Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen  (gelezen 4180 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2023, 15:08:40 »
Gewoon met twee personen gooien, lukt echt wel hoor!
als je een paar keer kunt oefenen, wellicht wel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2023, 18:06:27 »
Om ver te gooien zijn sterke mensen handig. Ruben was enthousiast aan het bouwen aan de stellages.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2023, 03:40:05 »
Het gooien van een voorwerp, vanuit een rijdende trein, op een vangnet aan de grond is niet onhaalbaar maar wel heel lastig. Veel voorkomende fout, die hier geweldig uitgebeeld is, is dat er wordt gemikt op het doel en vervolgens wordt gegegooid. Men vergeet snel dat de snelheid van de trein ook doorwerkt in het voorwerp en daarmee dus naast het doel beland. Het maakt niet uit in welke groep je zit als mol, deze opdracht is gedoemd te mislukken. Dan zal ik het liefst in de trein zitten, mn best doen met raadsels en voorwerpen uitkiezen. Oftewel lekker de toerist uithangen en cocktails drinken, proost Lancelot   8)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2023, 09:45:17 »
Deze opdracht is inderdaad nauwelijks doenbaar, het is erg moeilijk om vanuit een rijdende trein een voorwerp precies te mikken. De mol zal niet veel moeten doen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #24 Gepost op: 28-03-2023, 12:57:05 »
Ik moest hier aan de Nederlandse versie denken, met opdrachten die zelfs zonder mol eigenlijk niet te doen zijn. Wel heel leuk bedacht, maar hier was mollen niet nodig.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #25 Gepost op: 28-03-2023, 14:02:06 »
Ik moest hier aan de Nederlandse versie denken, met opdrachten die zelfs zonder mol eigenlijk niet te doen zijn. Wel heel leuk bedacht, maar hier was mollen niet nodig.

Ik herhaal even mijn eerder geplaatste quote:

Alle opdrachten worden van tevoren getest, dus het was weldegelijk mogelijk!

Makkelijk is het zeker niet, daar ben ik het wel mee eens.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2023, 14:48:19 »
Ik bedoel uiteraard niet letterlijk onmogelijk, maar meer in de zin van dat zelfs als je met 10 man perfect samenwerkt het nog steeds >90% van de tijd verkeerd loopt. Natuurlijk, alles kan theoretisch best, maar of het realistisch praktisch kan is weer een ander verhaal.

Alle voorwerpen vinden gaat natuurlijk lang niet altijd goed, die vangnetten bouwen gaat lang niet altijd goed, en zelfs als dat allemaal gelukt is moet je zware voorwerpen uit een rijdende trein gooien. Die dan ook nog eens in een best klein net moeten landen. Extreem moeilijke opdracht.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2023, 14:51:28 »
Eens. Deze opdracht is vast getest maar alsnog: bloemenvazen en tafels gaan denk ik semi altijd mis … lamp en hert zouden nog kunnen lukken.

Ik vind daarom net het selecteren van het dobbelstenenobject dubbel mols:

Die zou wél goed kunnen gaan en dan heb je mooie beelden van de anticlimax

“Een voorwerp is heel gebleven … helaas levert dat geen geld op”


Offline Ollemollemol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2023, 18:02:05 »
Als mol zou ik echt niet op de trein willen zitten.

Ik wel. Op de trein kan je invloed uitoefenen op de selectie van de voorwerpen én op het werpen. Bij de handige Harry's daarentegen ging het er wel chaotisch aan toe, maar uiteindelijk stonden die netten er wel op tijd.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2023, 18:15:40 »
Ik wel. Op de trein kan je invloed uitoefenen op de selectie van de voorwerpen én op het werpen. Bij de handige Harry's daarentegen ging het er wel chaotisch aan toe, maar uiteindelijk stonden die netten er wel op tijd.

Volledig eens. Lekker invloed hebben op raadsels en spullen werpen met het excuus dat je teveel cocktails op hebt. “Schol” zei de mol!  >:D
Graven, graven, graven...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2023, 18:18:49 »
Leuke opdracht. Er had best een voorwerp in een net kunnen belanden, maar collectief gooien ze alsof ze allemaal de mol zijn, op Samya na, maar die heeft denk ik echt te weinoig kracht/techniek. Dat het gooien zo ieder-voor-zich leek, en dat ze het initiatief zo bij de bouwers lieten qua volgorde vond ik raar, Vlaams-beleefd-passief? De bouwers zullen het wel weten? Ze hadden veel meer initiatief kunnen hebben met overleg wie welk voorwerp waar zou gooien.

