Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht  (gelezen 4651 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Gepost op: 7-04-2024, 19:35:16 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 3.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 20:48:33 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #1 Gepost op: 7-04-2024, 20:43:15 »
Pac benoemde het. Et voila de omerta / zwijgplicht is een deelopdracht  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 20:48:46 door Hadewychisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #2 Gepost op: 7-04-2024, 21:02:17 »
Wauw, ook dit is een geweldige opdracht. Leuk dat de mol de kandidaten heeft mogen kiezen. De mol heeft duidelijk de drukste kandidaten gekozen in de hoop dat die de zwijgplicht het snelste zullen doorbreken. Knap dat Coco en Michael het hebben volgehouden. Als de mol zichzelf zou hebben geselecteerd zou hij sowieso de zwijgplicht hebben doorbroken, een kleine streep door Coco en Michael dus. Lynn doet haar moeilijke opdracht ook goed. Leuk dat die liedjes in Nederland dus een andere tekst hebben, wij hebben het over kabouter spillebenen.

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #3 Gepost op: 7-04-2024, 21:04:26 »
Echt weer heel leuk deze opdracht, maar helaas kon Lynn nu niet de verdubbelaar inzetten…

Ik denk dat we Lynn nu wel zeker kunnen afschrijven, en idd zijn Michael en Coco nu ook minder verdacht
Deze hobby kost me echt teveel tijd...

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #4 Gepost op: 7-04-2024, 21:22:33 »
Wauw, ook dit is een geweldige opdracht. Leuk dat de mol de kandidaten heeft mogen kiezen. De mol heeft duidelijk de drukste kandidaten gekozen in de hoop dat die de zwijgplicht het snelste zullen doorbreken. Knap dat Coco en Michael het hebben volgehouden. Als de mol zichzelf zou hebben geselecteerd zou hij sowieso de zwijgplicht hebben doorbroken, een kleine streep door Coco en Michael dus. Lynn doet haar moeilijke opdracht ook goed. Leuk dat die liedjes in Nederland dus een andere tekst hebben, wij hebben het over kabouter spillebenen.
Michael heeft net als Charlotte de zwijgplicht doorbroken. Bernard en Coco hebben de 500 EUR wel binnengehaald

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2024, 21:23:47 »
Michael heeft net als Charlotte de zwijgplicht doorbroken. Bernard en Coco hebben de 500 EUR wel binnengehaald

Oh, dan heb ik ze door elkaar gehaald. Bedankt voor de correctie!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #6 Gepost op: 7-04-2024, 22:11:23 »
Het waren inderdaad Michael en Charlotte die de zwijgplicht doorbraken. Bernard en Coco deden dat niet en zorgden voor elk €500.
De mol kan zichzelf als zwijger kiezen en dan de zwijgplicht doorbreken (Michael, Charlotte) of 4 kandidaten kiezen waarvan hij denkt dat ze hun mond niet kunnen houden en proberen hen te doen praten.

Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #7 Gepost op: 7-04-2024, 22:59:32 »
Is het bedrag niet te klein om hier als mol te gaan spelen ? Moet je per se hier molacties doen ?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #8 Gepost op: 7-04-2024, 23:14:52 »
Nee gezien het geringe bedrag want geen verdubbelaar ingezet hoef je de opdracht niet te gaan mollen.

Toch vind ik beide acties van Charlotte en Michael volkomen naturel/verklaarbaar en daarmee mols. Zo blij als een kind reageren op een best lastige opdracht om met gebaren en hints uit te leggen aan Lynn. Ik had nooit klein stationnetje? en kabouter spillebeen geraden en geweten dat je beide zinnen moet afwisselen.

Tegelijkertijd kan ik mij wel voorstellen dat je als Charlotte je kapot ergert dat de zwemmers treuzelen en niet opschieten. Dus even uit je slof schieten. Oh, hè wat jammer dat ik het zwijgen heb doorbroken. Oeps.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #9 Gepost op: 7-04-2024, 23:19:54 »
Bij elkaar was het wel een behoorlijk bedrag.

Sowieso denk ik dat de mol de verdubbelaar zal inzetten bij bedragen die ook bij het verdubbelen relatief laag blijven. Zoals 2000 die 4000 worden, in plaats van 5000 die 10000 worden, mits de opdracht slaagt.

