Auteur Topic: Wie verdenkt Wie? / Quotes  (gelezen 6072 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #60 Gepost op: 10-05-2023, 22:16:44 »
Ik vond het al opvallend dat alle antwoorden over de films juist waren. Met als gevolg een goede robottekening. Het was idd Ruben die contact opnam met Lancelot. Hij vertrouwde vast de suggesties van Commy niet. Die begon alweer met dat ze twijfelde over twee mogelijke antwoorden. Waar hadden we dat meer gezien. :)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #61 Gepost op: 10-05-2023, 23:36:54 »
Ruben verdacht inderdaad Comfort. Althans, wel op het moment van de bus. Commy vertelt dit in de podcast Achter De Schermen. Ze kon tijdens de opdracht niet mollen omdat Ruben haar zo in de gaten hield. Toen Ruben het verkeerde geel zei, kwam Commy snel met groen wat genoeg was voor Ruben om overtuigd te zijn van geel.

Goed adequaat en snel gereageerd dus van Commy. Als ze mee was gegaan met het geel van Ruben had men in de bus juist waarschijnlijk groen gekozen omdat Commy daar (door Toos en Lancelot) ook niet werd vertrouwd. Dat moest ze wel even in een split second bedenken, petje af.

@Molest: Complimenten voor het verzamelen van alle quotes hier.  ::ok::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #62 Gepost op: 11-05-2023, 00:40:05 »
Voor de laatste keer bijgewerkt! Zie pagina 1.

De mol haal je hier niet uit, maar ik hoop dat het zin had. Ik merk altijd dat kleine dingetjes die je anders snel weer vergeet, achteraf soms toch handig zijn om mee te nemen.

Bij mij toch wel een beetje. Bij de bomopdracht werd eigenlijk vrij duidelijk dat heel weinig mensen Comfort vertrouwden en dat blijkt ook uit de verdenkingen. Dat geeft wel te denken voor de kijker (bij mij tenminste wel) Blijkbaar zaten Toos, Lancelot en Ruben op het juiste spoor.  ::ok:: Mooie mollenactie was dat ook van Comfort, wat MoleBuster al zegt.

Bedankt voor het bijhouden!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #63 Gepost op: 11-05-2023, 11:32:47 »
Die molactie wordt dus nog leuker als je erbij neemt dat ze over die robottekening WEL onrust stookte. M.a.w. daar molt ze, en ze ziet dat de groep niet met haar meegaat, om dan vlak erna, met deze wetenschap, juist precies niet te mollen. Ze weet al 100% zeker dat Ruben zijn hakken in het zand zal zetten. Toeslaan op het juiste moment ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #64 Gepost op: 14-05-2023, 21:40:07 »
Het was dus:

Matteo: Lancelot
Samya: 7 vragen op Toos, 7 vragen op Lancelot, 6 vragen op Comfort maar dat ging mis
Conny: Leïla
Leïla: Lieselot
Lieselot: Thomas (nadat Leïla afviel die eerst haar hoofdverdachte was)
Thomas: Toos
Ruben: Comfort (eerder Leïla)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #65 Gepost op: 14-05-2023, 21:45:02 »
Commy was dus al vrij snel ontdekt door Lancelot en Toos. Ook Ruben zat dus al vrij snel op de juiste persoon. Knap dat Commy dat heeft ingezet om te mollen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #66 Gepost op: 14-05-2023, 21:46:08 »
Wel fijn voor Commy dat de finale niet met vier gespeeld werd. Twee tegenover je die je verdenken lijkt me al lastig genoeg.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #67 Gepost op: 14-05-2023, 22:25:32 »
Commy was dus al vrij snel ontdekt door Lancelot en Toos. Ook Ruben zat dus al vrij snel op de juiste persoon. Knap dat Commy dat heeft ingezet om te mollen.
Als één van de verdachten die ze in het vizier hadden wel. Maar Toos ging pas vol op Commy in afl. 4, en Lancelot en Ruben pas in afl. 6. Dat Leïla en Lieselot afvielen hielp daar ook bij, die zijn blijkbaar toch behoorlijk verdacht geweest.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #68 Gepost op: 14-05-2023, 22:30:34 »
Toos verdacht Comfort reeds na de opdracht met de slackline, Lancelot spreidde nog op Comfort en Leïla (vanaf afl. 5 alles op Comfort), Ruben ging pas vol op Comfort vanaf afl. 6 (maar had minder vragen goed).



Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #69 Gepost op: 14-05-2023, 22:35:01 »
Toos ging pas all-in op Comfort in afl. 4, hij had immers gewacht op dat moment. Lancelot verdacht op dat moment Comfort, Lieselot en Toos, en kon Toos laten vallen door zijn tactiek van nul vragen op hem inzetten. Maar Lieselot zat er nog in. Die viel af in afl. 5, en Lancelot kon dus vol op Comfort in afl. 6.

Ruben zag opeens het licht ook weer in afl. 6, maar had zijn molboekje niet goed bijgehouden door zijn tunnelvisie op Leïla.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2023, 22:37:07 door Molest »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #70 Gepost op: 14-05-2023, 22:36:50 »
Ik vind het fenomenaal hoe Lancelot dit gespeeld heeft, zelfs maanden na dato kwamen wij molloten er nog niet uit dat je gewoon 2 kandidaten moet nemen als prime suspects maar vooral 1 secuur erbuiten moet laten.... zo kon hij Toos schrappen als mol :-*
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #71 Gepost op: 15-05-2023, 09:05:38 »
Citaat
Lieselot
Nee, ik ga niet proberen de laagste scoren te halen. Ik heb een sterk vermoeden wie het is, maar het is nog niet sterk genoeg om alles in te zetten op één iemand.

Ruben
Ik ga niet proberen de laagste score te halen. Ik ga alles op de hoofdverdachte inzetten en dat is tot nu toe goed uitgedraaid, dus ik ga die tactiek behouden.

Nu blijkt dat Lieselot en Ruben All In zijn gegaan (op Leïla) heb ik (of we) dit achteraf  ook verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat ze de test niet anders zouden invullen dan hiervoor en gewoon zouden blijven spreiden. Kennelijk was Leïla al de hoofdverdachte van Ruben en heeft hij de test in aflevering 4 volledig op haar ingezet. Geen wonder dat hij saus in zijn hoofd had. ::rofl:: Lieselot is kennelijk van gedachten veranderd tijdens het maken van de test.

4 kandidaten zijn dus All In gegaan.
Ook opvallend dat niemand Thomas en Ruben verdacht, terwijl dat hier hoofdverdachten waren. Toch de kracht van montage? Lieselot  vedacht Thomas alleen na het vertrek van Leïla maar dat was in de aflevering dat ze zelf naar huis ging.

Naast Lancelot en Toos, was Samya Comfort ook al vroeg op het spoor maar ging er iets mis met het invullen van de test. Jammer voor haar. Toch wel veel dat Comfort na aflevering 1/2  al door 3 kandidaten in het oog werd gehouden.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #72 Gepost op: 15-05-2023, 09:45:00 »
Als kandidaat zou je dus eigenlijk een de eerste aflevering meteen een vette molactie moeten uitvoeren. Ook nu blijkt weer dat het gros van de kandidaten vanaf aflevering 1 tunnelvisie heeft. In dit geval pakte het goed uit voor hun omdat Comfort bij de slackline als enige veel geld kon verliezen.

Het valt mij ieder jaar opnieuw op dat de meeste kandidaten toch tunnelvisie hebben, terwijl ze proberen dat te voorkomen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #73 Gepost op: 15-05-2023, 09:47:28 »
Naast Lancelot en Toos, was Samya Comfort ook al vroeg op het spoor maar ging er iets mis met het invullen van de test. Jammer voor haar. Toch wel veel dat Comfort na aflevering 1/2  al door 3 kandidaten in het oog werd gehouden.

Geen wonder ook want de slacklinesabotage was heel gedurfd. Ze schijnt nogal lang op het koord te hebben gestaan voor ze met veel drama viel. In de aflevering is dat aardig verborgen gehouden.

Als je dan eenmaal op verdachtenlijstjes staat wordt alles wat je doet onder een vergrootglas gelegd.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #74 Gepost op: 15-05-2023, 10:02:40 »
Naast Lancelot en Toos, was Samya Comfort ook al vroeg op het spoor maar ging er iets mis met het invullen van de test. Jammer voor haar. Toch wel veel dat Comfort na aflevering 1/2  al door 3 kandidaten in het oog werd gehouden.

