Auteur Topic: Frédérique is niet de mol!  (gelezen 143240 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Frédérique is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 23-04-2006, 18:09:30 »
maar heinz, wie denk jij dan dat de mol is?

Milouska.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 24-04-2006, 13:11:37 »
Zoals eerder gezegd, Toine zit vlg mij tijdens het maken van de test volledig op Fré. Peggy zit voor het grootste deel op Fré, maar ze zegt dat ze toch ook een beetje doet spreiden (en deels op Toine zit).
Het lijkt me dus sterk dat Toine minder vragen goed zou hebben (zeker hoe hij alles bijhoudt) dan Peggy als Fré dus de mol zou zijn. Voor mij verkleint dit de kans dat Fré de mol is.
Laten we jabberen.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #322 Gepost op: 25-04-2006, 15:55:52 »
Omdat ik toch niet meer zo zeker ben van Frederique heb ik mijn avatar maar verandert in de avatar van mijn Robinson

Offline Ninka

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
« Reactie #323 Gepost op: 25-04-2006, 18:56:55 »
ma dat fred dat antwoord op die vraag van die witte roos niet wist... ::) en dat ze zonder geld over de finish ging bij de gaucho's...

Ja, dat was heel vreemd. Want Fré antwoordde Manuel Belgrano (weet niet of ik het goed schrijf), en daar waren Peggy en Roderick juist naar op zoek.
Ik vond het niet zo heel raar dat ze het antwoord niet wist, maar ze moet nog wel geweten hebben dat ze zelf de witte roos is tegengekomen, en je weet ook nog wel welke graven je zelf bezocht hebt. Heel raar dat je dan een graf antwoordt waar je niet eens geweest bent.
Mollen in Japan...

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #324 Gepost op: 25-04-2006, 20:38:56 »
Ja, dat was heel vreemd. Want Fré antwoordde Manuel Belgrano (weet niet of ik het goed schrijf), en daar waren Peggy en Roderick juist naar op zoek.
Ik vond het niet zo heel raar dat ze het antwoord niet wist, maar ze moet nog wel geweten hebben dat ze zelf de witte roos is tegengekomen, en je weet ook nog wel welke graven je zelf bezocht hebt. Heel raar dat je dan een graf antwoordt waar je niet eens geweest bent.
Maar onthoud je allevier de namen?
Zou ik niet doen in ieder geval..

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 25-04-2006, 21:30:23 »

Het is zoals Toine al zei in zijn interview: "Je leeft van executie naar executie dan vergeet je heel snel/gemakkelijk wat er zich allemaal in voorgaande afleveringen zich heeft afgespeeld. Je let vooral op de dingen die je nu beleeft"

Daarom snap ik het ook volkomen dat de meeste vragen fout werden beantwoord, immers, je zoekt naar een mogelijke mol, dus schrijf je alles neer over jouw verdachte. Niet over wat je zoal gedaan hebt in de opdrachten of wie waar stond. Snap je?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Binck

• Forumlid
Re: Fakepics, movies en karikaturen WIDM 2006
« Reactie #326 Gepost op: 26-04-2006, 14:11:11 »
Ik weet niet goed waar ik dit anders moet plaatsen maar dit haalde ik van de weblog van Richard's site af. Ik weet ook niet precies hoe ik het in zo'n kader moet plaatsen maar dit is toch een mooi compliment voor vriendlief toch...? ::hug::

Citaat
Wie was...De Mol? (Carpe Fucking Diem...!)
Ja, ik wist 't dus niet. Aflevering 3 eruit, een geweldige terugkomst, en aflevering 6 er gewoon weer uit. Ach...zes van de negen, 't kan slechter (he Geert:-)