Die van 5000 naar 10000 zijn lastiger, dus de kans is groter dat die niet slagen. Ik heb het al eerder gezegd: bij een lager bedrag verdubbelen krijgt degene die daarvoor koos, alle lof. Maar als dat de mol is, heeft die wél 3000 euro laten liggen.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2024, 23:26:51 »
Als eerste coco die haar deelopdracht goed doet.:streep door coco
Daarna michael die lynn een vrij lastige opdracht weet duidelijk te maken zonder woorden, oprecht knap. Maar dan wel omerta verbreekt, toch wat mols.

De zwemopdracht van bernard en charlotte is eigenlijk niet te mollen, zekef niet als philippe de juiste toedracht noemt. Opvallend en ietwat gemaakt dat charlotte de omerta verbreekt

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #11 Gepost op: 8-04-2024, 03:15:31 »
Ik vraag me af waarom de mol voor Bernard heeft gekozen, hij komt niet zo impulsief op mij over als Michaël, Charlotte en Coco en ik zou eerder denken dat Stéphanie de zwijgplicht per ongeluk zou doorbreken.

En ik vroeg me af waar het gewicht van 75,4 kilo bij Coco's opdracht vandaan kwam. Misschien het gewicht van de mol?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2024, 08:17:08 »
Eigenlijk wel apart dat Lynn suggereert dat de opdracht om persoonlijk voordeel gaat maar wel gelijk 'ah neeeeee' roept zodra Michael de fout in gaat.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #13 Gepost op: 8-04-2024, 09:01:26 »
Eigenlijk wel apart dat Lynn suggereert dat de opdracht om persoonlijk voordeel gaat maar wel gelijk 'ah neeeeee' roept zodra Michael de fout in gaat.

Dat vind ik niet per sé apart of verdacht.  Daarvoor had Philippe al verteld dat er met zijn opdracht geld was verdiend. Dus waarschijnlijk ging ze er inmiddels vanuit dat hier ook geld verdiend kon worden.

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #14 Gepost op: 8-04-2024, 09:08:50 »
Eigenlijk wel apart dat Lynn suggereert dat de opdracht om persoonlijk voordeel gaat maar wel gelijk 'ah neeeeee' roept zodra Michael de fout in gaat.
De 'ah neeee' kwam er wel mega spontaan uit en als mol vind je het natuurlijk ook niet erg als hij zijn omerta verbreekt.

Op dat punt wisten ze nog niet zeker of het nu voor geld of persoonlijk voordeel ging en ze wist inderdaad van Philippe dat de opdracht om geld ging. Dus misschien dacht ze dan nu ook dat heel haar gedeelte van de opdracht nu mislukt was.
De sprekers hadden totaal geen info dus dan begin je natuurlijk zelf vanalles in te vullen.

Offline QH

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #15 Gepost op: 8-04-2024, 11:16:03 »
Misschien terzijde, maar meteen nadat Michael zich verspreekt doet hij...

Hupla zijn twee beentjes in de lucht (foto in bijlage).

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #16 Gepost op: 8-04-2024, 11:23:04 »
Inderdaad apart (is dit een houding die buiten cartoons ooit iemand aanneemt??) maar tegelijkertijd zou t mogelijk een aanwijzing richting 1 medekandidaat zijn en da's ook een beetje vreemd

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #17 Gepost op: 8-04-2024, 12:59:09 »
Is het bedrag niet te klein om hier als mol te gaan spelen ? Moet je per se hier molacties doen ?

Bwoah klein...ze verdienden 3000€. Moest Michaël en Charlotte gezwegen hebben was dit toch 5000€ geweest. Dat zou ik nu niet klein noemen.
I was blind but now I can see

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #18 Gepost op: 8-04-2024, 13:09:34 »
Ze kregen 500 pp voor het zwijgen en geen 1000, dus 4000 als ze stil waren gebleven.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - De zwijgplicht
« Reactie #19 Gepost op: 8-04-2024, 13:23:27 »
Bwoah klein...ze verdienden 3000€. Moest Michaël en Charlotte gezwegen hebben was dit toch 5000€ geweest. Dat zou ik nu niet klein noemen.
Elk apart was het maar 500euro. Toch een klein bedrag. Denk niet dat de mol hier veel moest doen, buiten dan de 4 babbelaars aanduiden. Toch mooi dat 2 van hen door de mand vielen.