Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren  (gelezen 5066 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #40 Gepost op: 1-05-2023, 23:08:41 »
Ruben moet zijn score melden door de spreker, zo weet de mol de verliezer?
Als dat zo is dan is de aanval van Lancelot op Ruben opvallend.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #41 Gepost op: 1-05-2023, 23:12:35 »
Ze hadden beiden de buitenste ring, het geld geraakt zei Gilles. Toos was sneller. De verwarring zit 'm erin dat Gilles Ruben ook complimenteerde over zijn eerdere gewonnen duels.

Oké, dank voor de verduidelijking!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #42 Gepost op: 1-05-2023, 23:18:28 »
Bij de tweede ronde maakt Toos een fout. Als ze Comfort gekozen hebben om te gaan schieten, zegt hij tegen Ruben iets van de strekking ‘hoe kun je nu twee keer zo slecht zijn?’. Hiermee zet hij Ruben die voor 3000 zou spelen in het duel. Easy find voor Comfort. Voor Toos als mol is het onnodig, want als je op dat moment de 3000 euro aan tafel laat zitten wordt die zeker niet verdiend. Dan had hij moeten gaan duelleren en had hij een nul score in ronde twee kunnen behalen.

Afgezien daarvan schiet Toos ook nog eens 2000 euro in de buitenste ring.

Ook de eerste ronde pochen met de beste score is niet handig voor een mol. Lancelot zegt dat Ruben zijn voet niet afrolt en dus stenen in zijn schoenen heeft. En stuurt dus ook de 3000 euro het duel in. Dat Ruben het duel met Lancelot aan gaat is Rubens keuze.

Toos en Lancelot doen serieuze pogingen om geld te verdienen (zonder het zelf door te hebben).
Waarom worden ze nog zoveel verdacht?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #43 Gepost op: 1-05-2023, 23:22:34 »
Duel Comfort tegen Ruben.
"Als je zegt: ik was de slechtste, ik heb krekels op mijn hoofd. Dan laat je me winnen en halen we 3000 euro binnen. 3000!"
en daarna:
"Ik snap dat je voor jezelf gaat, het is gewoon een beetje jammer voor de groepspot"

O, o, o, wat ben ik weer een goede kandidaat.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #44 Gepost op: 1-05-2023, 23:34:19 »
Wat ik opvallend vond: Commy heeft het tot twee keer toe over "krekels" die onder de hoed (van Ruben) zouden zitten, terwijl het "sprinkhanen" zijn.
Ik moet bekennen dat ik niet wist dat er verschil was tussen die twee :-[


Wat wil de Mol hier het liefste? Eruit geknald worden met een lage premie op hun hoofd, of alles in eigen hand houden en uiteindelijk op de schietschijf mogen schieten in de hoop het gewonnen geld weg te schieten?
Zo veel lagen, fantastisch deze aflevering  ;D

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #45 Gepost op: 1-05-2023, 23:42:00 »
Wat wil de Mol hier het liefste? Eruit geknald worden met een lage premie op hun hoofd, of alles in eigen hand houden en uiteindelijk op de schietschijf mogen schieten in de hoop het gewonnen geld weg te schieten?
Zo veel lagen, fantastisch deze aflevering  ;D
Zeer moeilijk inderdaad, maar ik vermoed toch vooral ervoor zorgen dat er tijdens het spel zo weinig mogelijk geld als inzet verzameld wordt, dus de € 3000 2x zeker niet verdienen. Het is sowieso al onvoorspelbaar of je tot op het einde zal geraken en het lijkt mij ook heel moeilijk om daar net in het vrijstellingsvak te schieten. Je moet dan ook nog eens de eerste zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #46 Gepost op: 2-05-2023, 07:45:05 »
Duel Comfort tegen Ruben.
"Als je zegt: ik was de slechtste, ik heb krekels op mijn hoofd. Dan laat je me winnen en halen we 3000 euro binnen. 3000!"
en daarna:
"Ik snap dat je voor jezelf gaat, het is gewoon een beetje jammer voor de groepspot"

O, o, o, wat ben ik weer een goede kandidaat.

