Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen  (gelezen 4244 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Gepost op: 26-03-2023, 16:57:44 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 21:31:48 door D*N »
I will follow my inner gold

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #1 Gepost op: 26-03-2023, 21:34:12 »
Het was heel geestig en knap bedacht, maar of deze opdracht überhaupt haalbaar was vraag ik me af.  ::rofl::
Woosie down?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2023, 21:35:33 »
Het was zeker haalbaar, wel pittig! Fantastisch! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2023, 21:38:58 »
Typisch De Mol weer. Met natuurlijk een vleugje alcohol om het af te maken. ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2023, 21:39:44 »
Iedereen heeft hier wel iets niet goed gedaan; ofwel krukkig gebouwd, ofwel een verkeerd voorwerp gekozen, ofwel lachwekkend geworpen. Behalve Lieselot misschien; zij gaf het juiste antwoord bij de Queen en ontcijferde ook de andere raadsels. Naar aanleiding van deze opdracht daalt zij op mijn verdachtenlijst.
Woosie down?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2023, 21:46:21 »
De raadsels waren leuk. De voorwerpen zoeken was leuk. De netten bouwen was ook een beetje leuk.
Maar de voorwerpen gooien leek me bijna onmogelijk.
Het hert zou misschien nog wel kunnen lukken. De overige zaken leken me onmogelijk.
Vaas met bloemen sowieso.

Ik dacht even dat er ook in Belgie geen geld meer was om dit programma te maken.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #6 Gepost op: 26-03-2023, 21:47:38 »
Alle opdrachten worden van tevoren getest, dus het was weldegelijk mogelijk!

Makkelijk is het zeker niet, daar ben ik het wel mee eens.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #7 Gepost op: 26-03-2023, 21:48:43 »
Alle opdrachten worden van tevoren getest, dus het was weldegelijk mogelijk!

 ::jaja::

Vaak zelfs door oud-kandidaten. Dit was nog te zien in de Documentaire 10 X De Mol van vorig jaar. (Absolute aanrader als je die docu nog niet gezien hebt.)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #8 Gepost op: 26-03-2023, 21:50:33 »
Typisch De Mol weer. Met natuurlijk een vleugje alcohol om het af te maken. ::rofl::

Ze weten het goed in te passen.  ::rofl:: En hoe goed die netten ook zouden werken: als niemand onderhands smijt met de voorwerpen kom je niet over het hek  :P Dus ik zoek de mol wel in de cocktail treingangers.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2023, 00:36:31 »
Ik schat deze opdracht in als onhaalbaar, dus zou als mol best doelen willen bouwen die toch niet werken .  Maar de meeste invloed op deze opdracht en mogelijk geld heb je vanuit de trein .  Je maakt de raadsels, je drinkt wat en dan kun je ineens niet meer werpen , resultaat geen geld in de pot

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2023, 08:04:49 »
Het testen van de netten deed me aan Lennarts briljante molactie bij het domino denken: iedereen steentjes om laten gooien. Natuurlijk is het niet helemaal vergelijkbaar.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2023, 08:07:23 »
Ik denk nog steeds dat idd zo goed als onhaalbaar was. Laat 100 mensen dat 1 keer doen en misschien dat 5 het lukt.

Vraag me wel af of de vangnetten achter het hek moesten of dat ze ze ook voor het hek mochten neerzetten. ( Zolang ze zelf maar achter het hek bleven). Dat zou natuurlijk wel een groot verschil maken.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #12 Gepost op: 27-03-2023, 08:15:29 »
Maar de meeste invloed op deze opdracht en mogelijk geld heb je vanuit de trein .  Je maakt de raadsels, je drinkt wat en dan kun je ineens niet meer werpen , resultaat geen geld in de pot
Als mol zou ik echt niet op de trein willen zitten. Dat drinken moet sowieso, of de mol nu aanwezig is of niet. Raadsels falen verhoogt de hoeveelheid drank en vermindert het aantal gevonden voorwerpen, dat is waar. Maar de raadsels zijn niet van die orde dat ze heel moeilijk zijn. En als je met vijf iets aan het oplossen bent is het aartsmoeilijk om hier stokken in de wielen te steken op gebied van raadsels oplossen; hier is teveel controle voor en één keer een goede denkpiste die vermeld wordt en je bent kansloos als mol. Dat er 3/4 voorwerpen gevonden zijn en 5 ipv 4 keer cocktails besteld moesten worden lijkt me vrij voorspelbaar, en zal nooit sterk van de mol afhangen. Het werpen was moeilijk, alcohol of niet, en zelfs daar heeft de mol maar invloed op 1 van de 4 items (of zelfs 1 van de 5, al naargelang je het wil bekijken).

