Me moeder en vader waren op huwelijksreis in Egypte Megan maar, die waren daar niet weg te slaan.
Van een huwelijksreis is niemand weg te slaan, denk ik Nicky
al is t op Vlieland
Ze waren in Hurgada dat is wat schoner en nieuwer als Cairó dat, zag je al gauw op de videocamera en dat zeiden ze ook, ze hadden kameel gereden en ook de piramides bezocht.
Wij waren dus ook in Hurghada. En het was geweldig! De hotels zijn sowieso paradijsjes, zijn ook lekker veilig. Want als je er buiten komt, bv om te winkelen, dan heb je geen leven. Iedereen trekt aan je, wil je aandacht. Wat ook logisch is, want toeristen geven geld uit. Hurghada heeft ook wel een oud gedeelte, het Islamitische gedeelte, leuk om een keer door heen te lopen, verder zijn het natuurlijk de hotels, de winkeltjes en het strand waar het in Hurghada om draait.
Het echte Egypte is toch wel o.a. Cairo. We zijn daar 2 dagen geweest, en hebben een moskee bezocht, de pyramiden (ook in geweest, was smoorheet), museum, de sloppenwijken, over de Nijl gezeild, de Bazaar en natuurlijk een papyrus en een parfumerie. Cairo was zo gaaf, dat ga ik nooit meer vergeten.
En dan heb je Luxor met de tempels en de graven van de koningen en de Nijlvallei, ook heel erg mooi en indrukwekkend allemaal.
We zijn een dagje in de woestijn geweest bij de Bedoeïnen, waar je kameel kon rijen idd.
En dan het snorkelen in de Rode zee
Kortom... Egypte is gaaf! Alleen als ik ooit weer ga, verf ik eerst mn haren zwart