Ik weet nu wie De Mol is, ik weet nu wat ik had moeten doen maar het is allemaal zo ontzettend niet belangrijk meer. Een geheime aanwijzing, een mollenstreek of een joker. Na het overlijden van Fredje lijkt het wel of voor ons de hele serie een andere betekenis heeft gekregen. Heb je ooit zo'n glimlach gezien? Heb je ooit iemand met zulke volle teugen van het leven zien genieten? Ik wel. In Argentinie. En geen vijftig keurig gemonteerde minuten maar twee weken lang, vierentwintig uur per dag. Bij álles maar dan ook werkelijk álles stond Fredje vooraan. Nergens bang voor. Als een kwispelende pup die buiten mocht spelen. Wat vond ze het geweldig om mee te doen. Zelfs in het ziekenhuis vorige maand heeft ze nog afleveringen gezien en wat heeft ze gelachen om de cartoon van aflevering 2 die Peggy en ik naast d'r bed hadden gehangen die ene 'Vriendlief' op wieisdemol.com had gemaakt... (wat zijn jullie uberhaupt allemaal lief voor ons daar op die site...!) 

Fred en ik zijn in Argentinie heel goed bevriend geraakt en ze heeft daar een keer geroepen; 'Als ik ooit doodga moet jij een komische speech houden...!' Nooit gedacht dat ik dat ruim een half jaar later ook zou moeten doen. Ik vertelde de mensen in de aula over de zwarte humor van Fredje. In aflevering vier namelijk van 'Wie is...De Mol?' zegt ze op camera dat ze van mij een joker heeft gekregen en daar heel blij mee was. In werkelijkheid heeft ze hem afgedwongen. Ze is achter me aan gaan rennen, heeft d'r T-shirt omhoog gedaan zodat haar enorme prachtige lidteken zichtbaar werd en schreeuwde me toe: 'Ik heb kanker gehad, inleveren die joker Groenendijk...!' natuurlijk heb ik 'm gegeven, natuurlijk lagen we plat van het lachen en natuurlijk was dit niet geschikt voor uitzending... Maar het typeerde wel Frédérique. Wat een goed wijf zeg!

En nu is ze d'r niet meer. Ongelooflijk. Iedereen van 'De Mol' is er kapot van. Het gekke is dat het ook een enorme broederschap onderling heeft veroorzaakt. Dat iedereen toch een beetje anders in het leven staat. Dat iedereen een beetje meer probeert om met een brede glimlach door het leven te gaan, niet bang en met een open vizier. Of zoals Fredje het zo mooi voor ons samenvatte: "Carpe Fucking Diem!"

Richard

p.s En Fred, ik hoop dat 't nog 60 jaar duurt, maar die joker kom ik een keertje bij je terughalen. En wat zullen we dan samen weer onbedaarlijk lachen. Ik kijk er reikhalzend naar uit. Als een kwispelende pup...

quote aangepast

« Laatst bewerkt op: 26-04-2006, 15:52:02 door Bakkertje »

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 26-04-2006, 14:15:50 »
Dit hoort iig niet in fakepics thuis... ::ohno::

Wat een prachtig stuk tekst! Wat GE-WEL-DIG dat de tekening van Vriendlief aan haar bed heeft gehangen. Wat een groot compliment van Richard... over deze site. Wat een mooie en ware woorden van Richard.

En wat een geweldig mens was Frédérique toch. Zucht.

Een lach ;D en een traan :\'(
Laten we jabberen.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #328 Gepost op: 26-04-2006, 14:20:46 »
Ik weet niet goed waar ik dit anders moet plaatsen maar dit haalde ik van de weblog van Richard's site af. Ik weet ook niet precies hoe ik het in zo'n kader moet plaatsen maar dit is toch een mooi compliment voor vriendlief toch...?

