Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 25280 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #440 Gepost op: 8-05-2024, 13:13:18 »
En in combinatie met deze post op de mol fansite wordt het een sterkere verwijzing naar de mol.
Misschien ben ik echt blind maar Senne gaat toch duidelijk op stoel 7 zitten volgens deze afbeelding?  ::rofl::

Ik snap wel hoe er geteld wordt, maar de opmaak klopt dan niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #441 Gepost op: 8-05-2024, 13:21:56 »
Ze geven er nog een aanvulling op op de site: op de foto met de klok zelf lijkt het dat Michaël op 8 uur zit, en Senne op 7 uur. In de aflevering zelf, wanneer je Gilles aanneemt als 12u, zit Michaël eerder op 9u (rechterhoek) en Senne op 8u.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #442 Gepost op: 8-05-2024, 13:25:03 »
Ze geven er nog een aanvulling op op de site: op de foto met de klok zelf lijkt het dat Michaël op 8 uur zit, en Senne op 7 uur. In de aflevering zelf, wanneer je Gilles aanneemt als 12u, zit Michaël eerder op 9u (rechterhoek) en Senne op 8u.
Dat is ook niet logisch. Als je Gilles telt vanaf 12u met stappen van twee zou Michael dan op 10u moeten zitten. Dan nog wijst de wijzer van de klok naar de stoel van Michael. 
 
Ik stel me ook de vraag: Waaruit komt de conclusie dat de Mol op 8 uur zou zitten. De opdracht begint om 8 uur dus de mol zit op 8 uur? Ik mis de logica.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #443 Gepost op: 8-05-2024, 13:34:32 »
Dat leggen ze daar in die tekst uit.

En ja, ze hebben in dat plaatje met die klok het middelpunt op Gilles' hoofd gezet, dat moet een stuk naar beneden naar de tafel, naar zijn glas whiskey zogezegd. Dan is Michael 9, tegenover hem Bernard 3 en dan Charlotte dus 4, Senne 8.

Voor mij geeft almaar de doorslag dat Senne als eerste aankomt, dat is een heel heel belangrijk aspect......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #444 Gepost op: 8-05-2024, 13:40:08 »
Ze geven er nog een aanvulling op op de site: op de foto met de klok zelf lijkt het dat Michaël op 8 uur zit, en Senne op 7 uur. In de aflevering zelf, wanneer je Gilles aanneemt als 12u, zit Michaël eerder op 9u (rechterhoek) en Senne op 8u.

Ik vind nu wel dat die 8 niet duidelijk aanwijst, op een moment eerder de stoel van Michaël, de andere moment eerder de stoel van Senne.

Michaël werd wel als eerste aangekondigd op de fb pagina van play4 om 8u deze ochtend, wat ik wel verdacht vind in combinatie met deze klok.

Gilles vraagt aan iedereen "ben jij de mol?", daarna begint de neus van Pinokkio te groeien en wijst zo Senne aan, die er recht tegenover is gaan zitten. Dat vind ik ook een mooie naar Senne.

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #445 Gepost op: 8-05-2024, 13:45:47 »
Ik vond het al vreemd dat Senne als eerste aankwam en niet gewoon op de stoel naast Gilles ging zitten. De pop zit inderdaad recht tegenover Senne.
Zou een hint kunnen zijn.



Klopt inderdaad, en wat ik eerder al opmerkte (heb ik in het opdrachtkanaal gedeeld, hier weggelaten). Het glas op de plek waar Senne gaat zitten is bij zijn aankomst al half leeg. Net als die van Gilles. Alle andere glazen zijn vol.

Wellicht Senne en Gilles al even een onderonsje gehad?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #446 Gepost op: 8-05-2024, 13:46:48 »
Precies dat ::ok::

Hoe je het ook wendt of keert, hier vallen hele mooie beelden van te maken op de slotaflevering met Senne en niet met Michael. Senne die als eerste aanschuift, precies op die plek, dan dat gesprekje + drankje mol-presentator heeft. Die Pinokkio factor. Ik zie het wel zitten ::trots::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #447 Gepost op: 8-05-2024, 13:53:18 »

Klopt inderdaad, en wat ik eerder al opmerkte (heb ik in het opdrachtkanaal gedeeld, hier weggelaten). Het glas op de plek waar Senne gaat zitten is bij zijn aankomst al half leeg. Net als die van Gilles. Alle andere glazen zijn vol.

Wellicht Senne en Gilles al even een onderonsje gehad?

