Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren  (gelezen 5065 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #20 Gepost op: 1-05-2023, 10:34:37 »
Toos raakte in aflevering 1 wel de spiegel (en sneller dan Lieselot).

In het eindspel is dat middenvakje waarschijnlijk moeilijk te raken, maar de ring eromheen misschien wel als je goed kan schieten.
Wellicht wil de mol daarom Toos in het eindspel hebben?
Wit is ook een kleur!

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #21 Gepost op: 1-05-2023, 12:01:05 »
Wat ik opvallend vond: Commy heeft het tot twee keer toe over "krekels" die onder de hoed (van Ruben) zouden zitten, terwijl het "sprinkhanen" zijn.

Een gebrek aan voorkennis van de mol?  :) Tot twee keer toe je vergissen? Of het gewoon niet goed begrepen hebben of niet weten dat "grasshopper" Engels is voor sprinkhaan en niet voor krekel? Zeg het maar.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #22 Gepost op: 1-05-2023, 12:59:17 »
Of ingestudeerd als mol om verdenking van jezelf af te krijgen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2023, 14:54:28 »
Hadden jullie bij deze opdracht ook een flash-back naar die proef in aflevering 4 van seizoen 9 die zo begon:
Gilles (door speaker): "Nieuwsgierig stapten onze 7 vrienden de schuur binnen (op tafel lag een bom). Ze voelden meteen dat hier iets aan de hand was. Lennart, de opvoeder van de groep, merkte op dat er een bom op tafel lag".
Gilles: "Lènnart, de opvoeder van de groep, merkte op dat er een bòm op tafel lag".
Samina (fluisterend tegen Lennart): "Ge moet dat opmerken. Nu!"
Gilles: "Samina, de lerares van de groep merkte op dat er een bom op tafel lag".
Samina: "Er ligt een bom op tafel".
etc. Schitterende opdracht was dit ook weer.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #24 Gepost op: 1-05-2023, 15:00:06 »
Hadden jullie bij deze opdracht ook een flash-back naar die proef in aflevering 4 van seizoen 9 die zo begon:
Gilles (door speaker): "Nieuwsgierig stapten onze 7 vrienden de schuur binnen (op tafel lag een bom). Ze voelden meteen dat hier iets aan de hand was. Lennart, de opvoeder van de groep, merkte op dat er een bom op tafel lag".
Gilles: "Lènnart, de opvoeder van de groep, merkte op dat er een bòm op tafel lag".
Samina (fluisterend tegen Lennart): "Ge moet dat opmerken. Nu!"
Gilles: "Samina, de lerares van de groep merkte op dat er een bom op tafel lag".
Samina: "Er ligt een bom op tafel".
etc. Schitterende opdracht was dit ook weer.
Inderdaad, vond dat toen al een fantastisch originele opdracht en ook nu weer was ze heel leuk. Deze opdracht is duidelijk vertrokken van het basisidee van de opdracht in Duitsland. Zoals je hier de steentjes in de laars en de sprinkhanen in de hoef had, had je daar de gerechten waar iets mis mee was.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #25 Gepost op: 1-05-2023, 15:09:24 »
Nou iets mis mee. Daar zat Madame Jeanette in als ik me niet vergis.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #26 Gepost op: 1-05-2023, 19:18:00 »
Wat Toos op zich wel verdacht maakt, is dat hij die spelletjes zo goed beheerste. Bovendien brengt hij tweemaal vrij geloofwaardig de verdenking op Ruben. Het kan de strategie van de mol zijn geweest om hier de spelletjes zo goed mogelijk te doen, verder te gaan naar de laatste ronde en daar vervolgens op de vrijstelling te schieten ipv het geld, want dat is namelijk de enige mogelijkheid als mol om al het geld uit de pot te houden. Maar mogelijkerwijs heeft hij gewoon verkeerd gemikt of was Ruben sneller en heeft die verkeerd gemikt. Ruben was immers ook een snelle schutter zoals we hebben gezien. Een voordeel van de spelletjes goed doen is dat er 0 euro op je hoofd komt te staan als je toch moet duelleren. Als je dan het duel verliest, komt er 0 euro in de pot. Een andere strategie is de spelletjes heel slecht doen en dan of sneller schieten dan je tegenstander of heel overtuigend doen alsof jij niet de slechtste bent. Zoals wel gebleken is, was dat niet de strategie van de mol.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #27 Gepost op: 1-05-2023, 19:38:59 »
Volgens mij zei Gilles tegen Ruben dat zowel hij als Toos het geld hadden geraakt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #28 Gepost op: 1-05-2023, 19:39:36 »
Klopt. En als Gilles liegt dan zegt hij dat eerlijk. ::hypocriet::

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #29 Gepost op: 1-05-2023, 19:40:47 »
Klopt. En als Gilles liegt dan zegt hij dat eerlijk. ::hypocriet::

Maar waarom zou het hierover liegen? Het is toch prima als Ruben denkt dat hij op z’n eigen schietfout er uit ligt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #30 Gepost op: 1-05-2023, 19:42:25 »
Gilles liegt ook niet. Ik maakte een grapje dat verwees naar De Mol 7 toen Gilles aankondigde dat hij een keer zou gaan liegen. (Oké, het was een lastig grapje.)

