Auteur Topic: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas  (gelezen 2881 keer)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
[Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Gepost op: 14-04-2024, 19:39:31 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 4.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2024, 20:56:51 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2024, 21:48:13 »
Je kunt eenvoudig mollen met deeg smijten, pizzadozen verliezen en de verkeerde ingrediënten opnoemen. Dus in deze opdracht kan de mol overal wel de boel verstieren. Wel heerlijk met ananas als vijand van de pizza  ::zweep::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #2 Gepost op: 14-04-2024, 21:50:00 »
Schot voor de boeg: Zou het kunnen dat de Mol met ananas gooit? (Charlotte deed me aan Lennert denken met de wijnglazen - die net niet genoeg gevuld waren. Om zich te kwalificeren was haar pizzadoos-toren groter dan die van Bernard en kleiner dan die van Stefanie. Dat gaf haar de zweem van enige inspanning en het gaf haar misschien de mogelijkheid om met ananas te gaan gooien? = Mollen)
Get me out of this tunnel...

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #3 Gepost op: 14-04-2024, 21:50:26 »
Je kunt eenvoudig mollen met deeg smijten, pizzadozen verliezen en de verkeerde ingrediënten opnoemen. Dus in deze opdracht kan de mol overal wel de boel verstieren. Wel heerlijk met ananas als vijand van de pizza  ::zweep::

Als ik de mol was zou ik precies genoeg fout doen om ervoor te zorgen dat er maar één naar de finale mocht en dan zou ik die plek opeisen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2024, 21:56:08 »
De mol zal wellicht bij de finalisten willen zijn om de pizza te verpesten.
Michael als enige de pizza binnengebracht en dus onmols hier, Stéphanie, Senne en Lynn verdacht (maar Lynn is niet de mol).

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2024, 22:35:08 »
Voor mij blijven na deze opdracht ook alleen Senne en Stephanie over als mol. Maar ik zit al 2 afleveringen op hen, dus ik schiet niet heel veel op hahah
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2024, 22:39:24 »
In de groep van de bezorgers had je invloed op 500 euro meer, dan in de andere twee groepen.
Voor mij maakt dat Bernard en Charlotte net wat verdachter dan de rest.

Bij de groepsverdeling zijn er een paar die voorkeuren noemen. Bernard zegt direct niet fijnproever te willen zijn. Charlotte stelt voor om te lopen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2024, 22:44:01 »
Als Michaël de mol is, kan hij best met een pizza van €500 de held gaan spelen. Absoluut hierdoor niet afstrepen.
Verde ontzettend goeie opdracht.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2024, 23:24:23 »
Als Michaël de mol is, kan hij best met een pizza van €500 de held gaan spelen. Absoluut hierdoor niet afstrepen.
Verde ontzettend goeie opdracht.
Net als het feit dat hij in zijn deelopdracht gelijk ansjovis benoemt bij de laatste pizza. Als mol weet je dat er nog maximaal 1 kandidaat door kan, en dat hij uiteindelijk nog dingen kan verpesten bij het vervoeren van de pizza met pizzaschep.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2024, 11:25:23 »
Waarom wachtten ze niet wanneer er ananas viel? Er stond zo te zien geen tijdsdruk op.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2024, 11:42:23 »
Totaal terzijde, wat een grappig tegelmotief ligt daar eigenlijk op de grond van dat terras…   ::rofl::



Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #11 Gepost op: 15-04-2024, 11:43:46 »
Totaal terzijde, wat een grappig tegelmotief ligt daar eigenlijk op de grond van dat terras…   ::rofl::

lol, ik zou het niet pikken

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #12 Gepost op: 15-04-2024, 11:50:31 »
De mol is een man bevestigd?  ;D

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #13 Gepost op: 15-04-2024, 11:52:50 »
Wel groot verschil in moeilijkheid hier:
- Deeg gooien: relatief makkelijk, je mag vooral niet vangen met je vingertoppen.
- Proeven: iets moeilijker maar nog goed te doen. Lijkt wel makkelijker dan het is denk ik.
- Dozen lopen: leek me heel moeilijk om aan de grote hoeveelheden te komen.
- Pizzafinale: toch ook best moeilijk en redelijk willekeurig bij de ananasregen.

