Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen  (gelezen 5870 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #40 Gepost op: 22-04-2024, 16:22:34 »

Ik heb vooralsnog geen enkele reden om uit mijn tunnel te stappen, zeker niet.
Maar het molgesprek duidt toch wel iets te duidelijk in één richting en dat baart me steeds zorgen :-)

Mijn gevoel zegt me ergens wél uit de Michaël tunnel te stappen

A: het ligt er idd te dik bovenop
B: hij spreekt de T niet uit wat de mol wél doet in de zin “ik ben de mol nieT”. (Alleen Charlotte doet dit duidelijk ook en Senne ook n beetje)
C: heb het stukje kin opgelicht wat onder t masker te zien is en zie echt 0 haartjes.

Moet denk terug naar de tekentafel. Maar .. hij doet zo opvallend  ::rofl::  ::)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2024, 16:41:30 »
Sorry maar ik dacht toch echt dat groen welgeweten was dat dat verde is . Als iemand ooit in italie is uit gaan eten , zal de term verdura toch bekend voorkomen

En ik eet mijn carpaccio echt met worchestersaus , dus ik vond dat hier echt enorm gemold werd .  Was ook de plek waar je vrij makkelijk kon mollen

Bij de ton was het lastig om te mollen of je zou die stopjes niet juist moeten bevestigen , wat ook wel beetje gebeurd. Ik vind het lastig om in te schatten of je het vinden van de grotere lepels langer kon uitstellen .

Bij de pilaren gebeurt er orecies wat je kon verwachten .   Kan een prima molactie zijn , loslaten op moment dat de hulp er is

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #42 Gepost op: 22-04-2024, 16:47:38 »
Het gaat wel om groen in het Oudgrieks, niet in het Italiaans.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #43 Gepost op: 22-04-2024, 17:00:26 »
Sorry maar ik dacht toch echt dat groen welgeweten was dat dat verde is . Als iemand ooit in italie is uit gaan eten , zal de term verdura toch bekend voorkomen

En ik eet mijn carpaccio echt met worchestersaus , dus ik vond dat hier echt enorm gemold werd .  Was ook de plek waar je vrij makkelijk kon mollen

Bij de ton was het lastig om te mollen of je zou die stopjes niet juist moeten bevestigen , wat ook wel beetje gebeurd. Ik vind het lastig om in te schatten of je het vinden van de grotere lepels langer kon uitstellen .

Bij de pilaren gebeurt er orecies wat je kon verwachten .   Kan een prima molactie zijn , loslaten op moment dat de hulp er is

Italiaans en Grieks zijn wel echt twee verschillende talen, met zelfs een ander alfabet. Italiaans valt onder de Latijnse talen: verde (Italiaans), vert (Frans), Verde (Spaans), verde (Portugees)
Groen in het Oud-Grieks: prasios
I was blind but now I can see

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #44 Gepost op: 22-04-2024, 17:09:11 »
Knip

Het hoeft dus niet zo te zijn dat hij/zij daar ook daadwerkelijk op alle proeven zat.

Het enige wat wel opmerkelijk was, was dat het toch blijkbaar de bedoeling/het plan was dat de mol bij de ijsjes zat.(volgens wat wij gezien/gehoord hebben toch)

Ik heb (nog) niets teruggekeken maar als het de bedoeling was dat de mol bij de ijsjes zou zitten dan is het opvallend dat Senne dat in eerste instantie wilde. Hij werd door anderen gepusht in de richting van de parkeerplaats ondanks zijn tegenwerpingen dat hij niet goed is in puzzelen. Gilles vroeg immers om koele kikkers en puzzelaars.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #45 Gepost op: 22-04-2024, 17:24:30 »
Zeker waar.
Maar hij gaf dan wel weer veel goede antwoorden bij de auto's (maar werd vaak overruled door Bernard). Cadillac en Dacia had hij bijvoorbeeld juist. Die 5 minuten minder straftijd hadden de opdracht doen slagen.