Bij de netten liep er een pak meer mis, en was er ook meer te saboteren. De sleutels juist leggen in het begin is iets dat ze allemaal samen deden, maar is een pak gemakkelijker om twijfel in te zaaien dan de raadsels op de trein. De netten bouwen gebeurde per twee, waardoor mollen ook al een pak makkelijker is dan in een grote groep. Die constructie van Conny en Thomas waaide bijvoorbeeld gewoon weg, wtf. En dan hebben ze ook slechts twee van de drie keer die Harry ingeschakeld, wat nergens op sloeg.

De twee mensen die het meest bij de netten wilden zitten waren Conny en Thomas, maar die zitten altijd samen dus hen uiteen halen qua molgedrag blijft moeilijk :-)

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #13 Gepost op: 27-03-2023, 08:44:15 »
Leïla die een rammelaar kiest ipv een tafeltje én geen kandidaat die haar corrigeert.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #14 Gepost op: 27-03-2023, 09:52:04 »
Als ze op de trein spreken over "een bronzen hert van 50cm" dan zou ik me ook wat meer op afstand zetten uit veiligheid.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #15 Gepost op: 27-03-2023, 11:04:38 »
Vraag me wel af of de vangnetten achter het hek moesten of dat ze ze ook voor het hek mochten neerzetten. ( Zolang ze zelf maar achter het hek bleven). Dat zou natuurlijk wel een groot verschil maken.

Het zal uit veiligheidsoverweging wel achter het hekje gemoeten hebben, je wil niet het risico lopen dat een constructie over het spoor beland.  Dat hekje zag er ook uit alsof het daar speciaal voor de proef was geplaatst. Maar ze konden wel vlak tegen het hek gebouwd hebben ipv er nog 2 meter van te blijven.

Leïla die een rammelaar kiest ipv een tafeltje én geen kandidaat die haar corrigeert.

Nochtans had Lancelot het tafeltje al vernoemd toen ze een eerste rondje door de trein liepen en de voorwerpen bekenen. Maar het tafeltje gooien ging echt wel moeilijk zijn.






Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #16 Gepost op: 27-03-2023, 11:10:50 »
Samya benoemde de rammelaar, Leila pakte hem.

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #17 Gepost op: 27-03-2023, 12:26:03 »
Het is nog maar aflevering 2 en ik zit al in de tunnel van Toos ::rofl::
Maar tijdens het inboedelwerpen vond ik het wel verdacht dat hij opeens dit zei, toen ze de netten aan het installeren waren: "Amai. Ik zou wel iets kunnen drinken."
Volgens mij wisten zij toch niet dat de deelnemers in de trein cocktails gingen drinken?
Kan ook zijn dat dit gewoon puur toeval is, want het zag er wel vrij warm uit op dat moment ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 27-03-2023, 12:29:36 door M(R)O(BBE)L »

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #18 Gepost op: 27-03-2023, 14:58:28 »
Het was zeker haalbaar, wel pittig! Fantastisch! ::bravo::

10 meter met een bijzettafeltje gooien?  Als men het omdraait om beter te werpen zal waarschijnlijk het glas er al uitvallen...  ::ohno::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #19 Gepost op: 27-03-2023, 15:07:35 »
Gewoon met twee personen gooien, lukt echt wel hoor!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...