Auteur Topic: Wie verdenkt Wie? / Quotes  (gelezen 6070 keer)

Online marivwae

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #40 Gepost op: 1-05-2023, 12:12:38 »
Ruben zat, als hij game theory goed beheerst, op Lancelot.

Bij het eerste duel kiest hij Lancelot. Logische keuze als hij jouw mol is. Lancelot gaat dan geen moeite doen om het duel te winnen en zo 3000€ in de pot te spelen. Dus door jouw molverdachte te kiezen win je sowieso het duel.
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #41 Gepost op: 1-05-2023, 13:02:03 »
Ik vermoed het volgende:

Comfort --> Toos
Toos --> Comfort
Lancelot --> Comfort

En dan zou het volgens mij als volgt zijn:

Lancelot verliezer
Comfort winnaar
Toos Mol
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #42 Gepost op: 1-05-2023, 13:31:48 »
Ik vermoed het volgende:

Comfort --> Toos
Toos --> Comfort
Lancelot --> Comfort

En dan zou het volgens mij als volgt zijn:

Lancelot verliezer
Comfort winnaar
Toos Mol

Ik ga met je mee.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #43 Gepost op: 1-05-2023, 14:50:14 »
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #44 Gepost op: 3-05-2023, 20:22:22 »
[20:20] <@Gilles> Wat ik ook graag doe, is verder aan de scenario's schrijven. Zoals de verdachtmakingen aan het begin van de vorige aflevering, die door de voiceover werden gelezen. Die kan je natuurlijk pas schrijven eens je weet wie de laatste 4 zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #45 Gepost op: 4-05-2023, 12:41:58 »
Ik ga met je mee.
Ondertussen dus niet meer. Ik verdenk Lancelot.

Toos verdenkt Comfort, Comfort verdenkt Toos en Lancelot is de mol. Leuke finale!

Wie wint er dan op punten? Comfort, want zij heeft het antwoord op de vraag: is de mol een man of een vrouw? goed.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2023, 18:27:18 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #46 Gepost op: 5-05-2023, 13:11:31 »
Voor de laatste keer bijgewerkt! Zie pagina 1.

De mol haal je hier niet uit, maar ik hoop dat het zin had. Ik merk altijd dat kleine dingetjes die je anders snel weer vergeet, achteraf soms toch handig zijn om mee te nemen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #47 Gepost op: 5-05-2023, 13:19:31 »
De meest overtuigende quote vind ik die van Lieselot wanneer ze zo verontwaardigd zegt dat Lancelot ook wel met haar geschilde aardappelen verder wou schieten. Ik zie het wel voor me dat ze er op Lancelot uit is gevlogen. Maar dat is een beetje gokken. ::helderziend::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #48 Gepost op: 5-05-2023, 14:43:58 »
De meest overtuigende quote vind ik die van Lieselot wanneer ze zo verontwaardigd zegt dat Lancelot ook wel met haar geschilde aardappelen verder wou schieten. Ik zie het wel voor me dat ze er op Lancelot uit is gevlogen. Maar dat is een beetje gokken. ::helderziend::
Ze is verontwaardigd omdat ze hem niet verdenkt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #49 Gepost op: 9-05-2023, 11:25:25 »
De mol haal je hier niet uit, maar ik hoop dat het zin had.
Ik vind hints niet leuk om naar te zoeken maar statistieken wel. Zeker aan het einde van de serie kan je daar op vertrouwen. Dit is zo'n topic dat normaal veel statistieken kent. Helaas bij De Mol kwam geen enkele concrete verdachtmaking naar buiten bij de tests, zelfs tot op de laatste test aan toe hielden ze de spanning erin op wie Lancelot en Toos nu eigenlijk zaten. Zoals ik hierboven liet zien schept Gilles er persoonlijk genoegen in deze scenario's allemaal te schrijven. Gelukkig is Rik niet zo dus kunnen we weer meer met dit topic in WIDM straks  ;D 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #50 Gepost op: 9-05-2023, 12:15:56 »
Ik heb nu aflevering 1 en 2 ook gezien en volgens mij heeft dan bijna iedereen ze al bijna door... Toch wat Annemarievibes.
Heb naar de verdenkingen in die aflevering gekeken en mij viel op dat Conny en Leila in aflevering 1 al Comfort noemen. We weten dat Conny vrij snel is afgevallen en Leila is ook niet erg ver gekomen.
Ik heb daarom ook even naar de eerste aflevering van seizoen 8 (Griekenland) gekeken. De enige kandidaat die de juiste mol noemt is al in de tweede aflevering afgevallen. Ik vind dit best opmerkelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #51 Gepost op: 9-05-2023, 12:21:09 »
Als een vroege afvaller de Mol noemt is dat een cadeautje voor de makers. Natuurlijk zullen ze die verdenking of slechts uitspraak (terwijl de afvaller ook vele andere uitspraken heeft gedaan en inzet op een ander) er dan in stoppen om een dwaalspoor te creëren.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #52 Gepost op: 9-05-2023, 12:31:09 »
Precies. Al Gilles' scenario's zijn op basis van 'noemen'. Zal mij niet verbazen als de productie ook even vraagt alle kandidaten langs te gaan, over elke persoon iets te noemen wat hem/haar de mol maakt ::pinokkio::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online marivwae

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #53 Gepost op: 9-05-2023, 13:46:04 »
Ik heb nu aflevering 1 en 2 ook gezien en volgens mij heeft dan bijna iedereen ze al bijna door... Toch wat Annemarievibes.