Ook een rare keuze om de mol bij de ijsjes te willen. De consensus is toch een beetje dat bij de auto's er het best te mollen valt?
Tenzij er een andere reden is om de mol toch bij de ijsjes te zetten (bijvoorbeeld noodzakelijk voor een hint (de Melone-hint (anagram voor "een mol"))
I was blind but now I can see

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #46 Gepost op: 22-04-2024, 17:40:18 »
Bij het lekkend vat zag Charlotte pas erg laat dat er ook een grotere scheplepel lag, waarmee het vat veel vlotter vulde, veel tijd verloren.
In een opdracht vliegen zonder eerst even rond te kijken... het gebeurt wel meer.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #47 Gepost op: 22-04-2024, 18:09:16 »
Iedereen was hier verdacht. Senne en Michaël door de balken niet lang genoeg te houden, Bernard en Stéphanie door verkeerde antwoorden te geven en veel tijd te verliezen, Charlotte door veel te laat te merken dat een grote lepel gebruikt kan worden en net te laat aankomen. Ik kan hier onmogelijk bepalen wie de mol is.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #48 Gepost op: 22-04-2024, 18:34:50 »
Mijn natuur- en wiskunde is wat weggezakt  :-X
Is het echt zo mols om grotere lepel later te vinden? Toen waren er intussen behoorlijk wat gaten gedicht, waardoor er in de 2 minuten wachttijd veel minder water wegliep. Was na die 2 minuten daardoor wel weer sneller aan te vullen. Of was de ton in de 2 minuten ondanks die gedichte gaten toch leeg?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #49 Gepost op: 22-04-2024, 18:42:32 »
Ik had dezelfde fout als Bernard en Stephanie gemaakt met die carpaccio en Italië vraag. Mij leek een Italiaans klinkende sausnaam ook logischer in de oren dan een Oosterse saus of typisch Engelse saus. Maargoed ben niet thuis in de Italiaanse keuken, heb nooit carpaccio thuis bereid dus geen idee wat er in het standaard recept zit.

Als mol (lees Stephanie) samen met Bernard die geen keukenprins is het dan makkelijk vertragen. Dat gaat ook op voor de andere vragen. Wat dat betreft is de meest opvallende / makkelijke positie die van Senne en Michael. Maar ik vlak Stephanie niet uit in deze opdracht.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #50 Gepost op: 22-04-2024, 18:58:14 »
Ik vraag mij af of de mol dat zichzelf wel wil aandoen om in de positie van Stephanie en Bernard te zitten. De meeste mensen gaan de antwoorden niet weten, zeker niet wat Italos betreft, en in die hitte 4x op en af die helling met die bol... om daarna nog een heel eind te lopen. Senne en Michaël hebben van bij de start tot aan Hercules er ook 25minuten over gedaan, met enkel de molkwelling er tussen, en die waren ook behoorlijk buiten adem.

Nu lijkt het er allemaal op dat Michaël opzettelijk loste wanneer Charlotte en Lynn aankwamen, maar serieus, die 2 hadden dat echt niet langer dan een minuut volgehouden. Ondertussen hing er al 30 extra kg aan.
En de dames waren ook buiten adem, ze kwamen dan ook nog eens 22/23minuten later aan dan Senne en Michaël en als ik dan denk dat ze toch trager lopen dan de mannen valt het wel mee hoe lang ze over de opdracht deden.

En over wat Lynn zei bij haar vertrek, over de mol en paaien:
Charlotte doet het daar wel opvallend goed, moedigt Lynn aan, "we zijn goed bezig", "wil je overnemen?" Bij de molkwelling heeft ze goesting om de pot nog wat op te krikken. Ze kijkt niet, ze weet zelf wel wat ze gezegd heeft.


Ook in Griekenland was er ook een opdracht met de Sisyphus kwelling, nl bij de vradeto trappen moesten 3 kandidaten naar beneden rollende ballen ontwijken.

« Laatst bewerkt op: 22-04-2024, 19:22:39 door mocemole »

Offline Fernandel

  • Forumlid
  • tutti insieme
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #51 Gepost op: 22-04-2024, 19:40:56 »
De praktijk heeft geleerd dat het vat sneller vol was met grote lepel. Het verschil tussen de lepels was danig groot en het heen en weer geloop...  :D
Ik zal dan even opnieuw kijken waar die andere lepel plots vandaan komt... of die ook direct kon gekozen worden? Eigenlijk is Lynn als eerste begonnen met de lepel, denk ik nu?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #52 Gepost op: 22-04-2024, 19:42:49 »
Er was 1 kleine startlepel. 1 middelgrote lepel die ze voor 1 minuut wachten konden krijgen en de grote voor 2 minuten wachten.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #53 Gepost op: 22-04-2024, 20:02:15 »
Ik snapte sowieso niet waarom ze niet eerst de ton dichten voor ze überhaupt water gingen scheppen eigenlijk

