Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 23820 keer)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #500 Gepost op: Gisteren om 13:44:21 »
Ik weet niet hoe hard jij de Belgische media volgt, maar een verwijzing naar Bart De Pauw is niet bepaald iets dat nu snel gedaan wordt
Ik denk ook niet dat ze gaan refereren naar de man van Melle.  ::rofl::

Ook, er kan in een opdracht een verwijzing zitten naar de mol. Maar de locatie van het seizoen en opdrachten liggen al lang vast vooraleer de mol wordt gekozen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #501 Gepost op: Gisteren om 14:15:23 »
- Het 3x3 grid hebben we eerder gezien, bij de doos van Pandora. En wie staat er op de plek linksboven? Bernard.


Is toch gewoon de alfabetische volgorde van de negen kandidaten op dat moment?


BERNARD - CHARLOTTE - COCO

LYNN - MARTA - MICHAËL

PHILIPPE - SENNE - STEPHANIE
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #502 Gepost op: Gisteren om 14:24:34 »
Klopt. Maar is het foute antwoord met de cijfers 301 daar random neergezet zodat het matcht met de plek van Bernard?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #503 Gepost op: Gisteren om 14:55:02 »
Maar er waren toch acht foute antwoorden? Dan is kans toch aanzienlijk bij de posities van Michaël en Senne ook een fout antwoord matcht?
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 17:31:33 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #504 Gepost op: Gisteren om 15:01:50 »
Er waren van de 9 opties uiteraard 8 foute antwoorden.

Maar er waren maar 7 niet bestaande adressen.

Het tweede adres dat wel degelijk bestaat in Palermo, is die linksboven.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #505 Gepost op: Gisteren om 15:09:39 »
En alleen in dit adres toch de cijfers 301?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #506 Gepost op: Gisteren om 15:32:01 »
Exact. Plus de moedervlek op Pinocchio.  It adds.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #507 Gepost op: Gisteren om 16:20:27 »
Waarom zul je in Italië nooit spaghetti bolognese eten?
SPAGHETTI ALLA MAMA
De reden is eenvoudig: Italianen combineren niet zomaar eender welke pasta met eender welke saus, en bij een dikke saus hoort dikke pasta. Een bolognesesaus zal een Italiaan dus nooit bij spaghetti serveren, eerder bij tagliatelli.
Dus als je de échte spaghetti bolognese wilt klaarmaken, moet je om te beginnen de spaghetti achterwege laten.

Volgens het recept dat in 1982 officieel door de Accademia Italiana della Cucina bij de Italiaanse Kamer van Koophandel werd vastgelegd, hoort bolognesesaus namelijk geserveerd te worden met tagliatelle. En dan niet met zomaar tagliatelle, nee, de pastalintjes moeten exact 8 millimeter breed zijn, zodat de saus goed kan worden opgenomen.

Recept:
Fettuccine, een breder soort tagliatelle, met bolognesesaus in Italië
In de oorspronkelijke saus behoren tot de vaste ingrediënten voor 6 personen:
beetje bouillon
½ kop melk
½ kop wijn
300 g runderborstgehakt
150 g varkensbuikspek
50 g bleekselderij
50 g wortel
50 g ui
zout en peper
De saus wordt klaargemaakt met olijfolie of boter of allebei.
In 1982 werd het authentieke recept door de Accademia Italiana della Cucina (de Italiaanse Culinaire Academie) bij de Bolognese Kamer van Koophandel gedeponeerd.


In het westen bestaat er een misverstand over dit gerecht, namelijk dat het een tomatensaus met gehakt en groenten naar keuze is, en dat het traditioneel wordt gegeten met spaghetti. Deze bereidingswijze komt niet overeen met de keuken van Emilia-Romagna en is voor veel Italianen dan ook een doorn in het oog. De burgemeester van Bologna heeft in het verleden zelfs uitgesproken dat "spaghetti bolognese" helemaal niet bestaat.[2] Het traditionele gerecht heet namelijk "Ragù alla Bolognese" en bestaat uit een vleessaus[3] die meestal opgediend wordt samen met tagliatelle. Het vlees is dus het belangrijkste ingrediënt in deze saus. Dit in combinatie met het langdurig stoven geeft de saus een hartige smaak. Ragù alla Bolognese wordt in Italië nooit opgediend met spaghetti.

Het vlees is dus het allerbelangrijkste in Ragu alla Bolognese!
Wie zijn moeder maakte de spaghetti met SPEKJES ? Michael  ::oink::
Het pastaduel en de quote met tagliatelle! De mol zat in de OLIJFGROENE PIAGGO APE
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 17:29:06 door Fay111 »

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #508 Gepost op: Gisteren om 19:07:57 »
Senne Bernard uit Melle, kleuren rood/geel.
De paarden hebben wel vaker zon kussentje op hun hoofd, maar deze is dan net toevallig rood/geel.

Wiki.... (toen niet-bestaande) Koekoekstraat nr. 70 in Melle te komen. Op een gegeven moment besloot de gemeenteraad om een van hun nieuwe straten de Koekoekstraat een naam te geven

Als Jens met zijn Koekoeksklok ook nog terugkomt…..

