Auteur Topic: Dvd aanraders  (gelezen 9743 keer)

Offline Scabbers

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dvd aanraders
« Reactie #20 Gepost op: 22-08-2005, 00:07:50 »
Finding Neverland is ook mooi, met Jonny Depp(!!!)

Maar het is geen dvdaanrader. RCV heeft deze film namelijk zonder extra's uitgebracht terwijl andere landen een audiocommentaar, verwijderde scènes, een making of en andere dingen hebben. Daar is op zich nog mee te leven, maar voor RCV was het zelfs te veel moeite om een menu voor de DVD te maken. Zodra je de dvd in je speler stopt krijg je eerst trailers van andere RCV titels te zien. Dan begint meteen de film (ondertiteling moet je via afstandsbediening regelen) en als de film afgelopen is stopt de DVD gewoon. Het is dus echt terug naar het VHS tijdperk bij RCV...

The Others is ook wel een leuke film en heeft een einde dat verdacht veel op die van de sixth sense lijkt
The Others is zeker gaaf! Alleen jammer van deze DVD is dat hij op een gewone TV niet breedbeeld is, maar als je 'm afspeelt op een breedbeeld TV opeens wel... Tenminste, dat was met de huurversie die ik een tijdje terug bekeek. Maatschappij die The Others uitbracht, hoe kan het ook anders: RCV...

Eén van mijn favoriete DVD's is de 2-disc Deluxe uitgave van Beauty and the Beast.
Ik vind deze vooral gaaf omdat je uit 3 versies van de film kunt kiezen:
- De originele bioscoopversie
- De Special Edition met een nieuw liedje (Human Again)
- De unieke 'uitvoering werk in ontwikkeling’ versie

Het liedje Human Again vind ik echt iets toevoegen aan de film. Maar het is geweldig dat je ook de originele bioscoopversie kunt kijken en de uitvoering werk in ontwikkeling versie is erg interessant om eens te bekijken. Naast deze drie versies van de film staan de 2 discs ook nog een vol met erg leuk en interessant bonusmateriaal. En om het af te maken heeft Disney de DVD in een prachtige digipack uitgebracht met goudglanzende letters:

Deze DVD is inmiddels al een tijdje Out of Print. De DVD wordt dus niet meer gemaakt en verdwijnt dus uit de winkels. Af en toe kom je deze nog wel eens tegen.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 22-08-2005, 10:56:55 »
Bij de Special Edition van Dogville zitten er ook leuke extra's.
'Confessions of Dogville' bvb, waar er een blik achter de schermen wordt getoond, maar ook hoe de acteurs en regisseur onderling met elkaar omgaan. Lars Von Trier was schijnbaar niet altijd even leuk om mee te werken en er kwam af en toe wrijving in de groep.
Of na een zware, emotionele verkrachtingsscène waren een paar acteurs een beetje aangedaan van de echtheid en het gegil. De vrouw (zal niet zeggen welk personage ;) ) die moest spelen dat ze verkracht werd, moest daarna ook nog even uithuilen.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #22 Gepost op: 22-08-2005, 21:20:05 »
Maar het is geen dvdaanrader. RCV heeft deze film namelijk zonder extra's uitgebracht terwijl andere landen een audiocommentaar, verwijderde scènes, een making of en andere dingen hebben. Daar is op zich nog mee te leven, maar voor RCV was het zelfs te veel moeite om een menu voor de DVD te maken. Zodra je de dvd in je speler stopt krijg je eerst trailers van andere RCV titels te zien. Dan begint meteen de film (ondertiteling moet je via afstandsbediening regelen) en als de film afgelopen is stopt de DVD gewoon. Het is dus echt terug naar het VHS tijdperk bij RCV...
Tja, maar uiteindelijk gaat het toch om de film ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 22-08-2005, 21:44:57 »
Natuurlijk, maar dat er zelfs geen menu op zit... en er dan nog 17,99 voor vragen!
Ik kan daar echt heel kwaad van worden...   >:( Maar laat ik dat maar niet doen.  ::trots::

Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #24 Gepost op: 27-08-2005, 14:26:11 »
ik zou zeggen Memento of een film als Mystic River
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #25 Gepost op: 29-08-2005, 22:48:52 »
* De Monty Python dvd-box. 3 films en 1 extra dvd. Voor een flinke avond lachen :D
* Magnolia. Gewoon een goede film. Ook leuke extra's, waaronder de verborgen bloopers ;)
* Moulin Rouge. Met een dvd vol extras. Goede film. Hoewel het einde al enigszins aan het begin wordt verklapt, tóch nog spannend en onverwacht. Beauty, truth, freedom and above all love.
* Singin in the rain. Klassieker! Moet je gezien hebben. Ook alweer eentje met extra dvd. Een historisch hoogtepunt in de film.
* Labyrinth. Een Jim Henson film, dus met de bekende 'Muppet'-achtige poppen. Humoristisch, maar er zit ook een goede moraal in. Ik vraag me telkens weer af of Juudith hem nou eindelijk al eens gekeken heeft... :/
The British are not impressed.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #26 Gepost op: 30-08-2005, 21:26:28 »
* De Monty Python dvd-box. 3 films en 1 extra dvd. Voor een flinke avond lachen :D
Is dat die waar Jabberwockey ook in zat? Want die (geen python-film) vond ik eigenlijk erg tegenvallen eigenlijk :-\\ Wordt ruimschoots goedgemaakt door The Holy Grail en Life of Brian natuurlijk :)

