Auteur Topic: Molduel: Comfort vs. Lancelot  (gelezen 4325 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #60 Gepost op: 1-05-2023, 13:03:54 »
Ja heerlijk duel! En handig want als Commy het toch niet blijkt te zijn dan zou Lancelot nu wel mijn tweede optie zijn. Toos geloof ik niet in ::ohno::

Comfort valt hopelijk niet af, dan zitten er hier veel grandioos fout. Toch een beetje hallucinant dat veel goede speurders het niet zien. Dat Ruben niet de mol is valt al niet de missen, maar dan nog eens voor Comfort kiezen? Zoveel onmolse acties en dan nog eens het rood scherm wat niet zou mogen.
Je zit zelf al een aantal keer grandioos fout dit seizoen, stop toch eens met dat neerbuigend doen naar bepaalde tunnelaars!  ::niet-ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #61 Gepost op: 1-05-2023, 13:48:31 »
Ik vind het vooral nogal bruut naar Commy toe... Dat verdient ze niet. Als ze de mol is, keerde het rode scherm ondanks haar acteerkunsten als een boemerang naar haar terug. Twee kandidaten (Toos en Lancelot) hadden een slimme (of gelukkige) tactiek toegepast, en zagen bevestiging in het feit dat ze groen hadden. Of hun conclusie nou terecht was of niet, gevolg was wel dat ze zich sterker in haar vastbeten. Dus een deel schudde ze van zich af (Thomas), een ander deel (Toos en Lancelot) raakte juist meer overtuigd dat ze de mol was.

Dan vind ik het buitengewoon knap wat ze daarna nog aan molacties heeft laten zien. Superleuk wat ze deed bij het stuntvliegen en vooral bij de bus (omgekeerde psychologie toepassen, met succes), plus het subtiele mollen tijdens de les van Lancelot en de handpop van de mol. De laatste aflevering kan ik nog even niets over zeggen, die moet ik nog terugzien.

Bovendien staat ze goed geklasseerd in FTM, dus zeggen dat ze alleen vaart op de fouten van anderen is onzin. Als ze geen invloed heeft gehad op die fouten van anderen, had ze daar een mindere positie gehad. Die van Ruben of Toos bijvoorbeeld.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 14:05:44 door Molest »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #62 Gepost op: 2-05-2023, 11:37:39 »
Laat ik eens wat molpunten toekennen voor winnaars van de miniduels:

1.1 L
1.2 C
1.3 C
2.1 C
2.2 -
2.3 -
3.1 -
3.2 L
3.3 C
4.1 C
4.2 C
4.3 -
5.1 L
5.2 -
6.1 -
6.2 C
6.3 -

Comfort wint met 7-3.

7.1 L
7.2 -

Comfort wint met 7-4

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #63 Gepost op: 2-05-2023, 11:50:20 »
Hmmm ergens maak je telfoutjes, Heinz. Ik kom uit de 19 opdrachten op 20-0 voor Commy ::love:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #64 Gepost op: 2-05-2023, 11:51:35 »
 ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #65 Gepost op: 2-05-2023, 11:53:47 »
3.1: Lancelot roept verkeerde combi’s (bijv jolly jumping en meer)  en blijft langer in t spel dan Comfort dus punt naar hem

4.3: Lancelot beïnvloedt de groep door niet te helpen en neemt hierin de leiding in t gesprek. Houdt betoog waarom niet helpen dus punt naar hem

5.2: Lancelot kiest verkeerde film en gaat makkelijk mee met Thomas dat Commy wél gevlogen heeft ondanks slecht acteerwerk van Commy dus punt naar hem

6.1: door Lancelot het belangrijke funfact niet doorgegeven. Punt naar hem

6.3: aangezien Commy hier de goede kleur doorgeeft gaat t punt eerder naar Lancelot die hier wel lekker meegaat in de foute keuze Toos. Half puntje?