Mij lijkt de mogelijke terugkeer van de koekoeksklok/straat meer een verwijzing naar Senne. Een koekoek nestelt zich in andermans nest, gooit iedereen eruit en laat zich door de adoptiemama voeden en verzorgen. Koekoek Griek Archimedes in het bad. Eureka!
Pinocchio is ook een Surrogaatzoon die zich dan als echte jongen nestelt.

Plotse bedenking, wat als de locaties v de Verdubbelaars een hint waren. Vogelhuisje...windklok... Licht in een doosje...Pfff altijd maar nieuwe mogelijkheden.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #509 Gepost op: Gisteren om 21:01:09 »
Elk jaar hetzelfde liedje, zoek de mol nooit aan de hand van een hint, want eens je tunnelvisie ontwikkelt blijf je er vinden. Gevaarlijke strategie dus. Een paar hints die ik verwacht uit de "Bernard is de mol" hintmachine:

- Tekst GDC tijdens eliminatie 6:
De mol reist zeker mee.
Maar wie nog?
Wie zit de mol op de hielen?
En voor wie is dit het eindpunt?

Conclusie: Er worden maar drie schermen getoond. Eerst Bernard (De mol reist zeker mee), dan Senne (Wie zit de mol op de hielen?), als derde Stéphanie (Voor wie is dit het eindpunt?)

In de eerste aflevering had Bernard een vrijstelling en zei Gilles ook al iets in de trant van: jij gaat nergens heen.

Vind hoe dan ook dat veel van de eliminatieteksten betrekking hebben op Bernard.

- Alle afvallers vertrokken naar huis in de BMW met nummerplaat 2-EGH-157. Dit is ook de wagen waar Bernard in stapt richting Lukaku. Hij zit nog in het spel ondanks dat het de afvallerswagen is! Hiervoor hadden ze enkel 2 wagens.

- De mol hangt aan stuurboord, en zo kon je al een heel deel kandidaten uitsluiten.

- Intromuziek Star Wars: bijzondere interesse van Bernard in het heelal. Binary Sunset. De B van Bernard.

- De mol die voorstel doet om de test te verbeteren tijdens de gehackte test. Een subtiele verwijzing naar zijn beroep als leerkracht.

- Altijd als Bernard betrokken partij is bij het schermen komt falso uno aan bod, want hij is de valsaard van dienst.

- Stopwoord absoluut in verschillende afleveringen.

- De mol die als eerbetoon bij de autopuzzel belandt. Herkent nog iemand deze puzzel, die je vroeger kon spelen op de officiële één-website van De Mol 3, het vroegere seizoen in Italië.

- De Mol werd in Café De Mol voorgesteld in het groepje vakantiegevoel met de kleur groen.

- Behind the scenes wordt gezegd, "de kandidaten liegen en de mol spreekt de waarheid". Bernard is de enige die in afl.7 telkens gokt op waarheid en zelf de waarheid vertelt.

- De manometer die bijna tilt slaat als Bernard zijn vraag aan bod komt.

- Flashback achterstevoren Alina-hint als hij zijn scherm gaat checken in afl. 4.

- Last but not least, de zwarte kat die Bernard ongeluk brengt.

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #510 Gepost op: Gisteren om 21:27:22 »
Misschien nog een leuke verborgen hint naar Senne tijdens de waarheid/leugen opdracht.

Senne komt als eerste aan en gaat zitten op de plek (met het half lege glas) precies tegenover de Pinokkio-pop. Wanneer de pop 'liegt' wijst die dus met zijn neus Senne aan.

heb ik voor het eerst een échte hint gevonden?  ::vergroot::

congrats aan alle senne verdenkers! ik ging vooraf aflevering 1 vol op senne, puur onderbuikgevoel :)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #511 Gepost op: Gisteren om 21:37:44 »
heb ik voor het eerst een échte hint gevonden?  ::vergroot::

congrats aan alle senne verdenkers! ik ging vooraf aflevering 1 vol op senne, puur onderbuikgevoel :)

Ja, hoor, dit moet zeker een hint zijn. Goed gevonden.

Offline StRuPiE

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #512 Gepost op: Gisteren om 21:38:56 »
Misschien valt er ook dit seizoen een tip te zoeken in de eliminatieronde. Het viel mij op (sinds afl 3/4) dat Senne weinig empathie toont voor de afvaller, hij zit ook vaak uiterst links of rechts in beeld (met uitzondering in afl 6). Telkens als de afvaller in beeld wordt gebracht went Senne zijn blik de andere kant op. Ik heb nog eens alle beelden bekeken en met uitzondering van Marta zal Senne nooit in de richting van de afvaller kijken. Durft hij als mol niet rechtstreeks in de ogen van de afvaller te kijken en heeft hij spijt van zijn daden?

Afl 1


Afl 2


Afl 3


Afl 4


Afl 5


Afl 6


Afl 7


Hah! Ik wist het, vanaf het begin voelde dit verkeerd. Lichaamstaal is hier duidelijk een hint.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 21:42:07 door StRuPiE »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #513 Gepost op: Vandaag om 08:49:45 »
Hah! Ik wist het, vanaf het begin voelde dit verkeerd. Lichaamstaal is hier duidelijk een hint.

Ja, en we hadden het kunnen weten want hij zei het al bij de selectie gesprekken. "Als ik een spelletje speel kan ik het niet laten om vals te spelen. Achteraf als ik dan gewonnen heb voel ik mij schuldig."