Auteur Topic: [Kandidaat] Bernard  (gelezen 11279 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #120 Gepost op: 12-04-2024, 23:30:46 »
Bernard wordt ook in de terugblikmomenten aan het begin van de afleveringen steeds kandidaats in beeld gebracht. Daarmee zetten ze de toon steeds.
Ik vind dat Bernard in de afleveringen steeds net heel verdacht wordt neergezet. Dat hij niet echt vertrouwd wordt door de groep wijst ook niet echt naar hem als mol.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #121 Gepost op: 12-04-2024, 23:39:56 »
Ben er nog steeds niet uit of ik Bernard moet afstrepen of niet. 2 verdubbelaars zou ik nog snappen. Hadden best veel tijd dus al die verdubbelaars waren er toch wel uitgegaan. En dan kun je als mol maar beter zelf kandidaats overkomen.

Maar ook eens met Mollenjaher dat hij toch ook vaak verdacht wordt neergezet. En niet te vergeten dat hij veel geld heeft binnengehaald (waarom het zwijgen niet doorbroken?). Aan de andere kant, kan zo maar weer zijn dat de volgende afleveringen er ineens weer bakken met geld uit de pot gaan.... Ik wacht daarom nog maar even met afstrepen tot we wat verder zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #122 Gepost op: 13-04-2024, 02:57:30 »
Inconsistent gedrag
Bij 3.2 schat de mol Bernard in bij de vier kandidaten die moeite zullen hebben met de omerta, het zwijgen. Het lukt Bernard prima om te zwijgen.
Bij 3.3 winnen Bernard en Michaël de pastaproef en is het voor de twee niet kokende mannen zaak om rustig te blijven. Bernard zegt het nog zelf tegen Michaël, zij gaan aanvallen wij moeten rustig blijven. En toch zien de vier in de BMW onrustige kandidaten in B&M. Dat komt omdat Bernard reageert op iedere leugentje van Charlotte, over Panzani, over Ravioli etc. Hierdoor ontstaat de onrust.

Ik heb allerlei suggestie over een andere mol bekeken, maar kan niks vinden dat zo sterk is als bovenstaande inconsistentie. Niet bij de leugens van Charlotte, en niet bij stille muis op de achtergrond Senne en ook niet bij de vaak korte maar gemotiveerde sturing door Stéfanie.
Bernard doet wat hem uitkomt en past zich aan, aan de situatie.

Ga gewoon weer Bernard als mol invullen, nog meer overtuigd dan vorige week, omdat het steeds meer op zijn plek valt.

Bij 3.1 kun je zeggen Coco en Bernard zijn aan het nepmollen om zich verdacht te maken, maar het kan net zo goed twee keer een molactie zijn dat   Bernard nou eenmaal weet dat hier bepaald wordt hoeveel geld er verdient kan worden, de beste conditie heeft en Coco haar richtingsgevoel ontneemt door weg te lopen en haar in verwarring brengt.

Senne vond het raar dat Bernard geen contact opnam op het kasteel. Maar verdenkt hij Bernard ook? Dat zie ik niet terug, ze doen samen geen opdrachten, lijkt wel een bondje.
Lynn noemt Bernard een manipulator, maar dan wel in de gedaante van een kandidaat die zich wil ontdoen van een negatieve pasvraag. Niet als mol. Dus dat zit ook wel snor.
Michaël keek in het begin veel naar Bernard bij de eliminatie, maar dat is ook weggezakt. En die verdenkingen die bij De Mol in beeld komen, die vertrouw ik niet, nog minder dan bij WIDM-NL.
Ik denk dat Bernard best wel vertrouwd wordt in de groep, want zeer sociaal, meelevend, en heeft de meeste verdubbelaars ingebracht, dat zullen de andere kandidaten ook mee laten wegen. En zeker nu hij de omerta volbracht heeft heeft dat vertrouwen voor maar 500 euro een boost gekregen, waarna in 3.3 mooi 2800 euro weer verloren kan gaan.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #123 Gepost op: 13-04-2024, 08:10:01 »
Nu heb ik wel reacties gekregen, maar nu trekken precies degenen waar hier níet om gaat, zich dit aan.

Niks mis met een stevige discussie, overigens......