Haha, ja. De voice-over noemde haar niet voor niets Little Miss Perfect.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #47 Gepost op: 2-05-2023, 14:06:04 »
Toos geeft hier zelf aan dat Ruben de 3000 euro is, zodat Comfort kiest voor Ruben om af te schieten. Als hij wilt dat er geen geld wordt verdient, maakt hij zichzelf best verdacht ...Typisch kandidaatactie. Mede hierdoor zal Toos het toch ni zijn...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #48 Gepost op: 2-05-2023, 16:21:59 »
Duel Comfort tegen Ruben.
"Als je zegt: ik was de slechtste, ik heb krekels op mijn hoofd. Dan laat je me winnen en halen we 3000 euro binnen. 3000!"

Weer het risico dat Ruben zegt is goed, en bam, 3000 euro in de pot.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #49 Gepost op: 2-05-2023, 16:28:40 »
Maar dat gebeurde niet. Weer een goede molactie dus: geen geld in de pot en jij op het verkeerde been gezet. ;D

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #50 Gepost op: 2-05-2023, 16:29:36 »
Weer het risico dat Ruben zegt is goed, en bam, 3000 euro in de pot.
Maar wel een berekend risico, aangezien Ruben de ronde ervoor al Lancelot afgeschoten had, terwijl hij toen ook € 3000 waard was. Ze wist dus bijna met zekerheid dat hij ook hier niet zou toegeven.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #51 Gepost op: 2-05-2023, 16:51:30 »
Weer het risico dat Ruben zegt is goed, en bam, 3000 euro in de pot.

Neen, ze wéét al dat hij neen gaat zeggen.
1) Het is een vrijstelling voor de finale en iedereen buiten Toos had al aangegeven daarvoor te gaan. Ruben op kop.
2) Hij won ook het duel met Lancelot, en dat was hetzelfde scenario. Als hij voor geld zou gaan had hij zich toen ook al omver laten knallen.

Dus ze weet wat het antwoord zou zijn op die vraag.

Verder zit jij op Toos, die:
1) Alles passief ondergaat. Als hij de mol is dan loopt hij dus 2 x het risico dat er geld in de pot komt tijdens het duel
2) Hij schiet dan ook nog eens geld in de pot op het einde.

Verklaar dat maar eens.
I was blind but now I can see

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #52 Gepost op: 2-05-2023, 17:04:03 »
Het was inderdaad overduidelijk dat Ruben dat niet zou accepteren.

Wat betreft Toos, hier een deel van m'n post in het Toos topic:

Kort samengevat: stel dat Toos de mol is, dan is de opdracht voor hem volledig mislukt. Beide duels hebben 3000/1000 op het spel staan, de slechtst denkbare situatie. Aangezien er alleen kandidaten meedoen (in deze hypothetische situatie) kan die 3000 dus prima verdiend worden. Op het laatst mag hij zelf schieten, en wordt er ook nog eens 2000 euro verdiend. Het zou voor een mol een dramatische opdracht zijn.

Je hoeft hem hierdoor niet af te schrijven, maar we kunnen het op z'n minst eens worden dat deze opdracht een faliekante mislukking was voor Toos, als hij de mol blijkt te zijn.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #53 Gepost op: 2-05-2023, 17:40:14 »
Neen, ze wéét al dat hij neen gaat zeggen.
1) Het is een vrijstelling voor de finale en iedereen buiten Toos had al aangegeven daarvoor te gaan. Ruben op kop.
2) Hij won ook het duel met Lancelot, en dat was hetzelfde scenario. Als hij voor geld zou gaan had hij zich toen ook al omver laten knallen.

Dus ze weet wat het antwoord zou zijn op die vraag.

Verder zit jij op Toos, die:
1) Alles passief ondergaat. Als hij de mol is dan loopt hij dus 2 x het risico dat er geld in de pot komt tijdens het duel
2) Hij schiet dan ook nog eens geld in de pot op het einde.

Verklaar dat maar eens.
Ik blijf dan de keuze van Comfort als mol zijnde gek vinden. Waarom dan kiezen voor Ruben en niet voor Toos als tegenstander. Heeft immers twee voordelen:
1 kans op nul euro in de pot als zij zelf de snelste is
2 Ruben blijft in het spel waardoor hij waarschijnlijk voor de vrijstelling zal gaan (en weg geld).