Als mol wil je vooral in de finale komen denk ik en idealiter als enige. Stéphanie komt hier toch weer slinks verdacht uit.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #14 Gepost op: 15-04-2024, 11:54:55 »
Dozen lopen voelt wel als degene waar je niet zoveel invloed op de anderen hebt.
Bij die andere 2 gaat het al de mist in als 1 persoon het heel slecht doet.

Offline Stars Hollow

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2024, 12:10:49 »
Wel groot verschil in moeilijkheid hier:
- Deeg gooien: relatief makkelijk, je mag vooral niet vangen met je vingertoppen.
- Proeven: iets moeilijker maar nog goed te doen. Lijkt wel makkelijker dan het is denk ik.
- Dozen lopen: leek me heel moeilijk om aan de grote hoeveelheden te komen.
- Pizzafinale: toch ook best moeilijk en redelijk willekeurig bij de ananasregen.

Als mol wil je vooral in de finale komen denk ik en idealiter als enige. Stéphanie komt hier toch weer slinks verdacht uit.
Idealiter als enige, ja. Maar dan moet je ook nog een beetje zeker zijn dat jij net die ene bent dat gekozen wordt. Dus is het niet veiliger om met je proef te mikken om allemaal door te gaan? Zo ben je er zeker van dat jij erbij bent en je neemt maar één (of in het geval van de dozendragers twee) extra personen mee. Dat is ook niet extreem veel als je die erna probeert te laten onderregenen in ananas.

Voor mijn Senne tunnel sluit dit weer goed aan dan ook. ::tandpastasmiley::
Ik moet het even terugkijken om te bevestigen maar bij de uitleg van het pizzadeeg smijten werd er ineens door de Italiaans pizzaman 'random' een deeg gegooid. Senne wist deze precies op de juiste manier te vangen. Wat me toch niet zo vanzelfsprekend lijkt als je dit nog nooit gedaan hebt. Dan pak je toch gewoon met je twee handen naar die pizzadeeg?
Dus mijn theorie, heeft hij hier op voorhand op geoefend zodat ze zeker aan voldoende pizzadegen kwamen om beide te kwalificeren voor de finaleopdracht?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #16 Gepost op: 15-04-2024, 12:22:26 »
Charlotte draait bij de realisatie van vergeten van verdubbelaars naar Stephanie. Zal haar roomie een aandeel hebben in de chaos die hier toe geleid heeft?
Stephanie staat ook al nee te schudden voor Charlotte het opbiecht.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #17 Gepost op: 15-04-2024, 12:23:18 »
Schot voor de boeg: Zou het kunnen dat de Mol met ananas gooit? (Charlotte deed me aan Lennert denken met de wijnglazen - die net niet genoeg gevuld waren. Om zich te kwalificeren was haar pizzadoos-toren groter dan die van Bernard en kleiner dan die van Stefanie. Dat gaf haar de zweem van enige inspanning en het gaf haar misschien de mogelijkheid om met ananas te gaan gooien? = Mollen)
Get me out of this tunnel...

Charlotte kan op basis van de derde opdracht gewoon toch niet de mol zijn?
Zij en Stéphanie drukten allebei door om op Coco te stemmen. Charlotte zette zelfs de stemming op Coco in gang en zei al "er niets van te geloven" wanneer Coco zich probeerde te verdedigen. Wat zou dat voor een rare moltactiek zijn.
I was blind but now I can see

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #18 Gepost op: 15-04-2024, 12:48:05 »
Charlotte draait bij de realisatie van vergeten van verdubbelaars naar Stephanie. Zal haar roomie een aandeel hebben in de chaos die hier toe geleid heeft?
Stephanie staat ook al nee te schudden voor Charlotte het opbiecht.
Ergens hoop ik wel dat de mol de verdubbelaars gaat saboteren door ze te stelen/verstoppen.
Voorlopig nog niet (zeker) dat dat gebeurd is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] Opdracht 2 - Pizza zonder ananas
« Reactie #19 Gepost op: 15-04-2024, 13:16:25 »
Vlak voor het eerste ananasgooimoment kijkt Michaël al naar de camera op die plek. Vond ik heel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 17:59:12 door Mollem »