Ik denk niet dat iedereen op Comfort zat als mol. Ik denk zelfs dat buiten Toos en Lancelot niemand op Comfort zat.
Van Thomas weten we dat hij eruit is gegaan op Toos. Ruben zat, vermoed ik, op Lancelot (gebaseerd op zijn keuze bij zijn eerste duel).
Lieselot had bij de test in aflevering 4 zeker niet op Comfort ingezet, want dan zou ze haar niet helpen. Als ze dan fout zit dan weet ze dat wanneer zij terug komt in het spel zij al zeker fout zat op de test en dus dat de kans groot is dat ze haar koffers mag pakken.
Leïla had ook zeker niet ingezet op Commy, want dan zou ze nog in het spel zitten.

En al wie voor aflevering 4 had ingezet/gespreid op Commy had nog in het spel gezeten in die fase van het spel.

Dus volgens mij zaten er 2, maximum 3 kandidaten op Comfort gedurende het hele spel.
Ik denk wel dat er veel zijn uitgegaan op Ruben en Lancelot.

Als ik een pronostiek zou invullen op wie wie is uitgegaan zou dat bij mij zijn:

Matteo: Lancelot of Conny, maar Lancelot is waarschijnlijker gezien het geslacht van de mol
Samya: Lancelot of Ruben
Conny: Toos
Leïla: Ruben
Lieselot: Thomas
Thomas: Toos
Ruben: Lancelot


I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #54 Gepost op: 9-05-2023, 14:01:50 »
Doordat Thomas "hoi Toos" tegen de mol zegt in de auto weten we al dat Comfort absoluut niet al vroeg door iedereen ontdekt is. Ongeacht wat voor gevoel je daar over hebt.

En inderdaad, de makers zullen er juist een shot ingooien van een afvaller die de mol verdenkt, daar moet je altijd mee oppassen.

Ruben dacht dat iedereen op dezelfde mol zat, en gezien zijn gedrag in de busopdracht (hij stond totaal niet open voor de mening van Commy) voorspel ik dat hij de mol in het vizier had.

De Mol is meestal vrij transparant met de verdenkingen, dus zondag komen we het allemaal wel te weten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #55 Gepost op: 9-05-2023, 14:10:24 »
Als ik een pronostiek zou invullen op wie wie is uitgegaan zou dat bij mij zijn:

Matteo: Lancelot of Conny, maar Lancelot is waarschijnlijker gezien het geslacht van de mol
Samya: Lancelot of Ruben
Conny: Toos
Leïla: Ruben
Lieselot: Thomas
Thomas: Toos
Ruben: Lancelot

Leuk idee. Die van mij is:

Matteo: Lieselot
Samya: Lancelot
Conny: Lancelot
Leïla: Ruben
Lieselot: Thomas (dus toch niet Lancelot wat ik hierboven ergens dacht)
Thomas: Toos
Ruben: Comfort

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #56 Gepost op: 9-05-2023, 14:17:51 »
Heb naar de verdenkingen in die aflevering gekeken en mij viel op dat Conny en Leila in aflevering 1 al Comfort noemen.
En Thomas en Ruben doen hetzelfde in aflevering 2. Vanuit de Comfort-tunnel vond ik dat toen een reden om te denken dat die vier mogelijk niet de finale zouden halen. Toch twijfelde ik over de uitspraak van Thomas, want hij had zelf ook de porto bij de trein-opdracht. Helaas dus iets te lang vastgehouden aan Thomas als finalist.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #57 Gepost op: 9-05-2023, 14:47:44 »
Jurre werd door Froukje daadwerkelijk meegenomen in de test...... bij WIDM weet je tenminste iets over wie ze spreiden. Toch vloog ze er daarop meteen uit, afl. 2. Ik heb dat te zwaar meegenomen en had Jurre er eerst voor doorgehaald als mol.

Maar juist de mol laten ze graag noemen in de edit in de eerste 2 afleveringen. Later niet meer. Later werd bijv. Thomas veel genoemd. Dat was een sterke hint om hem te laten vallen als mol. En wie juist vroeg genoemd wordt een sterke hint om aan te nemen als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #58 Gepost op: 10-05-2023, 10:03:03 »
Als ik een pronostiek zou invullen op wie wie is uitgegaan zou dat bij mij zijn:
Leuk idee. Die van mij is:
Lastig, hoor. Vooral in het begin. Ik denk dat veel verdenkingen richting Lancelot niet getoond zijn, omdat hij de finale haalde. Leïla toonde het filmpje van Ruben, dus die zat in afl. 2 nog niet bij haar verdachten. Daar kan verandering in zijn gekomen, maar ik denk eerder dat ze afviel op Lancelot of Thomas. Die laatste dan maar, vanwege de zoo.

Matteo: Lancelot
Samya: Lancelot
Conny: Lancelot
Leïla: Thomas
Lieselot: Thomas
Thomas: Toos
Ruben: Comfort

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #59 Gepost op: 10-05-2023, 14:05:26 »
Ruben verdacht inderdaad Comfort. Althans, wel op het moment van de bus. Commy vertelt dit in de podcast Achter De Schermen. Ze kon tijdens de opdracht niet mollen omdat Ruben haar zo in de gaten hield. Toen Ruben het verkeerde geel zei, kwam Commy snel met groen wat genoeg was voor Ruben om overtuigd te zijn van geel.