Kom ik toch op n andere uitslag

Blijft subjectief.. zo’n lijstje
« Laatst bewerkt op: 2-05-2023, 12:00:15 door FS »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #66 Gepost op: 2-05-2023, 11:57:50 »
Misschien opdracht 1.1 nog even uitleggen.
Op pad gaan zonder juiste tijd betekent dat je jezelf opzadelt met een onnodige druk om op tijd te komen, waardoor je te vroeg komt. De onzekerheid over de juiste tijd forceert keuzes. Dit is wat een team zonder mol zal doen.
Op pad gaan met de juiste tijd betekent dat je precies weet tot welk moment je kan rekken om nog op tijd te komen. Nog even tijd rekken bij de slang en je weet, dat kandidatenteam is al lang bij Gilles. De mol speelt de vermoorde onschuld en het zijn kandidaten die de boel verprutsen.
Deze opdracht gaat met 1-0 naar Comfort in plaats van Lancelot.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #67 Gepost op: 2-05-2023, 12:00:19 »
Blijft subjectief.. zo’n lijstje

Uiteraard! Dat is nu net het leuke, dat je lijstjes kan vergelijken. (Ik zal mijn motivatie nog wel toevoegen.)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #68 Gepost op: 2-05-2023, 12:01:06 »
In 6.1 is Comfort absoluut verdachter dan Lancelot, wat mij betreft. Het enige wat verdacht is bij Lancelot is het laatste fun fact, en dat wordt overdreven verdacht in beeld gebracht. Comfort is eigenlijk een stuk verdachter: ze geeft 3x belangrijke foute informatie door, terwijl ze dat letterlijk in een boek kan opzoeken. Dit wordt dan juist weer veel minder duidelijk in beeld gebracht. Ze gaat ook nog eens als eerste de bibliotheek in: een typische molactie om boeken te verplaatsen/verstoppen.

Ik kijk nu ook weer de reacties op de vallende lamp terug. Lancelot lijkt toch erg te schrikken. Als ik iemand moest kiezen die acteerde, dan is het Comfort.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #69 Gepost op: 2-05-2023, 12:06:54 »
Misschien opdracht 1.1 nog even uitleggen.
Op pad gaan zonder juiste tijd betekent dat je jezelf opzadelt met een onnodige druk om op tijd te komen, waardoor je te vroeg komt. De onzekerheid over de juiste tijd forceert keuzes. Dit is wat een team zonder mol zal doen.
Op pad gaan met de juiste tijd betekent dat je precies weet tot welk moment je kan rekken om nog op tijd te komen. Nog even tijd rekken bij de slang en je weet, dat kandidatenteam is al lang bij Gilles. De mol speelt de vermoorde onschuld en het zijn kandidaten die de boel verprutsen.
Deze opdracht gaat met 1-0 naar Comfort in plaats van Lancelot.
Tijd rekken heeft in deze opdracht absoluut geen zin. Als de eerste groep op tijd komt en afdrukt komt er geld in de pot. De zekerheid om €0 te halen is te vroeg aankomen en afdrukken vooraleer de andere groep arriveert, precies wat Lancelot deed. Overduidelijk molpunt voor Lancelot.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #70 Gepost op: 2-05-2023, 12:10:26 »
Uiteraard! Dat is nu net het leuke, dat je lijstjes kan vergelijken. (Ik zal mijn motivatie nog wel toevoegen.)

Vooral benieuwd naar

1.3 Zie Comfort weinig verdachts doen
2.1 zie geen verschil .. gooien beiden fout van de trein.. of gooide C uberhaupt wel iets? Vergeten.
4.2 Comfort gaat alleen maar mee met goede antwoorden in de zoo? Zie ook weinig verdacht bij Lance

