Auteur Topic: Molduel: Ruben vs. Thomas  (gelezen 4687 keer)

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #60 Gepost op: 21-04-2023, 15:52:23 »
Het ei lag vlak achter de grote steen, dus dat is niet zomaar ff van de auto naar daar gegooid.
De kamer van Thomas en Ruben was daar, dus het kan ook door het raam zijn gegooid.



Dat dacht ik dus ook. En als Ruben dan in het bed bij Lancelot is gekropen... 1 en 1 is twee...

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #61 Gepost op: 21-04-2023, 15:56:40 »
Er was ook op de kamer van Thomas en Ruben te zien dat de jaloezieën iets omhooggetrokken waren bij het raam.  ::vergroot::



Maar ja, dat was al op het moment dat Ruben en Thomas in allebei nog in bed lagen, dus daar kom je in de molduel precies niets verder mee.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 16:01:11 door annebeestje »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #62 Gepost op: 21-04-2023, 16:14:55 »
Er was ook op de kamer van Thomas en Ruben te zien dat de jaloezieën iets omhooggetrokken waren bij het raam.  ::vergroot::



Maar ja, dat was al op het moment dat Ruben en Thomas in allebei nog in bed lagen, dus daar kom je in de molduel precies niets verder mee.
Het zou wel heel tof zijn als we in de eindaflevering te zien krijgen dat Ruben het ei naar buiten gooit terwijl Thomas ligt te ronken.   :D
« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 16:18:52 door Run »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #63 Gepost op: 21-04-2023, 16:27:00 »
Nu ja, het lijkt dus niet ‘s nachts te zijn weggenomen. Het lag nog op de pet van Lancelot in de ochtend. Dus het zal ergens in de chaos van de ochtendspits geweest zijn dat het ei is weggewerkt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #64 Gepost op: 21-04-2023, 16:35:46 »
Nu ja, het lijkt dus niet ‘s nachts te zijn weggenomen. Het lag nog op de pet van Lancelot in de ochtend. Dus het zal ergens in de chaos van de ochtendspits geweest zijn dat het ei is weggewerkt.
Dan is bijvoorbeeld een moment als Thomas onder de douche staat.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #65 Gepost op: 21-04-2023, 17:20:32 »
Die foto hierboven is een deel uit de uitzending, en een deel Google maps. Vrij correct aan elkaar geplakt.

De villa op airbnb

Dank. Als ik door de foto's en plattegrond blader, zie ik de volgende opties om het ei kapot op de eindlocatie te krijgen: (1) uit het raam gooien op kamer Ruben en Thomas, (2) vanaf the overdekte balkon aan de zijkant schuin naar beneden gooien / laten vallen, (3) beneden aan de achterkant naar buiten, langs de muur lopen (deels overdekt) en zijwaards weggooien en (4) hoofduitgang boven (door de regen) iets langs het pad lopen en dan zijwaards langs het huis gooien.

Op basis van mijn inschatting lijken opties (1) en (2) het meest waarschijnlijk. Voor beide opties wordt de jas niet nat. Optie (4) is alleen logisch als de auto's daar geparkeerd stonden (bijv terwijl de mol zijn/haar baggage in de auto deed). Natuurlijk kan Thomas het ook optie (1) of (2) gedaan hebben en op een ander moment naar buiten zijn gegaan en zijn jas nat hebben gekregen.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2023, 17:25:24 door Leendert »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #66 Gepost op: 21-04-2023, 18:23:42 »


2. Het gereedschap juist leggen.
Hier is het wel echt Thomas die de pijpsleutel saboteert. Maar is dat bewust?? Ruben gaat er in mee. Tja, lastig!

3. De ondergrondse bunker.
Thomas doet zijn best om bij de pasvragen te komen en vindt de juiste weg. Ruben doet daar echt zijn best niet voor. Thomas komt echter op de plek om geld te verdienen. Daar zou je als mol toch niet willen zitten. Ruben daarentegen heeft alle macht en die gebruikt hij ook.


2. Neen hoor, Ruben verdedigt hier Toos, die de pijpsleutel dus juist had gelegd. Onder andere daarom denk ik dat Ruben de mol niet is, want dan zwijg je in die situatie. Of je verdedigt Thomas.

