Auteur Topic: [Kandidaat] Stéphanie  (gelezen 9425 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #20 Gepost op: 1-04-2024, 10:54:31 »
(...) en in de video met 'hoe heeft de mol deze dag beleefd' weer het meest écht als mol klinken itt anderen die toch meer starten met 'als ik de mol zou zijn..'

Dat laatste dacht ik ook, of eigenlijk viel het me alleen deze tweede aflevering op.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #21 Gepost op: 1-04-2024, 10:57:01 »
Dat laatste dacht ik ook, of eigenlijk viel het me alleen deze tweede aflevering op.

Vorige keer viel het me minder op qua formulering (ook bij de anderen) maar vond ik haar qua toon ook al wel klinken alsof ze echt voor zichzelf sprak

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #22 Gepost op: 4-04-2024, 16:53:45 »
Bij de doos van Pandora is Michaël op zoek naar Lynn en Stéfanie zegt uit zichzelf kamer 14.

Stéfanie wordt stevig op de achtergrond gehouden en zie ik als winnaar.  De productie zal haar zien als de alternatieve mol, zodat we op het laatst nog een ‘keuze’ hebben.
Michaël verdenkt openlijk Bernard (hij kijkt steeds naar hem als een resultaat bekend gemaakt wordt: ijsjes en verduBBelaar beheerder) en Coco zien we in afl. 3 een opdracht met Bernard doen en zegt al alles op 1 te hebben gezegd.
Stéfanie is nog prima verdacht te maken, dus dit zal komende afleveringen worden opgevoerd. Ze is redelijk slim, zij maakt goede kans te winnen.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #23 Gepost op: 4-04-2024, 17:11:18 »
Stéfanie zegt uit zichzelf kamer 14.

Stéfanie wordt stevig op de achtergrond gehouden en zie ik als winnaar.  De productie zal haar zien als de alternatieve mol, zodat we op het laatst nog een ‘keuze’ hebben.

Dit vind ik inderdaad wel goede argumenten waarom Stéphanie niet de mol zou zijn. Daarentegen.. ik zat net deze video te kijken, en dan zie je dat qua kandidatengedrag ze nog onderaan het lijstje staat. (Wat onder kandidatenacties valt is subjectief natuurlijk).


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #24 Gepost op: 4-04-2024, 18:08:40 »
Ik kan mij goed vinden met deze kandidaatspunten behalve Senne die naar mijn gevoel teveel heeft gekregen. Maar ja, je kan je eerst kandidaats gedragen en dan zorgen dat er veel uit de pot verdwijnt.

Ik blijf niettemin bij Stéphanie als hoofdverdachte vooral omdat zij door de productie op de achtergrond wordt gehouden. Senne en Charlotte blijf ik ook verdenken.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2024, 18:10:26 door Luc »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #25 Gepost op: 4-04-2024, 18:12:38 »
Uit jezelf kamer 14 zeggen is inderdaad wat kandidaats, maar op dat moment was er al zo'n €2000 verloren. Als je als Mol dan iets goeds wil doen, dan het liefst waar iedereen bij staat.

Verder viel het mij ook op dat ze voor opdracht 2 als een van de eersten bij de ontbijttafel komt en vervolgens bij nummer 4 gaat zitten, helemaal aan de andere kant van de tafel. Op die plek heb je de grootste kans dat de twee die boven in het kasteel komen jouw bordje niet verhangen of in ieder geval niet op 0% zetten (dit is ook geanalyseerd in het topic van deze opdracht) en je dus de mogelijkheid hebt om de doos open te maken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #26 Gepost op: 4-04-2024, 18:21:15 »
De andere kandidaten zullen ook weten dat Lynn in kamer 14 zat, als mol kun je dat best roepen om vertrouwen te winnen (en er was al een pak uit de pot). Wel onmols van Michael haar op zijn rug naar beneden te sleuren.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #27 Gepost op: 4-04-2024, 19:30:15 »
Och, misschien is het juist mols om als het onheil al afgeroepen is (door jouzelf in het geval van Michaël) nog als held uit de hoek te willen komen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #28 Gepost op: 4-04-2024, 23:15:58 »
Kan zijn, de 'onmolse' acties van Stéphanie en Michael hebben er niet kunnen verhinderen dat meer dan €3000 uit de pot ging.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #29 Gepost op: 4-04-2024, 23:30:30 »
Coco zien we in afl. 3 een opdracht met Bernard doen en zegt al alles op 1 te hebben gezegd.
Beetje off topic aangezien het hier over Stéphanie gaat en niet over Bernard of Coco, maar ik zie niet in waarom Coco hier alles op Bernard zou hebben ingezet? Daarbij is het ook gevaarlijk om uitspraken te doen over afleveringen die nog gaan komen puur uit de vooruitblik.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2024, 07:36:28 »
Hint: kaas, wijn en tomaten (attributen filmpje met Matteo), inclusief kuchen, slikken en knip in de montage bij Gilles in de introductie-aflevering.
Edit (Mvnl): "nobody else than you" (Dolce Vita) als Stéphanie in beeld komt bij het etentje na proef 1.

