Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 15726 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #180 Gepost op: 19-04-2024, 16:20:40 »
Ik vermoed dat de drie finalisten een of meerdere afleveringen krijgen waarin ze zeer verdacht worden neergezet. Hier van uitgaande kunnen we in ieder geval Senne en Michaël in de finale verwachten. Persoonlijk hoop ik dat Lynn er ook bij zal zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #181 Gepost op: 19-04-2024, 16:23:28 »
Ja, Michaël had een speciale band met Coco, dat is ook wel te zien in de backstagebeelden.

Het kan dus ook daarom zijn dat Michaël zo raar deed terwijl hij niet de Mol is. Misschien had hij als kandidaat net als de anderen ook wel door dat Coco heel zenuwachtig deed of raar wegliep van de computer en de afvaller was en probeerde hij haar een beetje te redden door zichzelf opvallend te gedragen, of was hij al in mineur om het waarschijnlijke aanstaande vertrek van Coco.

Dat hij haar wilde redden door zichzelf opvallend te gedragen, dat geloof ik niet.
Haar redden zou betekenen dat de tweedeslechtste naar huis moet. Dan loop je 20% kans om zelf naar huis te vliegen. Ik geloof nooit dat een kandidaat dat risico neemt.
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #182 Gepost op: 19-04-2024, 16:25:50 »
Ook hem hebben we vol en breed in beeld ongelooflijk zien mollen. Of je er als kijker toen zelf al achter was is de vraag.
Dat was met het bieden van die €10000 om degene die in de dossiers had gekeken te verklikken, dat kun je niet wegknippen. Ook nadien werd hij door de andere kandidaten nauwelijks verdacht, op dit forum meer.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #183 Gepost op: 19-04-2024, 16:27:28 »
Ik vermoed dat de drie finalisten een of meerdere afleveringen krijgen waarin ze zeer verdacht worden neergezet. Hier van uitgaande kunnen we in ieder geval Senne en Michaël in de finale verwachten. Persoonlijk hoop ik dat Lynn er ook bij zal zijn.
Ik denk eerder dat Stéphanie, Senne en Michaël de finale bereiken. Lynn verwacht ik er niet in.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #184 Gepost op: 19-04-2024, 16:54:35 »
Dat hij haar wilde redden door zichzelf opvallend te gedragen, dat geloof ik niet.
Haar redden zou betekenen dat de tweedeslechtste naar huis moet. Dan loop je 20% kans om zelf naar huis te vliegen. Ik geloof nooit dat een kandidaat dat risico neemt.

Maar hij is dan ook geen kandidaat hé? Hij wil haar wel redden, maar na de 'preek' van Lynn snapt hij ook dat het oneerlijk is tegenover de op één na slechtste.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #185 Gepost op: 19-04-2024, 17:08:04 »
Michaël wordt bij momenten erg verdacht neergezet zoals bij de executie, de race (waar hij ook blijk leek te hebben van voorkennis), de box van Pandora en ook op het schip toen Michaël zich als enige niet kon bevrijden.
Anderzijds zorgde hij ervoor dat op Stéphanie werd gestemd in de tweede ronde van de verdubbelaars, wilde hij absoluut communiceren met Senne bij zijn bevrijding en bracht hij als enige zijn pizza binnen.

Ik vond het wel meevallen, tot deze aflevering waar hij superverdacht in beeld wordt gebracht, op de pizzaopdracht na.
Daarvoor was het eerder Senne, Bernard en Charlotte.
De box van Pandora: ja, hier kan je natuurlijk niet veel doen in de montage: hij heeft nu eenmaal de doos geopend, dat kan je moeilijk gaan verdraaien.
Voor de rest was het altijd "Michaël doet iets verdacht, maar dan gecounterd door iets onmols in een andere proef, dus bleef het wel in evenwicht.

Als monteur moet je natuurlijk ook het verhaal laten kloppen.
Je kan moeilijk geen enkel shot van Michaël die zich zenuwachtig gedraagt in het eindproduct steken, terwijl 4 kandidaten benoemen dat hij zich verdacht gedraagt.

De reden waarom hij plots ook verdacht wordt is natuurlijk omdat in opdracht 1 vooral hij en Stéphanie er beide voor zorgen dat die opdracht faalt. Maar in opdracht 3 is Stéphanie net de minst verdachte van heel de groep, want zij noemt als enige enkel Coco (en niet Michaël) als afvaller.

