Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren  (gelezen 5068 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Gepost op: 30-04-2023, 18:12:44 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 30-04-2023, 21:44:20 door Heinz »
I will follow my inner gold

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #1 Gepost op: 30-04-2023, 22:20:19 »
Toen Gilles zei dat er sowieso al 2000 euro verdiend was en er geen vrijstellingen waren, was het toch al logisch dat ze niet meer met 4 de finale konden halen?

Wel opvallend dat ze beide voor het geld zijn gegaan. Zal wss niet de bedoeling zijn geweest.

Offline Draaksje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2023, 22:22:26 »
Toen Gilles zei dat er sowieso al 2000 euro verdiend was en er geen vrijstellingen waren, was het toch al logisch dat ze niet meer met 4 de finale konden halen?

Ik dacht dat bij de optie "met 4 naar de finale" ook het geld gewonnen was.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2023, 22:32:29 »
Klopt. Gilles bedoelde ongetwijfeld dat er geen persoonlijke vrijstelling was verdiend. Zo vatte ik het op in ieder geval. Opties waren dus nog:
- €2.000,- voor de pot
- €2.000,- voor de pot en met 4 naar de finale

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2023, 22:32:36 »
Toen Gilles zei dat er sowieso al 2000 euro verdiend was en er geen vrijstellingen waren, was het toch al logisch dat ze niet meer met 4 de finale konden halen?

Wel opvallend dat ze beide voor het geld zijn gegaan. Zal wss niet de bedoeling zijn geweest.

Goed opletten!

De roos was met 4 naar de finale, 2000 euro in de pot.

De ring daar omheen was een vrijstelling voor de snelste schieten.

De ring daar weer omheen was 2000 euro in de pot, geen vrijstelling en met 3 naar de finale.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2023, 23:00:03 »
Leuke opdracht, leuk om de deelnemers zo te zien liegen. De mol hoefde hier denk ik nog te doen. Komt de mol in een duel kiest hij niet degene waar 3000 euro op staat en zorgt afhankelijk van het bedrag van de ander om zelf afgeschoten te worden of snel zelf te kiezen.

Opvallende zaken:
- Toos was opvallend veel beter in de spelletjes dan de rest. Heeft hij kunnen oefenen?
- Commy bluft zeer goed en onopvallend
- Lancelot laat zich snel afschieten, waardoor de 3000 euro niet in de pot komt

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #6 Gepost op: 30-04-2023, 23:03:59 »
- Toos was opvallend veel beter in de spelletjes dan de rest. Heeft hij kunnen oefenen?
Dan had ie het laatste spelletje iets beter moeten oefenen en geen 2000 euro in de pot moeten schieten ;D. Het is voor de mol zelfs nog beter als je 2000 euro + finale met 4 hebt want dan heb je qua verdenkingen meer kans dat er nog mensen fout gaan zitten. Alleen 2000 euro is veruit de slechtste opbrengst daar voor de mol.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #7 Gepost op: 30-04-2023, 23:49:16 »
Lancelot of Commy is de mol op basis van dit spel.
De mol wil niet dat Ruben zijn 3000€ wordt afgeschoten. Beste manier om daarvoor te zorgen is het zelf tegen Ruben opnemen en vervolgens te falen. Lancelot en Commy deden exact dat.

Mocht Toos de mol zijn zou hij hier wel heel passief zijn.
I was blind but now I can see

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #8 Gepost op: 30-04-2023, 23:50:46 »
Mocht Toos de mol zijn zou hij hier wel heel passief zijn.
Ja, vooral omdat hij zelf 0 euro waard was. Maar Comfort hier ook onverdacht: doordat zij Ruben uitkoos om mee te duelleren kwam er al zeker 1000 euro in de pot.
...óf niet!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #9 Gepost op: 1-05-2023, 00:05:41 »
Ja, vooral omdat hij zelf 0 euro waard was. Maar Comfort hier ook onverdacht: doordat zij Ruben uitkoos om mee te duelleren kwam er al zeker 1000 euro in de pot.
Misschien vonden de makers het ook eens leuk om de mol geen voorkennis te geven om het duel wat eerlijker te maken