Wow... wat mooi gezegd en omschreven van Richard! En zeker een compliment voor Vriendlief (maar ik vind dit toch meer in het topic voor Frédérique thuishoren)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 26-04-2006, 14:45:14 »
Frédérique is/was een prachtmens dat zeer zeker
maar als de mol is/was dan vind ik haar zeker niet de beste mol ooit
want ze doet voor mij teveel dingen wat erg opvalt
en dat het molstreken kunnen zijn
een echte goede mol doet dit niet
daarom valt Frédérique voor mij af als mol
en ik hoop het ook dat ze het niet is, nogmaals
ze valt teveel op, en mocht ze het toch zijn
dan is/was ze niet erg goed
maar ja dit is mijn mening en hopelijk mag ik dit zeggen of geven

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #330 Gepost op: 26-04-2006, 14:54:27 »
Dit pakt mij.

Vriendlief, jij hebt iemand laten lachen, terwijl ze geen reden meer had om te lachen.
En toch bleef ze lachen, zoals we haar kennen in WIDM.
Dit is het mooiste wat je kon doen voor Frédérique.
Dit is het allerbeste wat er ooit op dit forum is gerealiseerd.
Hier kan niets tegen op.

Bedankt Richard, badankt Peggy, maar vooral bedankt Vriendlief.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2006, 14:56:55 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 26-04-2006, 14:56:57 »
Prachtig geschreven van Richard, echt heel gaaf! 8) ::ok:: Mooie complimenten ook aan het adres van Vriendlief, dat heeft hij ook verdiend!! :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #332 Gepost op: 26-04-2006, 14:59:13 »
... ze doet voor mij teveel dingen wat erg opvalt
... een echte goede mol doet dit niet
Je weet toch wie de Super-Mol is hoop ik.
Wel, wat die allemaal uitvoerde, dat was noch van een ander kaliber.
Viel nog veel meer op, nietwaar beste George?.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 26-04-2006, 15:05:28 »
Dit hoort iig niet in fakepics thuis... ::ohno::

Wat een prachtig stuk tekst! Wat GE-WEL-DIG dat de tekening van Vriendlief aan haar bed heeft gehangen. Wat een groot compliment van Richard... over deze site. Wat een mooie en ware woorden van Richard.

En wat een geweldig mens was Frédérique toch. Zucht.

Een lach ;D en een traan :\'(

een enorme mooie tekst...
je begint met lezen, je denkt erbij na en je wordt weer verdrietig.
tot aan het stuk waarin richard vertelt hoe Frédérique aan die joker gekomen is...
Dan breekt er een lach door... idd, een lach en een traan.

Wat een geweldig mens, en wat een compliment van Richard voor de tekening van Vriendlief. Wat leuk dat Frédérique om jouw plaatje gelachen heeft Vriendlief! En wat een compliment over de mensen van de site..
Prachtig stuk, en een geweldige herinnering aan Frédérique...
Triomf!

Offline Sjarrel

• Forumlid
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
« Reactie #334 Gepost op: 26-04-2006, 20:36:39 »
Echt heel erg tof van Richard dat hij dit zo heeft opgeschreven in zijn log. Lijkt me toch niet makkelijk, maar het is echt een heel erg mooi stukje. En wat fijn dat-ie dit met ons wilt delen. ::bravo::
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 26-04-2006, 20:38:42 »
kippenvel..wat een prachtige tekst..en wat moest ik slikken toen ik dat las over die tekening..wat een ontzettend mooi compliment voor Vriendlief..als jij ooit een slechte bui hebt of iets, denk dan aan deze woorden en wat jij hebt mogelijk gemaakt..

En hoe ontzettend treffend omschrijft Richard haar, ik heb inderdaad nog nooit iemand zo zien léven en zo zien sprankelen en zo vol levenslust gezien, het straalde uit haar ogen, uit haar lach..uit alles wat ze deed kwam zo duidelijk de liefde voor het leven naar voren, het is zo mooi om naar haar te kijken en die grote lach te zien..en zo ontzettend moeilijk en confronterend om je dan weer te realiseren wat er inmiddels is gebeurd..
« Laatst bewerkt op: 26-04-2006, 20:40:43 door Connie_1983 »

Offline Ninka

• Forumlid
  • Yvon, Milouska, ...
« Reactie #336 Gepost op: 26-04-2006, 20:44:11 »
Heel erg mooi stuk  ::jaja:: ::jaja::

Nou je weet wel welke je niét op bent gaan zoeken, je kan nl wel namen herkennen... En besides, als je intensief naar een graf zoekt, blijft er altijd wel íéts hangen...