Ook een tip:

Being John Malkovich (zal vast hier al ergens staan). Ik heb me helemaal doodgelachen om die extra's :D (en ook om die film)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #27 Gepost op: 30-08-2005, 22:31:14 »
Ja, da's die met Jabberwocky.
Jammer dat die erbij zit, want op zichzelf is het wel een leuke film (ook leuk audiocommentaar, zoek de cameraspullen en artbus in beeld), maar idd totaal géén Python-film. Daarom valt hij uit de toon in de box.
Holy Grail is trouwens met 2 audiocommentaren extreem goed voorzien, Life of Brian daarentegen heeft wat weinig extras, niet eens audiocommentaar.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 12-09-2005, 16:05:10 »
Road to Perdition is er ook eentje
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Guikie

• Forumlid
  • Hop hop..... weg?!
« Reactie #29 Gepost op: 18-09-2005, 21:34:00 »
The Pianist, is echt een super mooie film

Gaat over een Poolse pianist die in WOII in de Getto van Warschau moet leven omdat hij Jood is. Wanneer iedereen gedeporteerd wordt, weet hij met hulp te ontsnappen, en moet hij aan het werk voor de duitsers, ook daar ontsnapt hij en moet hij overleven, in de wereld van de gewone pool, daar wordt hij na een tijdje geholpen door een Duitse officier! Super spannend, en heel erg mooi..
Echt een aanrader

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 24-09-2005, 15:47:27 »
Ook een dvd aanrader: Donnie Darko: The Director's Cut.

Een geweldige film, met goede beeldkwaliteit, prachtig DTS geluid, interessante extra's en een prachtige verpakking. Als het licht er zeg maar op een andere manier opvalt zie je een andere foto/afbeelding op de cover. Erg mooi gedaan!

Maar het belangrijkste is dus deze prachtige film die iedereen moet gaan zien!

Offline Zartan

• Forumlid
  • I am smarter than the average bear...
« Reactie #31 Gepost op: 12-10-2005, 16:15:37 »
Ik zou zeggen:

1) Pulp Fiction is een klassieker die iedereen gezien moet hebben.

2) Snatch: categorie Lock, Stock. Gewoon goed.

3) Maverick: Humorvolle westernfilm met Mel Gibson

In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline Nostradamus

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 30-10-2005, 15:10:27 »
Hostage en The Interpreter (misschien ook Assault on Precinct 13, maar die heb ik nog niet gezien)

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #33 Gepost op: 30-10-2005, 17:57:28 »
the grudge is een hele vette film
Menno is gek

Offline Cynneke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #34 Gepost op: 11-11-2005, 13:23:11 »
The Devil's Arthmetic

Over een joods meisje dat totaal niet met haar geloof bezig is en alle dingen, zoals het vieren van Passach (Joods pasen geloof ik) onzin vindt. Toch moet ze van haar ouders mee naar familie en daar wordt ze een beetje dronken van de wijn en gaat ze terug in de geschiedenis. Ze komt bij haar nichtje Rivka in Polen in WO II en samen belanden ze uiteindelijk in een concentratiekamp.

Echt een hele mooie aangrijpende film die helaas veel te weinig uitgezonden wordt (wij hebben hem op dvd).
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 11-11-2005, 16:57:44 »
Van de week de 2-disc van Moulin Rouge gekocht. Erg leuke film met interessante extra's in een prachtige verpakking! Zo hoort het!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #36 Gepost op: 11-11-2005, 17:00:40 »
Moulin Rouge heeft ook veel verborgen extras. Moet je in verschillende menus maar eens een beetje rond gaan 'wandelen' met je cursortoetsen. ;)

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 11-11-2005, 19:10:23 »
Moulin Rouge heeft ook veel verborgen extras. Moet je in verschillende menus maar eens een beetje rond gaan 'wandelen' met je cursortoetsen. ;)
Weet ik!  ::jaja:: ;)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2006, 12:27:57 »
*schop*

Ik heb vorige week voor 5 euro de DVD van Cast Away gekocht. Mooie film, zeker een aanrader!!

Offline Scabbers

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2006, 01:43:29 »
Ik heb vanmiddag Chicago voor 6,99 gekocht. Had de film al eens gezien en voor dit bedrag kon ik hem niet laten liggen.