3. Thomas zit net op een goede plek om te mollen. Hij moet immers de code van Toos zijn rug aflezen. Toos zelf kan dit niet controleren. De rest ook niet. Thomas kan dus veel slinkser mollen dan een Ruben die enkel kan zeggen dat hij zijn code niet wil geven, iets wat iedereen kan horen en zien.
In de montage zien we ook enkel Toos de code op de rug van Thomas aflezen, maar we zien niets over Thomas die de code van de rug van Toos leest. We zien ook de code van Toos nooit, terwijl we die van Thomas heel duidelijk in beeld krijgen.
Verder laat hij volgens mij ook Toos alle codes ingeven. Zelfs de code van Toos wordt ingegeven door Toos. Mochten de drie achterblijvers toch allemaal hun code geven kan Thomas zeggen: "ik weet ook niet waarom de lift niet stopte, Toos heeft alle codes ingevoerd. "
I was blind but now I can see

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #67 Gepost op: 21-04-2023, 18:38:46 »
2. Neen hoor, Ruben verdedigt hier Toos, die de pijpsleutel dus juist had gelegd. Onder andere daarom denk ik dat Ruben de mol niet is, want dan zwijg je in die situatie. Of je verdedigt Thomas.

Maar uiteindelijk lossen ze de puzzel op met Thomas’s wiskundige oplossing: ze weten er 4 niet zeker, dus dat geeft 4 x 3 x 2 x 1 = 24 mogelijke oplossingen. Ze houden op te discussiëren en proberen ze allemaal, steeds een paar seconden na elkaar. Daarna hebben ze de oplossing snel te pakken. Als mol was het handiger geweest de discussie door te laten gaan.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #68 Gepost op: 21-04-2023, 18:51:57 »
3. Thomas zit net op een goede plek om te mollen. Hij moet immers de code van Toos zijn rug aflezen. Toos zelf kan dit niet controleren. De rest ook niet. Thomas kan dus veel slinkser mollen dan een Ruben die enkel kan zeggen dat hij zijn code niet wil geven, iets wat iedereen kan horen en zien.
In de montage zien we ook enkel Toos de code op de rug van Thomas aflezen, maar we zien niets over Thomas die de code van de rug van Toos leest. We zien ook de code van Toos nooit, terwijl we die van Thomas heel duidelijk in beeld krijgen.
Verder laat hij volgens mij ook Toos alle codes ingeven. Zelfs de code van Toos wordt ingegeven door Toos. Mochten de drie achterblijvers toch allemaal hun code geven kan Thomas zeggen: "ik weet ook niet waarom de lift niet stopte, Toos heeft alle codes ingevoerd. "

De code stond toch ook aan de voorkant? Je ziet Thomas dacht ik zijn eigen code aflezen en Ruben houdt zijn hand voor de code.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #69 Gepost op: 22-04-2023, 15:49:36 »
Ik zou met name door de montage eerder voor Thomas gaan als mol dan voor Ruben.

In de eerste aflevering heb ik het idee dat Ruben's verdachte acties (bijv. Conny en Samya achterlaten, het niet testen van het varkentje) wat duidelijker in beeld worden gebracht dan mogelijke sabotages van Thomas. Wat ik bijvoorbeeld altijd een opvallend moment heb gevonden, is het moment dat Thomas en Leïla weg lijken te lopen van de mensenkennisopdracht zonder Samya en Conny hiervan op de hoogte te stellen. Als je inzoomt zie je dat bij die laatste twee het bordje van Leïla nog niet eens goed hangt, die informatie is dus niet doorgegeven. Als Thomas niet de mol is en hij en Leïla zijn inderdaad vroegtijdig weggelopen, dan is het opvallend dat zo'n verdachte actie maar zo terloops in beeld wordt gebracht.

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #70 Gepost op: 22-04-2023, 15:58:32 »
De eerste aflevering en met name de eerste opdracht vind ik Ruben duidelijk verdachter. Nadien wordt Ruben per aflevering steeds meer uit de wind gehouden terwijl Thomas met de aflevering verdachter wordt neergezet. het is moeilijk kiezen.

Dat de eventuele molacties van Ruben steeds duidelijker worden getoond klopt ook niet altijd. Zo wordt het breken van een ei van Leïla door Thomas duidelijk in beeld gebracht evenals het lezen van de zin met 'beats' in de dierentuin. Het was tevens duidelijk Thomas die de groep richting 'alle 3 gevlogen' stuurde bij de filmkenners.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #71 Gepost op: 23-04-2023, 11:18:01 »
De eerste aflevering en met name de eerste opdracht vind ik Ruben duidelijk verdachter. Nadien wordt Ruben per aflevering steeds meer uit de wind gehouden terwijl Thomas met de aflevering verdachter wordt neergezet. het is moeilijk kiezen.