Het is zoals Toine al zei in zijn interview: "Je leeft van executie naar executie dan vergeet je heel snel/gemakkelijk wat er zich allemaal in voorgaande afleveringen zich heeft afgespeeld. Je let vooral op de dingen die je nu beleeft"

Daarom snap ik het ook volkomen dat de meeste vragen fout werden beantwoord, immers, je zoekt naar een mogelijke mol, dus schrijf je alles neer over jouw verdachte. Niet over wat je zoal gedaan hebt in de opdrachten of wie waar stond. Snap je?

Nee want je hebt een mollenboekje wat je elke dag inkijkt en alles instaat, en wat je onder de douche zelf van je gelezen wordt...
Mollen in Japan...

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 27-04-2006, 00:09:39 »
Dit pakt mij.

Vriendlief, jij hebt iemand laten lachen, terwijl ze geen reden meer had om te lachen.
En toch bleef ze lachen, zoals we haar kennen in WIDM.
Dit is het mooiste wat je kon doen voor Frédérique.
Dit is het allerbeste wat er ooit op dit forum is gerealiseerd.
Hier kan niets tegen op.

Bedankt Richard, badankt Peggy, maar vooral bedankt Vriendlief.
Was er stil van na het lezen van Richard zijn verhaal. Maar ook heel erg trots nu dat de kandidaten mijn tekeningen ook leuk vinden. Heel veel respect voor Frederique. Wat een sterke vrouw moet dat niet geweest zijn.  ::ok:: Jammer dat ze er niet meer is...

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 27-04-2006, 14:50:23 »
Frédérique stond bij de bekendheden opdracht op een belangrijke plaats: ze stond in het midden waardoor ze altijd in het groepje van 3 terecht zou komen. Daar was ook veel meer te mollen.

Daar had ze controle over de bekendheid, als ze een minder bekend persoon zouden kiezen dan zouden Roderick en Peggy niet slagen met de opdracht. Zit je als mol in het groepje van twee, en het groepje van 3 heeft een heel erg bekende persoon gevonden dan is het vrij moeilijk om ervoor te zorgen dat ze niemand vinden die hem of haar kent. Bijna iedereen kent diegene dan dus er zal sowieso geld in de pot komen. Als je controle hebt over de bekendheid kon je een minder bekend iemand nemen (zwerver?!?!) zodat er geen geld in de pot zou kunnen komen.

De naam Frédérique is ook wel makkelijk uit te spreken in het Spaans. Een beetje "Frédrik" wordt wel goedgerekend. Daar viel weinig te mollen. Wat zou ze moeten doen? Zo weinig mogelijk mensen vertellen wat haar naam is? En dan nog ligt het lot in handen van het groepje van 3. Die groep bepaalde in feite het hele spel: ze bepaalden van wie de anderen de naam moesten achterhalen, en of ze de naam van de anderen konden ontfutselen bij voorbijgangers.
Om deze naam niet te achterhalen, kan je zelf de foto in handen nemen en lang blijven staan bij de mensen die proberen de naam uit te spreken ("Rodrigo")

Dus Frédérique zou altijd in de groep van 3 terecht komen en door de foto in handen te nemen had zij de speurtocht naar de naam van Peggy en Roderick in de hand.
Triomf!

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #339 Gepost op: 28-04-2006, 22:06:22 »
Heb net de teskt van Richard gelezen.
Wat kan je anders zeggen dan: .................. (niets, gewoon stil)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in