Hele goeie aflevering, met een filmische opener, een wat suf middenstuk, maar een knallend einde.
Wederom een parallel met een eerder seizoen, 2 kandidaten worden levend begraven en moeten opzoek naar (begrafenis)muziek. Eentje voor de categorie: "Alles komt terug."
De tweede opdracht had wat leuker kunnen zijn, ik had oprecht gehoopt dat de andere nog iets konden doen. Iets met inbellen ofzo en dan dat ze Michael moesten overtuigen van molschap. De twist voelde ik al aankomen. Ik zei letterlijk toen hij in de auto stapte. "Weden dat hij alle kandidaten te horen krijgt?"
Derde opdarcht is praktisch alles of niets, maar met extra stappen. Dat is opzich niet erg, want er is genoeg oppertuun om het geld te verkrijgen, iets wat werkelijk ook gebeurd is. Je merkt letterlijk bij de hele groep dat ze zo hoog in hun stress en spel zitten. Helemaal omdat de makers nog extra met vuur spelen door met hun molboekje te sollen. Hierdoor dat de winst zo euforisch is. (Alleen raak ik wel echt bezorgd voor de mentale staat van de kandidaten...
)
Ps. De beelden van volgende week voelde ook weer aan als een in de categorie, "Alles komt terug." Individuele opdrachten waarover ze moeten liegen/waarheid spreken. Met bijbehorende Pinokkio.