Auteur Topic: Molduel: Comfort vs. Lancelot  (gelezen 4324 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #20 Gepost op: 26-04-2023, 18:53:27 »
Bij de handpop zeg je dat Lancelot het aanraken van zijn bril zou hebben kunnen gebruiken.
Maar dat gaf bij links 2 keer stop aan en bij rechts 1 keer stoppen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #21 Gepost op: 26-04-2023, 19:08:59 »
Aha, zo goed had ik me er niet in verdiept. Dat zou inderdaad onlogisch zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #22 Gepost op: 26-04-2023, 21:34:51 »
Prachtig overzicht, nogmaals! ::ok::
Ter overweging misschien nog:

1.1 Comfort kiest de juiste slangenmand, maar slaagt er zelf niet in de slang af te leveren. Dat doet Steve. Ze hebben met die slangen veel tijd verloren (volgens Steve).
2.3 Comfort èn Lancelot halen met nog enkele minuten op de klok een grote ketel vol ongeschilde aardappels, veel meer dan ze nodig hebben.
3.1 Comfort vindt al heel vroeg Tornado, en roept als Thomas even later bij Pippi Langkous staat dat hij hardop moet roepen wat hij ziet. Die twee kunnen net als Lucky Luke 1.000 euro opbrengen zodra de namen van de kleur hoefijzers bekend worden. Maar zijn niks meer waard als ze al eerder worden gekoppeld.
3.3 Lancelot's rode ei blijkt kapot achter een muurtje te liggen, en Comfort is buiten geweest. (Leïla en Thomas ook, maar van anderen is daar geen beeld van)
5.2 Comfort heeft de filmkenners dan wel misleid door niet te vliegen, maar (met Toos en Ruben achter haar stoel) ook bijgedragen aan een juiste film door haar stunts goed te beschrijven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #23 Gepost op: 26-04-2023, 22:17:44 »
Bedankt! Ik ga een aantal van je toevoegingen erin verwerken.

Het gedrag van Comfort als Mol bij het stuntvliegen blijf ik raar vinden. Dat ze zoals je zegt ook nog bijdraagt aan het vinden van de juiste film maakt het nog vreemder. Ik zou althans verwachten dat een Mol die zo goed kan acteren bij het rode scherm (en ook bij het moment van de vallende lamp) ook het faken van de stunts goed zou hebben voorbereid en dat het een stuk minder duidelijk had geklonken dan zoals het nu ging. Dat zou het en geloofwaardiger hebben gemaakt en het vinden van de juiste film hebben bemoeilijkt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #24 Gepost op: 26-04-2023, 22:29:55 »
Inderdaad, oscarwaardig acteren bij het rode scherm maar dat niet kunnen bij het stuntvliegen, dat gaat er bij mij niet in.

Nog iets onlogisch voor Comfort als mol is dat ze bij de bunker als laatste een bordje neemt. De kans is dan groot dat de bordjes met de juiste elementen weg zijn en je buitenspel als mol komt te staan. Dat ze haar code toch geeft nadat Ruben dat weigert vind ik ook niet bepaald een goede molactie. Want Thomas en Toos moeten dan enkel de codes van Ruben uitproberen en is er de kans dat ze de juiste nemen en de lift toch stopt. Ze had gewoon mee moeten gaan met Ruben, geen kans meer om de lift te doen stoppen.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 22:34:47 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #25 Gepost op: 26-04-2023, 22:37:16 »
Als Comfort de Mol is vind ik haar actie in de bunker juist typerend voor haar lepe molstrategie. Een strategie waarbij voorzichtigheid en onder de radar proberen te blijven belangrijker is dan met gestrekt been mollen, een tactiek die Ruben zou toepassen. Soms is de tactiek van Ruben effectiever, maar het brengt wel met zich mee dat je je erg in de kijker speelt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #26 Gepost op: 26-04-2023, 22:48:21 »
Maar waarom als laatste een bordje nemen? Stel dat Lancelot als voorlaatste het bordje met Strontium had genomen kon ze niet in de bunker.

« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 22:50:55 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #27 Gepost op: 26-04-2023, 22:49:43 »
Jawel, dan had ze nog een code kunnen noemen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #28 Gepost op: 26-04-2023, 22:51:07 »
Vooral Toos blijft nu onder de rader door niet in een duel te zitten, terwijl hij al heeft laten zien in een duel te kunnen schitteren  ;D

Mooi -en veel- werk weer Heinz.
Het is nu toch niet heel veel moeite meer Toos toe te voegen? Ik heb er niet de tijd voor en zin in en mis het overzicht  ::hypocriet::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #29 Gepost op: 26-04-2023, 22:52:00 »
Maar dan moest Comfort zeker zijn een code te kunnen noemen. Als alle andere kandidaten hun code bedekt hebben kon je dat niet. En onder de radar blijven lukt niet voor Comfort want waarom werd ze bij de bus minder vertrouwd dan Ruben? Ruben molt effectiever maar blijft blijkbaar ook beter onder de radar (tot nu).
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 22:55:42 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #30 Gepost op: 26-04-2023, 22:54:59 »
Comfort zei (blufte) al Rubens code te hebben gezien. En nogmaals: als een Mol alleen maar op zeker speelt, altijd in de beste posities wil zitten en voluit gaat dwarsliggen/mollen dan vergeet die dat het net zo belangrijk is om onontdekt te blijven.



Het is nu toch niet heel veel moeite meer Toos toe te voegen?

Als ie de finale haalt zit ie volgende week in de terugblik finalisten. ;)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #31 Gepost op: 26-04-2023, 23:01:19 »
Je moest de code niet alleen zien, maar ook onthouden. En dat in korte tijd, waarin je ook nog je best moest doen om met je eigen code enigszins bedekt een code te halen. Tegelijkertijd moest je in de gaten houden wie welk bordje pakte, zodat je wist waar de fouten zaten en niet een andere foute code opnoemde.
En zoals je bij Lancelot kon zien, viel dat niet mee.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #32 Gepost op: 26-04-2023, 23:08:57 »
Mooie overzichten weer en eigenlijk wel gaaf voor zo'n goed seizoen dat we de mega Thomastunnelimplosie hadden, en nu een volledig nieuw molduel. Dacht steeds: het is Thomas en anders Ruben. Maar neig nu toch naar Lancelot de afgelopen aflevering. Zou een geweldige mol zijn

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2023, 23:12:12 »
Dat nepvliegen van Comfort vind ik juist heel verrassend en leuk om te zien. Wij zien de beelden erbij, dat beïnvloedt natuurlijk ook hoe wij het beleven. Maar de filmkenners horen alleen het geluid, en moeten zich er iets bij voorstellen. Je hoort echt wel snikjes in haar stem. Niet over the top geacteerd, maar goed genoeg om anderen te laten twijfelen.
Kan zijn dat ze zich een beetje inhield, omdat een oscarwaardige acteerprestatie alleen maar argwaan zou wekken. Dan was die rode scherm scene misschien ook wel geacteerd. Dat soort gedachten. Dus het was net als lopen op dat koord: ze moest echt de balans zoeken. Ruben en Toos moest ze ook nog eens tevreden stellen, en die waren onder de indruk.

Wat meehielp was de aantrekkingskracht van twee pasvragen i.p.v. een bij de filmkenners. Gilles die ze die worst ook heel verleidelijk onder de neus hield. Daar waren ze dus al geneigd om te gokken op vliegen.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 23:27:55 door Molest »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #34 Gepost op: 26-04-2023, 23:16:42 »
Ze lieten ons in eerste instantie ook alleen het geluid horen. En het begin was gewoon heel slecht, dat leek echt niet alsof ze echt aan het vliegen was.