Verdacht moment vond ik vlak nadat ze het over de favoriete muziekkeus van Ruben hadden, we een shot krijgen dat de groep de trein instapt. We horen dan Michael Bubble zingen :call me irresponsible, I am unreliable..." Zat de mol op de trein?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #31 Gepost op: 30-03-2023, 16:49:55 »
Gilles zegt bij de uitslag: Alleen de rammelaar klopte niet. Leïla kijkt naar Lieselot. Lieselot reageert met: 'écht?' op Gilles uitspraak. Komt zo gespeeld over. Waarom reageert Lieselot verontschuldigend en kijkt Leïla naar haar? Als Leïla de mol was, had ze waarschijnlijk niet met die rammelaar gegooid, want dat trekt aandacht. De rammelaar was op voorspraak van Samya gekozen. Wat triggert Lieselot tot een reactie en waarom kijkt Leïla naar Lieselot. Wat hebben we niet gezien? Dat Lieselot ook bemoeienis heeft gehad bij de keuze voor die rammelaar?
« Laatst bewerkt op: 30-03-2023, 16:53:26 door foxhunter »

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #32 Gepost op: 30-03-2023, 16:54:30 »
Ik wel. Op de trein kan je invloed uitoefenen op de selectie van de voorwerpen én op het werpen.
Hier ga je er van uit dat je tegen vier gewone kandidaten in de raadsels op een verkeerd spoor kan zetten. Hiervoor moet gelden dat:
- niemand anders vindt de oplossing (of toch niet snel genoeg);
- je komt relatief snel met een alternatief antwoord dat nog redelijk goed kan verkocht worden aan de groep, maar niet té ver gezocht is.

Dat eerste heb je geen controle over (Comfort spotte direct de "één voor één" bvb), en er zijn bovendien vier kandidaten die er over nadenken. Dat tweede kan je wel wat voorbereiden, maar ieder antwoord dat niet echt super overtuigend is zal argwaan wekken. Zeker in deze opdracht, waar de antwoorden al vaak "aaaaaah ja natuurlijk, goed gevonden!" opleveren. Als je daar als mol in slaagt om de groep te overtuigen van iets fout, komt het enkel omdat er geen andere (echte) antwoorden naar voor geschoven werden. Die dobbelsteendraaier zou onmiddellijk weggegooid worden als iemand "tafel" opgemerkt had als gemeenschappelijke term in de tips bvb. Maar niemand vond "tafel", dus wat maakt het dan uit om daar als mol aanwezig te zijn of niet?

De groep net iets sneller in een verkeerde richting sturen maakt geen groot genoeg verschil vind ik als we kijken naar de totale timing van alles: het ging best vlot en veel tijd hadden ze niet bepaald over, dus er was al haast om toch maar iets te kiezen en verder te gaan met het volgende raadsel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #33 Gepost op: 30-03-2023, 18:38:57 »
De weetjes vragen wist Lieselot heel goed. Do Re Mi Sound of Music en bij een deer uitgekomen.
Tijdstip raden van Queen Elizabeth ook goed weten, maar je toch laten overrulen door testers en nepmollen Leïla en Lancelot. Fout voorstel door Samya (rammelaar) niet tegenspreken. Lancelot was overduidelijk aan het testen met zijn vazen, het is niet de goeie vaas maar ik tik af we doen het ermee. Leïla ging met hem mee in dat verhaal. Lieselot gaf geen kik, en had beter kunnen bevestigen dat de glazen vaas juist was.
Dit was voor Lieselot de eerste opdracht en is nog erg voorzichtig.
Het was denk ik de bedoeling dat de mol een paar goede antwoorden gaf en de rest aan nepmollen overlaten om te verprutsen.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2023, 18:40:35 door foxhunter »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2023, 09:06:50 »
Opmerkelijk dat we bij deze proef niet te zien krijgen hoe de verdeling van de groepen tot stand komt.
Want meer mannen op de trein was bij het gooien zeker een voordeel geweest.
Maar het kan natuurlijk iedereen geweest zijn die hier op heeft aangestuurd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2023, 09:13:14 »
Dat hebben we wel gezien:

Gilles vraagt om mensen die vindingrijk zijn. Thomas meldt zich en zegt dat hij wel logisch kan denken. Conny sluit zich daar bij aan. Vervolgens zegt Ruben:"Als verder niemand wil dan wil ik ook wel". Aan Toos wordt gevraagd of hij aansluit. Ik weet even niet meer wie dat vraagt.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2023, 09:44:29 »
Opmerkelijk dat we bij deze proef niet te zien krijgen hoe de verdeling van de groepen tot stand komt.
Want meer mannen op de trein was bij het gooien zeker een voordeel geweest.
Maar het kan natuurlijk iedereen geweest zijn die hier op heeft aangestuurd.

Wel blijven opletten hè? ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2023, 10:28:29 »
Aan Toos wordt gevraagd of hij aansluit. Ik weet even niet meer wie dat vraagt.

Lancelot. (Zie het topic "Wie wil waar?")

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #38 Gepost op: 31-03-2023, 11:18:21 »
Wel blijven opletten hè? ;)

Oeps inderdaad .. haha, excuses!
Te snel deze keer.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Inboedelwerpen
« Reactie #39 Gepost op: 31-03-2023, 21:04:13 »
Dat de trein van Antwerpen naar Mol gaat is misschien ook een hint dat de mol in de trein zat..🚂