Maar Senne Gilles kunnen toch ook gewoon een onderonsje hebben na de "officiele" introductie en met een vol glas? Waarom zou dat ervoor geweest moeten zijn? Dat is hoe die onderonsjes normaal gesproken gaan - kort voor of kort na het officiele gedeelte met Gilles.

Het kan ook gewoon een retake zijn natuurlijk.

Ik zie hier echt helemaal niks in.

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #448 Gepost op: 8-05-2024, 13:55:56 »
Maar Senne Gilles kunnen toch ook gewoon een onderonsje hebben na de "officiele" introductie en met een vol glas? Waarom zou dat ervoor geweest moeten zijn? Dat is hoe die onderonsjes normaal gesproken gaan - kort voor of kort na het officiele gedeelte met Gilles.

Het kan ook gewoon een retake zijn natuurlijk.

Ik zie hier echt helemaal niks in.

Ja dat kan zeker, maar het blijft opvallend dat er uit het glas van Senne en Gilles al is gedronken. Zou toch indicatie zijn dat ze al even samen hebben gezeten voor de andere kandidaten erbij kwamen.


Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #449 Gepost op: 8-05-2024, 14:06:41 »
De aardbeving van Messina in 1908 was naar slachtoffers gerekend de zwaarste Europese natuurramp in de 20e eeuw. Op 28 december 1908 om 05:21 uur werd de omgeving van de Straat van Messina gedurende 37 seconden opgeschrikt door een aardbeving, waardoor de steden Messina, Reggio Calabria en Palmi vrijwel volledig werden verwoest. De aardbeving had een kracht van 7,1 op de momentmagnitudeschaal en een intensiteit van XI op de Schaal van Mercalli.
Een op de aardbeving volgende tsunami richtte verdere schade aan en eiste nog meer doden. Schattingen over het dodental lopen uiteen; in Messina en Reggio Calabria verloren tussen de 72.000 en 110.000 mensen het leven.

Wie kreeg er als opdracht de straat van Messina overzwemmen?
Michael

Opvallend, in de 1ste aflevering, vertelt Michael dat hij de opname van de film om een vrijstelling te winnen, afgeduwd heeft op 37 seconden, want toen kwam hijzelf in beeld !
Bij het bezoek van de mama’s moest een hoog mogelijke constructie nagebouwd worden, die een aardbeving kon doorstaan.
Er staat ook een wereldberoemde klokkentoren in Messina.
Wie gaf als fout bij de kappersopdracht (detectives) een klokje aan? Michael
Allemaal toeval ? Misschien of misschien ook niet? Heb ik de juiste mol in het vizier?
Wie slaagde er bij het poppentheater niet in om zijn vizier te laten zakken en liet zijn gezicht zien ?
Dag mol  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 20:28:29 door Fay111 »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #450 Gepost op: 8-05-2024, 14:09:01 »
Ja dat kan zeker, maar het blijft opvallend dat er uit het glas van Senne en Gilles al is gedronken. Zou toch indicatie zijn dat ze al even samen hebben gezeten voor de andere kandidaten erbij kwamen.

Voor hetzelfde geld heeft er best wel wat tijd tussen het arriveren van alle kandidaten gezeten, ze zullen wellicht ook nog wat shots opnieuw hebben willen nemen, misschien moest hun zendertje bij aankomst ook nog omgehangen worden etc. Het ziet er allemaal gelikt uit na de montage, maar ik betwijfel of het echt een kwestie van uitstappen en aanschuiven was.

Het is wel een congruentiefout.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 14:10:53 door Eva. »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #451 Gepost op: 8-05-2024, 15:06:30 »
Gilles zegt bij aankomst:
"Senne. lang geleden!"
"Dag Charlotte, ik ben blij dat ik je zie."
"Dag Michael. Lang geleden."
"Bernard, ik ben blij je te zien."

Als dat bij Senne een leugen was, omdat Gilles en Senne even daarvoor een onderonsje hadden dan zou de neus van Pinokkio toch al moeten groeien!  ::pinokkio::



Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #452 Gepost op: 8-05-2024, 15:08:54 »
Mee eens dat het een mooi stuk tv oplevert bij de ontknoping. De mol en Gilles die alvast een onderonsje hebben. Dus ja geheime aanwijzing kan best. Maar enkel omdat je het mooie tv vindt opleveren met Senne is het zo?