Wil niet zeggen dat de andere kandidaten dat dan ook dachten.
Commy praat meestal niet met veel emotie in haar stem.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #35 Gepost op: 26-04-2023, 23:18:51 »
Nou ja, als ze de mol is, dan weten we van bij het rode scherm dat ze kan acteren. Dus dan zal ze toch een reden gehad hebben om hier wat gas terug te nemen.

Edit: en deze nog, uit haar voorstelfilmpje:
Omdat ik altijd wel, zelfs in stressy situaties, redelijk rustig kan blijven. En ik denk dat je dat wel als mol moet kunnen bezitten.

Dat beeld heeft ze ook neergezet in het seizoen. Comfort die altijd met goede ideeën komt, en het hoofd koel houdt. Dan ga je niet zitten gillen en krijsen in een vliegtuig, of doen alsof. Dat past niet bij haar image.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 09:05:38 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #36 Gepost op: 27-04-2023, 18:06:47 »
Maar waarom als laatste een bordje nemen? Stel dat Lancelot als voorlaatste het bordje met Strontium had genomen kon ze niet in de bunker.

Er is meer waarom ik Comfort niet verdenk maar dit vind ik ook een groot bezwaar tegen haar molschap. Ik denk niet dat de mol bovengronds wil blijven. Niet alleen omdat de mol teveel zou opvallen maar vooral omdat het risico bestond dat de lift niet beneden zou komen.

Comfort pakte echt als laatste een bordje...... nu kun je als veiligheid de optie "gordel afpakken" incalculeren maar dan moet de mol in de gelegenheid zijn om een code te lezen en deze onthouden. Zelfs als de mol van te voren codes uit het hoofd geleerd zou hebben dan nog is de kans groot dat dit niet toegepast kan worden als iedereen zijn codes afdekt.

Volgens mij was het de taak van de mol om in de bunker te komen en dus zo snel mogelijk een juist bordje te pakken. De eerste 3 die een bordje pakten zijn al naar huis (Thomas, Leïla en Lieselot)  De volgende 3 waren Ruben, Toos en Lancelot. Lancelot had ook een fout bordje, is zelfs een juist bordje voorbij gelopen.

Ruben en Toos dus het meest mols .....

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #37 Gepost op: 27-04-2023, 20:25:04 »
Comfort pakte echt als laatste een bordje...... nu kun je als veiligheid de optie "gordel afpakken" incalculeren maar dan moet de mol in de gelegenheid zijn om een code te lezen en deze onthouden. Zelfs als de mol van te voren codes uit het hoofd geleerd zou hebben dan nog is de kans groot dat dit niet toegepast kan worden als iedereen zijn codes afdekt.

Comfort had wel al de code van Ruben gezien voor het moment dat Lancelot, Toos en Ruben definitief vertrokken richting bordjes. Vanaf dat moment kan er niks meer fout gaan, ook niet als ze als laatste een bordje neemt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #38 Gepost op: 27-04-2023, 20:44:38 »
Verschillende kandidaten zeiden dat ze iemands rugcode hebben gezien maar dat kan ook bluf zijn. De kwestie is dat je de code juist weergeeft. Lancelot zag blijkbaar de code van Thomas die als eerste ging maar gaf ze verkeerd.
Als één van de eerste 5 gaan, het bordje met de juiste element nemen en je rug goed afdekken (wat Ruben en Toos deden) is zekerheid voor een plaats in de bunker.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #39 Gepost op: 27-04-2023, 21:16:11 »
Je denkt dat Toos aan het bluffen was dat hij Ruben’s code gezien had?
Dat denk ik persoonlijk niet, maar in elk geval gaf dit Comfort een vrijgeleide om ook te zeggen (bluffen) dat ze Ruben’s code gezien had. Als kandidaat is het idd niet zeker dat ze die code correct kan opzeggen, maar als mol wel natuurlijk. Dus geen probleem om in de bunker te komen.