Dat de eventuele molacties van Ruben steeds duidelijker worden getoond klopt ook niet altijd. Zo wordt het breken van een ei van Leïla door Thomas duidelijk in beeld gebracht evenals het lezen van de zin met 'beats' in de dierentuin. Het was tevens duidelijk Thomas die de groep richting 'alle 3 gevlogen' stuurde bij de filmkenners.
Terwijl we het breken van het ei bij Lieselot, van heel veraf zien. Daar zal heus een camera dichterbij hebben gestaan. Ruben stond vlak bij Lieselot.

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #72 Gepost op: 23-04-2023, 16:35:04 »
Wat ik nog tegen Thomas als vind pleiten, is zijn gedrag hij bij de rodeo.

Thomas zegt dat Wietse géén paard is. Dat moet je als mol in het ongewisse laten.
Hij gaat duidelijk de juiste kleuren opvragen en doorgeven. Thomas vindt het blauwe hoefijzer. Hij rent ermee keihard naar de uitgang. En aan het einde maakt hij nog en schijnbeweging en valt op de grond. Daardoor wordt hij niet gevangen door de man op het paard. Dat levert 1000 euro op!

Zou een mol echt zulk gedrag vertonen? Lijkt me niet.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #73 Gepost op: 23-04-2023, 16:42:32 »
Hij werd maar nét niet gepakt. En het was het hoefijzer van Tornado. Dit hoorde inderdaad bij het blauwe hoefijzer (Zorro) maar dat moest nog wel eerst gepakt worden. Uiteindelijk is het Toos die dit pakt, dus Thomas is niet direct verantwoordelijk voor de 1000 euro.

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het binnenbrengen van Tornado wel een goede actie was van Thomas.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #74 Gepost op: 23-04-2023, 16:51:53 »
Wat ik nog tegen Thomas als vind pleiten, is zijn gedrag hij bij de rodeo.

Thomas zegt dat Wietse géén paard is. Dat moet je als mol in het ongewisse laten.


Zou een mol echt zulk gedrag vertonen? Lijkt me niet.

Waarom niet? Zo maakt hij Toos en Ruben verdacht, want een paard dat Witze heet, dat ken ik niet hoor.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #75 Gepost op: 23-04-2023, 16:57:56 »
Was Witse bekend bij jullie Nederlanders?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #76 Gepost op: 23-04-2023, 17:45:36 »
Ja zeker, commissaris Witse   ;)

In de periode 2013-2017 werden enkele seizoenen van het programma in Nederland uitgezonden door de AVROTROS.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #77 Gepost op: 23-04-2023, 17:53:21 »
Hij werd maar nét niet gepakt. En het was het hoefijzer van Tornado. Dit hoorde inderdaad bij het blauwe hoefijzer (Zorro) maar dat moest nog wel eerst gepakt worden. Uiteindelijk is het Toos die dit pakt, dus Thomas is niet direct verantwoordelijk voor de 1000 euro.

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het binnenbrengen van Tornado wel een goede actie was van Thomas.

Ja, maar Thomas is ook betrokken bij het pakken van het blauwe hoefijzer. Met nog maar een paar minuten tijd twijfelt Lancelot of het rood of blauw was. Thomas gaat dit via de walky navragen, gaat zoeken met Toos, vindt eerst niets en brengt het dan samen met Toos net op tijd binnen.

Als mol had hij toch meer kunnen doen met de twijfel van Lancelot en tijd kunnen rekken bij de walky?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #78 Gepost op: 23-04-2023, 18:07:18 »
Had gekund. Maar ik denk dat Lancelot Thomas hier uittestte. Lancelot doet dat volgens mij vaker bij verschillende kandidaten en dat vind ik een hele slimme strategie. Zo zou ik ook proberen de Mol te ontmaskeren. (Ik denk bijvoorbeeld aan het moment dat Lancelot zegt dat hij toch met de geschilde patatten wil blijven schieten.)

Online Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #79 Gepost op: 23-04-2023, 18:12:15 »
Toen Thomas Tornado pakte en Toos het blauwe hoefijzer was Lancelot uitgeschakeld. Thomas kreeg Skeeter  achter hem aan en wist die net te ontwijken, Toos bracht het blauwe hoefijzer binnen.