1.1: beste positie, wil snel drukken, neemt geen verdubbelaar, stuurt en faket schrik zodat ze als laatste kan gaan (enkel verdubbelaar als het moet, geen molboekje als het kan)
1.2: beste positie, stelt voor om de antwoorden op Bernard (heelal) te spreiden nadat Gillian het juiste antwoord al naar voor had geschoven. Is ook druk in de weer om olijven bij wespen te (helpen) gieten, terwijl Karolien nadien aangeeft dat Stéphanie nog blauw (kwallen) had gezegd.
1.3: gaat voor de verdubbelaar, wat haar wellicht meer kans geeft om die globaal bekeken 1x te pakken te krijgen.
2.1: stuntelt met het vangen van de ijsjes, bij haar komen de ijsjeslikkers ook vaak net te laat. Niet noodzakelijk slechte positie, aangezien de puzzels sowieso erg moeilijk blijken.
2.2: is snel aan de ontbijttafel en kiest voor het veilige cijfer 4 (wat haar bij behoud ook op de meest gunstige positie in 2.3 zou brengen), houdt zich stil als de groep het licht ziet dat er met Senne gecommuniceerd moet worden, drukt foute antwoord door bij de wetten. Heeft geen oren naar de zwarte tekstjes van Senne.
Edit (Luc): gaat voor foute keuze Kurt Cobain.
2.3: gaat voor openen van de kist, houdt zich opnieuw afzijdig in de nabespreking na een "ik had net hetzelfde gedaan"-schouderklopje aan Michael

Edit: wordt meer dan gemiddeld in de luwte gehouden, krijgt "onschuldige kandidaat"-tussenshots.

Follow the money: zelden of nooit op een positieve inbreng in de proeven te betrappen.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 14:40:51 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2024, 08:22:20 »
Mooi overzichtje. Ik denk dat ik ook nog maar eens (na schot-voor-de-boeg) voor Stéphanie als Mol ga. Ik ben benieuwd of we in aflevering 3 wat meer van haar gaan zien.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2024, 10:45:48 »
Stéphanie stak ook onterecht de kaars van Kurt Cobain aan.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2024, 11:00:19 »
Ik keek t net nog even terug en 30:33 van aflevering 1 blijft voor mij de grootste aanwijzing.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2024, 19:43:22 »
Ik keek t net nog even terug en 30:33 van aflevering 1 blijft voor mij de grootste aanwijzing.

Ik ben benieuwd waarom   :)
Ma how, zeg!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #35 Gepost op: 7-04-2024, 07:55:36 »
Ik ben benieuwd waarom   :)

De lyrics als ze in beeld komt vooral  ;)

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #36 Gepost op: 7-04-2024, 08:52:04 »
Goed gezien! Ik voeg toe aan het lijstje :-)
@Luc: klopt! (al is het wel Bernard die Kurt Cobain eerst roept) De info over de teksten van Senne bereikt haar ook niet, wel bij het volgende koppel. In een vorige passage zagen we Stéphanie aan de portofoon.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 09:29:20 door Molekule »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2024, 11:33:33 »
Zodra Charlotte met haar boekje weer aan boord is van het schip, zie je een bruine plaat in de zee, vanaf een hoge drone camera. Dit zou de doos van Medusa kunnen zijn/voorstellen, die gaat aanspoelen op Sicilië. Stéfanie gaat nu duiken. Symbolische voorstelling van ellende over Sicilië?

Vult in beeld als enige de rode ton van Bernard met olijven, zonder dat er iemand in de buurt is. Onnodig, alleen voor de tv kijker te zien.

Stéfanie vangt weinig bollen ijs, maar geeft in het spel wel goede aanwijzingen, na 1 keer struikelen over ciaciococo gaat het daarna gewoon goed.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2024, 13:10:13 door foxhunter »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2024, 15:06:11 »
Vult in beeld als enige de rode ton van Bernard met olijven, zonder dat er iemand in de buurt is. Onnodig, alleen voor de tv kijker te zien.

Het zijn er wel heel weinig, tenminste wat wij te zien krijgen. Het overschotje, voor aflevering 9?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Stéphanie
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2024, 16:21:54 »
1 keer een volle mand met olijven in de rode ton, terwijl er niemand in de buurt was en we de andere kandidaten alles behalve de rode ton zien vullen. Later nog een keer, dat noem jij een restje, maar we zien er niet veel van. Als de tijd op is, net te laat met een gevulde mand.