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #124 Gepost op: 13-04-2024, 09:24:59 »
Bernard komt onbetrouwbaar over, wordt door velen verdacht ondanks het feit dat hij het meeste geld heeft binnengebracht en maakt steeds een zenuwachtige indruk (ook al bij het verdedigen van zijn vrijstelling in opdracht 1.3). Lijkt mij zeker geen ideaal profiel voor de mol.
Die €2800 alleen aan Bernard toeschrijven slaat ook nergens op. het zijn de 4 in de BMW die uiteindelijk beslissen over de winst.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #125 Gepost op: 13-04-2024, 10:02:44 »
Ik snap als hij de mol is niet wat hij doet in opdracht 1.3

Zijn uitleg over dat er een verwijzing zat naar een opdracht klopt gewoon niet, en houdt geen steek voor iedereen die het hele filmpje zag.

Hiermee ontmaskerd hij zichzelf als iemand die snel drukte en zorgt hij potentieel voor veel geld in de pot (in een aflevering waar al veel verdiend was  toch raar voor een mol)
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #126 Gepost op: 13-04-2024, 13:57:44 »
Ik snap dat stuk bij de verdubbelaar inderdaad ook niet als ik als uitgangspunt heb dat bernard de mol is.  Elke kandidaat die het filmpje heeft uitgekeken weet dat hij liegt en dat fus mogelijk doet om te verbloemen dat hij snel gedrukt heeft en kanshebber is op de verdubbelaars .

Een mol als kanshebber op de verdubbelaars zal , volgens mij, nooit de aandacht op zichzelf trekken. Niet omdat een mol die verdubbelaars wil hebben, maar omdat de mol eil dat er verkeerde personen worden weggestemd .

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #127 Gepost op: 13-04-2024, 14:30:57 »
Ik snap als hij de mol is niet wat hij doet in opdracht 1.3

Zijn uitleg over dat er een verwijzing zat naar een opdracht klopt gewoon niet, en houdt geen steek voor iedereen die het hele filmpje zag.

Hiermee ontmaskerd hij zichzelf als iemand die snel drukte en zorgt hij potentieel voor veel geld in de pot (in een aflevering waar al veel verdiend was  toch raar voor een mol)
Zei hij opdracht of gaf hij aan dat er een hint in zat (ik meen me te herinneren het laatste)? Zag ergens in een ander topic voorbij komen dat het lijkt of er op het eind van het filmpje letters zichtbaar zijn geweest. Kan zo maar eens blijken te kloppen dat er daar inderdaad een hint te zien is geweest.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #128 Gepost op: 13-04-2024, 14:39:42 »
Hij heeft het over 'een stukje heel belangrijke informatie dat we kunnen linken aan een bepaalde opdracht'. Als Lynn hier had toegehapt, was Bernard ontmaskerd en was er zeker 2000 euro verdiend.
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #129 Gepost op: 13-04-2024, 15:13:02 »
Probleem is dat ik het ook niet kandidaats kan uitleggen. Ja er zou geld verdiend worden. Maar als kandidaat laat je toch geen vrijstelling aan je neus voorbij gaan?
Dus als kandidaat zou je zo'n opmerking toch ook niet maken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #130 Gepost op: 13-04-2024, 15:45:28 »
Ik snap als hij de mol is niet wat hij doet in opdracht 1.3

Zijn uitleg over dat er een verwijzing zat naar een opdracht klopt gewoon niet, en houdt geen steek voor iedereen die het hele filmpje zag.

Hiermee ontmaskerd hij zichzelf als iemand die snel drukte en zorgt hij potentieel voor veel geld in de pot (in een aflevering waar al veel verdiend was  toch raar voor een mol)
Michael redde Bernard door een doelgerichte vraag te stellen aan Stéphanie waardoor zij alsnog eruit gestemd werd (door te vragen wanneer precies Michael in beeld kwam, dat kan een mol niet van buiten weten). Anders was Bernard wellicht eruit gestemd.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #131 Gepost op: 13-04-2024, 18:28:58 »

Je beweert dit heel stellig, dus ben ik benieuwd naar je bewijs hiervoor.

Leuke vraag! In het spel zit natuurlijk één mol. Ik zie de regie echter als een grotere mol... Het is heel eenvoudig om met de montage een compleet andere indruk te geven van de situatie door een fragment te plaatsen bij een ander moment. Dat wordt regelmatig gedaan. Je kan het zelfs in dit gedeelte zien: het fragment dat Michael met zijn beide handen aan zijn hoofdschuddende hoofd zit, wordt zowel tijdens de definitieve keuze van de groep waar de bom zit als ook bij het fragment dat GDC kort daarna praat getoond.

