Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren  (gelezen 5063 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #60 Gepost op: 3-05-2023, 14:42:22 »
voor de 100ste keer (en dan overdrijf ik niet)
::rofl::

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #61 Gepost op: 3-05-2023, 18:53:24 »
In het scenario dat ze het niet wist blijft Ruben een logischere keuze als Commy de mol is.
Van Ruben weet ze zeker dat hij wil winnen en voor de vrijstelling wil gaan. Hij gaf dit aan het begin van het spel al aan en won het duel tegen Lancelot waar hij toen zeker 3000€ op zijn hoofd had.
Bij Toos ligt het anders. Toos nam al eens geen vrijstelling. En gaf ook in het begin van de proef al aan dat hij op het moment zelf zou beslissen.
Dus als je dan moet kiezen tussen die twee is Ruben een veiligere optie voor de mol

Als ze het wel zou weten was Toos een veiligere optie, dat hoeft geen betoog.
Als je weet dat iemand voor een vrijstelling gaat is het toch handiger om die juist niet te kiezen. Die zal daarop gaan mikken in de volgende ronde. Dan kun je toch beter Toos juist proberen uit te gaan schakelen. Want een vrijstelling betekent dat het geld waarvoor is gespeeld kwijt is.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #62 Gepost op: 3-05-2023, 18:58:50 »
Ik vind het raar dat Toos afgeschreven wordt op basis van dat hij 0 waard was en koos voor Ruben die 3000 waard was .

Comfort deed precies hetzelfde in ronde 1 en dan is het wel een goede actie

Zelfs Lancelot koos voor Ruben, maar die was wel nog wat waard

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #63 Gepost op: 3-05-2023, 20:02:39 »
Ik schrijf Toos vooral af omdat deze opdracht volledig is mislukt voor hem, mocht hij de mol zijn. Er werd 2x om 3000/1000 gespeeld (slechtst denkbare situatie voor hem als mol) en bij het uiteindelijke schieten werd er ook nog eens 2000 euro opgebracht.

Hij was deze opdracht ook nog eens vrij passief. Ik kan het me niet voorstellen dat de mol zo passief de opdracht laat verlopen, terwijl er behoorlijke bedragen op het spel staan, die ook daadwerkelijk verdiend kunnen worden. Toos kan, als hij de mol is, natuurlijk niet weten dat Ruben 2 keer zou winnen (en er dus "maar" 2x 1000 verdiend werd).

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #64 Gepost op: 3-05-2023, 20:11:45 »
Maar dat geldt toch ook voor Comfort. Die deed precies hetzelfde.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #65 Gepost op: 4-05-2023, 10:02:40 »
Nee, want als Comfort de mol is heeft ze:

1) Invloed op het tweede 3000/1000 duel (die ze ook prompt verliest)
2) Geen invloed op het laatste schot (waar 2000 verdiend wordt, wat met een geoefende mol niet had gehoeven)

Bij het tweede duel pusht ze vrij veel naar Toos, wiens score ze ongeloofwaardig vond. Daarna kiest ze toch Ruben die de sprinkhanen heeft. Inderdaad, dat is redelijk onmols, want ze moet hierdoor haar duel verliezen, en heeft geen invloed meer op de laatste 2000. Mijn argument zou zijn dat ze geen keus meer had gezien hoe Ruben zich daar gedroeg. Het was overduidelijk dat hij de sprinkhanen had.

Maar, alles bij elkaar nemend vind ik Lancelot hier verdachter dan Comfort. Een zeer ongeloofwaardig antwoord geven (nulscore), in de hoop dat mensen je verdenken, zodat je iemand die 0 euro waard is in het duel kan krijgen (en dan kan winnen). Dat lukt echter niet, waarna hij het duel moet verliezen om 3000 euro uit de pot te houden. Geen perfecte opdracht voor een mol, maar zeker niet kandidaats.

Ik ga nog voor Comfort als mol, maar zou (mede hierdoor) niet verbaasd zijn als het Lancelot is. Toos kunnen we afschrijven.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #66 Gepost op: 4-05-2023, 15:17:04 »
Bij het tweede duel pusht ze vrij veel naar Toos, wiens score ze ongeloofwaardig vond. Daarna kiest ze toch Ruben die de sprinkhanen heeft. Inderdaad, dat is redelijk onmols, want ze moet hierdoor haar duel verliezen, en heeft geen invloed meer op de laatste 2000. Mijn argument zou zijn dat ze geen keus meer had gezien hoe Ruben zich daar gedroeg. Het was overduidelijk dat hij de sprinkhanen had.
Ik vond als kijker Toos hier oorspronkelijk ook verdacht, in de zin van dat die het laagste aantal kaarsen had kunnen aansteken, en Ruben ging sowieso niet op zichzelf stemmen, dus Comfort had hier perfect voor Toos kunnen gaan.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #67 Gepost op: 6-05-2023, 12:56:41 »
Toos vraagt eerst aan Comfort, dan aan Ruben of ze gaan voor de vrijstelling. Logischer wijs, vraag je dit eerst aan de kandidaten en op het einde aan de mol (Lancelot), want geeft deze de waarheid aan...Bovendien vraagt hij het ook niet letterlijk aan Lancelot, de andere 2 wel, wetende dat het antwoord van de mol(Lancelot) niet bijdraagt (gaat sowieso voor geld uit de pot).

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #68 Gepost op: 6-05-2023, 13:06:40 »
Nee, want als Comfort de mol is heeft ze:

1) Invloed op het tweede 3000/1000 duel (die ze ook prompt verliest)


Nou nee Comfort koos bij de tweede keuze wederom voor degene met 3000 euro. Ruben. Eigenlijk deed Toos het dan beter want die koos voor degene met 1000 euro en niet degene met 3000 euro.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Duelleren
« Reactie #69 Gepost op: 6-05-2023, 14:29:41 »
Wat ik opmerkelijk vind is dat Comfort gelijk toegeeft dat ze voor de vrijstelling zou gaan. Ze is inderdaad de eerste die de vraag krijgt. Als kandidaat weet je niet welke opdracht er komen gaat, en kun je je kaart misschien maar beter tegen de borst houden. Je weet nooit of degene die voor de vrijstelling/geld-keuze komt te staan het vertrouwen van de groep moet genieten.
...óf niet!