Gilles zei ook dat Toos als eerste schoot.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #31 Gepost op: 1-05-2023, 19:50:57 »
Gilles liegt ook niet. Ik maakte een grapje dat verwees naar De Mol 7 toen Gilles aankondigde dat hij een keer zou gaan liegen. (Oké, het was een lastig grapje.)

Gilles zei ook dat Toos als eerste schoot.

Oh haha ja daar was ik niet scherp genoeg voor hoor 😅

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #32 Gepost op: 1-05-2023, 19:52:58 »
(Het lag aan de grap. Van het onderschriftenspel heb ik geleerd dat die niet té doordenkerig moet zijn wil je kans maken om te winnen. ;D)

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #33 Gepost op: 1-05-2023, 19:58:34 »
Hadden jullie bij deze opdracht ook een flash-back naar die proef in aflevering 4 van seizoen 9 die zo begon:
Gilles (door speaker): "Nieuwsgierig stapten onze 7 vrienden de schuur binnen (op tafel lag een bom). Ze voelden meteen dat hier iets aan de hand was. Lennart, de opvoeder van de groep, merkte op dat er een bom op tafel lag".
Gilles: "Lènnart, de opvoeder van de groep, merkte op dat er een bòm op tafel lag".
Samina (fluisterend tegen Lennart): "Ge moet dat opmerken. Nu!"
Gilles: "Samina, de lerares van de groep merkte op dat er een bom op tafel lag".
Samina: "Er ligt een bom op tafel".
etc. Schitterende opdracht was dit ook weer.
Inderdaad, aan die opdracht in Duitsland moest ik ook direct denken. Mooie herinneringen aan. Vooral hoe Lennart daar in het begin deed alsof hij van toeten noch blazen wist en moest "gered" worden door Samina. Heerlijk!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #34 Gepost op: 1-05-2023, 20:03:18 »
Volgens mij zei Gilles tegen Ruben dat zowel hij als Toos het geld hadden geraakt
Oh ik had begrepen dat Toos het geld had geraakt en Ruben de roos, dus geld en groepsvrijstelling, maar dat Toos sneller was.
Maar daarin kan ik me vergissen.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #35 Gepost op: 1-05-2023, 20:37:35 »
Oh ik had begrepen dat Toos het geld had geraakt en Ruben de roos, dus geld en groepsvrijstelling, maar dat Toos sneller was.
Maar daarin kan ik me vergissen.

Aan Rubens houding bij de eliminatie was duidelijk te zien dat hij zelf niet (geloofde dat hij) de groepsvrijstelling geraakt had.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #36 Gepost op: 1-05-2023, 22:11:44 »
Het kan niet anders dan dat deze korte film de inspiratie voor deze opdracht was!



(Credits voor “scampisalade” die dit vond.)
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 22:16:35 door Heinz, Reden: Link gefixt »

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #37 Gepost op: 1-05-2023, 23:00:45 »
Oh ik had begrepen dat Toos het geld had geraakt en Ruben de roos, dus geld en groepsvrijstelling, maar dat Toos sneller was.
Maar daarin kan ik me vergissen.

Dit had ik ook zo begrepen. Want Gilles zei tegen Ruben dat hij de beste schutter was maar niet de snelste

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #38 Gepost op: 1-05-2023, 23:04:48 »
Dit had ik ook zo begrepen. Want Gilles zei tegen Ruben dat hij de beste schutter was maar niet de snelste

Ik heb het einde van de aflevering een aantal keren teruggezien, maar ik zie nergens het beeld van het tweede schot. Ik had ze graag willen vergelijken, of is er een reden waarom we dat niet te zien krijgen? Of heb ik iets gemist?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #39 Gepost op: 1-05-2023, 23:07:06 »
Ze hadden beiden de buitenste ring, het geld geraakt zei Gilles. Toos was sneller. De verwarring zit 'm erin dat Gilles Ruben ook complimenteerde over zijn eerdere gewonnen duels.