Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?  (gelezen 6055 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #20 Gepost op: 5-05-2024, 21:24:28 »
Zouden ze een kandidaat als enige géén unieke ervaring geven? Of zal Michael wellicht die 24 uur benut hebben om zich klaar te stomen voor volgende week?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #21 Gepost op: 5-05-2024, 21:25:33 »
De kandidaten vertelden allemaal de waarheid en de Mol loog (weer).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #22 Gepost op: 5-05-2024, 21:30:31 »
De kandidaten vertelden allemaal de waarheid en de Mol loog (weer).

Dat lijkt mij te gemakkelijk als ik eerlijk ben. De kandidaten kunnen dat ook bedenken, dus daarom lijkt het mij gek als de makers daar bewust voor kiezen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #23 Gepost op: 5-05-2024, 21:31:40 »
Zouden de opdrachten écht aan de auto gekoppeld zijn? Want dan had Bernard in theorie gewoon een bezoekje aan thuis kunnen krijgen?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #24 Gepost op: 5-05-2024, 21:33:50 »
Zouden de opdrachten écht aan de auto gekoppeld zijn? Want dan had Bernard in theorie gewoon een bezoekje aan thuis kunnen krijgen?

Denk niet dat dat uitmaakte, misschien wel nòg ongeloofwaardiger.

edit: En grappiger: 'Ik ben met m'n moeder in bad geweest in Melle'  ::rofl::

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #25 Gepost op: 5-05-2024, 21:37:11 »
 ::rofl:: ::rofl::

Wat op de vorige pagina gezegd werd kan ik me wel in vinden. Allemaal een kaartje met Waarheid, en bij de mol wisselen ze 'm om. Alleen de mol liegt. Maarja het ligt al weer zo voor de hand he.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #26 Gepost op: 5-05-2024, 21:53:08 »
Ik kan me overigens niet voorstellen dat Bernard, als hij de mol is en voorkennis had, zo had kunnen reageren op Senne's verhaal.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 21:57:44 door Eva. »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #27 Gepost op: 5-05-2024, 21:56:24 »
Inderdaad, maar Bernard is dan ook de Mol niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #28 Gepost op: 5-05-2024, 21:58:10 »
Inderdaad, maar Bernard is dan ook de Mol niet.

Dit bestendigt ook alleen mijn Michaël-tunnel  ::tandpastasmiley::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #29 Gepost op: 5-05-2024, 22:08:32 »
Het eerste verhaal wist ik dat het gelogen was maar de drie andere dacht ik terecht dat ze waar waren.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #30 Gepost op: 5-05-2024, 22:15:45 »
Senne mocht als eerste kiezen bij het verhaal van Michaël, hij koos leugen, waardoor Charlotte en Bernard allebei voor waarheid gingen. Omgekeerde psychologie, net als Comfort vorig jaar.

Niemand gelooft Senne, Bernard heeft heel hard zijn best gedaan om zijn waarheid als leugen te verkopen. De trein naar Rome, nipt op tijd terug, maar toch tijd om naar de kapper te gaan.

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #31 Gepost op: 5-05-2024, 22:21:36 »
Vond het ook wel slim van Senne dat ie z'n verhaal juist op een geloofwaardige manier vertelde. Dubbele bluf. Daardoor gingen ze juist aan hem twijfelen. Los van dat het een absurd verhaal was natuurlijk.

Online Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #32 Gepost op: 5-05-2024, 22:23:22 »
Senne mocht als eerste kiezen bij het verhaal van Michaël, hij koos leugen, waardoor Charlotte en Bernard allebei voor waarheid gingen. Omgekeerde psychologie, net als Comfort vorig jaar.

Niemand gelooft Senne, Bernard heeft heel hard zijn best gedaan om zijn waarheid als leugen te verkopen. De trein naar Rome, nipt op tijd terug, maar toch tijd om naar de kapper te gaan.

Dit lijkt me inderdaad heel goed mogelijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #33 Gepost op: 5-05-2024, 22:28:44 »
Senne mocht als eerste kiezen bij het verhaal van Michaël, hij koos leugen, waardoor Charlotte en Bernard allebei voor waarheid gingen. Omgekeerde psychologie, net als Comfort vorig jaar.
Dat deed Eline ook in een gelijkaardige opdracht afl.7 jaar 2017. Toen konden er ook pasvragen gewonnen worden. Eline loog als enige ook maar toch dachten de anderen dat ze de waarheid sprak omdat ze 'slecht' loog.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 22:32:07 door Luc »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #34 Gepost op: 5-05-2024, 22:44:25 »
Senne mocht als eerste kiezen bij het verhaal van Michaël, hij koos leugen, waardoor Charlotte en Bernard allebei voor waarheid gingen. Omgekeerde psychologie, net als Comfort vorig jaar.