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #10 Gepost op: 1-05-2023, 00:15:33 »
Dit is nou typisch zo'n opdracht die ik (laptop erbij beeld stil zetten etc) nog eens en wellicht nog eens moet zien waar nou de details zitten. De eerste keer kijk ik altijd om een algemene indruk te krijgen, maar dan mis ik vaak wel de helft van de details.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 00:23:39 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #11 Gepost op: 1-05-2023, 00:38:27 »
Ik vond Ruben zo gespannen overkomen gedurende deze hele opdracht, ik dacht nog: "Zou hij weten dat ze hem allemaal door hebben?" Tja, ik zat er dus behoorlijk langs met mijn molverdenking :-X  ;D
Dat wil dus wel zeggen dat ik de andere kandidaten (toch op zijn minst een beetje) minder gespannen over vond komen, maar voor een groot deel gewoon zoals ze altijd zijn: Toos gezellig lachend, Commy een beetje mysterieus, Lancelot uitbundig en (in mijn ogen opzettelijk) lomp.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #12 Gepost op: 1-05-2023, 02:28:24 »
Leuke proef, veel lagen, waardoor lastig de mol te herkennen. Wat wil hij/zij nou? Zo min mogelijk geld in de pot. De individuele spelletjes en duel schieten kan geoefend worden, maar het bluffen zeker niet.

Ik denk dat je als mol niet bij het laatste schiet onderdeel wilt zitten. Want dan moet je echt zeker weten dat je op die ene ring van 0 euro 1 vrijstelling kan schieten. Iets erbuiten of er binnen is x1000 euro in de pot. De roos zal dan nog het beste zijn met 1 extra kandidaat in de finale maar toch het geld in pot.

Denk dat we op basis van deze proef het bij Lance of commy moeten zoeken.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #13 Gepost op: 1-05-2023, 02:50:51 »
Ook hier weer is de hoofdverdachte Lancelot. Toos idd te passief en Comfort had Ruben niet moeten kiezen.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #14 Gepost op: 1-05-2023, 07:39:11 »
Misschien vonden de makers het ook eens leuk om de mol geen voorkennis te geven om het duel wat eerlijker te maken
Dat was ook mijn eerste indruk. Dat de mol niet was ingelicht over de prestaties van de anderen.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2023, 07:40:51 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #15 Gepost op: 1-05-2023, 09:08:38 »
Ja, vooral omdat hij zelf 0 euro waard was. Maar Comfort hier ook onverdacht: doordat zij Ruben uitkoos om mee te duelleren kwam er al zeker 1000 euro in de pot.
Ik snap dit niet. Comfort speelt 3000 - 1000 is 2000 euro uit de pot. Wat had een mol dan moeten doen?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #16 Gepost op: 1-05-2023, 09:12:26 »
Ik snap dit niet. Comfort speelt 3000 - 1000 is 2000 euro uit de pot. Wat had een mol dan moeten doen?

Iemand die 0 euro waard is kiezen

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #17 Gepost op: 1-05-2023, 10:00:23 »
Iemand die 0 euro waard is kiezen
Het gaat wel erg opvallen als ze dan plots Toos zou kiezen, terwijl ze er op voorhand van overtuigd lijken dat het Ruben is.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #18 Gepost op: 1-05-2023, 10:03:38 »
Het gaat wel erg opvallen als ze dan plots Toos zou kiezen, terwijl ze er op voorhand van overtuigd lijken dat het Ruben is.
Ruben was alleen al de winnaar bij het vorige duel. Ze had al aangegeven dat ze de vrijstelling wilde. Kan ze het toch makkelijk verkopen dat ze het dan liever wil proberen tegen Toos?

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #19 Gepost op: 1-05-2023, 10:18:54 »
Iemand die 0 euro waard is kiezen

100% waar. Maar ze is zelf 1000€ waard, dus maakt het haar niet uit als ze sowieso van plan is het duel te verliezen om niet het eindduel te moeten spelen.

En misschien weet ze ook niet wie 3000€ op zijn hoofd heeft. In dat geval is het veiliger om te kiezen voor Ruben, die het duel ervoor al had getoond niet voor het geld maar voor kans op een vrijstelling te gaan. Anders had hij zich laten afschieten door Lancelot.
Zo kan ze wel haar toneeltje opvoeren: ‘laat mij u neerschieten, dan hebben we 3000€’. Ze weet toch wat de uitkomst zal zijn.
Als ze kiest voor Toos en hij blijkt 3000€ op zijn hoofd te hebben, dan is ze niet zeker of hij gaat voor geld of de vrijstelling. Dat gaf hij voor de proef al aan.
I was blind but now I can see