Auteur Topic: Molduel: Ruben vs. Thomas  (gelezen 4691 keer)

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #40 Gepost op: 18-04-2023, 21:34:43 »
Het molduel... of molduet (Africa - Toto) ::rofl::

Kunnen zo meedoen aan het Songfestival
« Laatst bewerkt op: 19-04-2023, 13:38:14 door Wolf2112 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #41 Gepost op: 18-04-2023, 21:48:02 »
Het klonk in ieder geval n stuk minder vals dan dat duo van dit jaar 😳

 :-X

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #42 Gepost op: 19-04-2023, 12:55:28 »
Verder wil ik bij deze opdracht ook toevoegen dat Lancelot zijn eitje werd geroofd en buiten werd kapotgesmeten. Laat het nu net regenen op dat moment. Wanneer Lancelot zegt dat zijn eitje is weggenomen staan ze allemaal binnen. Thomas (en nog een paar anderen, maar die zijn ondertussen al afgevallen) heeft een natte regenjas. Ruben zijn regenjas is nog kurkdroog. Ruben is op dat moment dus nog niet eens buiten geweest.

Bij 1.2 noem je dat Ruben Samina zei tegen Samya.
Bij 1.1 bij voorstellen in het begin zegt Thomas Lina tegen Leïla.

Toegevoegd! Goed opgemerkt. ::vergroot::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #43 Gepost op: 19-04-2023, 13:29:02 »
Hoe vaak is het in de geschiedenis van dit forum al voorgekomen dat er een molduel werd gehouden en later bleek dat beide duellisten niet de Mol waren?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #44 Gepost op: 19-04-2023, 13:42:27 »
Kwam maar één keer voor nl. Simone vs Stine in WIDM 2018.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #45 Gepost op: 19-04-2023, 13:51:36 »
Toen zat ik al op Jan, maar werd ik niet serieus genomen. Ik had toen wel het gelukkig dat mijn mol Loes relatief vroeg afviel.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #46 Gepost op: 19-04-2023, 14:23:22 »
WIDM 2018: dat waren nog eens tijden.  ;D

In WIDM 2022 zat de meerderheid ook op een andere mol, maar toen is een heel mooi overzicht gegeven van de drie finalisten.  ::ok::

Dank voor dit overzicht Heinz! Heel fijn!
« Laatst bewerkt op: 19-04-2023, 14:25:03 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #47 Gepost op: 20-04-2023, 11:15:20 »
Een gewone kandidaat gaat écht niet zover om een ander zijn ei kapot te maken.
Het breken van een ei voor de ogen van de kandidaten zag ik eerst als een nepmolactie omdat het erg opvallend is. Het doet mij denken aan Johan die in WIDM 2020 afl. 4 een vaas voor de ogen van de kandidaten brak om zich verdacht te maken.
Maar ik sluit niet uit dat Thomas hier de omgekeerde psychologie hanteerde. Omdat het erg opvalt zouden wij denken dat de mol zoiets niet gaat doen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #48 Gepost op: 20-04-2023, 11:54:21 »
Ik denk dat het best zou kunnen dat hij het per ongeluk deed, zelfs als hij de mol wel is. We moeten er niet teveel waarde aan hechten, wat mij betreft.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #49 Gepost op: 20-04-2023, 12:39:53 »
Ik denk dat het best zou kunnen dat hij het per ongeluk deed, zelfs als hij de mol wel is. We moeten er niet teveel waarde aan hechten, wat mij betreft.
Wat per ongeluk? Ei stelen en buiten kapot gooien? Ik zou zeggen een van de meest brutale mollenstreken ooit! Het is niet voor de ogen van de kandidaten gedaan. Alleen de cameraman heeft het kapotte ei laten zien! De kandidaten weten niet eens dat het kapotgegooid is.
De onschuldige blik van Ruben vind ik een béétje slecht geacteerd.
« Laatst bewerkt op: 20-04-2023, 12:47:20 door Run »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #50 Gepost op: 20-04-2023, 12:53:39 »
Ik bedoelde Thomas die dat ei liet vallen, toen Gilles ze ging tellen om te kijken hoeveel geld de opdracht opbracht. Daar moeten we niet teveel achter zoeken, denk ik.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #51 Gepost op: 20-04-2023, 12:56:34 »
Ik bedoelde Thomas die dat ei liet vallen, toen Gilles ze ging tellen om te kijken hoeveel geld de opdracht opbracht. Daar moeten we niet teveel achter zoeken, denk ik.
Nee, klopt.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #52 Gepost op: 20-04-2023, 18:24:32 »
Ik zou dit duel herleiden tot 1 moment : het briefje aan het ei-ontbijt.