Niemand gelooft Senne, Bernard heeft heel hard zijn best gedaan om zijn waarheid als leugen te verkopen. De trein naar Rome, nipt op tijd terug, maar toch tijd om naar de kapper te gaan.

Bij het verhaal van Charlotte zegt Bernard ‘waarheid’, Michaël ‘waarheid’ en Senne ‘leugen’
Als Senne de mol is, zou je dan ook niet waarheid zeggen? Het maakt toch niets meer uit, want de twee vorigen hadden het al juist. Dus kan je als mol maar evengoed meegaan met de hoop.
I was blind but now I can see

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #35 Gepost op: 5-05-2024, 22:50:32 »
Waarom wordt er een bezoek gebracht aan Bernards huis? Daar heb ik over na zitten te denken. Bernards vrouw is hoogzwanger. Als er iemand behoefte heeft aan een update vanuit thuis is het Bernard. Ik denk dat hij zelf naar huis had mogen gaan als de bevalling al was geweest. En nu dat niet zo is, juist niet, maar Bernard heeft nu wel via Senne gehoord dat alles goed is thuis (wat ook belangrijk is).

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #36 Gepost op: 5-05-2024, 23:00:17 »
Dat deed Eline ook in een gelijkaardige opdracht afl.7 jaar 2017. Toen konden er ook pasvragen gewonnen worden. Eline loog als enige ook maar toch dachten de anderen dat ze de waarheid sprak omdat ze 'slecht' loog.
En omdat ze wisten dat ze de mol was.  ::jaja::

Bij het verhaal van Charlotte zegt Bernard ‘waarheid’, Michaël ‘waarheid’ en Senne ‘leugen’
Als Senne de mol is, zou je dan ook niet waarheid zeggen? Het maakt toch niets meer uit, want de twee vorigen hadden het al juist. Dus kan je als mol maar evengoed meegaan met de hoop.

Vond ik ook wel een vreemde beslissing. Maar het maakte niet meer uit, zoals je al zei.
Als je als eerste kiest, navenant of ze weten dat je de mol bent zeg je het tegenovergestelde, bij Charlotte was het kalf al verdronken, bij Bernard heeft Michaël wel heel erg geholpen om het de verkeerde richting uit te sturen.

Waarom wordt er een bezoek gebracht aan Bernards huis? Daar heb ik over na zitten te denken. Bernards vrouw is hoogzwanger. Als er iemand behoefte heeft aan een update vanuit thuis is het Bernard. Ik denk dat hij zelf naar huis had mogen gaan als de bevalling al was geweest. En nu dat niet zo is, juist niet, maar Bernard heeft nu wel via Senne gehoord dat alles goed is thuis (wat ook belangrijk is).

De vrouw van Bernard is bevallen net voor de uitzendingen, op dat moment was ze zo'n 4 a 5 maand zwanger.


Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #37 Gepost op: 5-05-2024, 23:44:57 »
Bij het verhaal van Charlotte zegt Bernard ‘waarheid’, Michaël ‘waarheid’ en Senne ‘leugen’
Als Senne de mol is, zou je dan ook niet waarheid zeggen? Het maakt toch niets meer uit, want de twee vorigen hadden het al juist. Dus kan je als mol maar evengoed meegaan met de hoop.
Hij wilde bij de 1e opdracht mee met Bernard. Denk dat hij Bernard als mol heeft. Leek nu ook bewust een andere keuze te maken dan Bernard.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #38 Gepost op: 5-05-2024, 23:54:36 »
Dit was echt de meest hilarische opdracht ever. In bad met de mama van Bernard. Hoe verzinnen ze het  ::rofl::

Ik denk dat ze zich hebben laten inspireren door de Fez-opdracht uit Taskmaster::rofl::
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Reactie #39 Gepost op: 6-05-2024, 00:33:13 »
Michaël heeft duidelijk voorkennis bij het voetbalverhaal van Bernard en probeert Senne en Charlotte mee te krijgen voor 'leugen' door stellig te beweren dat hij een wedstrijd van AS Roma had gezien. Zo voorkomt de Mol weer dat er geld in de pot komt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!