Maar ik ben het wel eens dat hij in de 4de aflevering qua verdacht gedrag er wel met kop en schouders uitsteekt. En dat dat meestal geen goed teken is.
I was blind but now I can see

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #186 Gepost op: 21-04-2024, 21:29:54 »
In afl. 5 zijn er enkele zaken die mss op Michaël als Mol kunnen wijzen.
- In de eerste opdracht staat hij op een cruciale plaats. Als hij de palen laat vallen is het finito. Maar later hoor ik ook de soundtrack van Gladiator - waar Maximus DM - aan het einde van de film ook tussen twee palen staat vastgebonden. (Hij krijgt een messteek van Commodus - Phoenix.)
- Aan het einde van de eerste opdracht zegt Gilles iets over Comfort-food. Waarop Michaël antwoord: Het mag heel Comfort zijn. Verwijst hij naar de Mol (Comfort) van vorig jaar?
- Als ze bij de 'Moeder-opdracht' blokken moeten stapelen meen ik een M en een I te lezen in de voorbeeldblokken - wanneer het programma uitlegt hoe het zal werken. (Blauw scherm - De letters staan wel verticaal.)
- Na het programma zegt Gilles: "Een van de 5 kandidaten is de Mol niet. Wie dan wel? Als je Wie Dan Wel omdraait krijg je M (D) M. Michaël de Mol?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #187 Gepost op: 21-04-2024, 21:49:01 »
In de extra beelden met Lynns eerste reactie zegt ze dat ze een paar dagen geleden een gesprekje heeft gehad met de mol en dat die haar de afgelopen dagen veel heeft opgezocht. Ze is er keihard ingetrapt.

Bij aanvang van één van de opdrachten van vanavond (weet even niet meer welke) heeft Michaël zijn arm om haar schouder geslagen terwijl ze naar Gilles lopen, dat viel me meteen op. Het zou me niets verbazen als ze het over hem heeft.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #188 Gepost op: 21-04-2024, 22:01:30 »
In de extra beelden met Lynns eerste reactie zegt ze dat ze een paar dagen geleden een gesprekje heeft gehad met de mol en dat die haar de afgelopen dagen veel heeft opgezocht. Ze is er keihard ingetrapt.

Bij aanvang van één van de opdrachten van vanavond (weet even niet meer welke) heeft Michaël zijn arm om haar schouder geslagen terwijl ze naar Gilles lopen, dat viel me meteen op. Het zou me niets verbazen als ze het over hem heeft.
Ze noemde hem ook als verdachte na de deelopdracht waar hij de omerta verbrak waar zij bij was, je kan daar best eens gelijk in hebben hoor!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #189 Gepost op: 21-04-2024, 22:12:12 »
Na de grote schijnwerper op Michaël vorige week, was dit toch meer de grote Senne show in aflevering 5, dus dat sterkt dan toch weer. En ook Bernard en Stéphanie waren lekker aan het mollen. Leuk seizoen. Maar het is Michaël:

-Michael doet de Hercules opdracht: heeft daarmee controle over alle deelopdrachten en eindigt eigenhandig alle andere pogingen door toch wel wat theatraal en knullig de balken te laten vallen. Denk dat hij sterker is dan hij hier voordoet.

-Het was ook handig van Michaël om Senne als eerste te laten gaan, want die hield het met minder gewichten toch 12 minuten vol, terwijl Michaël zowel de eindcontrole had door als 2e te gaan, maar ook de schuld van zijn falen kon geven aan al die extra gewichten die hij als laatste erbij kreeg.

-Bij de antwoorden van de Mol wees veel op Michaël, waaronder zenuwachtig acteren in de Ape auto (de regie zet er vervolgens een beeld van Bernard bij..).

-Michael zegt opmerkelijk onaardige dingen over zijn mama in de auto (dit moet haast wel gespeeld zijn, toch)? O.a. dat ze niet kan koken. En vervolgens weer als ze niets weet over dat hij 'snoepjes gestolen heeft' ooit. Michael geeft zelfs zijn moeder op tv de schuld van zijn leugen: Neuh ik heb dat verteld van die snoepjes. "Nee?!" Jawel, heb ik verteld  ;D  En ook als zij niet weet dat hij voor het eerst dronken werd na zijn 17e (yeah right...) geeft Michaël weer openlijk zijn moeder de schuld: "Zeg jij moet niet saboteren, maar een van ons". Zij: "Nou ja!"  - Ik vermoed dat ze zelf ook verbaasd was over hoe anders haar zoon zich ineens gedraagt in dit TV-programma  ::rofl::

-Michael zegt (naast Stéphanie) als enige niet tegen zijn mama dat hij NIET de mol is. Hij grijnst wat. Een goede Italiaan liegt nóóit tegen die MaMa.

Maar goed, hij heeft wel voorspelbaar de joker gekozen. Alleen Senne deed daar mols
« Laatst bewerkt op: 21-04-2024, 22:14:51 door Nat007 »

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #190 Gepost op: 21-04-2024, 23:35:02 »
In de extra beelden met Lynns eerste reactie zegt ze dat ze een paar dagen geleden een gesprekje heeft gehad met de mol en dat die haar de afgelopen dagen veel heeft opgezocht. Ze is er keihard ingetrapt.