Valt wel mee toch? Als iedereen in aflevering 1 spreidt over 3 kandidaten (zoals Samya), dan sta je gemiddeld gezien al op 3 lijstjes. Ze werd alleen behoorlijk verdacht door Toos. Lancelot nam haar mee in de spreiding. Samya beweert haar meegenomen te willen hebben, maar vliegt er volgens uit. Dat kunnen we dus ook met een korrel zout nemen. Lijkt me een uitstekende score voor een mol die al een flink gedurfde molactie heeft laten zien in aflevering 1.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #75 Gepost op: 15-05-2023, 10:24:09 »
Ik vind dat dus niet meevallen. De slackline was inderdaad een gedurfde actie en heeft kennelijk ook langer geduurd dan we gezien hebben. 2 van de 3 kandidaten die daarbij waren hielden haar vanaf toen al in de gaten.

Het is geen kwestie van op lijstjes staan om te spreiden. Ze werd echt verdacht weten we uit interviews. Lancelot had van een medekandidaat gehoord over de slackline, hij was er zelf niet bij vertelde hij maar vond het verdacht genoeg om op Comfort te letten.

Ik heb geen reden om aan het verhaal van Samya te twijfelen, ze was immers zelf bij de slackline en in de trein. Bovendien is de productie in afl.9 altijd open over de verdenkingen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #76 Gepost op: 15-05-2023, 10:28:21 »
Maar Samya ging in aflevering 2 naar huis. Ik vind het raar om te zeggen dat dan "2 van de 3" haar in de gaten hielden. Dat gold voor Samya dus maar voor 1 aflevering, waarin ze nota bene ook nog naar huis moest. Dat is letterlijk het bewijs dat je de mol niet in de gaten hebt. 

Er zaten nog heel veel kandidaten in die absoluut niet naar Comfort keken. Als ze Comfort echt in de gaten hield was ze er simpelweg niet uit gegaan.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #77 Gepost op: 15-05-2023, 10:32:36 »
Maar Samya ging in aflevering 2 naar huis. Ik vind het raar om te zeggen dat dan "2 van de 3" haar in de gaten hielden. Dat gold voor Samya dus maar voor 1 aflevering, waarin ze nota bene ook nog naar huis moest. Dat is letterlijk het bewijs dat je de mol niet in de gaten hebt. 

Er zaten nog heel veel kandidaten in die absoluut niet naar Comfort keken. Als ze Comfort echt in de gaten hield was ze er simpelweg niet uit gegaan.

Ze (of Gilles) had daar een verklaring voor...
Er was openheid over het feit dat ze 6 vragen op Comfort wilde invullen. In afllevering 2 spreiden op 3 betekent dat je ze behoorlijk verdenkt.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #78 Gepost op: 15-05-2023, 10:51:20 »
maar ze heeft duidelijk géén 6 vragen op Comfort ingevuld. Dan had ze er namelijk nog ingezeten.
Ik denk dat Lancelot en Toos toen haar hoofdverdachten waren (daarom wou ze op hen ook elks 7 vragen invullen en maar 6 op Comfort). Maar doordat ze sommige vragen niet wist heeft ze toch vragen blijven invullen op Toos en Lancelot om zeker te zijn dat ze genoeg vragen van haar hoofdverdachten juist had. Het feit dat ze geen/bijna geen vragen heeft ingevuld op Comfort wil zeggen dat ze haar nu ook niet zo hard verdacht.

Als ik mee zou doen zou ik de eerste aflevering ws ook spreiden op 4 mensen. Als daar dan toevallig de mol tussen zit wil dat niet zeggen dat ik dan de mol écht in het vizier had. Alleen Toos kan zeggen dat hij de mol al na 1 aflevering echt in het vizier had.
I was blind but now I can see

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie? / Quotes
« Reactie #79 Gepost op: 15-05-2023, 11:23:05 »
De slackline was inderdaad een gedurfde actie en heeft kennelijk ook langer geduurd dan we gezien hebben. 2 van de 3 kandidaten die daarbij waren hielden haar vanaf toen al in de gaten.
Alle 3 toch. Ja, deze opdracht zette wel de toon.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)