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #71 Gepost op: 2-05-2023, 12:11:32 »
Tijd rekken heeft in deze opdracht absoluut geen zin. Als de eerste groep op tijd komt en afdrukt komt er geld in de pot. De zekerheid om €0 te halen is te vroeg aankomen en afdrukken vooraleer de andere groep arriveert, precies wat Lancelot deed. Overduidelijk molpunt voor Lancelot.
En ik noem het een overduidelijk kandidatenpunt. Geen idee hebben van tijd. En op het verkeerde moment drukken. En de rest is er niet, want die komt 'op tijd' terwijl Lancelot met natte vingerwerk moest gaan schatten of hij goed zat ja of nee. Voor hetzelfde geld had hij ook goed kunnen zitten qua tijd, hij wist het stomweg niet.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #72 Gepost op: 2-05-2023, 12:11:49 »
In 6.1 is Comfort absoluut verdachter dan Lancelot, wat mij betreft. Het enige wat verdacht is bij Lancelot is het laatste fun fact, en dat wordt overdreven verdacht in beeld gebracht. Comfort is eigenlijk een stuk verdachter: ze geeft 3x belangrijke foute informatie door, terwijl ze dat letterlijk in een boek kan opzoeken. Dit wordt dan juist weer veel minder duidelijk in beeld gebracht. Ze gaat ook nog eens als eerste de bibliotheek in: een typische molactie om boeken te verplaatsen/verstoppen.
De naam van de schilderij gaf Comfort fout door, de architect werd niet doorgegeven (dus 2x foute informatie waarvan 1 doorgegeven). Comfort gaf als jaartal terecht 1991 door, Lancelot maakte daar 1992 van maar Comfort corrigeerde dat terug naar 1991. Kun je toch niet mols noemen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #73 Gepost op: 2-05-2023, 12:14:20 »
En ik noem het een overduidelijk kandidatenpunt. Geen idee hebben van tijd. En op het verkeerde moment drukken. En de rest is er niet, want die komt 'op tijd' terwijl Lancelot met natte vingerwerk moest gaan schatten of hij goed zat ja of nee. Voor hetzelfde geld had hij ook goed kunnen zitten qua tijd, hij wist het stomweg niet.
Lancelot wist goed dat hij veel te vroeg was door de afrondingsfout van de zandloper door Conny (waar hij gemakkelijk in meeging), maakte van 88 tellen 90.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #74 Gepost op: 2-05-2023, 12:16:01 »
Comfort gaf als jaartal terecht 1991 door, Lancelot maakte daar 1992 van maar Comfort corrigeerde dat terug naar 1991. Kun je toch niet mols noemen.
Is in het desbetreffende draadje al weerlegd. Is een test van Lancelot. Net zoals bijna al je argumenten wel weerlegd zijn, maar je doet er niks mee. Sterkte zondag.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #75 Gepost op: 2-05-2023, 12:19:01 »
Misschien opdracht 1.1 nog even uitleggen.
Op pad gaan zonder juiste tijd betekent dat je jezelf opzadelt met een onnodige druk om op tijd te komen, waardoor je te vroeg komt. De onzekerheid over de juiste tijd forceert keuzes. Dit is wat een team zonder mol zal doen.
Op pad gaan met de juiste tijd betekent dat je precies weet tot welk moment je kan rekken om nog op tijd te komen. Nog even tijd rekken bij de slang en je weet, dat kandidatenteam is al lang bij Gilles. De mol speelt de vermoorde onschuld en het zijn kandidaten die de boel verprutsen.
Deze opdracht gaat met 1-0 naar Comfort in plaats van Lancelot.
Vreemde uitleg hoor. Natuurlijk is Lancelot hier het meest verdacht.
Wat nog kan is dat je als groep net op het laatste moment aankomt, nog wat tijd verspeelt door in discussie te gaan over wie nu die vrijstelling heeft en zo te laat op de knop drukt. Dat kan de tactiek van Commy zijn geweest, maar dat hebben we niet gezien.

Het is wel het Commy vs Lance topic, maar als je Toos meerekent kan die door een teken van Gilles weten of de groep te vroeg of te laat is en zo kiezen of hij lang of kort discussieert. Hij en Lieselot staan daar al te wachten bij Gilles als de eerste groep aankomt.
Ik vond hem snel op te geven en ze te laten drukken.
Al bij al was het daar dat het geld binnen was of niet.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #76 Gepost op: 2-05-2023, 12:21:09 »
De naam van de schilderij gaf Comfort fout door, de architect werd niet doorgegeven (dus 2x foute informatie waarvan 1 doorgegeven). Comfort gaf als jaartal terecht 1991 door, Lancelot maakte daar 1992 van maar Comfort corrigeerde dat terug naar 1991. Kun je toch niet mols noemen.

Ook al werd het niet doorgegeven, het is wel typisch om die informatie fout op te lezen. Ik neem dat wel mee als potentiele molactie. 1991/1992 is inderdaad opvallend, en wijst eerder naar Lancelot dan Comfort.

In het algemeen lijkt mij de plek van Comfort waar je als mol wil zitten. Je controleert alles, en je bent ook nog vaak in je eentje. Perfect voor een mol. De leraarpositie van Lancelot is verre van ideaal. Je hebt geen invloed op de informatie die je binnenkrijgt, en je wordt letterlijk de hele tijd in de gaten gehouden door twee kandidaten. Lastig mollen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #77 Gepost op: 2-05-2023, 12:32:04 »
Vooral benieuwd naar

1.3 Zie Comfort weinig verdachts doen
2.1 zie geen verschil .. gooien beiden fout van de trein.. of gooide C uberhaupt wel iets? Vergeten.
4.2 Comfort gaat alleen maar mee met goede antwoorden in de zoo? Zie ook weinig verdacht bij Lance

Mijn motivatie erbij:


