Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 4770 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Aflevering 1
« Gepost op: 24-03-2024, 18:50:53 »
Bespreek hier alles van de eerste aflevering!
« Laatst bewerkt op: 25-03-2024, 04:26:55 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2024, 21:38:11 »
Fantastische afwisseling van opdrachten weer!  ::bravo::

Heel leuk die verdubbelaars die overal verstopt kunnen zijn ook.

En de Doos van Pandora is terug!  ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2024, 21:40:22 »
Inderdaad meteen een top aflevering.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2024, 21:41:19 »
Wow wow wow, wat een start weer.

Mooie gelaagde opdrachten waarbij de deelopdrachten met elkaar in verband staan, leuke twists, leuke groep kandidaten.
Ik zit er al weer helemaal in en kan niet wachten op volgende week!   ::tandpastasmiley::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2024, 21:47:57 »
Het zou wel mooi zijn als Charlotte (die De Mol als achternaam heeft) ook daadwerkelijk De Mol blijkt te zijn  :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2024, 21:49:18 »
Hele goede start weer. Waar te beginnen met de Mol te zoeken? Maar eens beginnen met de aflevering nog een keer kijken. Past ook in het 2-thema. ::rofl::

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2024, 21:57:27 »
Het was niet de spectaculaire opening en twist die aangekondigd werd maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo erg. Leuke groep met heerlijke beelden, we zijn weer begonnen!

Echt jammer van de afvaller, dat leek me wel een van de sfeermakers.

En de verdubbelaar, leuk voor een keertje maar niet echt bijzonder.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2024, 21:59:43 »
Ik vond de twist ook minder spectaculair dan ik gedacht had, maar dat maakt mij ook niet zoveel uit. Ik vind het erg leuk dat de verdubbelaars overal te vinden zijn ::bravo:: Het moet alleen niet zijn dat er opeens zoveel in het spel zijn dat je ze zo goed als in elke opdracht kan inzetten. Het maakt het wel tof dat de Mol ongezien die verdubbelaartjes moet weghalen.

Prima opdrachten, leuke groep, fantastische beelden. Het was zeker genieten ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2024, 22:07:54 »
Poeh, waar te beginnen. (Behalve dan dat ik (deels) de 2 ontcijferd had.  ::rofl::)

De start was wat simpel, maar soms is simpel juist goed. Vond de keuze om de kandidaten in 3 groepen te splitsen beetje meh. Ik snap hem wel, maar voelde een beetje makkelijk. Het mysterie rondom de verdubbelaar werd wel lekker opgebouwd.

De tweede opdracht was ook leuk in thema, maar daar hield het voor mij even op. Het oogde veel moeilijker dan dat het daadwerkelijk was... Ik dacht dit is veels te simpel om te mollen. Maar toch 2800 euro. Mwah geen slechte oogst. Ik denk dat ze hier bij max. rond de 5k geschat hadden.

Dat moment waarop men erachter komt dat ze overal kunnen liggen is ook mooi, helemaal dat ze er daarna niet meer aan denken. ::rofl::
De laatste opdracht was voor mij wel het hoogtepunt van de aflevering, Hier zie je toch wel iedereen in zijn ware aard. Zonder dat ze allemaal met elkaar leuk doen. Mooi psychologisch spel. Ook tof dat dit op hun slaaplocatie is gedaan.

En dan die doos... Met het verhaal dat deze vanuit Griekenland is aangespoeld.  Fantastisch. ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2024, 22:12:27 »
En dan die doos... Met het verhaal dat deze vanuit Griekenland is aangespoeld.  Fantastisch. ::rofl::

Fantastisch!!!!!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2024, 22:26:38 »
Hele fijne eerste aflevering  ::bravo::
Prima gelaagde opdrachten, leuke groepsdynamiek, mooie beelden ook.
En die doos van Pandora terug...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2024, 22:29:19 »
Toffe eerste aflevering ::bravo::

Benieuwd of de doos van Pandora deze keer wel opengaat en wat dan de consequenties zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2024, 22:49:57 »
Ongelofelijk. Dat zulke televisie nog bestaat. Niets dan knolraap en lof, schorseneren en prei - maar bovenal lof.
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2024, 23:27:41 »
Wederom genoten. Een reisverslag, meteen de kandidaten in het diepe gooien :P of naja in geval van Philippe richting het kraaiennest. Dat de verdubbelaar er aan kleeft klinkt logisch. Minder spannend allicht dan wat Gilles al gedebunked had op de radio aan ideeen.

Wel mooi dat ze de gelaagdheid nog steeds prima verwerken in de opdrachten. En heerlijk des mols om de olijvenplukkers het moeilijker te maken met een ondergrond vol in de olijfolie. De terugkeer of naja het aanspoelen van de doos van Pandora vind ik interessanter dan de verdubbelschijven. In Griekenland prima op zijn plaats maar nooit geweten wat de consequenties zijn van het openen. Ben benieuwd of we nog zo'n voorstel wat je niet kan weigeren gaan krijgen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2024, 23:36:01 »
Wat een topgroep, wat een fantastische gelaagde opdrachten, de verdubbelaar, de doos van Pandora, de waanzinnige beelden, etc. etc.

Geweldige televisie dit! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2024, 23:47:51 »
Ze kunnen het nog steeds.

Heerlijke uitzending.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2024, 23:49:32 »
Beter dan ooit tevoren! 
 
Ben verliefd op Sicilië, wat een pracht-locatie en wat is de sfeer gelijk goed neergezet. De twist was wat minder groot dan verwacht, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar positief. Het is weer een leuke draai voor dit seizoen maar het hele spel veranderd gelukkig niet drastisch. Tot slot jammer dat die Gillian er gelijk uitligt, leek me een slimme kandidaat die ook voor het spel wilde gaan. Worden i.i.g. nog 9 hele leuke zondagen  ;D
« Laatst bewerkt op: 24-03-2024, 23:56:07 door Reflektor »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2024, 23:50:50 »
Zo blij dat het weer is begonnen ::hyper:: ::bravo::, blijft mijn favoriete programma van nu ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2024, 23:52:40 »
Beter dan ooit tevoren! 
 
Ben verliefd op Sicilië, wat een pracht-locatie en wat is de sfeer gelijk goed neergezet. De twist was wat minder groot dan verwacht, maar dat vind ik eigenlijk alleen maar positief. Het is weer een leuke draai voor dit seizoen maar het hele spel veranderd gelukkig niet drastisch. Tot slot jammer dat die Gillian er gelijk uitligt, leek me een slimme kandidaat die ook voor het spel wilde gaan.Worden i.i.g. nog 9 hele leuke zondagen  ;D
Mee eens. Elk jaar het jaar ervoor willen overtreffen gaat toch niet lukken. Kun je maar beter regelmatig een iets minder drastische opening hebben.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #19 Gepost op: 25-03-2024, 00:15:20 »
Goede eerste aflevering en schitterende beelden van Sicilië. Heb er zelf een lange roadtrip mogen maken en hoop zeker nog de mooie steden Ragusa, Palermo en natuurlijk Corleone terug te gaan zien deze serie. En de catacomben. De openingsopdracht was iets minder spectaculair dan waar we voorgaande seizoenen mee verwend zijn, maar de laatste psychologische opdracht was dan weer gouds van ouds en heel interessant. Heb genoten van de dans/olijven opdracht. Leuke groep, een aantal heel fanatieke deelnemers en toch al een viertal deelnemers die eruit springen. Kijk uit naar volgende week.