Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen  (gelezen 4184 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2023, 21:30:30 »
Dat de trein van Antwerpen naar Mol gaat is misschien ook een hint dat de mol in de trein zat..🚂

Als de trein naar de mol gaat juist niet dan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #41 Gepost op: 1-04-2023, 11:10:11 »
Antwerpen naar Mol, oftewel "an 't werpen naar Mol" ? ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2023, 11:59:53 »
Antwerpen naar Mol, oftewel "an 't werpen naar Mol" ? ::vergroot::

Leuke vondst!

Ik las trouwens op reddit dat iemand bij een lezing van twee redacteuren van De Mol was geweest. Een van de weetjes die hij deelde was dat deze treinopdracht in België getest is en lukte.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2023, 17:44:07 »
De weetjes vragen wist Lieselot heel goed. Do Re Mi Sound of Music en bij een deer uitgekomen.
Tijdstip raden van Queen Elizabeth ook goed weten, maar je toch laten overrulen door testers en nepmollen Leïla en Lancelot. Fout voorstel door Samya (rammelaar) niet tegenspreken. Lancelot was overduidelijk aan het testen met zijn vazen, het is niet de goeie vaas maar ik tik af we doen het ermee. Leïla ging met hem mee in dat verhaal. Lieselot gaf geen kik, en had beter kunnen bevestigen dat de glazen vaas juist was.
Dit was voor Lieselot de eerste opdracht en is nog erg voorzichtig.
Het was denk ik de bedoeling dat de mol een paar goede antwoorden gaf en de rest aan nepmollen overlaten om te verprutsen.
Ik zou het wel vrij zwak vinden dat Lieselot als mol eerst een volledige aflevering zou verdwijnen om dan in de eerste opdracht waarbij ze echt meedoet meteen de meerderheid aan goede antwoorden te geven. Dan heb je dus nog op geen enkel moment echt gemold in mijn ogen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2023, 18:36:02 »
In de discussie met de vaas met bloemen is veel geknipt. Er is nog naar een andere vaas gekeken, maar ook zit Comfort opeens met een schilderijtje van duizend euro in haar hand en zegt ze dat die wel van glas is. Waarop Lancelot toch voor de glazen vaas met bloemen kiest (bloem en glas 700 euro). Het lijkt alsof Leïla het hier niet met Lancelot eens is, maar dit is denk ik montage. Leïla zou het ook wel eens niet eens kunnen zijn met het schilderijtje van de gele vogel die Comfort als keuze aangeeft. Maar dat schilderijtje had ik eigenlijk gemist, ik zal niet de enige zijn. Ook hebben we niet gezien dat zij hun Cosmopolitan en Moscowemule kregen en opdronken. Zelfs de glazen staan niet op tafel.

Comfort was dus aanwezig deze opdracht met
1) een voor een instappen, goede antwoord geven
2) bij Queen Elizabeth de onnavolgbare conclusie van Comfort om voor Obama te gaan (knip knip knip)
3) bij de tafel voor swingen->dansen gaan meegaan in de voorzetten van Samya en vragen hoeveel is het waard.
4) bij de bloemenvaas met een schilderijtje met een glazen raam komen
Ik vind het allemaal een beetje veel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2023, 19:50:50 »
En toch maakt ze geen (te) aanwezige indruk. Ze zou zo'n Mol kunnen zijn die goed onder de radar weet te blijven.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2023, 23:42:44 »
Ik las trouwens op reddit dat iemand bij een lezing van twee redacteuren van De Mol was geweest. Een van de weetjes die hij deelde was dat deze treinopdracht in België getest is en lukte.

Leuk weetje. Ik vraag me wel alleen af hoeveel pogingen ze nodig hadden om objecten raak te gooien. De kandidaten konden dat maar 1x doen. Het blijft zo dat uit zo'n rijdende trein gooien toch erg moeilijk is als het gaat om exact goed af te werpen. Er spelen een hoop variabelen mee waarmee je rekening moet houden:

- Juiste moment van gooien, rekening houdend met dat het object de voorwaartse snelheid van de trein behoudt nadat je het object loslaat. Je moet X meter vóór het vangnet met de gooi beginnen.

- Grotere objecten (de lamp bv) daar heeft de luchtweerstand meer vat op dan bv het Gert... ehhh hert.

- De juiste voorwaarste snelheid waarmee je het object van je af gooit om precies de afstand (trein<->vangnet over het hek) te overbruggen.

Je ziet ook bijna alle objecten voorbij het vangnet vallen nadat ze gegooid hebben, de afworp is te laat.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #47 Gepost op: 2-04-2023, 09:35:20 »
Als Gilles de uitslag bekend maakt en de rammelaar noemt dat die fout is en Lieselot haar eerder genoemde ‘echt’ reactie heeft en Leïla zich omdraait, zie je Comfort ook verbaasd kijken.

Nou heeft de NL mol mij dit jaar met gezichtsuitdrukkingen vaak genoeg gefopt, dat zou Comfort ook kunnen dan, ik noem het toch maar even.
Comfort was namelijk in 1.1 ook verbaasd toen Ruben en Lancelot al gedrukt hadden en haar groepje nog tijd over had om op een uur te komen. Dat vond ik toen overtuigend en ook bij de uitslag van de trein een natuurlijke reactie.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #48 Gepost op: 2-04-2023, 11:08:01 »
Gezichtsuitdrukkingen blijven lastig. Nadat Gilles had gezegd dat er ook een (niet opgemerkt) tafeltje was van 2000 euro zie je bv Samya heel verbaasd kijken. We weten natuurlijk nu dat dat een authentieke reactie was gezien haar latere exit. Het viel mij wel op daar dat Comfort zich dan meteen omdraait naar Samya, Leila en Lieselot en vraagt "Hebben jullie een tafel gezien?". Leila (geloof ik) zegt dan "Nee niet gezien.". Door dat als eerste te vragen leg je meteen de vraag bij de ander neer en hoef je zelf niet echt te antwoorden. Kan ook weer een subtiel mols zinnetje zijn van Comfort hier.
Winnaar Klassiekers Pool 2023