Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 4764 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #40 Gepost op: 25-03-2024, 15:20:49 »
Charlotte doet veel verdachte dingen (het snel willen afdrukken, het ei zo na doen omvallen van de gele mand, het niet snel afdrukken voor de vrijstelling, al lijkt ze me iemand die net altijd voor pasvragen/vrijstellingen zou gaan, dus waarom nu niet?), maar ze is zeer aanwezig tijdens de eerste aflevering, wat me doet denken dat zij de mol niet is.

Ik heb Charlotte ook redelijk hoog staan (ze neemt het initiatief voor het indrukken van de rode knop op de boot, ze wil de juiste gele ton omgooien maar is net te laat). Maar het wordt er wel héél dik ingewreven (ook met de quote gebruikt als titel door de makers) dat ze De Mol heet/is. Want ze zegt zelfs nog: ja jongens IK ben De Mol. Ofwel een superstoere en brutale molactie, waarbij ze hopen op de dubbele omgekeerde psychologie, of een manier om een kandidaat vol in de schijnwerpers te zetten..


Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #41 Gepost op: 25-03-2024, 15:25:58 »
Dan zet je ze toch gewoon niet meer in?  ::rofl::

Big brain move!  ::rofl::
Klopt. Maar er zijn altijd constructies mogelijk waarbij ze toch ingezet (moeten) worden.
De doos van Pandora openen moet consequenties hebben. Ik zou het wel passend vinden als hun ‘cadeau’ in de vorm van verdubbelaars opeens een vergiftigd geschenk wordt. We zullen wel zien.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 25-03-2024, 17:58:52 »
Ik zie dat mensen zeggen dat charlotte niet snel gedrukt zou hebben bij de verdubbelaars. Uit woorden van charlotte over wat ze gezien heeft, kunnen we afkeiden dat ze wel rap gedrukt heeft en dat er dus mensen gewoon sneller waren .

Al in een eerder seizoen heeft een drukknop/snelheidstest beslist en toen was de mol ook vrij rap maar previes niet rap genoeg .  Ook nu heeft het voordeel om net niet bij de eerste drie te zitten, zeker als je ook nog aan kan geven dat je rap gedrukt hebt .
Doordat charlotte wat mensen kan overtuigen op haar ge stemmen gaat er 2 k van het te winnen bedrag af

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 25-03-2024, 18:32:35 »
Dit is precies de reden dat ik na 1000 jaar seizoenen nog steeds het concept fantastisch vind.Misschien niet meer zo bezig met verborgen aanwijzingen maar dit is genieten. De groepsdynamiek is echt heel goed dit jaar maar de uitdagingen zullen groot zijn. Het blijft Sicilie, haha.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 25-03-2024, 18:41:56 »
Prima aflevering. Niet omver geblazen of enorm verrast, maar het was zeker niet saai of langdradig.
Ben benieuwd hoe het verder gaat met de groepsdynamiek. Weet nog niet helemaal of ik dit de allerleukste groep vind.. En jammer dat juist Gillian afvalt! Die kon een fijne en fanatieke sfeer in de groep brengen denk ik.

Offline The hunter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 25-03-2024, 18:55:14 »
Erg leuke eerste aflevering met meteen een psychologische proef op het einde. Dat zijn voor mij altijd de beste opdrachten! En de terugkeer van de doos van Pandora is zalig. Hopelijk wordt hij deze keer wel geopend en komen we eindelijk te weten wat hiervan de consequenties zijn.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 25-03-2024, 19:05:41 »
Zou wel een enorme anti-climax zijn als die Doos van Pandora deze keer weer niet opengaat  ::rofl::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 25-03-2024, 19:11:16 »
Hoe zat dat vorige keer eigenlijk? Was er maar 1 nacht de gelegenheid of hebben ze zich echt t hele seizoen gedragen en 'm niet geopend?
Zou 't ergens wel amusant vinden als bij openen de naam Alina nog steeds op een kaartje staat.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 25-03-2024, 19:21:03 »
De doos van pandora stond er toen 2 nachten . De eerste nacht  sliepen alle deelnemers samen in een tent en was de kans om de doos te openen minimaal. De tweede nacht  werd de kist tussen de tijdstippen 4 en 6 uur bewaakt door twee kandidaten ( hij kon volgens mij alleen open tussen die tijdstippen, omdat gdc  zo iets gezegd had )