Nu zat ik dat gedeelte van die Ape nog eens goed te bekijken. Ik denk dat het fragment dat Bernard lacht en Michael een wegwerpgebaar maakt bij het definitief maken van de keuze door de kandidaten past. Het wordt nu getoond bij de uitspraak van Senne dat ze wanhoopsdaden doen. Maar dat kunnen ze never nooit gehoord hebben, want Senne praat daar veel te zacht voor.

Je ziet Bernard met zijn beide handen tegen elkaar geklapt (soort smekende gebaar) voor zijn mond. Dat is zijn houding ook als hij de laatste smeekbede houdt. Die houding is bij het praatje van GDC even kwijt... Er is daar dus lekker geknutseld door de regie.

Juist het wegwerpgebaar zie ik als dé uiting van niet eens zijn met de uitspraak.

Da's de reden dat ik het zo zie.


« Laatst bewerkt op: 13-04-2024, 18:30:33 door ThaStayFan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #132 Gepost op: 15-04-2024, 16:36:17 »
Gewoon nog steeds Bernard.  Het lijkt er deze aflevering op dat er een aantal mollen bij zijn gekomen, er is er natuurlijk maar eentje.

Meest opvallende moment is de taakverdeling bij de pizza’s.  Bernard opent het bal met ‘ik ben geen fijnproever’ om, zodra er twee kandidaten voor de pizzadozen zijn, daar bij aan te sluiten. Daar wilde hij dus zitten.
Het probleem bij deze opdracht is dat niemand een garantie heeft op de finale. Bij de dozen kun je in ieder geval dozen verliezen, zodat er al gauw 1 kandidaat en met een beetje mazzel 2 kandidaten niet naar de finale gaan. De pizza-finale is vooral individueel. De invloed daar op elkaar is er nauwelijks, daar mis je weinig.
Bernard verliest heel veel dozen, die moeten bijgevouwen worden, dat is vermoeiend voor de andere 2, met kans op nog meer verlies. Van de 3 koeriers mag er 1 naar de finale,   2 x 500 is weggespeeld.
Met het karten zijn Michaël, Senne, Stéfanie en Charlotte aan het klooien, ook al redden ze Bernard juist wel!
Maar als je dan als enige over bent in ronde 15, dan ben je de held van de dag. Evengoed is er weinig verdiend en is de mol verborgen gebleven.


Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #133 Gepost op: 15-04-2024, 16:54:19 »
Michaël instrueert Bernard nochtans om binnen te rijden.
Waarom zou je als mol dat dan betwisten. Dat is een gratis 1000€ uit de pot spelen door de fout van iemand anders.
En je kan gewoon zeggen: De loodgieters zeiden dat ik mocht finishen, dus ik heb naar hen geluisterd.

Ik zie geen enkele reden voor Bernard om hier geen gebruik van te maken.
Ok, je bent dan misschien de held, maar het had hier niet gehoeven.
I was blind but now I can see

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #134 Gepost op: 15-04-2024, 17:28:42 »
Bernard gaat de finale - ondanks zijn bloedfanatieke instelling - waarschijnlijk niet halen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #135 Gepost op: 15-04-2024, 17:30:18 »
Benard heeft als enige niet gemold in de race en had inderdaad eerder kunnen stoppen. Bovendien deed hij niet mee in de pizza-finale wat de mol zeker zou doen. Ik twijfel ook of hij de finale zou halen, ik zie hem net voordien stranden.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #136 Gepost op: 15-04-2024, 18:45:47 »
Bernard is voor mij nog steeds een prima persoon om de mol te zijn.

Hij werd weer volledig positief in het voorfragment getoond. Daar waar de anderen mollend in beeld komen, doet Bernard het allemaal goed. Hoppa, de toon is weer door de regie gezet.

Bernard manoeuvreert zich ook in aflevering 4 steeds in een prima (mol)positie tijdens de opdrachten. Sluit netjes aan bij Charlotte bij de pizzadozen bezorgen. Hij kiest de achterste positie bij het lopen. Kan je doen wat je wil, want niemand heeft het door. Even nog de goede kandidaat uithangen door Charlotte te helpen. Ondertussen vliegt de ene na de andere pizzadoos eraf. Hij komt echt met de kleinste stapel aanzetten! Daar speelt hij al 2 personen mee weg.