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #54 Gepost op: 22-04-2024, 20:55:33 »
Ik snapte sowieso niet waarom ze niet eerst de ton dichten voor ze überhaupt water gingen scheppen eigenlijk

De pluggen dreven in de ton, en het was er volgens mij een die dieper dan een armlengte was. Zonder bijscheppen komt het water al gauw op een niveau dat de pluggen buiten armbereik komen, zelfs als je al een paar gaten gedicht hebt, en op dat moment is alles gegarandeerd mislukt. Wellicht zijn ze er te ver in gegaan, maar bijscheppen had wel degelijk nut.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #55 Gepost op: 22-04-2024, 21:28:06 »
De pluggen dreven in de ton, en het was er volgens mij een die dieper dan een armlengte was. Zonder bijscheppen komt het water al gauw op een niveau dat de pluggen buiten armbereik komen, zelfs als je al een paar gaten gedicht hebt, en op dat moment is alles gegarandeerd mislukt. Wellicht zijn ze er te ver in gegaan, maar bijscheppen had wel degelijk nut.

Hadden ze maar gereedschap om die pluggen snel en efficiënt uit de ton te scheppen hé…ah nee wacht.  ::tandpastasmiley::
I was blind but now I can see

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #56 Gepost op: 22-04-2024, 22:32:47 »
Haha dat stoorde me ook mateloos. Mijn nerd-dom kreeg even de bovenhand.
Of ze dachten ‘Sport in een Grieks theater, dat kan echt niet’.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #57 Gepost op: 22-04-2024, 23:12:45 »
Zeker waar.
Maar hij gaf dan wel weer veel goede antwoorden bij de auto's (maar werd vaak overruled door Bernard). Cadillac en Dacia had hij bijvoorbeeld juist. Die 5 minuten minder straftijd hadden de opdracht doen slagen.

Ook een rare keuze om de mol bij de ijsjes te willen. De consensus is toch een beetje dat bij de auto's er het best te mollen valt?
Tenzij er een andere reden is om de mol toch bij de ijsjes te zetten (bijvoorbeeld noodzakelijk voor een hint (de Melone-hint (anagram voor "een mol"))
Gilles vraagt: "en de ijsjes, alles duidelijk daar?"

Dus misschien waren ze gewoon de verschillende posities aan het overlopen voor het geval de mol daar terechtkwam.

Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #58 Gepost op: 23-04-2024, 02:17:46 »
De krachtpatsers zijn toch erg afhankelijk van de andere ook. Hoe sterk je ook bent, 30 minuten later aankomen. Hoeveel kilo moet je dan al niet dragen. Dat is zeer moeilijk.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Griekse kwellingen
« Reactie #59 Gepost op: 23-04-2024, 09:02:16 »
De opdracht duurde een uur? Na een half uur geeft Hercules over aan Senne. Die houdt het 12 minuten vol met de lichtere variant van de zuilen. Dan moeten Michaël en de rest het nog 18 minuten volhouden tot het einde met de zware variant. Michaël zou het een minuut of 6 hebben volgehouden, dan zijn er nog 12 minuten te overbruggen door de overige 4 kandidaten.
Michaël had moeite om op zijn plaats te kunnen blijven staan, het leek een zware proef.
Bij een optimale inzet van alle kandidaten hadden ze het misschien kunnen halen. Zo bekeken kan je aan iedereen twijfelen die een klein steekje liet vallen, ook aan Senne, want 12 minuten met die lichtere variant kan wel eens vrij kort zijn.
Ik betwijfel of bijvoorbeeld een Stéphanie het ook maar 1 seconde had volgehouden.

Als iedereen naar het scherm had gekeken was de proef 3000 min 6 x 500 is precies 0 euro waard.
Misschien de focus van deze opdracht verplaatsen naar de molberichten, want de opdracht zelf was redelijk onmogelijk. Misschien heeft er ergens een orakel gesproken?
Dan zit je bij de lekkende waterton ook prima op zo'n warme dag. Beetje verkoeling.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2024, 09:03:56 door foxhunter »