Bij aanvang van één van de opdrachten van vanavond (weet even niet meer welke) heeft Michaël zijn arm om haar schouder geslagen terwijl ze naar Gilles lopen, dat viel me meteen op. Het zou me niets verbazen als ze het over hem heeft.
Niets geeft ons natuurlijk zekerheid dat diegene waar Lynn het over heeft ook effectief de mol is. Ze kan dat zelf wel denken, maar daarvoor hoeft het nog niet zo te zijn.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #191 Gepost op: 21-04-2024, 23:36:51 »
-Michael zegt opmerkelijk onaardige dingen over zijn mama in de auto (dit moet haast wel gespeeld zijn, toch)? O.a. dat ze niet kan koken. En vervolgens weer als ze niets weet over dat hij 'snoepjes gestolen heeft' ooit. Michael geeft zelfs zijn moeder op tv de schuld van zijn leugen: Neuh ik heb dat verteld van die snoepjes. "Nee?!" Jawel, heb ik verteld  ;D  En ook als zij niet weet dat hij voor het eerst dronken werd na zijn 17e (yeah right...) geeft Michaël weer openlijk zijn moeder de schuld: "Zeg jij moet niet saboteren, maar een van ons". Zij: "Nou ja!"  - Ik vermoed dat ze zelf ook verbaasd was over hoe anders haar zoon zich ineens gedraagt in dit TV-programma  ::rofl::
Mogen de kandidaten of de mol hier wel liegen over de antwoorden op de vragen? Ik vermoed van niet... Volgens mij was de enige optie om hier zo weinig mogelijk inzet te verdienen hopen dat je moeder een verkeerd antwoord zou geven of er niet in slagen een letter op te vissen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #192 Gepost op: 21-04-2024, 23:52:22 »
Denk eigenlijk dat dat wel mocht.

Ik geloof sowieso niet dat Michaël na zn 17e pas zn eerste tongzoen kreeg.
En zijn moeder geloofde dat ook niet  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #193 Gepost op: 22-04-2024, 07:35:41 »
Wat hij in de eerste opdracht doet is zo duidelijk dat het er zwaar over zou zijn als mol. Weet niet goed wat ik hier van moet denken.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #194 Gepost op: 22-04-2024, 08:53:14 »
Denk eigenlijk dat dat wel mocht.

Ik geloof sowieso niet dat Michaël na zn 17e pas zn eerste tongzoen kreeg.
En zijn moeder geloofde dat ook niet  ::rofl::

Snoepjes stelen en pas drinken na zijn 17e? (De tongzoen was tussen de 15 en 17 zei Michaël) Ik kan me weinig voorstellen bij pas dronken worden voor het eerst na je 17e  ::rofl::

Maar als hij de mol is, dan wel een beetje een lompe soms haha

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #195 Gepost op: 22-04-2024, 09:01:05 »
Niets geeft ons natuurlijk zekerheid dat diegene waar Lynn het over heeft ook effectief de mol is. Ze kan dat zelf wel denken, maar daarvoor hoeft het nog niet zo te zijn.

Dat is zeker waar, maar het is niet nietszeggend.

Offline fluffy82

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #196 Gepost op: 22-04-2024, 09:32:31 »
Snoepjes stelen en pas drinken na zijn 17e? (De tongzoen was tussen de 15 en 17 zei Michaël) Ik kan me weinig voorstellen bij pas dronken worden voor het eerst na je 17e  ::rofl::

Maar als hij de mol is, dan wel een beetje een lompe soms haha

Ik was pas 19 toen ik voor het eerst bier dronk. Echt stomdronken pas op 20 of 21 voor het eerst. Voor mijn 18 was de enige alcohol die ik ooit dronk met Kerst een paar druppels wijn in mijn glas water om "mee te doen" met de volwassenen. Uitgaan was op Perrier of Looza.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #197 Gepost op: 22-04-2024, 09:37:15 »
Ik was pas 19 toen ik voor het eerst bier dronk. Echt stomdronken pas op 20 of 21 voor het eerst. Voor mijn 18 was de enige alcohol die ik ooit dronk met Kerst een paar druppels wijn in mijn glas water om "mee te doen" met de volwassenen. Uitgaan was op Perrier of Looza.

Ik had voor m'n 19e geen interesse in alcohol, ik ging wel elke week uit. Kostte me een tientje; één gulden voor de garderobe en dan kon ik nog 3 colaatjes drinken de rest van de avond  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #198 Gepost op: 22-04-2024, 10:00:35 »
Michaël lijkt echt de Mol te zijn, hoe relaxed ie door het spel gaat en altijd op de cruciale momenten steken laat vallen.

Maar niets is wat het lijkt toch? Ik durf maar niet in de Michaëltunnel te stappen. ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #199 Gepost op: 22-04-2024, 10:04:00 »
Iemand die in de allereerste opdracht al verdacht wordt neergezet is de mol niet.