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2024, 21:32:14 »
Maar nu de knuppel in het hoenderhok gooien, zou dit de voorlopig laatste reeks zijn? Ik zie allemaal verwijzingen naar eerdere seizoenen:

- jij wilde de mol wel/niet zijn verdeling (zoutvlakte s4)
- aan de boot (brug s4) hangende kandidaten
- 3 kandidaten die zagen dat zij wel/niet de verdubbelaar zouden krijgen (opening zonder mol)
- spel met drukknop/projector en filmpjes kijken
- Olijven plukken (druiven plukken in Duitsland)
- Doos van Pandora
- Gilles die opent aan tafel met beste vrienden, jammer dat hier niemand is (zoals de opening bij levend begraven in Mexico).

Dit is het gewoon het logische gevolg van het feit dat dit nu al de 9e serie op rij is. Ideeën zijn niet onuitputtelijk, ook niet als de meest creatieve mensen in de tv-wereld ze verzinnen.

Is dit erg? Nee, want het is nog steeds allemaal van het allerhoogste niveau en hoe een bepaalde opdracht verloopt is toch altijd weer anders. (En ook hoe de Mol zijn rol invult.)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2024, 21:35:56 »
Het is ook altijd anders uitgewerkt, andere laag, twist.
Ik durf er op wedden (hopen) dat er ook nog een bom aankomt.  ::tandpastasmiley::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2024, 21:38:43 »
Dit is het gewoon het logische gevolg van het feit dat dit nu al de 9e serie op rij is. Ideeën zijn niet onuitputtelijk, ook niet als de meest creatieve mensen in de tv-wereld ze verzinnen.

Is dit erg? Nee, want het is nog steeds allemaal van het allerhoogste niveau en hoe een bepaalde opdracht verloopt is toch altijd weer anders. (En ook hoe de Mol zijn rol invult.)
Oh nee zeker niet. Vind het ook juist wel leuke knipogen, maar dat zette me gewoon aan het denken (omdat ik juist elk jaar een reeks wil blijven zien).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2024, 21:54:33 »
Je moet ook nog duiken, hé.
Dat dacht ik ook in eerste instantie. Maar het duiken kan niet lang duren want je moet al die tijd je adem in kunnen houden!
Bernard dook als eerste op 19:00 resterend. Ze hadden nog ruim 9 minuten over. Dat betekent dat ze 4 molboekjes hebben opgedoken in minder dan 10 minuten. Bovendien zaten er nog wat mislukte pogingen in en werden ook nog alle 3 de vraagtekens opgedoken. De eventuele 4 of 6 overige kandidaten zouden zich volledig kunnen richten op de molboekjes en ze hadden er dus makkelijk nog 4 opgedoken kunnen hebben. Ervan uitgaande dat die kandidaten even goed konden duiken.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 25-03-2024, 21:55:38 »
Onwijs leuke opening  ::bravo::

Heel vet die doos van Pandora, ik hou echt enorm van 'shared universe'-dingen. Fijn om direct de groepsdynamiek te zien. Het kijkt ook lekker weg zo zonder iedere 10 seconden een beschrijvende biecht eronder te horen.

Ik dacht Gillian als mol, maargoed. Eerste scherm van een seizoen rood, is dat ooit ergens gebeurd?  ::vergroot::

Als ik nu de test zou moeten maken zou ik stemmen op Coco, Michaël, Senne of Charlotte.

Lynn en Phillipe verdenk ik het minst.


Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 25-03-2024, 23:36:22 »
Dat dacht ik ook in eerste instantie. Maar het duiken kan niet lang duren want je moet al die tijd je adem in kunnen houden!
Bernard dook als eerste op 19:00 resterend. Ze hadden nog ruim 9 minuten over. Dat betekent dat ze 4 molboekjes hebben opgedoken in minder dan 10 minuten. Bovendien zaten er nog wat mislukte pogingen in en werden ook nog alle 3 de vraagtekens opgedoken. De eventuele 4 of 6 overige kandidaten zouden zich volledig kunnen richten op de molboekjes en ze hadden er dus makkelijk nog 4 opgedoken kunnen hebben. Ervan uitgaande dat die kandidaten even goed konden duiken.
Ik ben persoonlijk iemand die graag duikt en zou dat ook wel kunnen, maar het zal toch even duren. Verbaasd me een beetje dat het maar 10 minuten duurde, want de vrouwen hadden het toch iets lastiger.

