Thomas al helemaal niets in haar als mol gezien, dus de tunnel waarin hij zat zal dan...... Lancelot zijn geweest? Zou logisch zijn, dat hij daardoor een andere kleur kiest als Lancelot.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #34 Gepost op: 26-04-2023, 17:18:23 »
Ik realiseer me trouwens dat Lancelot die voor het geel van Ruben kiest, niet perse hoeft te betekenen dat hij Comfort niet vertrouwt. Hij kan ook zelf de mol zijn, en daarom voor Ruben kiezen. Maar dan is het wel gek dat hij de beslissing in de schoot gooit van Toos.
Of hij zou al moeten weten dat Toos Comfort verdenkt, en Thomas haar juist niet verdenkt. Maar dan moet je als mol wel een boel informatie hebben gekregen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #35 Gepost op: 27-04-2023, 00:43:44 »
Het feit dat Lancelot, Toos en ook Ruben niet met Commy's keuze meegaan, suggereert inderdaad dat ze haar verdenken en ook dat Lancelot en Toos tot die proef Ruben niet verdachten.

Op wie zat Thomas? Al een tijdje leek hij erg zeker van zijn zaak. Hij kiest ervoor Commy te volgen, dus hij zat niet op Commy. Hij zegt duidelijk dat hij Ruben niet verdacht, dus niet Ruben. Blijven over Lancelot en Toos. Enige aanwijzing in aflevering 3 is dat hij zegt dat Lancelot niet zo verdenkt. Dus ik vermoed Toos (maar het is niet echt waterdicht).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #36 Gepost op: 27-04-2023, 07:33:34 »
Op wie zat Thomas? Al een tijdje leek hij erg zeker van zijn zaak. Hij kiest ervoor Commy te volgen, dus hij zat niet op Commy.
Na afl. 4 niet meer, maar daarvoor wel, denk ik.
- zijn verbijstering bij haar rode scherm, en de manier waarop hij steeds naar haar keek. Zelfs toen Leïla het rode scherm kreeg en weg moest, keek hij weer naar Commy.
- en bijvoorbeeld ook: de manier waarop ze elkaar aankeken / uitdaagden bij de eierproef.
Ik kan het mis hebben, maar ik had het idee dat hij al een paar afleveringen om haar heen cirkelde. Tot hij een streep door haar zette vanwege haar emoties bij het rode scherm, en op zoek moest naar een nieuwe mol.
Ruben verdacht hij niet, dus ik vermoed dat hij dan toch voor Lancelot ging. In afl. 5 en 6 zaten Thomas en Lancelot veel bij elkaar in een deelopdracht waar van alles mis ging (filmkenners, voor de klas/bibliotheek), terwijl Toos het best aardig deed (400 euro in de winkel, stunts goed beschrijven, twee funfacts goed).
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 07:41:26 door Molest »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #37 Gepost op: 27-04-2023, 11:14:20 »
Ik denk dat Thomas op Toos eruit is gegaan (en wellicht nog andere kandidaten). Het niet nemen van die vrijstelling waardoor €3000 minder in de pot (door Thomas vermeld) plus het feit dat Toos samen met Thomas in de bunker de laatste kamer bereikte en mogelijk een verkeerde code ingaf deed Thomas wellicht Toos verdenken. En toen hij meeging met Rubens foute kleur nog meer.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 11:18:03 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #38 Gepost op: 27-04-2023, 11:53:17 »
Ja, dat kan ook. Lancelot heeft zich natuurlijk ontzettend onverdacht gemaakt door de pasvragen niet te nemen, met als resultaat 5.000 euro in de groepspot. Dat kan ook wel verklaren waarom hij zo hard zijn best doet, vooral deze aflevering, om nog een beetje verdacht te raken.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #39 Gepost op: 27-04-2023, 15:30:04 »
Ik denk niet dat we er uit zullen komen wie Thomas verdacht, maar het lijkt mij duidelijk dat hij al een tijdje in dezelfde tunnel zit. Zijn biechten gaan al een tijdje die kant op. In de taxi zegt hij ook als enige te weten wie de mol is (als ik het me goed herinner), maar dat kan natuurlijk ook bluf zijn.

Ik denk niet dat de laatste opdracht een verschil heeft gemaakt in zijn verdenking, dus het is wel wat vreemd dat hij de doorslaggevende stem nadrukkelijk aan Toos geeft, als hij Toos verdenkt. Dat wijst er voor mij juist meer naar dat hij op Lancelot zat. Mogelijk wantrouwt hij Lancelots keuze om Ruben te volgen en besluit hij de beslissende stem aan Toos te geven (in de hoop dat die Lancelot zal overrulen).