Vindt ze allemaal rare dingen doen, ook Toos. Dat beiden daar in het geld zijn terecht gekomen, kan nog door een foutje zijn (mislukte molactie). Probleem met Comfort als mol wat mij betreft dat ze niet eens een poging doet om zo ver te komen dan (ze weet dat Ruben meer geld waard is en laat zich afschieten).

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #54 Gepost op: 2-05-2023, 20:32:58 »
Ik blijf dan de keuze van Comfort als mol zijnde gek vinden. Waarom dan kiezen voor Ruben en niet voor Toos als tegenstander. Heeft immers twee voordelen:
1 kans op nul euro in de pot als zij zelf de snelste is
2 Ruben blijft in het spel waardoor hij waarschijnlijk voor de vrijstelling zal gaan (en weg geld).

De consensus onder de kandidaten zelf lijkt te zijn dat Ruben erg door de mand viel als leugenaar (tenminste: Ruben dacht dat zelf). Sowieso heeft de mol in de eerste ronde ook op Ruben gestemd. Comforts keuze kwam een halve minuut nadat ze Ruben gestemd had en hem beschuldigde en in die halve minuut viel Ruben weer extra door de mand door zijn interactie met Toos. Probeer het dan nog maar eens recht te praten Toos te kiezen.

Kortom: het was geen realistische optie voor comfort om Toos te kiezen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #55 Gepost op: 2-05-2023, 21:15:04 »
Ja, op dat moment werd het wel wat ingewikkeld. Maar ze had al eerder een verdenking naar Toos geuit toen die zei dat hij "tegen de veertig" had gescoord. Had ze daar verder op doorgegaan, was het prima te verkopen geweest dat ze hem als duelpartner koos denk ik.
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #56 Gepost op: 2-05-2023, 21:54:16 »
Ze had het (als mol) gewoon hard kunnen spelen en aangeven voor de vrijstelling te willen gaan. Dat ze daarom voor Toos kiest omdat Ruben het vorige duel had gewonnen. Ik verwacht niet dat de anderen daar van hadden opgekeken.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #57 Gepost op: 2-05-2023, 22:15:20 »
Misschien moeten we er ook rekening mee houden dat er een scenario bestaat waarin de mol zelf niet weet wie de slechtste is, maar daar net als de andere kandidaten, zelf achter dient te komen. Als ik mij niet vergis was dat bij de soortgelijke opdracht in Duitsland ook zo. Daar wist de mol zelf ook niet wie er op de bomstoelen zaten. Dat maakt het moeilijker om te mollen, maar zeker niet onmogelijk. Het werpt alleen wel een ander licht op de acties die ondernomen worden hier.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #58 Gepost op: 3-05-2023, 13:09:23 »
Ja, het is al vaker voorgevallen dat de mol ook in het ongewisse blijft.
Lennert wist niet wie er op de bomstoelen zat. Lennert wist ook niet wie er in de dossiers had gekeken.
Pieter in Mexico tijdens de Mexican Stand-off wist ook niet wie wat had gekozen.

Nu, al deze opdrachten vallen niet met elkaar te vergelijken. We weten dus niet of de mol het wel of niet wist.

In het scenario dat ze het niet wist blijft Ruben een logischere keuze als Commy de mol is.
Van Ruben weet ze zeker dat hij wil winnen en voor de vrijstelling wil gaan. Hij gaf dit aan het begin van het spel al aan en won het duel tegen Lancelot waar hij toen zeker 3000€ op zijn hoofd had.
Bij Toos ligt het anders. Toos nam al eens geen vrijstelling. En gaf ook in het begin van de proef al aan dat hij op het moment zelf zou beslissen.
Dus als je dan moet kiezen tussen die twee is Ruben een veiligere optie voor de mol

Als ze het wel zou weten was Toos een veiligere optie, dat hoeft geen betoog.

I was blind but now I can see

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #59 Gepost op: 3-05-2023, 14:36:17 »
Maar dat gebeurde niet. Weer een goede molactie dus: geen geld in de pot en jij op het verkeerde been gezet. ;D

Ik zie hier gewoon een kandidaat. Ze doet hier weer het omgekeerde wat een mol zou doen, voor de 100ste keer (en dan overdrijf ik niet). Dat zou zelfs als je soms reversed psychology toepast, veel te veel zijn.