De gevolgen van het weghalen van dat briefje waren vrij groot om als onopgemerkte molsabotage te kunnen doorgaan.
Een mol saboteert, voor zover ik mij kan herinneren, niet de instructies van een proef die nog moet starten maar de uitvoering ervan en/of de hulpmiddelen ervoor.
Als je er dan bovendien nog een medeplichtige bij betrekt, dan wordt het vrij link om niet verraden te worden.
Gilles zou nadien sowieso naar zijn briefje verwijzen om geld te kunnen vragen voor nieuwe rode eieren. Dan zou er meer toneel nodig zijn dan in de DeLorean om niet ontmaskerd te worden...

Het lijkt me dus dat Thomas hier ingegrepen heeft om een komende proef niet om zeep te helpen nog voor die gestart was.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #53 Gepost op: 20-04-2023, 19:46:29 »
Nogmaals, dat moment wordt echt te fel upgehypet. Het ei is een superbekend spel in België. Minstens 50% van de groep kent dat, als het niet meer is. En die vertellen dat heus wel door. Daarvoor heb je geen instructies nodig. Als mol is het natuurlijk altijd grappig dat briefje weg te halen. Dan lijkt het minder belangrijker en gaan ze hun ei minder goed verdedigen.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #54 Gepost op: 20-04-2023, 21:08:55 »
Als het superbekend is en ze het direct zouden doorhebben, dan gaan ze hun ei zeker verdedigen, ook zonder instructies. Het is immers 'De Mol', daar zijn geen spelletjes die minder belangrijk zijn...
Een bij voorbaat mislukte grap van de mol dus? En bovendien van een mol die zegt dat hij niet te veel mag opvallen maar er Thomas nog eens bij betrekt om het zeker niet te doen opvallen?
Ik kan het toch maar moeilijk geloven maar het blijft 'De Mol' waarin niets lijkt wat het is...   ::tandpastasmiley::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #55 Gepost op: 21-04-2023, 13:44:39 »
Ik zit meer met die natte jas in de eieropdracht. Ik denk dat de mol wel bij het gebroken ei betrokken is.

Zou Ruben het ei gepakt kunnen hebben, in zijn jas weggemoffeld en pas op weg naar buiten het op de grond hebben laten vallen? Het is niet de meest logische manier om het te doen, maar het zou eventueel kunnen?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #56 Gepost op: 21-04-2023, 13:51:23 »
Het ei lag vlak achter de grote steen, dus dat is niet zomaar ff van de auto naar daar gegooid.
De kamer van Thomas en Ruben was daar, dus het kan ook door het raam zijn gegooid.

« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 13:53:50 door Molshoop_ »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #57 Gepost op: 21-04-2023, 15:31:31 »
Het ei lag vlak achter de grote steen, dus dat is niet zomaar ff van de auto naar daar gegooid.
De kamer van Thomas en Ruben was daar, dus het kan ook door het raam zijn gegooid.

Thanks. Weten we de preciese layout van de accomodatie? Staat die ergens online op een boekingssite? Is het een sterkere aanname dat (a) iemand naar buiten naar / dichtbij die plaats is gelopen of (b) iemand het ei uit het raam heeft gegooid? Als het een stuk omlopen is, lijkt aanname (a) niet zo waarschijnlijk.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #58 Gepost op: 21-04-2023, 15:50:23 »
Ik zit best behoorlijk in de Ruben-tunnel, dus goed dat dit er is... Als ik Thomas toch nog eens goed bekijk, dan blijkt ie toch molser te zijn dan ik dacht. Toch blijf ik Ruben het meest als mol zien. Een paar duellen:

1. De kapotte ei-scene.
Ruben verlaat het bed om bij Toos en Lancelot erbij te kruipen. Zou hij daarna iets gedaan hebben? Thomas geeft zijn mening, maar zit wel wat aan zijn mond. Bewaakt hij daar een leugentje? Ruben krijgt nog een laatste uitspraak van de regie in de auto, waar hij zegt: iemand moet dat ei in het oog gehad hebben. Was hij dat zelf???

2. Het gereedschap juist leggen.
Hier is het wel echt Thomas die de pijpsleutel saboteert. Maar is dat bewust?? Ruben gaat er in mee. Tja, lastig!

3. De ondergrondse bunker.
Thomas doet zijn best om bij de pasvragen te komen en vindt de juiste weg. Ruben doet daar echt zijn best niet voor. Thomas komt echter op de plek om geld te verdienen. Daar zou je als mol toch niet willen zitten. Ruben daarentegen heeft alle macht en die gebruikt hij ook.

4. Patattenkanon
Thomas gaat als laatste. Perfecte plek om degene te zijn die het bord niet raak. Dat doet hij wel. Ruben gaat als eerst en jast er een hoop aardappels door. Thomas suggereert weer om nieuwe geschilde aardappels te halen. Lastig!

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #59 Gepost op: 21-04-2023, 15:51:53 »
Die foto hierboven is een deel uit de uitzending, en een deel Google maps. Vrij correct aan elkaar geplakt.

De villa op airbnb

De plattegrond
Voor de laatste nacht:
Bed 2.1: Comfort en Leïla
Bed 2.2: Thomas en Ruben
Bed 2.3: Lancelot en Toos
Bed 2.4: Conny en Lieselot