Maar je kan ook moeilijk op voorhand weten hoe goed of hoe minder goed het duiken zal gaan bij de kandidaten.

Offline Loezel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2024, 09:16:51 »
Wat een toffe aflevering weer.  ::bravo:: Nog geen idee qua mol en wat nou een handige tactiek zou zijn bij die laatste opdracht. Snel drukken dan heb je als mol de regie in handen qua verdubbelaars, maar maakt je ook meteen verdacht.

Oh en het einde was ook wel weer echt heel tof. Benieuwd wat er gaat gebeuren met de doos van Pandora.

Offline essie75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 26-03-2024, 09:54:46 »
Toffe eerste aflevering.
Erg jammer van de eerste afvaller.
Tot op heden nog niemand verder echt af kunnen strepen.
Een paar dingen die mij opvallen.

Bernard: fanatieke kandidaat, maar zou je als kandidaat jezelf meteen al zo neerzetten? Dan ben je dus niet verdacht door andere kandidaten en heb je weinig verdenkingen, waardoor je echt zelf heel goed moet zitten in je test om verder te komen.

Lynn: ik geloof het niet helemaal. In eerste instantie de Mol niet willen zijn, maar dan ook zo op een aparte positie worden neergezet in de opdracht.
En als Mol zou je dat juist wel fijn vinden, haalt weer verdenking van je af.

Philippe: maakt te makkelijke fouten denk ik? Is mollerig gedrag, maar ben je dan meteen de Mol, ook met die inleiding voor zijn aankondiging dat hij opa is geworden. En ik heb het idee dat ik hem ergens van ken, maar ik woon in Noord-Brabant dus dat lijkt me sterk.

Charlotte: zou wel een stunt zijn als De Mol ook De Mol is. Dan langs de andere kant is het ook weer te voor de hand liggend ofzo.

Michael: die uitspraak “ Ik ben em niet” daarmee wijkt hij als enige af en zegt hij de woorden “Ik” en “ Mol” niet in 1 zin. Zijn verhaal aan de boot was bewust erg grappig waardoor hij de tellers afleidde? Maar was wel een oprecht leuke anecdote. Net als het verhaal van de kwallen in Denemarken. Bijna alsof hij wist dat dergelijke anecdotes nodig zouden zijn.

Karolien: nog niets verdachts aan kunnen ontdekken, doet heel kandidaats

Coco: wel verdacht bij het omstoten van het blauwe blokje, verder heel kandidaats bij de boot opdracht. Is wel erg gericht op de vraagtekens en het “ voordeel” dat de 3 mannen hiermee zouden hebben.

Stephanie: ik heb geen concrete verdachte dingen, maar meer een onderbuik gevoel dat ze de Mol zou kunnen zijn. De mol is de eerste opdrachten misschien juist niet zo duidelijk in beeld. Ze gaat voor de vrijstelling, maar ze probeert geen andere kandidaat verdacht te maken, dus dat is juist erg kandidaats.

Senne: weinig concreet verdachte dingen. Beetje observerend en weinig opvallend.

Offline BeaVer

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #57 Gepost op: 27-03-2024, 11:14:29 »
Big brain move!  ::rofl::
Klopt. Maar er zijn altijd constructies mogelijk waarbij ze toch ingezet (moeten) worden.
De doos van Pandora openen moet consequenties hebben. Ik zou het wel passend vinden als hun ‘cadeau’ in de vorm van verdubbelaars opeens een vergiftigd geschenk wordt. We zullen wel zien.
Of de doos van Pandora zet in 1 knal de geldpot op 0. Dan komen die verdubbelaars plots wel goed van pas als ze terug van 0 moeten beginnen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 27-03-2024, 20:29:18 »
Fantastische Molstart ::bravo::
Wat een keigoed programma is dit toch  ::respect::

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 28-03-2024, 13:04:37 »
Op het einde van de aflevering horen we een geluidsfragment.
De trailer voor aflevering 2 is afgelopen en het logo van De Mol, Play Media en partners verschijnt op het scherm.
Dan horen we nog een stem, vlak er voor zien we Michaël 'Ah nee' zeggen.
Zou dit een tip zijn zoals in het seizoen van Gilles?

Geen idee of die schreeuw nog wat te betekenen heeft. Wanneer Stéphanie vanaf de boot in het water springt, is in elk geval de Wilhelm scream te horen; bij de andere drie springers is dat niet zo.