Ik zag ook een screenshot voorbij komen met Pinocchio die een moedervlek (mole in Engels) heeft. Wie heeft die exact op dezelfde positie? Bernard! Vind ik een betere ondubbelzinnige aanwijzing dan wie er nu op klokslag 8 uur zou zitten. En seizoen 8 is het allerzins al even niet meer.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2024, 15:18:02 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #453 Gepost op: 8-05-2024, 16:12:05 »
Mee eens dat het een mooi stuk tv oplevert bij de ontknoping. De mol en Gilles die alvast een onderonsje hebben. Dus ja geheime aanwijzing kan best. Maar enkel omdat je het mooie tv vindt opleveren met Senne is het zo?

Ik zag ook een screenshot voorbij komen met Pinocchio die een moedervlek (mole in Engels) heeft. Wie heeft die exact op dezelfde positie? Bernard! Vind ik een betere ondubbelzinnige aanwijzing dan wie er nu op klokslag 8 uur zou zitten. En seizoen 8 is het allerzins al even niet meer.

Dat zou ook een mooie aanwijzing zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #454 Gepost op: 8-05-2024, 22:33:30 »
Dat is ook niet logisch. Als je Gilles telt vanaf 12u met stappen van twee zou Michael dan op 10u moeten zitten. Dan nog wijst de wijzer van de klok naar de stoel van Michael. 
 
Ik stel me ook de vraag: Waaruit komt de conclusie dat de Mol op 8 uur zou zitten. De opdracht begint om 8 uur dus de mol zit op 8 uur? Ik mis de logica.

Ik had de afbeelding van de FB pagina gehaald. Misschien zijn onderstaande scrsh duidelijker
Ik snap het denken dat de stoel van Senne op positie 7 zit maar als je de bewegende beelden van de draaiende klok ziet wordt het duidelijker. Je moet niet naar de posities van de stoelen kijken. Bij de bewegende beelden zie je dat de wijzer die op 8 uur staat de stoel van Senne doorkruist/aanraakt.

De logica is mij ook niet helemaal duidelijk maar het sloot mooi aan bij de eerdere posts  ;)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #455 Gepost op: 8-05-2024, 23:15:16 »
Savoca ME, IK de mol…

Het is duidelijk dat dit seizoen in het teken van maffia en The Godfather staat.
Dubbelspel: Michael Moens, Mikey Mo of Michael Corleone.
De 2 de aflevering begint in Savoca, provincie Messina.
IJsjes of Italiaanse automerken?
Volgens mij wil de mol bij team ijsjes zitten.
Wat mij opviel is dat Michael op het laatste moment nog een ijsje wil maken, het wordt een Limone ijsje, maar daardoor komen ze net te laat aan op het strand.
Savoca werd ipv Corleone zelf in Sicilië gebruikt als opnameplaats voor de Godfather films
De place to be is Bar Vitelli omwille van zijn beroemde granita al limone, een typisch Siciliaans ijsdessert, het lievelingsdessert van Coppola.
De stoel waar Al Pacino zat is er nog steeds aanwezig.
Michael had in aflevering 1 als voorwerp een kinderstoel.
En mocht in de laatste aflevering naar de Straat van Messina, Savoca ligt ook in de provincie Messina.
Hij maakte 1 foto, aan een bar, met een biertje. Zie foto 1 birra = bier
Volgende foto’s zeggen alles.
Zou het dan toch? Michael   ::jaja::


« Laatst bewerkt op: 9-05-2024, 14:54:25 door Fay111 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #456 Gepost op: 9-05-2024, 11:38:06 »
Is deze (simpele) hint al genoemd?
In het kader van de verdubbelaars:
De naam van de mol iS en/en (alles komt terug, ne dus).

Offline Lienieke

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #457 Gepost op: 9-05-2024, 14:35:11 »
Ik weet niet of deze al gezegd is en Bernard is persoonlijk ook niet mijn mol, maar:

‘Caught in a BAD romance’

Wat als dit niet zo random was om de ongemakkelijke stilte te doorbreken, maar een hint naar de bad-scène van de volgende aflevering.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #458 Gepost op: 9-05-2024, 14:42:27 »
Ik weet niet of deze al gezegd is en Bernard is persoonlijk ook niet mijn mol, maar:

‘Caught in a BAD romance’

Wat als dit niet zo random was om de ongemakkelijke stilte te doorbreken, maar een hint naar de bad-scène van de volgende aflevering.

Hahahahaaa, dat zou geweldig zijn!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #459 Gepost op: 9-05-2024, 18:24:20 »
In het Engels is het toch echt een bath...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!