    1.1 L (Lancelot doet de opdracht mislukken, Commy zou als Mol vooral krediet opbouwen)
    1.2 C (Prachtige molactie Commy, zelf op de positie terechtgekomen maar doet alsof het tegen haar zin is)
    1.3 C (Vooral omdat Lancelot hier een anti-molactie heeft: hij blijft rustig zeggen dat Lieselot bevrijden een keuze is voor geld en dat ze daarna wel zien of ze haar info geven of niet)
    2.1 C (Weer een anti-molactie van Lancelot wanneer Commy (e.a.) voor een fout object willen kiezen en hij voor het juiste)
    2.2 -
    2.3 - (Commy combineert weer goede en molse acties wat ik heel verdacht vind. Maar als Lancelot de Mol is kiest hij voor het gestrekte been. Het is maar welke molstrategie je verwacht hier, dus gelijkspel voor mij)
    3.1 - (Hiervoor geldt hetzelfde. Ik vind na het molwerk jezelf laten pakken prima bij Mol Commy passen. Mol Lancelot kiest ervoor nog wat extra te mollen)
    3.2 L (Ei kwijtraken, niet in de rietjesopdracht slagen, toch met best wat eieren nog aankomen, met veel drama)
    3.3 C (Commy zet het spel in werking, Lancelot is degene die vaak drukt, wat de Mol niet per se wil)
    4.1 C (Typisch Mol Commy om goed mee te werken op het moment dat al duidelijk is dat de lift niet gestopt gaat worden. Mol Lancelot had niet op die positie moeten komen of nu ie er toch was wel gewoon met gestrekt been mollend een pasvraag kunnen pakken)
    4.2 C (Betere positie om te mollen voor Commy. Wat ze ook doet want ze is bij meerdere foute antwoorden betrokken. Bij het goede gaat ze maar aarzelend mee)
    4.3 - (Hier had ik makkelijk een punt aan Commy kunnen geven omdat ze alles fout gokt. Maar tegelijkertijd is een rood scherm voor de Mol wel iets dat me erg onwaarschijnlijk lijkt, vandaar gelijkspel)
    5.1 L (Lancelot duidelijk weer met gestrekt been mollend terwijl Commy geld binnenbrengt. Had Mol Commy van mij niet hoeven doen, ze is soms te voorzichtig)
    5.2 - (Commy liegt maar net overtuigend genoeg, daarom geen molpunt voor haar. Lancelot doet zowel dingen goed als fout. Gelijkspel)
    6.1 - (Ideale positie voor Mol Commy om veel verwarrende en foute informatie te geven en er toch mee weg te komen. De aandacht gaat naar Lancelot die natuurlijk in de laatste seconden van het spel ook heel verdacht is. Gelijkspel)
    6.2 C (Toch wel erg verdacht die reeks zonder hoog bedrag)
    6.3 - (Commy zou goed gebruik maken van eventuele verdenkingen die op haar liggen. Lancelot kiest de verkeerde persoon en zou eventueel verwacht kunnen hebben dat Toos Ruben zou volgen)
7.1 L (Commy molt hier maar één foto van de drie. Lancelot zegt tongbrekers verkeerd voor aan Ruben en faalt zelf ook, duidelijk punt voor Lancelot)
7.2 - (Vergelijkbaar hoe ze hier 1000 euro in plaats van 3000 in de pot brengen)

Comfort wint met 7-4

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #78 Gepost op: 2-05-2023, 12:36:21 »
Mijn motivatie erbij:


   
 2.1 C (Weer een anti-molactie van Lancelot wanneer Commy (e.a.) voor een fout object willen kiezen en hij voor het juiste)
   

het juiste kiezen komt kandidaats over maar als je vervolgens niet raak gooit is dat m.i juist mols. Dit was sowieso amper haalbaar qua gooien (schijnt getest te zijn maar ik geloof er amper wat van)
Commy gooide geloof ik zelf niks dus 0 invloed. Punt blijft bij Lance dan wat mij betreft

Online Molekule

  • Forumlid
Re: Molduel: Comfort vs. Lancelot
« Reactie #79 Gepost op: 2-05-2023, 12:43:09 »
Ik zou ook 2.1 nog aanpassen maar dan naar een gelijkspel.
Alle andere scores van Heinz kan ik volgen.
Bij mij dus 6-4 in het voordeel van Comfort.
Al bij al nipt. Wat me niet verbaast, want Comfort is idd een zeer subtiele maar ook voorzichtige onder de radar mol.