Bij het karten zien we inderdaad nauwelijks iets van zijn molgedrag. Maar wat wil je? Zijn drie mede-karters verknallen de opdracht compleet. Dan kan jij als mol er inderdaad voor kiezen om de bocht uit te vliegen of ook naar binnen te rijden als Senne, maar Bernard koos voor de ronde uitrijden en de complete held te spelen. Hij gooit de eerste bananen raakt en de laatste gaan volgens mij bijna allemaal mis. Maar verder doet hij het ten overstaan van de hele groep prima (wat hij bij het baantjes zwemmen ook deed). Ben je de goede kandidaat en kan je later weer lekker mollen als mol.

Wat me verder opviel was hoe de mol sprak bij 'antwoorden verbeteren': "Luister goed naar mij!". Nou, ik hoor een meester tegen zijn leerlingen spreken! Antwoorden verbeteren doet een schoolmeester trouwens ook de ganse schooldag, want leerlingen maken nou eenmaal foutjes... In het eerste gedeelte van de aflevering verbetert de mol het script naar zijn zin.
Mario Cart vind ik trouwens prima passen bij het thema 'leerkracht / lager onderwijs'. Een game die veel kinderen spelen. Wat ik volgens mij nog niet genoemd had, is de 'schoolkaart' op de boot, die naar beneden komt (waar de vraagtekens te zien zijn). Een echt schoolvoorwerp. Net als de boeken, die we in de eerste afleveringen op tafel zien liggen.

Verder zag ik Bernard na de kartopdracht weer 'alleen' staan bij de groep (stond los van de karters). Precies wat een mol wel eens doet, want hij voelt zich geen onderdeel van de groep. Deed ie op de boot ook in aflevering 1.

En wat weet hij toch makkelijk kritieken te pareren en lekker mee te babbelen. Grapjes maken over van alles en nog wat...

Jahoor, ik zie in Bernard nog steeds de mol België 2024!

« Laatst bewerkt op: 15-04-2024, 19:43:24 door ThaStayFan »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #137 Gepost op: 15-04-2024, 19:45:38 »
Zag de behind the scenes op de site. Bernard heeft wel humor.

Hij stond lang bovenaan op mijn lijstje. Maar wordt toch wel moeilijker vol te houden dat hij de mol is. Heeft intussen dan toch wel heel veel onnodig geld binnengebracht terwijl er ook geen mingeld van hem tegenover staat. Denk dat ik voorzichtig toch maar ga strepen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #138 Gepost op: 16-04-2024, 11:28:22 »
Bernard schrijf ik volledig af. Als je al per se zo snel controle wil over de verdubbelaars, dan ga je die niet inzetten in een aflevering waar 5000 euro (dus 10000) verdiend kan worden en waar je als kandidaat ook nog lange tijd buitenspel staat. De opdracht had prima kunnen slagen, zou toch wel een fiasco zijn geweest voor de mol.

Een tweede reden is dat als je als mol jezelf kiest om te zwijgen, dan zorg je er wel voor dat je toch je mond voorbij praat. Anders had je beter iemand anders kunnen kiezen, nu levert het gewoon 500 euro op.

Bernard had ik om bovenstaande redenen al afgeschreven. Maar zover er nog twijfel was, is het nu toch helemaal duidelijk?

Hij krijgt een molactie werkelijk op een presenteerblaadje aangereikt. De mensen in de toren, die verantwoordelijk waren voor het tellen, hebben verkeerd geteld. Hij kon dus gewoon juichend over de finish komen en achter Senne parkeren. Weg 1000 euro.

Wat doet hij? De mensen in de toren verbeteren en alsnog 1000 euro binnenbrengen. Je kan hier toch met geen mogelijkheid meer een mol van maken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Bernard
« Reactie #139 Gepost op: 16-04-2024, 12:00:06 »
Nee, hij is het overduidelijk niet, dus herhaal ik mezelf maar:


Inderdaad. Het Balcaen-kaartenhuis gaat instorten.

Zou me niks verbazen als hij aanstaande zondag al afvalt, want de dames zijn gewiekste spelers.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!